Přejít na obsah

Vynechává motor Lxi 50Kw


vityjan

Doporučené příspěvky

Zdravím borci,

mam velkou prosbu o pomoc. Vlastnim Feldu Lxi 50kw Jednobod. Najeto 155tis. Koupil jsem jí nedavno. Ale když jedu delší dobu rychlostí přes 100km/h např po dálnici, motor mi například při záběru v kopci uplně přestane jet (když vyřadím chcípne). Pak nastartuju a zase šlape. Začne to dělat častěji dneska jsem zkoušel počítat a je to tak že cca 15vteřin jede a pak na 6 sekund zhasne a pak se zase chytí a opakuje se to. Přijedu do města nebo na nějaké okresky kde se více řadí a rychlost se mění a jede jako víno. Už nevím co s tím. Vyměnil jsem svíčky kabely víčko rozdělovače zapalovací cívku ale nepomohlo. Diagnostika neukázala nic. Prosím o jakoukoliv radu čím by to mohlo být nebo kontakt na nějakýho šikulu co se těmahle autama zabývá z okolí prahy nejlépe. Úspěšného poradce bych i odměnil ;) Pospíchá to moc děkuju

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no a diagnostiku jsi zkoušel?

evidentně to vypadá na elektronický problém, já jen hádám že by to mohl být i snímač otáček nebo něco s palivem.

Hodně by mohla právě vypovědět diagnostika, a když ne, tak bych se zaměřil na palivo.

Ahoj, díky za radu. Diagnostiku jsme zkusili a nic to neukázalo. A co myslíš tím palivem?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no nejsu sice automechanik, ale ledacos si dokážu na svém autě opravit sám a navíc rozumím elektronice(ne tedy přímo té v autě, ale elektronika jako elektronika).

logicky mně napadá že pokud není nic s řízením paliva, a ani snímačem otáček (jak píšeš: diagnostika nic neukázala), tak je možné že je problém v přísunu paliva.

Tj. tlak v palivovém potrubí, může být vadný tlakový ventil, palivové čerpadlo.. potrubí můžu mít trhlinku a sát vzduch.

Tady by bylo dobré vědět jak přesně se to chová, zda se to stává jen za vyšší rychlosti?

Zda to záleží na sešlápnutí pedálu (tzn. když bude pedál sešlápnutý stejně na nižší zařazenou rychlos udělá to taky)

udělá to jen když má motor plnou teplotu?

záleží jestli je léto nebo zima?

nastartuje to bez váhání okamžitě po zastavení motoru?

pokus se zjistí detaily (možná i nějaký zajímavý detail který mně nenapadl) může se z toho vytvořit lepší závěr. momentálně se dá jen strašně hádat.

špatné by nebylo zkusit si s někým vyměnit zapalovací lištu. závada může být i v řídící jednotce. A změřil bych si raději i dobíjení alternátoru jestli nepřebíjí, ne že by to mělo přímí vliv na tuto závadu, ale může to mít vliv na poškození jednotky.

odkud jsi? budu mít náhradní řídící jednotku, takže bych mohl i zapůjčit (pokud se ukáže jako dobrá)

omlouvám se za zpožděnou odpověď , ale momentálně jsem v zahraničí a nemám tolik času to sledovat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no nejsu sice automechanik, ale ledacos si dokážu na svém autě opravit sám a navíc rozumím elektronice(ne tedy přímo té v autě, ale elektronika jako elektronika).

logicky mně napadá že pokud není nic s řízením paliva, a ani snímačem otáček (jak píšeš: diagnostika nic neukázala), tak je možné že je problém v přísunu paliva.

Tj. tlak v palivovém potrubí, může být vadný tlakový ventil, palivové čerpadlo.. potrubí můžu mít trhlinku a sát vzduch.

Tady by bylo dobré vědět jak přesně se to chová, zda se to stává jen za vyšší rychlosti?

Zda to záleží na sešlápnutí pedálu (tzn. když bude pedál sešlápnutý stejně na nižší zařazenou rychlos udělá to taky)

udělá to jen když má motor plnou teplotu?

záleží jestli je léto nebo zima?

nastartuje to bez váhání okamžitě po zastavení motoru?

pokus se zjistí detaily (možná i nějaký zajímavý detail který mně nenapadl) může se z toho vytvořit lepší závěr. momentálně se dá jen strašně hádat.

