Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

  • o 10 měsíců později...
Vloženo (editace)

Jak namontovat světla pro denní svícení na Fáčko s ohledem na předpis ECE-R48?Rád bych viděl některé již hotové montáže. Díky.

Editováno: , autor: vydra.64
  • o 1 měsíc později...
Vloženo (editace)

myslim denni sviceni.

libi¨se mi jak jsi to napsal :-) stejne jak mi rekli,ze montaz je opravdu lehka.

chapu,ze musi byt na plus,ale kde ? v pojistkove skrince,nebo jak rikas dotahnout kabely az ke spinaci skrince a zapojit na klicek zapalovani ???

tonemusi mit kostru,nebo minus, to staci opravdu jen na plus ???

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky
Vloženo

Některý Fáčka měli spínaný plus na zásuvce, ale některý ji měli pod proudem i při vyplým klíčku.

Do spínačky určitě ne. Například k vypínači na výhřev zadního skla by měla jít eletrika jen při zaplým klíčku.

Vloženo

Podle toho, jakou máš verzi pojistek - jestli starší, ke kterým se musí lehnout na záda na podlahu před sedačku spolujezdce, nebo novější, kde stačí odklopit desku pod palubovkou u nohou spolujezdce - najdi si zkoušečkou, za kterou pojistkou se objeví napětí po zapnutí klíčku. Běžně to bývá pojistka č.2 - a jsou na ní zapojené blinkry, ventilátor topení a podobné věci. Problém pak ale je spíš s jejich zhasínáním - podle zákona smějí buď svítit jen denní světla, NEBO kterákoliv jiná předepsaná - což zároveň znamená, že denní by měla už při rozsvícení obrysovek zhasnout. Minimálně třetina aut samo-domo dovybavovaných LED světly pro denní svícení jezdí s rozsvícenou kombinací denní + potkávací nebo denní + mlhovky - a pak se diví, že schytají pokutu za neschválený technický stav...

  • o 5 měsíců později...
Vloženo

poradte mi nekdo jak je a hlavne kam je mam zapojit,tak abych je nemusel nejak zapinat,ale nastartoval a oni svitili ???

diky

Vyjádření Ministerstva dopravy ČR:

Montáž, umístění a zapojení denních svítilen předepisuje a upravuje homologační předpis EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb.

V následujícím textu uvádíme vybrané požadavky na umístění z předpisu EHK/OSN č. 48 (základní) na denní svítilny:

počet - dvě na přídi vozidla

na šířku - max. 400 mm od bočního obrysu vozidla a nejméně 600 mm mezi sebou (u vozidel s šířkou menší než 1300mm může být 400 mm)

na výšku - od 250 mm do 1500 mm nad vozovkou.

K elektrickému zapojení denních svítilen připomínáme zejména, že jejich zapojení zajistí plnění následujících podmínek:

- svítí samostatně bez obrysových světel,

- automaticky se zapínají s polohou "klíčku" pro běh motoru a zhasnou po vypnutí motoru,

- povinně se automaticky vypínají při rozsvícení světlometů

- kontrolka je nepovinná.

Jednoduše a prakticky. Mám plus vytaženo ze zapalovací cívky (zapnu klíček a jde tam plus) přes SEPNUTÉ kontakty PŘEPÍNACÍHO RELÉ (cenová relace 50-130Kč). Cívka PŘEPÍNACÍHO relé má jeden vývod na kostru (minus), druhý paralerně připojený k pravému parkovacímu světlu. V momentě zapnutí parkovaček PŘEPNE PŘEPÍNACÍ RELÉ na PRÁZDNÝ kontakt a denní světla zhasnou. Minus denních světel kamkoliv na kostru. Do obvodu lze zařadit pojistku, i když při světlech Hella je proud pouze 1A a diodových ještě menší. Osobně jsem se s ní nezabýval.

Miluju zloděje, kteří chtějí 800Kč a výše za "automatické" ovládání denních světel ....

