Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Asi nemění, ale sundat se musí.

U ESP automaticky nebyli kotouče, ale za příplatek prý ano.

Upraveno od NNNTomas

  • 1 měsíc později...

Ahojte. Vedel by mi nekto pomoct? potreboval by som vymenit zadne dosticky na mojej fabii 1.4 16v 74KW. NEviete mi poradit ako na to? budem to robit prvykrat. Dakujem

čau pánové,já na svojí Fabii 1.2 taky vyměnil kotouče za bubny,na STK před dvěma lety v poho a teď jsem vyletěl z STK bez známky a musel jsem to přehodit,měl jste taky někdo podobný problém :help:

Pany chod inde na STK !!!! nemoze ta eln tak vratit a povedat ti ze vratit bubny ak auto brzdi je to ok a ja viem je to nepovolena uprava ale nikto ti na to nemoze nic povedat tazko sa dokazuje ci tam boli kotuce od vyroby alebo nie ... ;)

Co se týče tý výměny u HTPčka kde sou ve předu 256ky, tak bych z toho tak nadšenej nebyl. Změnu sem provedl (nemam ABS) a zadek byl dost přebržděnej. Stalo se mi, že když sem na křižovatce při zatáčení přibrzdil kvůli autu předemnou, tak sem se přetočil!!!! Ono je něco jinýho, když má člověk ve předu 280x22 nebo 288x25, ale když má ty malý 256ky, tak brzdnej účinek je pak nevyváženej, protože ty brzdy k sobě prostě "nepasujou". Pak se může stát, že bude nějaká krizovka a ty brzdy vás pošlou... Po tom, co sem dal i na předek 288x25, tak se to srovnalo a brzdnej účinek už byl vyváženej a neměl sem problém ani když sem auto rval na okruhu. Co se týče toho, že by to brzdovej válec neutáhl, tak to je taky fáma. Muj HTP brzdovej válec utáhl jak vzadu kotouče, tak ve předu 4-pístky Bremba. Takže v tom problém neni.

  • 1 měsíc později...

malý 256 mm brzdy mají jak 1.9TDi tak 1.4 16V se zadníma 239mm kotoučovkama v originále, rozhodně není problém v nevyvážení ohledně velikosti brzd - jezdil jsem snad se, nebo spíš určitě se všema origo brzdama na Fabkách a v běžnym provozu není rozdíl u předku 288 a 256 vůbec žádnej....při prasení už je dost velkej, protože ty 288 tolik nevadnou - ale v tom by jsi mě mohl školit, protože na okruho to určitě jde znát mnohem líp lol

maximálně bude hrát roli ta nepřítomnost ABS...ale to bych taky vyvrátil, protože jsem nějaký čas jezdil bez ABSka se sestavou 256 - 239 a žádný přebrždění nehrozí...ony ty žiletky vzadu (nechlazený 239 kotouče) nejsou o tolik účinější jak bubn (viz STK a jiný testy brzd)

neber že dělám chytrýho, ale vážně jsem bez toho ABSka cca týden a něco jezdil v zimě a prostě problém žádnej....samo až na to, že při dupnutí na brzdy nefachalo ABS :)

hledal bych problém s tím "přebržděním" jinde :help: PS: možná ve váze HTP ??

Upraveno od kibi

Byl jsem ted na STK a žádný problém.Jen říkal že zadek brzdí víc než předek,ale kotouče nikdo neřešil.Vždyt brzdy nejsou ani psaný v techničáku tak podle čeho to pozná?

Neviem ako v CZ, ale tu na Slovensku už Škoda auto rozposiela prípis, ktorý jednoznačne zakazuje výmenu bubnovej nápravy za kotúčovú.Takto upravená Fabia, neprejde cez STK. Tento prípis rozposiela priamo na všetky stanice STK na Slovensku. :aggressive:

post-22667-1277565091,2443_thumb.jpg

Davam za pravdu Mustafovi. Tahle prestavba neni a nikdy nebude povolena a hlavne je za urcitych okolnosti nebezpecna a to predevsim u aut bez ABS. Tahle auta maji instalovan omezovac brzdneho tlaku na zadni napravu a ten je odladen na bubnovou brzdu. Je to prave pak v nevyvazenosti brzdneho ucinku. Takovou prestavbu zasadne nedoporucuju!!!

Majk sice pise, ze prosel pres STK a zadny problem (predpokladam, ze ma ABS), ale to, ze zadek brzdi vic nez predek je prave ten zasadni problem, ktery se projevi az to bude nejmin potrebovat!

Mimochodem, originalni osazeni zadni napravy brzdami toho ktereho typu pozna technik (pokud mu o to pujde) nejsnadneji podle vylepeneho stitku pod podlahou v zavazadlovem prostoru - podle jednoho z kodu vybav.