špatné by nebylo zkusit si s někým vyměnit zapalovací lištu. závada může být i v řídící jednotce. A změřil bych si raději i dobíjení alternátoru jestli nepřebíjí, ne že by to mělo přímí vliv na tuto závadu, ale může to mít vliv na poškození jednotky.

odkud jsi? budu mít náhradní řídící jednotku, takže bych mohl i zapůjčit (pokud se ukáže jako dobrá)

omlouvám se za zpožděnou odpověď , ale momentálně jsem v zahraničí a nemám tolik času to sledovat

Ahoj díky za reakci zatím se mi jevíjako velice odborná. Tak vezmuto odzadu, je to motor 1,3 BMM tudíž zapalovací lištu to nemá. 5ídící jednotka mě také napadla ale neni za hubičku abych ji vyzkoušel.

a jak přesně se to chová? Nejzajímavější je že to udělá jen tehdykdyž jedu rychleji několik minut, okolo 100-120km/h pak uberu plyn a když ho opět přidám motor nejede a od této chvíle se to opakuje dokud nesjedu z dálnice třeba do města kde motor jde jako víno. čili nějakou spojitost s rychlostí to asi mít bude. Zima nebo léto nevím protože jsem auto koupil měsíc zpátky. Každopádně když jedu kolem té 90km/h nestalo se že by to udělalo. Když to zastavím a okamžitě nastartuju motor naskočí aběží pěkně ale za chvíli jízdy to udělá znovu. No a co se týká palivové soustavy nevím jak zjistit jestli přisává vzduch. Každopádně čerpadlo běží když otočím klíčkem. Včera jsem stím jel po dálnici a opět stejný scénář chvíly jedu rychleji pak přijde kopec a v půlce kopce motor přestane jet nereaguje na plynový pedál 6 sekund a pak zase naskočí a jede. Jinak pocházím ze šumavy (Sušice)ale pohybuju se Praha Plzeň klatovy Strakonice Příbram ....

Díky za nápady a rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj díky za reakci zatím se mi jevíjako velice odborná. Tak vezmuto odzadu, je to motor 1,3 BMM tudíž zapalovací lištu to nemá. 5ídící jednotka mě také napadla ale neni za hubičku abych ji vyzkoušel.

a jak přesně se to chová? Nejzajímavější je že to udělá jen tehdykdyž jedu rychleji několik minut, okolo 100-120km/h pak uberu plyn a když ho opět přidám motor nejede a od této chvíle se to opakuje dokud nesjedu z dálnice třeba do města kde motor jde jako víno. čili nějakou spojitost s rychlostí to asi mít bude. Zima nebo léto nevím protože jsem auto koupil měsíc zpátky. Každopádně když jedu kolem té 90km/h nestalo se že by to udělalo. Když to zastavím a okamžitě nastartuju motor naskočí aběží pěkně ale za chvíli jízdy to udělá znovu. No a co se týká palivové soustavy nevím jak zjistit jestli přisává vzduch. Každopádně čerpadlo běží když otočím klíčkem. Včera jsem stím jel po dálnici a opět stejný scénář chvíly jedu rychleji pak přijde kopec a v půlce kopce motor přestane jet nereaguje na plynový pedál 6 sekund a pak zase naskočí a jede. Jinak pocházím ze šumavy (Sušice)ale pohybuju se Praha Plzeň klatovy Strakonice Příbram ....

Díky za nápady a rady.

jak jsem říkal, nejsem profesionál. Myslím že tohle fórum není jen o profesionálech. Ostatně psal jsem to i na začátku, pokud není zájem měl jsi to říct na začátku. Pouze se snažím napovědět a dát náhled jak to vidím a jak o tom uvažuji. Auto mi nepřijde jako extrémně složitá věc, i když v některých částech bych se za žádných okolností bez odborné úrovně nehrabal. Pokud není zájem o neodborné rady klidně dej vědět, já se za to neurazím.

Pokud to dělá jen na vyšší rychlost, tak to vypadá jako by se nedostával do soustavy dostatek paliva, to právě může souviset s nízkým tlakem v palivovém potrubí nebo špatnou funkcí čerpadla.

Já neříkám že palivové čerpadlo musí být nefunkční. Slovem vadný mám namysli že netlačí na správný tlak, nebo nestíhá.

