Přejít na obsah

skrat


jdodo

Doporučené příspěvky

Ospravedlnujem sa.. dal som tento prispevok aj do zlej sekcie.. tak poprosim admina o jeho vymazanie zo sekcie Fabia...

Teraz je to spravne... Pre upresnenie.. jedna sa o Octavia I 1,6i 75kw, r.v. 2003

Hello

Vyskytol sa mi nasledujuci problem... ale este trosku okolo...

Viem, ze Octavka mava problem s riadiacou jednotkou, co je v dverach vodica.. zvykne tam zatiect voda a skoroduju kontakty... viem to preto, lebo sa mi to uz stalo a pred par rokmi som ju uz menil. dva dni po sebe teraz bolo sychrave pocasie a preto to s tym mozno suvisi

Ale teraz k dnesnemu problemu...

Normalne som prisiel na aute bez akychkolvek priznakov domov do garaze. Zvyknem si sem tam pocas jazdy zamknut dvere..hlavne na krizovatkach je to bezpecnejsie, tlacitkom na dverach vodica.

a podobne som to spravil aj vcera pocas jazdy. auto islo bez problemov dalsich 60 km. Zaparkoval som, vypol motor, otvoril dvere a stlacil tlacitko na dverach aby mi otvorilo ostatne dvere... az potialto je to bezna vec, ktoru robim pravidelne a bez problemov. Avsak po stlaceni tlacitka nastal divny zvuk..akoby prasknutie..skrat.. vlozil som znova kluce do zapalovania a otocil..kontrolky zhasly, proste uplne vybita baterka.. je mozne, aby v priebehu sekundy totalne zhasla? Ako som uz pisal, predtym, auto islo bez problemov. Teraz viem napr otvorit zatvorit okna alebo si napr zasvietit svetlo v aute. Ked chcem zamknut tak central tiez zamkne, ale samozrejme za dhsiu dobu a je pocut, ze sa TRAPY.necudo, ved nema stavu...

Baterka je stara asi rok. Chcem ju dnes v noci dat nabit (vcera som doma nemal nabijacku) a skusit to znovu, ci to bol iba nejaky skrat typu, ze tam napr kvapla voda.. kedze ako spominam, bolo sychravo, a mozno to uz vyschlo..alebo je mozny nejaky dlhodobejsi skrat? Stretol sa niekto s niecim podobnym?

Nechcem tam davat hned novu baterku, lebo ak je problem niekde inde tak by ju tiez hned vybilo. Vie mi niekto poradit, co treba este skontrolovat? Da sa nejako zistit, ci mi napr pocas jazdy dobijal alternator? Je mozne, ze som normalne isiel, lebo som isiel iba na alternator? Sorry za mozno nepresne informacie a mozno trapne otazky.. som laik a nechcem nikomu fusovat do remesla.. problem je v tom, ze kedze stojim v garazi, tak sa potrebujem aspon dajako dostat do servisu.. lenze bez nastartovania to pojde tazko.

Ma s tym niekto skusenosti?

Vie poradit? pripadne poradit kontakt na niekoho v Ba a okoli?

Dakujem

Dodo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu to skrat. :) Auto startuje??? Co ti funguje a co nie na aute. ;):)

Na to ci ti auto dobija baterku mas kontrolku na pristrojovke. Ked nastartujes motor tak musi zhasnut!!!! :)

:palec2: :palec2: Baterku mas vybitu a ti vies rozsietit svetlo+zatvorit okna???? :smich: :smich: Trocha je to divne nemyslis???? :kuk:;)

Editováno: , autor: PROCHY603
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hello

Dik za odpoved..

No troska to upresnim

Auto nestartuje, Baterka je sice vymlatena, ale samozrejme sa vie troska spamatat a preto mi chvilu nico ide.. napr to osvetlenie interieru, okna central..aj ked ten ma problem a pocut, ako z poslednych sil spusta. ked otocim klucom do polohy 2 tak sa mi rozsvietia kontrolky a postupne zhasaju ako pri standardnom postupe.. svetla sice rozsvietim, ale rozsvieti sa mi iba pristrojovka..keby som to chvilu nechal, tak postupne slabne.. proste to uz baterka neutiahne.. priamo svetla ostanu nerozsvietene...akonahle vsak otocim do polohy 3, ked ma startovat, tak vsetko zhasne a skonci. trosku to tak akoby zacvakalo, preblikne mi kontrolka otvorenych dveri ale aj ta hned zhasne..palubny pocitac, hodiny .. vsetko sa vynuluje podobne ako to spravi, ked je baterka odpojena..

ked po chvilke znova otocim kluc z 0 polohy do 2 tak zase sa rozsvietia kontrolky, zase zhasaju ale poloha tri opat vsetko zhasne... Baterka je iste celkom dole..

len ju potrebujem nabit a zistit, ci to bol len nahodny skrat a potom by to malo ist, alebo to je nieco vaznejsie a potom by ju malo znova vybit..

Co sa tyka toho dobijania..ak som to dobre pochopil, tak keby mi nedobijalo, tak uz pocas jazdy by mi to signalizovala ta kontrolka..

ale ja som normalne dosiel, bez akychkolvek signalov do garaze a az tam to chciplo po stlaceni toho spinaca na zamknutie a odomknutie dveri , co je na dverach na strane vodica...

nestretol si sa s tym niekedy?

