Přejít na obsah

Zadní kotoučové brzdy Fábia


Petrando

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

Co se týče tý výměny u HTPčka kde sou ve předu 256ky, tak bych z toho tak nadšenej nebyl. Změnu sem provedl (nemam ABS) a zadek byl dost přebržděnej. Stalo se mi, že když sem na křižovatce při zatáčení přibrzdil kvůli autu předemnou, tak sem se přetočil!!!! Ono je něco jinýho, když má člověk ve předu 280x22 nebo 288x25, ale když má ty malý 256ky, tak brzdnej účinek je pak nevyváženej, protože ty brzdy k sobě prostě "nepasujou". Pak se může stát, že bude nějaká krizovka a ty brzdy vás pošlou... Po tom, co sem dal i na předek 288x25, tak se to srovnalo a brzdnej účinek už byl vyváženej a neměl sem problém ani když sem auto rval na okruhu. Co se týče toho, že by to brzdovej válec neutáhl, tak to je taky fáma. Muj HTP brzdovej válec utáhl jak vzadu kotouče, tak ve předu 4-pístky Bremba. Takže v tom problém neni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

malý 256 mm brzdy mají jak 1.9TDi tak 1.4 16V se zadníma 239mm kotoučovkama v originále, rozhodně není problém v nevyvážení ohledně velikosti brzd - jezdil jsem snad se, nebo spíš určitě se všema origo brzdama na Fabkách a v běžnym provozu není rozdíl u předku 288 a 256 vůbec žádnej....při prasení už je dost velkej, protože ty 288 tolik nevadnou - ale v tom by jsi mě mohl školit, protože na okruho to určitě jde znát mnohem líp lol

maximálně bude hrát roli ta nepřítomnost ABS...ale to bych taky vyvrátil, protože jsem nějaký čas jezdil bez ABSka se sestavou 256 - 239 a žádný přebrždění nehrozí...ony ty žiletky vzadu (nechlazený 239 kotouče) nejsou o tolik účinější jak bubn (viz STK a jiný testy brzd)

neber že dělám chytrýho, ale vážně jsem bez toho ABSka cca týden a něco jezdil v zimě a prostě problém žádnej....samo až na to, že při dupnutí na brzdy nefachalo ABS :)

hledal bych problém s tím "přebržděním" jinde :help: PS: možná ve váze HTP ??

Editováno: , autor: kibi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Davam za pravdu Mustafovi. Tahle prestavba neni a nikdy nebude povolena a hlavne je za urcitych okolnosti nebezpecna a to predevsim u aut bez ABS. Tahle auta maji instalovan omezovac brzdneho tlaku na zadni napravu a ten je odladen na bubnovou brzdu. Je to prave pak v nevyvazenosti brzdneho ucinku. Takovou prestavbu zasadne nedoporucuju!!!

Majk sice pise, ze prosel pres STK a zadny problem (predpokladam, ze ma ABS), ale to, ze zadek brzdi vic nez predek je prave ten zasadni problem, ktery se projevi az to bude nejmin potrebovat!

Mimochodem, originalni osazeni zadni napravy brzdami toho ktereho typu pozna technik (pokud mu o to pujde) nejsnadneji podle vylepeneho stitku pod podlahou v zavazadlovem prostoru - podle jednoho z kodu vybav.

Tahle otazka se tady na foru prubezne resi od zacatku fora v r. 2005 (a i na predchozim foru tomu tak bylo), a porad se najdou lidi, co si nedaji rict. Napsal jsem tady k tomuto tematu tuny prispevku, dale nebudu, ale kazdy at si to prebere jak chce.