Navíc je tam ta možnost že právě palivová soustava může s vyšším průtokem paliva začít brát vzduch.

Ale zajímavá je ta souvislost s ovládáním pedálu, ale to může souviset pořád s palivovým čerpadlem. i to může mýt výpadky. Poruchy můžou být různé.

Nechci radit víc než na co mám. Obávám se navíc že při jednobodu nemám s čím to porovnat. Já už k tomu asi víc neřeknu, nechci tady dělat chytráka. Dal jsem pár nápadů co mně z toho všeho napadly.

když to zhrnu:

- elektronika nehlásí chybu (tj. vstřikovač v pořádku, lambda sonda v pořádku, snímače škrtící klapky, teplot v pořádku, snímač otáček v pořádku)

- motor zdechá jen při vysokém průtoku paliva (vysoká rychlost)

-žádné další ukazatele chyby

Ještě mně napadlo že by mohla být nějak ucpaná výfuková soustava, jako třeba katalizátor. Stává se i to že se katalizátor ucpe, kdyby to bylo na mně já bych si to i rozdělal a prohlídl.

Dokonce se může i stát že při prasklém výfukovém potrubí nebo netěsnosti může dojít k poklesu výkonu. Nemám tolik zkušeností abych mohl říct že to může i zadusit motor.

Další věc je i vzduchový filtr, ale předpokládám že takovou základní věc tady asi nemusím zmiňovat, navíc si myslím že by spíš došlo k poklesu výkonu než zadušení za určité rychlosti.

Teorie řízení paliva se u vstřikování trochu změnila, takže je otázkou jestli je palivo stále řízeno průtokem vzduchu nebo úhlem škrtící klapky která je řízená pedálem. Neznám sice fyzikální teorii benzínového motoru, ale táta který je poměrně technicky zdatný říká že nevhodný poměr paliva a vduchu u benzínového motoru není vhod, co přesně to způsobí nevím. Ale odhad je snadný u nedostatku vzduchu, tam logicky nedohoří palivo a klesá výkon a stoupá spotřeba, pokud je moc vzduchu a málo paliva tak netuším.

Editováno: , autor: noneac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak jsem říkal, nejsem profesionál. Myslím že tohle fórum není jen o profesionálech. Ostatně psal jsem to i na začátku, pokud není zájem měl jsi to říct na začátku. Pouze se snažím napovědět a dát náhled jak to vidím a jak o tom uvažuji. Auto mi nepřijde jako extrémně složitá věc, i když v některých částech bych se za žádných okolností bez odborné úrovně nehrabal. Pokud není zájem o neodborné rady klidně dej vědět, já se za to neurazím.

Pokud to dělá jen na vyšší rychlost, tak to vypadá jako by se nedostával do soustavy dostatek paliva, to právě může souviset s nízkým tlakem v palivovém potrubí nebo špatnou funkcí čerpadla.

Já neříkám že palivové čerpadlo musí být nefunkční. Slovem vadný mám namysli že netlačí na správný tlak, nebo nestíhá.

Navíc je tam ta možnost že právě palivová soustava může s vyšším průtokem paliva začít brát vzduch.

Ale zajímavá je ta souvislost s ovládáním pedálu, ale to může souviset pořád s palivovým čerpadlem. i to může mýt výpadky. Poruchy můžou být různé.

Nechci radit víc než na co mám. Obávám se navíc že při jednobodu nemám s čím to porovnat. Já už k tomu asi víc neřeknu, nechci tady dělat chytráka. Dal jsem pár nápadů co mně z toho všeho napadly.

když to zhrnu:

- elektronika nehlásí chybu (tj. vstřikovač v pořádku, lambda sonda v pořádku, snímače škrtící klapky, teplot v pořádku, snímač otáček v pořádku)

- motor zdechá jen při vysokém průtoku paliva (vysoká rychlost)

-žádné další ukazatele chyby

Ještě mně napadlo že by mohla být nějak ucpaná výfuková soustava, jako třeba katalizátor. Stává se i to že se katalizátor ucpe, kdyby to bylo na mně já bych si to i rozdělal a prohlídl.

Dokonce se může i stát že při prasklém výfukovém potrubí nebo netěsnosti může dojít k poklesu výkonu. Nemám tolik zkušeností abych mohl říct že to může i zadusit motor.