Tahle otazka se tady na foru prubezne resi od zacatku fora v r. 2005 (a i na predchozim foru tomu tak bylo), a porad se najdou lidi, co si nedaji rict. Napsal jsem tady k tomuto tematu tuny prispevku, dale nebudu, ale kazdy at si to prebere jak chce.

Konec koncu, kazdy je sveho stesti strujcem... lol

  • 2 týdny později...

Právě, že se to pozná ve chvíli, kdy to člověk nejmín potřebuje. Já momentálně díky absenci ABS řešim manuální regulátor brzdného účinku (nebo uzpůsobení toho na nápravě) předek/zadek s čímž souvisí předělání brzdových hadic a doladění požadovaného brzdového poměru mezi předek a zadek. Ono, když s tím člověk jezdí normálně, tak to jakž takž jde, ale jednou v mírné zatáčce šlápne na brzdu a ono ho to pošle ven ani nemrkne. Takže s timhle bych si moc nezahrával.

  • 2 měsíce později...

Co vim tak regulátor brzdného tlaku má možnost nastavení takže bych zkusil nastavit to na minimum,potažmo nad tím přemýšlet i při snížení auta, na to podle mě regulátor reaguje jako na naložené auto tudíž vyšší tlak.Co vim tak tohle zatim nikdo neřešil.

Čaute,

poradíte někdo... mám problém u zadní kotoučové brzdy,provozní hydraulická je v pohodě s rozdílem cca 8procent levé/pravé kolo. Ale mám problém u parkovací brzdy,rozdíl 54procent. Bylo mi doporučeno vyměnit brzdové lanka ruční brzdy (byly na několika místech prodřené, že to bude tím), ale už když jsem to rozebíral zjistil, jsem že to tím nebude. Pravá strana jde totiž na brzdiči zmačnout až na doraz rukou... Neměl jste někdo brzdič rozebraný? POkud by se měnil brzdič, musí se měnit obě strany? (jako u kotoučů)..

Díky za rady..

M.

  • 2 týdny později...

Zadní brzdiče jsem měnil oba najednou, logicky i kotouče a obložení. Aby to brzdilo souměrně. Naměřen rozdíl asi 3%.

  • 1 měsíc později...

Zdar lidi

Rád bych provedl přestavbu z bubnů na kotoučovou nápravu, v samotné výměně problém nevidím-mám ABS a materiál si seženu, ale v celém tématu jsem nenašel jestli se dá dodělat i ESP(mám jen TCS) popřípadě co k tomu je zapotřebí.

Předem díky. :palec2:

Upraveno od Zelenáč

čau hele fabky 1.9TDI měly v základu kotouče vzadu nebo ne ?

Co se týče tý výměny u HTPčka kde sou ve předu 256ky, tak bych z toho tak nadšenej nebyl. Změnu sem provedl (nemam ABS) a zadek byl dost přebržděnej. Stalo se mi, že když sem na křižovatce při zatáčení přibrzdil kvůli autu předemnou, tak sem se přetočil!!!! Ono je něco jinýho, když má člověk ve předu 280x22 nebo 288x25, ale když má ty malý 256ky, tak brzdnej účinek je pak nevyváženej, protože ty brzdy k sobě prostě "nepasujou". Pak se může stát, že bude nějaká krizovka a ty brzdy vás pošlou... Po tom, co sem dal i na předek 288x25, tak se to srovnalo a brzdnej účinek už byl vyváženej a neměl sem problém ani když sem auto rval na okruhu. Co se týče toho, že by to brzdovej válec neutáhl, tak to je taky fáma. Muj HTP brzdovej válec utáhl jak vzadu kotouče, tak ve předu 4-pístky Bremba. Takže v tom problém neni.

Na co Brembo na 1.2 HTP ?!? Jooo tys tam dal vlastně etYketu 1+8t :smich:

lepší než etiketa TDi pT

sdičák do roku 2002 sa davali do TDI len bubnove brzdy ale zalezi ze kde islo auto na trh ... uz som videl 2001TDI a maly vzadu kotuce ...

sdičák do roku 2002 sa davali do TDI len bubnove brzdy ale zalezi ze kde islo auto na trh ... uz som videl 2001TDI a maly vzadu kotuce ...

Díky za info takže si radči připlatim abych měl kotouče

TDi měly vzadu kotoučovku, a pak ještě 1,4 16V 74kW ta měla taky kotoučovku :palec2: jinak zbytek byly bubny ;)

Upraveno od ADLERos

  • 1 měsíc později...

H O T O V O !!!

velke diky Honzovi - Fabka16v, vrele doporucuji vsem. Zitra dodam fotky. Prehozeni z bubnu na kotouce trvalo necele 4 hodky.

Super kvalita, super podminky :)

Měnil si původní přívodní brzdovou trubku pro bubn. brzdy za trubku určenou pro kotoučové brzdy? Oni mají totiž rozlišný tvar.