Montáží denních světel jsem vyřešil velký problém s baterií, jezdím jen velmi krátké a časté cesty denně. 7 let stará baterie točí jak "za mlada" i v zimě. Nehledě na to, že těch cca 150W rozdílu lze pocítit i na spotřebě. Někde a z něčeho se musí vyrobit .... Z benzinu.

PŘEPÍNACÍ RELÉ se poněkud hůře shání. Stalo se mě, že jsem koupil takto označené relé, na vršku mělo i namalované kontakty, nicméně uvnitř nebyly! Repektive ten, co jsem potřeboval (v klidovém stavu sepnutý). První jsem koupil v Holešovicích na tržnici, druhé pro kolegu na Aukru.

Vloženo

Vyjádření Ministerstva dopravy ČR:

Montáž, umístění a zapojení denních svítilen předepisuje a upravuje homologační předpis EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb.

V následujícím textu uvádíme vybrané požadavky na umístění z předpisu EHK/OSN č. 48 (základní) na denní svítilny:

počet - dvě na přídi vozidla

na šířku - max. 400 mm od bočního obrysu vozidla a nejméně 600 mm mezi sebou (u vozidel s šířkou menší než 1300mm může být 400 mm)

na výšku - od 250 mm do 1500 mm nad vozovkou.

K elektrickému zapojení denních svítilen připomínáme zejména, že jejich zapojení zajistí plnění následujících podmínek:

- svítí samostatně bez obrysových světel,

- automaticky se zapínají s polohou "klíčku" pro běh motoru a zhasnou po vypnutí motoru,

- povinně se automaticky vypínají při rozsvícení světlometů

- kontrolka je nepovinná.

Jednoduše a prakticky. Mám plus vytaženo ze zapalovací cívky (zapnu klíček a jde tam plus) přes SEPNUTÉ kontakty PŘEPÍNACÍHO RELÉ (cenová relace 50-130Kč). Cívka PŘEPÍNACÍHO relé má jeden vývod na kostru (minus), druhý paralerně připojený k pravému parkovacímu světlu. V momentě zapnutí parkovaček PŘEPNE PŘEPÍNACÍ RELÉ na PRÁZDNÝ kontakt a denní světla zhasnou. Minus denních světel kamkoliv na kostru. Do obvodu lze zařadit pojistku, i když při světlech Hella je proud pouze 1A a diodových ještě menší. Osobně jsem se s ní nezabýval.

Miluju zloděje, kteří chtějí 800Kč a výše za "automatické" ovládání denních světel ....

Montáží denních světel jsem vyřešil velký problém s baterií, jezdím jen velmi krátké a časté cesty denně. 7 let stará baterie točí jak "za mlada" i v zimě. Nehledě na to, že těch cca 150W rozdílu lze pocítit i na spotřebě. Někde a z něčeho se musí vyrobit .... Z benzinu.

PŘEPÍNACÍ RELÉ se poněkud hůře shání. Stalo se mě, že jsem koupil takto označené relé, na vršku mělo i namalované kontakty, nicméně uvnitř nebyly! Repektive ten, co jsem potřeboval (v klidovém stavu sepnutý). První jsem koupil v Holešovicích na tržnici, druhé pro kolegu na Aukru.

  • o 5 měsíců později...
Vloženo

Prosím o radu. Budu na Formana- stříkačku dávat svěla pro denní svícení. Kde v motorovém prostoru najít nejvhodnější + po otočení klíčku, aby se světla rozsvítila. Zhášecí kablík po rozsvícení světel snad nebude problém. Děkuji.

Vloženo

Buď na konektoru ŘJ motoru, nebo (úplně nejlíp) pod palubní deskou nad nohama spolujezdce na desce pojistek a relátek. U té ŘJ hrozí zkraty s dalšími dráty a nová ŘJ není zadarmo. Ta pojistková deska je i elektrikářsky daleko víc "košer" - je na to přímo určená. Když vyndáš schránku před spolujezdcem, přímo proti sobě pod čelním sklem v pravém rohu přepážky, mezi kabinou a motorem uvidíš průchodku - tou se dostaneš pod kapotu. Tahal jsem tamtudy fůru průchodů, je to práce na hodinku - a bez problémů.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...