Další věc je i vzduchový filtr, ale předpokládám že takovou základní věc tady asi nemusím zmiňovat, navíc si myslím že by spíš došlo k poklesu výkonu než zadušení za určité rychlosti.

Teorie řízení paliva se u vstřikování trochu změnila, takže je otázkou jestli je palivo stále řízeno průtokem vzduchu nebo úhlem škrtící klapky která je řízená pedálem. Neznám sice fyzikální teorii benzínového motoru, ale táta který je poměrně technicky zdatný říká že nevhodný poměr paliva a vduchu u benzínového motoru není vhod, co přesně to způsobí nevím. Ale odhad je snadný u nedostatku vzduchu, tam logicky nedohoří palivo a klesá výkon a stoupá spotřeba, pokud je moc vzduchu a málo paliva tak netuším.

Zdravím,

omlovám se jestli jsem nějak naznačil že bych nestál o radu. TO V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ, NAOPAK OCENÍM KAŽDOU RADU.

No na katalyzátor jsem nekoukal ale celkově vejfukový potrubí vypadá celkem zachovale. A auto obecně je tichonký což mě i překvapilo. Filtr vzduchu jsem měnil hned po koupi auta.

Z toho všeho vyplývá že se zaměřím na palivovou soustavu. tlak nikterak nezjistím a funci čerpadla asi také ne, Tudíž zkusím servis s tímto nápadem a nechám to na nich jestli se jim povede odhalit nějakou špatnost.

Každopádně mnohokrát děkuji protože prvotní myšlenka je nejdůležitější. Až pokročím v pátrání dám vědět. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přál bych si aby to aspoň trochu pomohlo. No v servisu si snad poradí. Já osobně moc servisům nevěřím, a proto si raději vše opravuji sám (pokud to není nad moje síly)

je škoda že není žádná snadná metoda jak zjistit tlak v palivovém potrubí, nebo že není dostupná jiná řídící jednotka.

Já mám takovou zkušenost, že v servise něco vymění (to se jim ani nedá vyčítat) jen proto že si myslí že by to mohlo být vadné. Ono někdy to opravdu není tak jednoduché a musí se pár věcí vyměnit aby se ujistilo že to v tom není. Pak už je na schopnostech mechaniků co vše vymění zbytečně.

Vím o čem mluvím, sám opravuji elektroniku a vím jak to v opravách chodí, není opravář jako opravář.

No přeji hodně štěstí a co nejlevnější opravu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Takže přátelé po dlouhé době nic nedělání jsem se do toho opět pustil. Hledal jsem kde se dalo. Nakonec padla volba na potenciometr klapky sání. Nevím jestli jde nějak samostatně vyměnit, ale šel jsem cestou nejmenšího zla a za 400kč jsem sehnal celou vstřikovací jednotku z jiné feldy. Najel jsem 300km a zatim ani neškytla. Takže se zdá že problém je vyřešen. Motor má najeto cca 200000km i když tachometr ukazuje méně. Nevím jestli ostatní auta jsou na tom s leností podobně, nebo jestli už má prostě dost. Nemáte někdo nějaký nápad jak to zjistit? Nebo radu jestli to nechat seřídit apod? Jsem amater a do tohoto nevidím :o)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdar lidi mám podobná problém mám formana z roku 93.Stává se to někdy často někdy vůbec jedu třeba devadesátkou nohi mám furt na plynu a najednou auto začne cukat a pad otáčky tak začnu přeřazovat na nižší stupně a většinou se na dvojce chytí zase na zpátek a jede se dál ale nedávnou asi dva dny na zpět se mi stalo že mi na dvojce začala svítit kontolka oleje na displeji potom auto zastavilo a chcíplo úplně a minutu jsem nemohl nastartovat potom jem dojel domu hned jsem zkontroloval olej,ale byl v pořádku v normě.Druhý den znova tak jsem raději olej vyměnil zatím nic ale vážně nevím čím to je.Známe říkal že to vypadá na trysky tak nevím jestli jenom taková věc jako trysky dokáže udělat takovou neplechu já si myslím že je to něco většího.A zajímavý je že se mi to stává jen v jednom místě kudy jsem jel pokaždé na tom samím místě začne kuckat a chcípne.Zkoušel jsem i jet v tom místě pomaleji i rychleji různě jsem to měnil jestli to nezpůsobuju já,ale pokaždé do jednoho malýho stoupání to chcípá pomoctemi prosím:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...