Konec koncu, kazdy je sveho stesti strujcem... lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Právě, že se to pozná ve chvíli, kdy to člověk nejmín potřebuje. Já momentálně díky absenci ABS řešim manuální regulátor brzdného účinku (nebo uzpůsobení toho na nápravě) předek/zadek s čímž souvisí předělání brzdových hadic a doladění požadovaného brzdového poměru mezi předek a zadek. Ono, když s tím člověk jezdí normálně, tak to jakž takž jde, ale jednou v mírné zatáčce šlápne na brzdu a ono ho to pošle ven ani nemrkne. Takže s timhle bych si moc nezahrával.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Co vim tak regulátor brzdného tlaku má možnost nastavení takže bych zkusil nastavit to na minimum,potažmo nad tím přemýšlet i při snížení auta, na to podle mě regulátor reaguje jako na naložené auto tudíž vyšší tlak.Co vim tak tohle zatim nikdo neřešil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čaute,

poradíte někdo... mám problém u zadní kotoučové brzdy,provozní hydraulická je v pohodě s rozdílem cca 8procent levé/pravé kolo. Ale mám problém u parkovací brzdy,rozdíl 54procent. Bylo mi doporučeno vyměnit brzdové lanka ruční brzdy (byly na několika místech prodřené, že to bude tím), ale už když jsem to rozebíral zjistil, jsem že to tím nebude. Pravá strana jde totiž na brzdiči zmačnout až na doraz rukou... Neměl jste někdo brzdič rozebraný? POkud by se měnil brzdič, musí se měnit obě strany? (jako u kotoučů)..

Díky za rady..

M.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Zdar lidi

Rád bych provedl přestavbu z bubnů na kotoučovou nápravu, v samotné výměně problém nevidím-mám ABS a materiál si seženu, ale v celém tématu jsem nenašel jestli se dá dodělat i ESP(mám jen TCS) popřípadě co k tomu je zapotřebí.

Předem díky. :palec2:

Editováno: , autor: Zelenáč
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týče tý výměny u HTPčka kde sou ve předu 256ky, tak bych z toho tak nadšenej nebyl. Změnu sem provedl (nemam ABS) a zadek byl dost přebržděnej. Stalo se mi, že když sem na křižovatce při zatáčení přibrzdil kvůli autu předemnou, tak sem se přetočil!!!! Ono je něco jinýho, když má člověk ve předu 280x22 nebo 288x25, ale když má ty malý 256ky, tak brzdnej účinek je pak nevyváženej, protože ty brzdy k sobě prostě "nepasujou". Pak se může stát, že bude nějaká krizovka a ty brzdy vás pošlou... Po tom, co sem dal i na předek 288x25, tak se to srovnalo a brzdnej účinek už byl vyváženej a neměl sem problém ani když sem auto rval na okruhu. Co se týče toho, že by to brzdovej válec neutáhl, tak to je taky fáma. Muj HTP brzdovej válec utáhl jak vzadu kotouče, tak ve předu 4-pístky Bremba. Takže v tom problém neni.

Na co Brembo na 1.2 HTP ?!? Jooo tys tam dal vlastně etYketu 1+8t :smich:

lepší než etiketa TDi pT

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

H O T O V O !!!

velke diky Honzovi - Fabka16v, vrele doporucuji vsem. Zitra dodam fotky. Prehozeni z bubnu na kotouce trvalo necele 4 hodky.

Super kvalita, super podminky :)

Měnil si původní přívodní brzdovou trubku pro bubn. brzdy za trubku určenou pro kotoučové brzdy? Oni mají totiž rozlišný tvar.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedávno jsem kamarádovi měnil nápravu a tak sem dám pár fotek. Výměna trvala asi 3hoďky :)

Prosím tě, snímač ABS u kotoučů je jiný nebo stejný jako u bubnů? A hydralická trubka + brzdová hadice vedoucí ke třmenu musí bejt taky pouze na ktoučové brzdy? ( nelze propojit s trubkou na bubn. brzdy)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj všichni.

