Pawouk Vloženo 2. Únor 2010 Sdílet Vloženo 2. Únor 2010 Já teď řeším problém. Mám Fabii Combi 1.4 74 kW (motor BBZ) r.v.2004, najeto 80 000 km. Mně se ta zpropadená kontrolka vždycky rozbliká při volnoběžných otáčkách. Projevuje se to zakolísáním volnoběžných otáček, potom takovým nepravidelným chodem motoru a blikáním kontrolky elektroniky motoru. Když motor zhasnu a znovu nastartuji, tak kontrolka už zůstane svítit a motor běží na volnoběh celkem normálně. Takže jsem to dal do Škoda servisu, šoupli to na diagnostiku a že prý je to vadný vstřik na prvním válci. Tak jsem ho nechal vyměnit. No tím vstřikem to nebylo, ujel jsem asi 300 km a zase ta samá závada. Takže znovu servis. Tam údajně provedli kontrolu vstřiků, zapalovacích cívek a tlaků v motoru a všechno o.k. A pro jistotu, jestli ten nový vstřik není taky vadný, tak ho prohodili se vstřikem z druhého válce. Sednu do auta, ujedu asi 15 km a zase to samý...navíc už to jelo na tři válce. Takže zpět do servisu, no měli tam z toho radost. A zase první válec. Tak že vymění elektrické vedení od toho prvního válce k řídící jednotce motoru. Nebudu vás napínat, tím to taky nebylo. Sice to vydrželo 1000 km a opět stejná porucha. Dal jsem to napíchnout v jiném servisu, tam taky krčili rameny, závadu vymazali. Odjel jsem 8 km a zase ta kontrolka na mě bliká... Alespoň od nich mám vytištěnou tu závadu co se ukazuje na Vagu (viz obr.). To bylo v pondělí. Dneska jsem navštívil původní servis s tím, že chyba stále není odstraněna. Jsou z toho na mrtvici a neví co s tím. Jsem objednán na příští týden, že to celý zase projedou a že snad by to mohla být vadná řídící jednotka motoru. A to se ještě ti technici spolu bavili, jestli se ty tlaky v motoru měřily za provozní teploty nebo u studeného motoru. No přišlo mi, že si nějak nebyli jistí... Nicméně, když nic neobjeví, tak to napíšou do Bolky, ať se Škoda k tomu vyjádří... Jinak vyčištění klapky, výměna svíček a filtru proběhla před 15 000km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jar_da Vloženo 4. Únor 2010 Sdílet Vloženo 4. Únor 2010 (editace) kolik ti naměřily tlaky? už 12,5 značí na blbé ventily, taky by mě zajímal readiness kód - lambda sondy a katík je o.k? dělali jejich testy? p.s. tahle závada se píše právě při vadných ventilech, pokud se vyloučí zapalovací cívka a vtřikovač, jen ještě dotaz, auto má doopravy 80.000km? Editováno: 4. Únor 2010, autor: Jar_da Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 4. Únor 2010 Autor Sdílet Vloženo 4. Únor 2010 Kolik naměřili tlaku nevím, protože mi to nikdo neřekl, jenom, že je to v pořádku... Vadný ventil se nijak neprojevuje za jízdy? Protože pod plynem to jede úplně normálně. Pokud vím, tak katalyzátor a lambda sondy nebyly kontrolovány (alespoň o tom nic ten technik v servisu neříkal). Třeba je zkontrolují příští týden, až jim to tam dovezu. Kdyžtak jim řeknu, ať je prověří. Jak by to souviselo s tou závadou? Já jsem v tomto oboru laik, takže každá nová informace je pro mě přínosná. Jo a ty kilometry sedí. Auto mám od bratra. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cheno Vloženo 4. Únor 2010 Sdílet Vloženo 4. Únor 2010 zapalovaci kabel si skusal vymenit ? je to casta zavada . uz som ho menil 2x .auto mam 3 roky . tiez mi to tak blblo uz som chcel menit vstrekovac. pohladaj si moje prispevky.. 1.4 16V 74kW AUB Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 4. Únor 2010 Autor Sdílet Vloženo 4. Únor 2010 Kabelové vedení ke vstřiku a zapalovací cívce je vyměněné... