Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo
jeden doma mám,cena 1499,-kč

To vědět tak ho beru, mohl jsem 1,- Kč ušetřit. Dá se Cosby ten ventilátor nějak opravit? Já když jsem ho viděl, tak mě to ani nenapadlo. Nikde žádnej šroubek, vrtule nalisovaná, děs.

Vloženo
Děkuji všem za reakci i za nabídku. Asi ji přijmu, Jinak se jedné o 1,9 TDI 5/2002. Mám pocit, že jsou oba ventilátory stejné, ještě to prověřím.

Myslím, že stejné nejsou. Pravý je menší o průměru asi 29 cm a levej má asi 34,5 cm!

Vloženo

Ahoj všem, tak mě to přece nedalo a ten ventilátor jsem rozebral. Je potřeba zmáčknout k sobě zálisy na obvodu motoru. Jde to v ostrém svěráku. Potom mírným poklepem přes něco ostrého uvolníme výko motoru a dostaneme se k zadnímu pouzdru a kolektoru. obojí vyčistíme a v kolektoru proškrábneme lamely. je nutné dát pozor abychom nepoškrábali měděné lamely. Musíme pamatovat, že do soustruhu na srovnání to nedostaneme máme tu pořád vrtuli. Na konec očistíme kolektor motoru jemným smirkem hrubost cca 240. pouzdro a hřídel vyčistíme benzínem a nemažeme. Bronzové pouzdro by mělo být samomazné. Složíme opačným postupem a zálisy se snažíme naklepnout na původní místo, aby jistily víko motoru. Tímto anabáze bohužel neskončila a přední pouzdro rezonovalo dále. Tady jsem rezignoval a do vrtule jsem cca 1 cm od hřídele vyvrtal 8 mm díru směrem k ose motoru a nakapal trochu petroleje. Po uvolnění jsem přebytek odsál a proti svému přesvědčení pouzdro namazal olejem. Díru ve vrtuli jsem zalepil lepící pistolí. Toto není ani zdaleka odborná oprava a je na každém jak se zachová. Ani já nevím jak to dlouho vydrží, ale navždy to určitě není a příště to rozhodně již rozebírat nebudu. Problém je prostě vrtule která je nalisovaná a sundat se nedá.Takže toto není jak na to, ale jak já.

Díky všem za rady a nabídku.

Vloženo
Ahoj všem, tak mě to přece nedalo a ten ventilátor jsem rozebral. Je potřeba zmáčknout k sobě zálisy na obvodu motoru. Jde to v ostrém svěráku. Potom mírným poklepem přes něco ostrého uvolníme výko motoru a dostaneme se k zadnímu pouzdru a kolektoru. obojí vyčistíme a v kolektoru proškrábneme lamely. je nutné dát pozor abychom nepoškrábali měděné lamely. Musíme pamatovat, že do soustruhu na srovnání to nedostaneme máme tu pořád vrtuli. Na konec očistíme kolektor motoru jemným smirkem hrubost cca 240. pouzdro a hřídel vyčistíme benzínem a nemažeme. Bronzové pouzdro by mělo být samomazné. Složíme opačným postupem a zálisy se snažíme naklepnout na původní místo, aby jistily víko motoru. Tímto anabáze bohužel neskončila a přední pouzdro rezonovalo dále. Tady jsem rezignoval a do vrtule jsem cca 1 cm od hřídele vyvrtal 8 mm díru směrem k ose motoru a nakapal trochu petroleje. Po uvolnění jsem přebytek odsál a proti svému přesvědčení pouzdro namazal olejem. Díru ve vrtuli jsem zalepil lepící pistolí. Toto není ani zdaleka odborná oprava a je na každém jak se zachová. Ani já nevím jak to dlouho vydrží, ale navždy to určitě není a příště to rozhodně již rozebírat nebudu. Problém je prostě vrtule která je nalisovaná a sundat se nedá.Takže toto není jak na to, ale jak já.

Díky všem za rady a nabídku.

A teď funguje jak má? Jde volně? Bylo tam něco špinavého atd.?

Vloženo

Ano ventilátor jede jako nový. Předpokládám, že většina problémů bude na předním ložisku schovaném ve vrtuli. Takže by možná stačila ta operace s dírou ve u vrtuli a pročištěním vně pouzdra zmíněbńým petrolejem nebo něčím podobným. Zadní pouzdro je kryté gumovou vložkou kterou lze odstranit a zkontrolovat pouzdro. (Může být rúzné u jednotlivých typú ventilátorů). Popisuji průměr vrtule 345 a průměr motoru cca 75 mm. Demontáž z auta je jednoduchá, není co dodat.Vyndat směrem nahoru.