Nedávno jsem kamarádovi měnil nápravu a tak sem dám pár fotek. Výměna trvala asi 3hoďky :)

Prosím tě, snímač ABS u kotoučů je jiný nebo stejný jako u bubnů? A hydralická trubka + brzdová hadice vedoucí ke třmenu musí bejt taky pouze na ktoučové brzdy? ( nelze propojit s trubkou na bubn. brzdy)

  • 2 měsíce později...

Ahoj všichni.

Nám F 1 Combi 1,2 HTP 47 KW. Najeto 165.000,- Kč. Zadní bubnové brzdy na šrot (kotouče původní, jednou měněné pakyn, jednou měněné prasátka). I když se zdá, že to zanedbávám, jezdím s vozidlem pouze dálky mimo velké obce. takže brzdím méně. Chtěl jsem se zeptat na cenu na kterou by vyšla přestavba zadních brzd na kotoučové. Jsem vyučenej mechoš i když se tím neživím, myslím si, že to zvládnu sám. Nevím, ale co je k tomu potřeba. Myslím tím díly.

Co jsem tak koukal, tak by to měly být: zadní šusplechy - kotouč, dva zadní třmeny, zadní destičky, lanka na ručku - kotouč, zadní hadice - kotouč, držáky zadních třmenů. Dotaz zní, zda je potřeba měnit zadní náboj, nebo zda jsi použil ten původní? Co zásuvka na ABS ta tam zůstala i s čidlem, nebo se to tam nějak předělává. Co zadní trubky brzdového systému - zůstali původní a měnil si jen hadice, nebo se mění i trubky? Potřeboval bych to více zdokumentovat - popsat. A nakonec i cena by mě zajímala. Když jsem to chtěl poskládat z nových dílu - cena cca 7800,- Kč. Na vrakáči mi nabízejí zadní nápravu z F I 2.0i 85 kw r.v. 2004 cena za komplet nápravu i s brzdama +/- 5000,- Kč. Předem děkuji za odpověď.

Upraveno od chemik1

  • 2 týdny později...

Ahoj všichni.

Nám F 1 Combi 1,2 HTP 47 KW. Najeto 165.000,- Kč. Zadní bubnové brzdy na šrot (kotouče původní, jednou měněné pakyn, jednou měněné prasátka). I když se zdá, že to zanedbávám, jezdím s vozidlem pouze dálky mimo velké obce. takže brzdím méně. Chtěl jsem se zeptat na cenu na kterou by vyšla přestavba zadních brzd na kotoučové. Jsem vyučenej mechoš i když se tím neživím, myslím si, že to zvládnu sám. Nevím, ale co je k tomu potřeba. Myslím tím díly.

Co jsem tak koukal, tak by to měly být: zadní šusplechy - kotouč, dva zadní třmeny, zadní destičky, lanka na ručku - kotouč, zadní hadice - kotouč, držáky zadních třmenů. Dotaz zní, zda je potřeba měnit zadní náboj, nebo zda jsi použil ten původní? Co zásuvka na ABS ta tam zůstala i s čidlem, nebo se to tam nějak předělává. Co zadní trubky brzdového systému - zůstali původní a měnil si jen hadice, nebo se mění i trubky? Potřeboval bych to více zdokumentovat - popsat. A nakonec i cena by mě zajímala. Když jsem to chtěl poskládat z nových dílu - cena cca 7800,- Kč. Na vrakáči mi nabízejí zadní nápravu z F I 2.0i 85 kw r.v. 2004 cena za komplet nápravu i s brzdama +/- 5000,- Kč. Předem děkuji za odpověď.

Tak já jsem to trochu studoval, koupil jsem starší třmeny z RS komplet se zachovalýma kotoučema a destičkama a krycími vnitřními plechy asi za 1200,- . Udělal jsem repas gum třmenů, cena za repas-sadu obou třmenů je 560- kč. Koupil jsem brzdový lanka na kotoučový brzdy, ty jsem bral od starline obě za 400,- Kč. Koncový brzdový trubky jsou jiný než u bubnů, koupil jsem XS origo na autodílycz.cz obě za 1400,-Kč , jsou kompletní, jen napojit na třmen a na rozvod. Co jsem studoval, tak snímače ABS jsou stejně usazený u obou typů brzd( bubny i kotouče ), jsou protažený otvorem krtycího plechu až k magnetickýmu kroužku na ložisku. Radši jsem koupil nové origo šrouby pro uchycení náboje je jich 2x4, cena byl asi 250,- Kč( doporučujou v DP).Takže si to spočítej. A náboje kola se nemění.

  • 2 týdny později...

Kdyby někdo zháněl zadní kotoučovku Tak mám na prodej :palec2:

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.