Publikováno Listopad 24, 200915 r Prosím vás o radu,potřebuju demontovat levý světlomet(mám prasklý horní plastový úchyt) ,.Díval jsem se do chytré knížky,a podle ní musím kvuli tomu demontovat mlhovky i přední nárazník.Nemá s tím někdo zkušenosti,opravdu musím kvuli světlometu rozdělat celý předek? Za odpověd či radu předem děkuji
Listopad 24, 200915 r podla knizky ano. v reale nemusis, staci ti dat dolu svetlo, ak chces menit iba uchyt, tan nahradny uchyt tam das aj na aute. je to v pohode na jednom srobe.
Listopad 25, 200915 r Mně se světlo bez demontáže nárazníku nikdy nepodařilo vyndat (asi to mám nějaké přibouchlé :-). Nárazník se ale nemusí sundavat celý - stačí povolit thorx, který drží nárazník na předním nosníku. Pak už se dá nárazník posunout dopředu a světlo jde ven.
Listopad 25, 200915 r Autor Tak operace se zdařila na výbornou,stačí jednoduše demontovat plechový kryt na kterém je připevněn zámek krytu motoru (tj. asi 10 torx šroubů +2 m10) a jde to samo cca 20 minut i pro takového nimru jako jsem já.Přesto za odpovědi a rady moc děkuju.
Září 7, 201114 r ahoj, mám taky podobný problém. mám krátce Octavii I combi, rok výroby 2003. Potřebuji vyměnit žárovku potkávacího světla. Nemáte s tím někdo zkušenost? Nechce se mi věřit, že je to u Octavky tak debilně vymyšlený, že nejdřív musím odmontovat celej horní kryt, ke kterému jsou přišroubované hlavní světlomety, pak světlomet vytáhnout a teprve zezadu se dostanu k žárovkám. Poraďte mi prosím někdo, co vše u tohoto typu Octavie je potřeba demontovat. díky
Září 7, 201114 r demontuješ iba zadný kryt na svetle,odpojíš konektor,odjistíš to zaistenie žiarovky a dáš ju von..
Září 8, 201114 r Pozor, u některých OI to neplatí - tam se musí opravdu vyndat celý světlo - záleží to na motorizaci, jak je "napěchovanej" prostor pod kapotou... EDIT - krom toho, tohle je sekce FÁBULE - se svým dotazem by ses měl obrátit do sekce Octavia. Upraveno Září 8, 201114 r od Ekkar_z_Bastlírny
Září 8, 201114 r Je to Octavia 1.8 20V turbo. Právě, že zezadu se k tomu světlu nemám šanci dostat,není tam místo na ruku. Takže asi nezbyde, než opravdu demontovat ten kryt a vyndat celý světlomet. Nechápu, kterej magor ve škodovce to takto debilně vymyslel.
Září 9, 201114 r tak jestli by se ti to líbilo měnit žárovku přes podběh jak třeba u Renaultu, tak jim napiš ať to ještě vylepší
Září 9, 201114 r Měnit žárovku "spodem" přes podběh (nejlíp hodně zasranej nebo v zimě plnej slaný ledový břečky) není jen specialita francouzů - má to třeba i Smart (soused na chalupě na to furt nadává, koupil tohle "oblíkací" autíčko manželce na nákupy a už měnil asi 4 žárovky - vždycky je potom jak žumpa - nasranej a vyčerpanej...) a určitě spousta dalších aut. Měnit takovou žárovku v noci někde na cestě je opravdu lahůdka... Zajímalo by mne, jestli konstruktéři podobných krávovin (nejen ze Škodofky) byli někdy nuceni OSOBNĚ splnit požadavek zákona upravujícího osvětlení aut - totiž že zjištěnou závadu na osvětlení je řidič povinen opravit NEPRODLENĚ PO ZJIŠTĚNÍ NA MÍSTĚ - tedy třeba i klidně v noci za sněhový vánice. Až by museli potmě v mrazu rozebírat svoje ultra-excelentní konstrukční výplody jen aby vyměnili jednu pitomou žárovku, nějaký entuziasmus pro "neotřelá konstrukční řešení přístupu k žárovkám" by je jistě velmi rychle přešel... Mně osobně stačilo rozdělávat zadní skupinovky na Roomu - v klidu ve dne na zahradě. Kurvy přitom lítaly v desetistupech - a to byl teplý jarní den, nepršelo a na všecko jsem hezky viděl. Autory takových vyfikundací a persóny odpovědné za schválení těchto debilovin do sériové výroby bych věšel za koule do průvanu - a to nejsem servisák, který by tyhle věci musel rozebírat denně. A taky by mne zajímala další věc. Ze zákona je totiž řidič povinný mít v autě náhradní žárovky na výměnu, ale už nikoliv nářadí potřebné k této výměně. Takže jak by se to třeba řešilo, kdyby člověka zastavili PaChové kvůli nesvítícímu světlu, řidič by měl ze zákona povinnou náhradní járofku - ale už by v autě neměl ani blbej šroubovák (zákon nic takového nepředepisuje - povinná výbava ani příslušenství nového auta dodávané výrobcem nic takového nezná) - a měl by auto jako výše zmíněná Octa 1,8, u které se pro výměnu musí vykuchat celý světlomet... Upraveno Září 9, 201114 r od Ekkar_z_Bastlírny
Září 9, 201114 r no na to jsem Karle také myslel, zda je to tak debilně (zadní světla) jak u Punta ... ještě jsem to nezkoumal a doufám že to dlouho ještě potřebovat nebudu
Září 9, 201114 r No na to se připrav - je to taky chuťovka: U Rooma drží zadní skupinovku na kastli 2 Torxy svisle nad sebou vedle těsnění 5. dveří - jsou krásně vidět po zdvihnutí 5. dveří. Skupinovku po odšroubování odtáhneš od kastle - drží na gumových vložkách nastrčených na kuličkovité konce 3 čepů zašroubovaných v kastli. Bacha, neurvat svazek - je hooodně krátkej - musí se sáhnout ZA skupinovku mezi ni a kastli do prostoru, kde není žádná obvodová guma a tím pádem tam teče veškerej bordel, kterej se okolo vyskytne a tam odpojit konektor. Ruce budeš mít potom jak ropucha pracky. A pak přijde to nejchutnější - 2 žárovky á 5W pro obrysovky ("céčko") jsou přístupné už takto, jen na bajonet v tělese skupinovky. Prach a bordel samozřejmě všude okolo. Pro výměnu zbývajících ale musíš povolit další 3 (slovem TŘI) Torxy, které drží skupinovku pohromadě s nosičem žárovek - pro blinkr, brzdové, zadní mlhové a zpětné světlo. Naštěstí jsou ty Torxy stejné jako ty, co drží skupinovku ke kastli... No a následuje zpětná montáž... Takže se připrav - dřív nebo později Tě to čeká taky...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.