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cheno Vloženo 6. Únor 2010 Sdílet Vloženo 6. Únor 2010 a co zaoxidovný konektor od inducky ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 14. Únor 2010 Autor Sdílet Vloženo 14. Únor 2010 kolik ti naměřily tlaky? už 12,5 značí na blbé ventilyp.s. tahle závada se píše právě při vadných ventilech, pokud se vyloučí zapalovací cívka a vtřikovač Takže anbáze pokračuje. Od minulé středy to je zase v servisu. Prověřovalo se opět komplet zapalování, vstřikování a měření tlaků v motoru. Podle sdělení servisního technika jsou tlaky v motoru po několikerém měření takovéto: první válec - 11,5 až 12 barů, druhý až čtvrtý válec - 14,5 až 15 barů. Což je dle něj ještě v pořádku. Díval jsem se do dílenské příručky a tam se píše, že v rozmezí 10 - 15 barů je to o.k. No a navíc mi řekl ,že se jim zdá, že to vstřikování na tom prvním válci, při kontrole nefunguje pravidelně... V servisu dali hlavy dohromady mechanici i technici, polovina z nich by měnila řídící jednotku a druhá půlky by šla cestou kontroly ventilů. Nicméně poslali nějakou zprávu do Bolky, ve čtvrtek bych se měl dozvědět, co fabrika vymyslela a odpověděla. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 25. Únor 2010 Autor Sdílet Vloženo 25. Únor 2010 Zdravím. Dneska mi volal technik ze servisu, že se ozvala Mladá Boleslav. Fabrika prý doporučuje sundat hlavu a provést kontrolu těsnosti na tom zpropadeném prvním válci a případně to opravit. No a pak se uvidí... Tak jsem to nechal udělat. Příští týden se uvidí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 3. Březen 2010 Autor Sdílet Vloženo 3. Březen 2010 Zdravím. Vypadá to, že Jar_da měl pravdu. Servis sundal hlavu a prý na tom prvním válci byla nějaká netěsnost (podpálený výfukový ventil, nevím, ti technici se tam střídají a ten co mi to dneska předával to přesně nevěděl...), no nicméně i hlava byla poslána na opravu, oni to totiž v tom Škoda servise nedělají. Zatím jsem teda ujel jenom pár kilometrů domů, ale pocitově mi přijde, že chod motoru na volnoběh je normální. Nechal jsem to běžet na prázdno asi 10 minut a všechno o.k. No a konečně jsem se od nich dozvěděl, jak a proč řídící jednotka motoru dělá to vynechání zapalování při nedostatečném tlaku ve válci. Servisu si to po několika urgencích uráčila poslat Škoda MB - on to jaksi nikdo z těch techniků v tom servise nějak neví. Takže údajně je to takto (nejsem odborník, tak sorry za případnou chybu, snažím se napsat co mi tam řekli): při netěsnosti ventilů se nějak nepatrně změní chod pístu ve válci (jestli jsem to dobře pochopil, tak píst má menší odpor, když tlak odfoukne přes netěsný ventil, nebo ventilové sedlo) a tím pádem se změní úhlové zrychlení klikové hřídele, což zaznamená snímač otáček motoru a z tohoto důvodu řídící jednotka nejspíš ve snaze to srovnat občas nedá povel k zapálení, tak nějak mi to bylo vysvětleno. Doufám, že jsem si to dobře zapamatoval, kdyžtak mě nekamenujte, jestli je v tom nějaká chybička. Ale jak jsem koupil, tak prodávám. Takže doufám, že tímto je to vyřešené. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NNNTomas Vloženo 3. Březen 2010 Sdílet Vloženo 3. Březen 2010 (editace) V DP se ale také tuším píše, jaká je max. povolená hranice rozdílů tlaků ve válcích. Editováno: 3. Březen 2010, autor: NNNTomas Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 3. Březen 2010 Autor Sdílet Vloženo 3. Březen 2010 Rozdíl mezi válci může být maximálně 3 bary a to byl. Asi proto navrhnul servis sundat hlavu až po doporučení z fabriky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NNNTomas Vloženo 4. Březen 2010 Sdílet Vloženo 4. Březen 2010 (editace) No, z toho už se to dá vytušit... Editováno: 4. Březen 2010, autor: NNNTomas Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.