Přejít na obsah

Zadní kotoučové brzdy Fábia


Petrando

Doporučené příspěvky

Někdo tady psal, že vyzkouší vyměnit bubny za kotouče na autě bez ABS, ale nevím, jak to dopadlo. Chystám se na tuto úpravu, ale taky nemám ABS. Zrovna dneska jsem se bavil s kamarádem, který to udělal na Fábii combi 1.2 bez ABS a říká, že je to nesrovnatelný rozdíl. Rád bych do toho šel taky, jen chci vědět. zda se ten zadek přebržďuje, nebo nikoliv.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někdo tady psal, že vyzkouší vyměnit bubny za kotouče na autě bez ABS, ale nevím, jak to dopadlo. Chystám se na tuto úpravu, ale taky nemám ABS. Zrovna dneska jsem se bavil s kamarádem, který to udělal na Fábii combi 1.2 bez ABS a říká, že je to nesrovnatelný rozdíl. Rád bych do toho šel taky, jen chci vědět. zda se ten zadek přebržďuje, nebo nikoliv.

olin, máca

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
abych se priznal tak auta opravuju bezmala 10 let a ty kryci plechy cehokoli tznm treba u diesel fabie pod motorem ten obri dekl ten vyhazuju taky pokud z motoru nic netece jinak to vubec nedejcha a celej blok je vosoplenej oxidaci jak se tam drzi teplo a vlhko .vyhodit a nebo dat ten mensi z mpicka a je pokoj . kdyz sem zacinal tak sem delal fordy a to sem vyhazoval vsechny dekly komplet ale jednou se boss podival do kontejneru a bylo zle tak vod ty doby vyhazuju jenoe ty co sou opravdu na hovno a to ze na fordech sem vzivote nevidel ty susplechy na brzdy novy ani st mondeo nema nikde vokolo brzd naky plechy me inspirovalo k tomu ze to muzu vyhodit i u koncernu .nikomu neberu jeho nazory ale tech co se denne hrabou v autech podle me tady taky asi moc neni a slovo vyhodit si neco z auta je jima hruzou a este neco vokolo brzd tak to uz teprve ne. takze ty reakce "dalsi chytrak . tebe je tu skoda .hansovy poucky" beru jako co si v praxi nevyzkousis tak nemas a nedas jo a ze se prepalej hadicky tak to je ´mala prdel to by driv vytekly desticky i s kotoucema nez by se propalila hadice s brzdovkou to je videt kdo to vopravuje a kdo si vozi prdilku a jenom macha rukou do vetru no nic nechci si proti sobe postvavat tohle vcelku kvalitni forum a lidi okolo skodovek ale pravda lita nekde ve vetru . zdarec a hlavne ze je sranda neboli prdel nee?

Dufam, ze to "odlahcovanie" auta nerobis bez vedomia majitela vozidla. Mne by to teda dost vadilo.

Inac mam 4 kotuce (brzdi to paradne) a najazdil som hrozne vela km (da sa povedat tisice) aj s fabkami, ktore maju kotuce len v predu a musim povedat, ze je to velmi indivualne. Niektore fabky brzdili velmi dobre, niektore podstatne slabsie. Vela zavisi na stave brzdoveho oblozenia, kotucov, sirke pneumatiky, jej stave a aj vyrobcovi. Pre bezne jazdenie si myslim ze na fabiu su dostatocne aj bubnove brzdy.

Ludia co porovnavali 4 kotuce versus 2 kotuce si musia uvedomit, ze tie slabe fabky maju 165ky pneumatiky a tie silnejsie s kotucovkami vsade maju seriovo 185ky gumy a aj to zrobi svoje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Take necitim nejak zvlastni rozdil mezi zadni bubnovou a kotoucovou...

