Květen 17, 200916 r Tady máš třeba jednu z možností http://www.levnealarmy.cz/eshop/denni-svic...-atc-light.html
Březen 18, 201015 r Jak namontovat světla pro denní svícení na Fáčko s ohledem na předpis ECE-R48?Rád bych viděl některé již hotové montáže. Díky. Upraveno Březen 18, 201015 r od vydra.64
Květen 9, 201015 r poradte mi nekdo jak je a hlavne kam je mam zapojit,tak abych je nemusel nejak zapinat,ale nastartoval a oni svitili ??? diky
Květen 9, 201015 r myslim denni sviceni. libi¨se mi jak jsi to napsal :-) stejne jak mi rekli,ze montaz je opravdu lehka. chapu,ze musi byt na plus,ale kde ? v pojistkove skrince,nebo jak rikas dotahnout kabely az ke spinaci skrince a zapojit na klicek zapalovani ??? tonemusi mit kostru,nebo minus, to staci opravdu jen na plus ??? Upraveno Květen 9, 201015 r od Luďa necituj předchozí příspěvky
Květen 9, 201015 r Zožeň si toto "http://www.autoomega.sk/index.php?id_sek=440&id_tovar=9281&uroven=3&zaradenie=440&ukaz=detail&hlzaradenie=1 "
Květen 9, 201015 r Některý Fáčka měli spínaný plus na zásuvce, ale některý ji měli pod proudem i při vyplým klíčku. Do spínačky určitě ne. Například k vypínači na výhřev zadního skla by měla jít eletrika jen při zaplým klíčku.
Květen 15, 201015 r Podle toho, jakou máš verzi pojistek - jestli starší, ke kterým se musí lehnout na záda na podlahu před sedačku spolujezdce, nebo novější, kde stačí odklopit desku pod palubovkou u nohou spolujezdce - najdi si zkoušečkou, za kterou pojistkou se objeví napětí po zapnutí klíčku. Běžně to bývá pojistka č.2 - a jsou na ní zapojené blinkry, ventilátor topení a podobné věci. Problém pak ale je spíš s jejich zhasínáním - podle zákona smějí buď svítit jen denní světla, NEBO kterákoliv jiná předepsaná - což zároveň znamená, že denní by měla už při rozsvícení obrysovek zhasnout. Minimálně třetina aut samo-domo dovybavovaných LED světly pro denní svícení jezdí s rozsvícenou kombinací denní + potkávací nebo denní + mlhovky - a pak se diví, že schytají pokutu za neschválený technický stav...
Říjen 31, 201014 r poradte mi nekdo jak je a hlavne kam je mam zapojit,tak abych je nemusel nejak zapinat,ale nastartoval a oni svitili ??? diky Vyjádření Ministerstva dopravy ČR: Montáž, umístění a zapojení denních svítilen předepisuje a upravuje homologační předpis EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb. V následujícím textu uvádíme vybrané požadavky na umístění z předpisu EHK/OSN č. 48 (základní) na denní svítilny: počet - dvě na přídi vozidla na šířku - max. 400 mm od bočního obrysu vozidla a nejméně 600 mm mezi sebou (u vozidel s šířkou menší než 1300mm může být 400 mm) na výšku - od 250 mm do 1500 mm nad vozovkou. K elektrickému zapojení denních svítilen připomínáme zejména, že jejich zapojení zajistí plnění následujících podmínek: - svítí samostatně bez obrysových světel, - automaticky se zapínají s polohou "klíčku" pro běh motoru a zhasnou po vypnutí motoru, - povinně se automaticky vypínají při rozsvícení světlometů - kontrolka je nepovinná. Jednoduše a prakticky. Mám plus vytaženo ze zapalovací cívky (zapnu klíček a jde tam plus) přes SEPNUTÉ kontakty PŘEPÍNACÍHO RELÉ (cenová relace 50-130Kč). Cívka PŘEPÍNACÍHO relé má jeden vývod na kostru (minus), druhý paralerně připojený k pravému parkovacímu světlu. V momentě zapnutí parkovaček PŘEPNE PŘEPÍNACÍ RELÉ na PRÁZDNÝ kontakt a denní světla zhasnou. Minus denních světel kamkoliv na kostru. Do obvodu lze zařadit pojistku, i když při světlech Hella je proud pouze 1A a diodových ještě menší. Osobně jsem se s ní nezabýval. Miluju zloděje, kteří chtějí 800Kč a výše za "automatické" ovládání denních světel .... Montáží denních světel jsem vyřešil velký problém s baterií, jezdím jen velmi krátké a časté cesty denně. 7 let stará baterie točí jak "za mlada" i v zimě. Nehledě na to, že těch cca 150W rozdílu lze pocítit i na spotřebě. Někde a z něčeho se musí vyrobit .... Z benzinu. PŘEPÍNACÍ RELÉ se poněkud hůře shání. Stalo se mě, že jsem koupil takto označené relé, na vršku mělo i namalované kontakty, nicméně uvnitř nebyly! Repektive ten, co jsem potřeboval (v klidovém stavu sepnutý). První jsem koupil v Holešovicích na tržnici, druhé pro kolegu na Aukru.