Vloženo
Ano ventilátor jede jako nový. Předpokládám, že většina problémů bude na předním ložisku schovaném ve vrtuli. Takže by možná stačila ta operace s dírou ve u vrtuli a pročištěním vně pouzdra zmíněbńým petrolejem nebo něčím podobným. Zadní pouzdro je kryté gumovou vložkou kterou lze odstranit a zkontrolovat pouzdro. (Může být rúzné u jednotlivých typú ventilátorů). Popisuji průměr vrtule 345 a průměr motoru cca 75 mm. Demontáž z auta je jednoduchá, není co dodat.Vyndat směrem nahoru.

Super! Škoda že jsem ten starej vyhodil, mohl jsem ho aspoň rozebrat a podívat se jak to tam vypadá, ale já byl rád, že ten novej ventilátor funguje, tak šel hned do popelnice. :)

  • o 8 měsíců později...
Vloženo

Chcem sa opýtat aké majú byt velké ventilátory n a okte TDI 81 Kw,rok 2002,motor ASV? Mam taký probleém nejde mi jeden ventilátor (právý)a zistil som ze bol menený lebo sú tam rôzne šroby a oba sú rovnaké. Este elektrika ide po svorkovnicu pri zapnutej klime.

Ďakujem za radu

Vloženo

Na pravo by měla být sahara, je menší, průměr 29 cm, výkon 220/60 W, číslo 6J0.959.455 M, ten větší má průměr 34,5 cm, výkon 250/60 W, číslo 6X0.959.455 A. :)

  • o 3 měsíce později...
Vloženo (editace)

Ahojte, mám Octaviu 1,6/74kW, pokazil sa mi ventilátor chladenia motora (ten väčší). Zohnal som druhý ale dvojvodičový. Ja som mal trojvodičový. Vie mi niekto poradiť, aký je medzi nimi rozdiel?

Editováno: , autor: luboj
Vloženo (editace)

Ďakujem, už ten rozdiel mi je jasný. Ešte by som chcel vedieť, či sa dajú motorčeky z ventilátorov opravovať. Pravdepodobne na starom mám vadné ložisko, alebo puzdro. neviem čo je tam použité. Pri spustení vydáva hrozné zvuky. Zdemontoval som ho z auta, ale nevedel som stiahnuť vrtuľu a neviem, či je motorček rozoberateľný. Vie mi niekto poradiť ako mám postupovať? Za odpoveď vopred ďakujem.

Editováno: , autor: luboj
Vloženo

Měl jsem ten samý problém s velkým chladičem. Dal jsem to jednomu elektromechanikovi a ten to v pohodě rozebral a opravil za docela slušný peníz. Rozhodně nechoď do autorizovaného servisu, jsou to vyděrači a hnedka objednávají novou součástku místo toho, aby se snažili něco opravit. Jinak s tím, jak se to rozebírá to nepomůžu, protože jsem to ani neviděl.

  • o 4 měsíce později...
Vloženo

Potreboval bych sehnat vetrak chlazeni motoru do Octavie 66kW TDI s klimou, ten vetsi (345mm). Nasel jsem nekolik kodu co by tam asi pasovali, ale nechapu jaky je mezi nimi rozdil:

6X0959455A

6X0959455F

6E0959455A

Vyznate se nekdo v tech kodech ?

Dik

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...
Vloženo

Ahoj když mi odešel ten samý ventilátor taky bylo spostu typů za spoustu pěněz vyzkoušel sem dva s rozdílnýma číslama a fungovalo to bez problémů ale prý by tam mohl být rozdíl v otáčkách.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Prosím nevíte někdo proč když nastartuju tak se hned rozjede ventilátor chlazení a jede pořád až do vypnutí motoru dík moc za jakoukoli odpověď :palec2:

Vloženo

jj dík už sem zjistil že by to mohlo být aj termospínačem ale pojistka by mně nenapadla,jenom podotýkám že jde o 1.8T a stačí jenom otočit klíčkem do rozvícení kontrolek ani nemusím nastartovat a ventilátor spustí.

Vloženo

Tak jsem se díval na ty pojistky ale mám v tom hokej u našeho auta je pojistková skříň z boku palubky u řidiče ale očíslované nejsou tak nevím která je pojistka č. 16. tak nevím pomoooc :help:

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...