..konečně někdo další potvrdil to, co už tady tvrdím delší dobu. Jo poznáš to, když budeš 3x po sobě brzdit ze 140 na 60, ale za normálních okolností je to stejné. Jedno zabrždění byť i ze 160-0 zvládnou i bubny vzadu s bezpečnou rezervou. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, podle me je to uplne zbytecna uprava.... Jsou to akorat vyhozeny prachy z okna. Do kotoucu musis investovat. Bubny jednou za cas vycistis a je klid. Kvalitu kotoucu nepopiram, ale na fabii mi to prijde jako zcela zbytecna investice.

když má někdo pěkný autí a pěkný liťáky, tak za nima ty bubny v jakékoliv barvě byť i rezavé vypadají poněkud křečovitě. Takže když se naskytne příležitost k výměně tak přehodím (čti nechám přehodit). Jinak mě bubny neva.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas - v tomto pripade vidim jedinej smysl - a to je optika. Kotouce vzadu proste vypadaji lip.

Ale je to trosku drahej špás a zaroven zasah do brzdoveho systemu, coz mi neni zrovna sympaticky.

Ja bych do toho teda nesel a obzvlast ne bez ABS.

kdo se bojí nesmí do lesa ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

tak lidi jako amatér tedy sem přečetl tento topic..soudím že na výměnu za kotouče se mám vyprdnout když nemám ABS..jezdím denne do školy a málo kdy jedu sám..takže určitá zodpovědnost tam je..jako musím přiznat že mám problém s brzdami a nevím čím to..když sednu do dědovi fabiny tak si div nenabiju čumel o sklo a pak jdu do mé a nic..šlapu jak chci ale nekdy mi to ani nezablokuje:( tak nevím kde je problém ted vyměním předek - kotouče a desky a pak uvidím..zadní pakny sem delal v létě..ale o nic se to nezlepšilo..:( tak envím kde je problém..proto sem přemýšlel o kotoučích dozadu ale je zima a nechci tančit s autí :) takže fakt nato rači prdnout coo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

ZDAREC LIDIČKY.....Tohle je opravdu topic k nezaplacení :palec2: Mám fabuli bez ABS a zadní bubnáče a stejně jako JOUJOU jezdím every day do školy a plně naloženej lidskema životama.....Dříve jsem byl toho přesvědčení že mít zadní kotoučovky je in z hlediska vzhledu a funkčnosti,ale je to velká kravina.(Radši ať si povidaj: Hele on jezdí s hezkejma liťákama a má tam blbý bubnáče)..ale pro mě je to spíše taková fáma...v pohodě brzdím z velkejch rychlosí (a to že si někdy dopřávám takovou rally jízdu)a nikdy se mi třeba nestalo,že by mně nedejbůh selhali...v pohodě a rychle tu fabku zastaví pouze ta přední kotoučová.(ovšem,něco jiný to je třeba u baworáčků)..u fabulin ty bubny vzadu sloužej spíše jen jako parkovací brzda(ručka)...

Bubny jsou zcela pochopitelné z konstrukce fabiny kvůli jejím provozním hmotnostem a výkonům :aggressive:(proč dvě kotoučové nápravy,když to utáhne v pohodě jen ta jedna) ,tak newidím důvod proč je měnit za kotouče....jooo RSko chápu proč je má,ale třeba taková junijorka1.0;1.2 atd to je spíše jen taková fajnšmekrovina

Kdyby mně někdo nabízel třeba i za 1Kč zadní kotoučovku tak ho se slušností odmítnu....Přece jenom MOTOR KOLA A BRZDY jsou to nejdůležitější na autě a na tom osobně nic šetřit a riskovat nehodlám...

THX ZA TENHLE TOPIC.....OPRAVDU POUČNEJ :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 4 týdny později...
  • o 2 týdny později...

jen bych reagoval celkove me pride uhozeny psat ze sahat na brzdi je ryskovani ... atd jako pokud se to na fabie dealo v tovarne a ty stejny dily tam nasadim

a vsechno udelam tak jak mam a mam i vsechny ty predpoklady jako treba to abs tak nemuzu o nakym ohrozovani vubec mluvit jako bych řilal ze je zabiarna ze ma vzadu kotouce! a sase to takovy zasach asi nebude kdyz menim za origo!! kdyz me bouchnou bubny(nesmysl ale pro predstavu) a dam si tam z vrakace jiny tak uz je to taky zasach do brz preci udelam to sami odpojim hadicki odsroubuju a zase to tam napojim!