Říjen 31, 201014 r Vyjádření Ministerstva dopravy ČR: Montáž, umístění a zapojení denních svítilen předepisuje a upravuje homologační předpis EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb. V následujícím textu uvádíme vybrané požadavky na umístění z předpisu EHK/OSN č. 48 (základní) na denní svítilny: počet - dvě na přídi vozidla na šířku - max. 400 mm od bočního obrysu vozidla a nejméně 600 mm mezi sebou (u vozidel s šířkou menší než 1300mm může být 400 mm) na výšku - od 250 mm do 1500 mm nad vozovkou. K elektrickému zapojení denních svítilen připomínáme zejména, že jejich zapojení zajistí plnění následujících podmínek: - svítí samostatně bez obrysových světel, - automaticky se zapínají s polohou "klíčku" pro běh motoru a zhasnou po vypnutí motoru, - povinně se automaticky vypínají při rozsvícení světlometů - kontrolka je nepovinná. Jednoduše a prakticky. Mám plus vytaženo ze zapalovací cívky (zapnu klíček a jde tam plus) přes SEPNUTÉ kontakty PŘEPÍNACÍHO RELÉ (cenová relace 50-130Kč). Cívka PŘEPÍNACÍHO relé má jeden vývod na kostru (minus), druhý paralerně připojený k pravému parkovacímu světlu. V momentě zapnutí parkovaček PŘEPNE PŘEPÍNACÍ RELÉ na PRÁZDNÝ kontakt a denní světla zhasnou. Minus denních světel kamkoliv na kostru. Do obvodu lze zařadit pojistku, i když při světlech Hella je proud pouze 1A a diodových ještě menší. Osobně jsem se s ní nezabýval. Miluju zloděje, kteří chtějí 800Kč a výše za "automatické" ovládání denních světel .... Montáží denních světel jsem vyřešil velký problém s baterií, jezdím jen velmi krátké a časté cesty denně. 7 let stará baterie točí jak "za mlada" i v zimě. Nehledě na to, že těch cca 150W rozdílu lze pocítit i na spotřebě. Někde a z něčeho se musí vyrobit .... Z benzinu. PŘEPÍNACÍ RELÉ se poněkud hůře shání. Stalo se mě, že jsem koupil takto označené relé, na vršku mělo i namalované kontakty, nicméně uvnitř nebyly! Repektive ten, co jsem potřeboval (v klidovém stavu sepnutý). První jsem koupil v Holešovicích na tržnici, druhé pro kolegu na Aukru.
Duben 30, 201114 r Prosím o radu. Budu na Formana- stříkačku dávat svěla pro denní svícení. Kde v motorovém prostoru najít nejvhodnější + po otočení klíčku, aby se světla rozsvítila. Zhášecí kablík po rozsvícení světel snad nebude problém. Děkuji.
Duben 30, 201114 r Buď na konektoru ŘJ motoru, nebo (úplně nejlíp) pod palubní deskou nad nohama spolujezdce na desce pojistek a relátek. U té ŘJ hrozí zkraty s dalšími dráty a nová ŘJ není zadarmo. Ta pojistková deska je i elektrikářsky daleko víc "košer" - je na to přímo určená. Když vyndáš schránku před spolujezdcem, přímo proti sobě pod čelním sklem v pravém rohu přepážky, mezi kabinou a motorem uvidíš průchodku - tou se dostaneš pod kapotu. Tahal jsem tamtudy fůru průchodů, je to práce na hodinku - a bez problémů.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.