Nám F 1 Combi 1,2 HTP 47 KW. Najeto 165.000,- Kč. Zadní bubnové brzdy na šrot (kotouče původní, jednou měněné pakyn, jednou měněné prasátka). I když se zdá, že to zanedbávám, jezdím s vozidlem pouze dálky mimo velké obce. takže brzdím méně. Chtěl jsem se zeptat na cenu na kterou by vyšla přestavba zadních brzd na kotoučové. Jsem vyučenej mechoš i když se tím neživím, myslím si, že to zvládnu sám. Nevím, ale co je k tomu potřeba. Myslím tím díly.

Co jsem tak koukal, tak by to měly být: zadní šusplechy - kotouč, dva zadní třmeny, zadní destičky, lanka na ručku - kotouč, zadní hadice - kotouč, držáky zadních třmenů. Dotaz zní, zda je potřeba měnit zadní náboj, nebo zda jsi použil ten původní? Co zásuvka na ABS ta tam zůstala i s čidlem, nebo se to tam nějak předělává. Co zadní trubky brzdového systému - zůstali původní a měnil si jen hadice, nebo se mění i trubky? Potřeboval bych to více zdokumentovat - popsat. A nakonec i cena by mě zajímala. Když jsem to chtěl poskládat z nových dílu - cena cca 7800,- Kč. Na vrakáči mi nabízejí zadní nápravu z F I 2.0i 85 kw r.v. 2004 cena za komplet nápravu i s brzdama +/- 5000,- Kč. Předem děkuji za odpověď.

Editováno: , autor: chemik1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj všichni.

Nám F 1 Combi 1,2 HTP 47 KW. Najeto 165.000,- Kč. Zadní bubnové brzdy na šrot (kotouče původní, jednou měněné pakyn, jednou měněné prasátka). I když se zdá, že to zanedbávám, jezdím s vozidlem pouze dálky mimo velké obce. takže brzdím méně. Chtěl jsem se zeptat na cenu na kterou by vyšla přestavba zadních brzd na kotoučové. Jsem vyučenej mechoš i když se tím neživím, myslím si, že to zvládnu sám. Nevím, ale co je k tomu potřeba. Myslím tím díly.

Co jsem tak koukal, tak by to měly být: zadní šusplechy - kotouč, dva zadní třmeny, zadní destičky, lanka na ručku - kotouč, zadní hadice - kotouč, držáky zadních třmenů. Dotaz zní, zda je potřeba měnit zadní náboj, nebo zda jsi použil ten původní? Co zásuvka na ABS ta tam zůstala i s čidlem, nebo se to tam nějak předělává. Co zadní trubky brzdového systému - zůstali původní a měnil si jen hadice, nebo se mění i trubky? Potřeboval bych to více zdokumentovat - popsat. A nakonec i cena by mě zajímala. Když jsem to chtěl poskládat z nových dílu - cena cca 7800,- Kč. Na vrakáči mi nabízejí zadní nápravu z F I 2.0i 85 kw r.v. 2004 cena za komplet nápravu i s brzdama +/- 5000,- Kč. Předem děkuji za odpověď.

Tak já jsem to trochu studoval, koupil jsem starší třmeny z RS komplet se zachovalýma kotoučema a destičkama a krycími vnitřními plechy asi za 1200,- . Udělal jsem repas gum třmenů, cena za repas-sadu obou třmenů je 560- kč. Koupil jsem brzdový lanka na kotoučový brzdy, ty jsem bral od starline obě za 400,- Kč. Koncový brzdový trubky jsou jiný než u bubnů, koupil jsem XS origo na autodílycz.cz obě za 1400,-Kč , jsou kompletní, jen napojit na třmen a na rozvod. Co jsem studoval, tak snímače ABS jsou stejně usazený u obou typů brzd( bubny i kotouče ), jsou protažený otvorem krtycího plechu až k magnetickýmu kroužku na ložisku. Radši jsem koupil nové origo šrouby pro uchycení náboje je jich 2x4, cena byl asi 250,- Kč( doporučujou v DP).Takže si to spočítej. A náboje kola se nemění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...