resim ty tlachy kolem ne asi je to ucinejsi nebo draha vzhedova uprava ale ty keci o nebezpoecnosti a takzvanemu zasahu do brzd ... a to se nedela.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a pokud de o naky zjistovani pojistovnou mel sem este kdyz sem mel felicii bouracku ja jel o neco rychleji nez sem mel a typek za zatackou mi vjel do cesty nedal mi prednost no samo vyna byla na me ta felina byla v tuningu jako kola 15" /195 uplne mimo technicak nemluve o spojlerech a jinym motoru nez v tech. p. a myslite ze se pojistovna nako zajimala?moje pojistovna to auto vubec nevidela a protoze sem byl uznan za vynika, ma pojistovna skodu zame uhradila a vubec nezjistovala asi neco sedi s technicakem... a proto uz vidim jak vysilaj cloveka kterej pujde podle vyrobniho cisla auta zjistovat asi ten kod je buben a nahodou tam neni kotouc! a uz vidim jak na technickej studujou vyrobni kody a podle tabulek skody a.s. zjistuji asi to tam je od vyroby nebo ne! navic moznost vylepsit si auto tu je v servisu skoda nato i lakaji!a na technycky ti ti budou zjistovat asi to 100% funguje

tak me napada ze hazard a zasach by byl namontovat na fabii rs bubny!:o))) <<<jouk ;)

sorry za chyby neumim psat v jazyse ceskem sem moc dobry student nebyl!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ZDAREC LIDIČKY.....Tohle je opravdu topic k nezaplacení :palec2: Mám fabuli bez ABS a zadní bubnáče a stejně jako JOUJOU jezdím every day do školy a plně naloženej lidskema životama.....Dříve jsem byl toho přesvědčení že mít zadní kotoučovky je in z hlediska vzhledu a funkčnosti,ale je to velká kravina.(Radši ať si povidaj: Hele on jezdí s hezkejma liťákama a má tam blbý bubnáče)..ale pro mě je to spíše taková fáma...v pohodě brzdím z velkejch rychlosí (a to že si někdy dopřávám takovou rally jízdu)a nikdy se mi třeba nestalo,že by mně nedejbůh selhali...v pohodě a rychle tu fabku zastaví pouze ta přední kotoučová.(ovšem,něco jiný to je třeba u baworáčků)..u fabulin ty bubny vzadu sloužej spíše jen jako parkovací brzda(ručka)...

Bubny jsou zcela pochopitelné z konstrukce fabiny kvůli jejím provozním hmotnostem a výkonům :aggressive:(proč dvě kotoučové nápravy,když to utáhne v pohodě jen ta jedna) ,tak newidím důvod proč je měnit za kotouče....jooo RSko chápu proč je má,ale třeba taková junijorka1.0;1.2 atd to je spíše jen taková fajnšmekrovina

Kdyby mně někdo nabízel třeba i za 1Kč zadní kotoučovku tak ho se slušností odmítnu....Přece jenom MOTOR KOLA A BRZDY jsou to nejdůležitější na autě a na tom osobně nic šetřit a riskovat nehodlám...

THX ZA TENHLE TOPIC.....OPRAVDU POUČNEJ :palec2:

takze pokud mi nekdo nabidne koplet vsechno oriko v dobrym stavu za korunu :palec2: tak ja je tam kuli vzhledu z tech litaku tam dam

jinak co se tyka brzdnyho ucinku ja si nemuzu stezovat zatim moje fabka brzdi stejne nebo spise lip nez ostatni fabky v kterych sem jel a to sem uz jel i v Rs a kamos co ma tu rs tak jel v mim a rikal ze to cumi jak mi to s bubnem brzdi! takze me take zarazil prispevek v predejc ze fabie rs je o 5 metru jinde! jako ale jak uz bilo zminovany je tam vyce faktoru a obras mi prijde ze co auto to original ikdyz v seriovy vyrobe by to byt nemelo!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...