Dik

Dodo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toto nie je urcite normalne. Len napr kontrolky svietia,postupne pohasinaju. Tam je maly odber a neutiahne to? A ked ide motor na okno ten ma o vela vecsi odber. Toto by som najprv otvoril dvere,teda tapacir a pozrel na RJ vo dverach.. Lebo tieto pokusy co robis mozes max dopadnut s vyhoretou kabelazou,niecim odpalenym na totalku alebo zlikvidujes baterku. Evidentne tam nieco dobre skratuje alebo preraza kam nema.

A najlepsie by bolo keby si to na skusku premostil kablami z druheho auta a ozaj len skusil co to robi. Pri naznaku ze tam nieco nie je v poriadku nepokusat aj druhe auto.

Editováno: , autor: mysko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hello

Dik vsetkym za rady.. Nastastie to bola iba najbanalnejsia chyba..a sica baterka.. pri merani ..iba voltmetrom... sa javila v poriadku.. dokonca mi ako som uz pisal isly napr okna a podobne.. avsak, pri startovani, ked prislo k velkemu odberu tak to lahlo.. docasne som tam teraz dal z diesela.. 70Ah.. namiesto povodnej 60,... skoda, len, ze sa tam nevmesti.. ta plastova krabica je na moju malu baterku a tato je o 5cm dlhsia.. tak musim zohnat mensiu

Neviem, ako je to na Diesly.. tiez je to v nejakej plastovej krabici? Mozno by stalo za uvazenie tam nechat radsej tuto silnejsiu.. len by som to rad zakryl, kvoli tomu, aby som nemal odkryte kontakty a poistky... mozno by stalo za uvazenie si ju dakde z nejakeho vrakoviska zohnat...

Este sa spytam... ak tam bude 70Ah namiesto 60 nemoze sa mi napr niekde nieco odpalit? Dik

Dodo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak a mne dnes vznikol veľmi podobný problém, normálne som jazdil mojou Octávkou 1,9TDI 66kw, zaparkoval som auto u brata pred bránou a po pol hodinke, keď som už išiel domov, som normálne odomkol DO centrál, otvoril dvere všetko svietilo ako ma a z ničoho nič baterka šla rýchlo ku dnu proste behom pár sekúnd, bola úplne K.O., tak som si povedal asy klakla, už ma aj dačo za sebou tak som zavolal kamoša, nech ma naštartuje cez káble a bude, prišielo kamoš idem to pripojiť na káble a bac problém skoro som mu odfajčil auto, jeho naštartované auto skoro zhaslo čo moje malo taký veľký odber tak som teda odpojil aterku že ak to je ona až to nesťahuje ale po odpojení baterky úplne to same zase mu to úplne stiahlo tak ma odtiahol domov a ja teraz laborujem čo to môže byť takže, ak ste sa už stýmto dakto stretli prosím dajte vedieť

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Káble sú moje a kvalitné vôbec nie z Tesca bežne s nimy štartujem Iveca Dailly a raz aj Kamion a žiaden problém, ale späť k môjmu problému ešte som vôbec nemal čas sa k tomu dostať myslíš že by takto mohol odisť štartér ? normálne to jazdilo nič nesignalizovalo odstavil som to a po pol hodinke normálne som odomkol auto dialkovým ovládačom otvoril dvere všetko šlapalo OK a za pár sekúnd čma všetko stiahlo :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ďakujem za radu že "BATERKA" no ja mam taku vec že to nie je ani baterka ani štarter a teraz babo raď ! Baterku som vyhodil štartér odpojil a odber stále silný, druhé auto mi úplne stiahlo (že skoro ho až vyplo), takže už ostáva len kontrola Alternátora, poprípade postupne vyraďovanie elektroniky v aute, a prísť na to čo to robí, ale po alternátore budem kontrolovať dverné jednotky a to tým že budem odpájať jednotlivé dverové zväzky, no a potom samozrejme už samotne relé ako napríklad relé pre X-kontakt a podobne, ak by mal dakto lepšie skúsenosti tak šup sem každú radu si cením.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes som mal trocha času sa na to pozrieť a ejha zavada najdena, bolo to nakoniec rele na vyhrev chladiacej kvapaliny, čo sa nachádza v motorovom priestore, bolo úplne spečene a zlepene, pre bližšie info prikladám aj foto, pre inšpiráciu druhým, aby na budúce kontrolu urýchlili. Toto rele slúži na zopínanie 3 vyhrievacích sviečok, ktoré sa nachádzaju pri termostate a čidle teploty motora, ešte skúsim zistiť čo to mohlo spôsobiť, s ďalšími poznatkamy sa určite podelím.

post-9411-1261957682_thumb.jpg

post-9411-1261957745_thumb.jpg

post-9411-1261957804_thumb.jpg

post-9411-1261957844_thumb.jpg

Editováno: , autor: smreko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze mas to rele co spina 2 zhavice,nie tri. To druhe rele spina 1 zhavic. Si to skontroluj,niekde mozno predraty kabel,lebo pretazeny normalne nie je,tolko co ma vydrzat , vydrzi. Mozno rele ,mozno zhavic. Alebo ten kabel. Nemas tam toho vela.

To su silove draty co ide staly prud k rele-cerveny a do zhavicov - cierny. Moze byt ze kotvu to rele uz nedrzalo dobre a proste to cvakalo a iskrilo v kuse...

Editováno: , autor: mysko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík misko za korektnú odpoveď závadu som už poriešil sám dnes som kúpil aj rele, to už bolo relé vybehané tak nedržalo kotvu a zlepilo tie kontakty, žhaviace sviečky som testoval cez odpor (na meraku) a sú dobre inštalácia je tiež OK, síce neskoro ale predsa sa niekdo našiel čo tu neprebera káble či sú z Tesca alebo tak podobne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...