Přejít na obsah

Cvakanie OII 1.9 TDi (BXE) - vypadnute zaslepky vackoveho hriadela


7even2nd

Doporučené příspěvky

Ahojte,

tak zase cvakanie, pokukal som všetky témy na tento problém, ani jedno sa nezhoduje s mojim problémom.

Cvakanie nastalo tento rok po zime ako sa prvý krát oteplilo, motor necvakal celu zimu, prejavuje sa to tak že sa motor zohreje a cvaká, hlavne ak pustím plyn z vyššich otáčok alebo ked idem pod plynom, je to také tak tak tak tak potom ako dam nohu s plynu (ako keby niečo dobehlo), cvakanie sa zvyšuje spolu s otáčkami motora.

Kým nemá motor dostatočnú teplotu necvaká, cvaká ked je zahriatý a resp. keď ho viac prebehnem, neviem čo by to mohlo byť, bol som na VAG nič, cvakot počujú aj v servise, povedali že ak sa to bude zhoršovať mám prísť, neviem či to nie je volnobežka, ale tá by predsa cvakala stále nezávisle od toho či je motor zohriaty alebo nie...

Máte neaké nápady ako to vyriešiť? auto ma nebehané 57000 km a ten zvuk mi pripadá ako keby malo o jednu nulu naviac...

Auto má pravidelný servis (aj skôr ako treba), kvalitný olej (nežerie, a posledný check hladina OK)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

No takže dnes sme pozorne načúvali, a bude to asi neaka kladka... teraz to robí tak že kym sa zahreje cvaka ako besné, porovnatelne ako ked stojíte u kamionu... po zahriatí ticho.... (resp. klasika diesel)

je to niečo podobné ako na tomto videu, ťažko to totiž zachytiť na video alebo zvuk...

a tu je mnou nahraté video, je tam počuť ako pri držaní pedálu niečo hučí v pozadí, ako som spomínal pri pustení plynu neaký dobeh... čiže by to mala byť remenica... niečo akoby dorotuje...

Editováno: , autor: 7even2nd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak motor neklepe, podľa všetkého to boli zdvihatka, použil som postup na odvzdušnenie a je tixo... celkovo sa motor stíšil a prestali byť počuť aj iné zvuky ktoré som bral ako samozrejmosť (pri vyššich otáčkach) spojené so zdvihátkami.

God bless internet and mainly google... :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Tak a ja jak jsem slibil 7even2ndu pisu prispevek:

Po tomto odvzdusneni se mi auto prestalo klepat, motor se ztisil a celkove je auto jak vymeneny. V nizkejch tockach sem mel problem pri rozjizdeni a nebo jizde v nizkejch otackach, auto se chovalo jak kdyby melo malou rychlost nebo jak kdybys malo slapal na plyn a bylo treba podradit, toto vsechno se eliminovalo a ja muzu jezdit v klidu i pri 1500 otackach - samo ze to je malo ale nedela to problem, pocitove se to neda porovnat, auto jako by melo novej motor, proste se to sklidnilo a ma to zatah ze spodu proste pohoda. 

Takze vsem doporuduju, uz to prubl i Dodo a taky rikal ze se mu to zda lepsi takze se toho nebojte je to otazka 10min a fakt je to poznat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim..myslíte, že když mám najeto 115 tisíc km, že to má také zkusit??? Mám teda 2,0TDI, tak nevím jestli je to stejné.

To držení na 2500 otáček po dobu 4 minut děláte při teplém motoru??

A po těch 30 sekundách běžení motoru na volnoběh se musí motor chcípnout??

Díky moc za radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Ja to udelal za teplyho motoru a prvne 4min pak 30s, a cyklus sem opakoval dalsi 4min a 30s a pak sem to chcipl ale myslim ze to neni nutnost.

Divej za pokus nic nedas, jeslti mas pocit ze to trocha klepe, ci je to nejaky podivny tak to prubni, je to 10min a me to stalo za to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 JJ urcite to pomohlo a ne malo, predtim sem mel pocit ze je motor pekne vyhonenej a vsichni me ujistovali ze je to TDI ze je to normalka ale me se to porad nezdalo, a krs to ze to od spodu delalo co to delalo sem to chcel chipovat ale ted je to tak klidny a tichy, ze chip odkladam a budu si chvilku zvykat na lepsi a tissi povozeni bez vibraci se zatahem odspoda a pak se uvidi. 100% to zkus a uvidis, jestli ti to neco dela a mas z toho divnej pocit tak toto je to nejjednodussi co muzes udelat. Kdyz to nepomuze tak prijdes o 10min svyho casu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Takže u mna je niekde problém inde, motor klepe kým sa nezohreje... potom klepot prestane... musí sa zohriať na pracovnu teplotu.

ked idem viac km tak nehrkoce... lebo je zohriate ale akonahle sadnem do auta studeného zacne klepat...

neviete ma nasmerovat čo s tým? som uz bezradny... po aplikácii odvzdušnenia ventilov xvílu neklepe... neviem kde by mohol byt problém...

nemám problém zaplatit opravu len sa mi nexce menit jedno, druhe, tretie a nakoniec to bude hrkotat stále...

s tým egr ventilom by to mohlo mat aku suvislost??? neviete helpnut?

budem povdacny... autorizovany servis ako obvykle onicom... :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Vis na co sem dosel ja, odvzdusnil sem to a krasa, pohoda ticho, pak sem jezdil cca dve nedele a pohoda, a pak najednou sem zacal pozorovat narust hlucnosti a vis kde byl problem? Nafta!! natankoval sem u nas na Lipuvce, a ejhle hruza hlucny, nepravidelnej chod, vse v nizkych tockach. Byl sem nestasntej pac me to hned nedoslo, tak sem jel jinam - Adamov, natankoval po vyjeti uplne plnou a po par km klidek tichoucko a pohoda. takze i takova vec to muze slunne rozhodit, Lipuvka nikdy vice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Vis na co sem dosel ja, odvzdusnil sem to a krasa, pohoda ticho, pak sem jezdil cca dve nedele a pohoda, a pak najednou sem zacal pozorovat narust hlucnosti a vis kde byl problem? Nafta!! natankoval sem u nas na Lipuvce, a ejhle hruza hlucny, nepravidelnej chod, vse v nizkych tockach. Byl sem nestasntej pac me to hned nedoslo, tak sem jel jinam - Adamov, natankoval po vyjeti uplne plnou a po par km klidek tichoucko a pohoda. takze i takova vec to muze slunne rozhodit, Lipuvka nikdy vice.

V tomto problem nebude, naftu tankujem na omv alebo premium na slovnafte, za posledne tyzdne dolievam aditivum VIF, a zda sa ze je to stale horsie, dnes idem dat dole viko a skontrolovat zdvihatka a vacicu... dobre ze mam kpnecne volno... budem potom informovat co a ako (dufam ze dvihatka) tak zatial o 11tej idem na to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže som stále zmeteny...klepanie je tu stále, skontrolované zdvihatka aj vačka, obe ok, skontrolované tlaky (to be sure že čerpadlo je ok) a všetko hodnoty bez plynu aj pod plynom ok...

neviete mi povedať kde môže byť problém?

pozorovanie... ked naštartujem po dlhšej jazde (aj rano na druhy den) necvaka, ak zhasnem motor (aj po ohriati, o niečo ochladne) a znova naštartujem klepe...

premyšlam štarter? ina poloha? ... napinacia kladka? neaka kladka? zotrvačník??? som už hotovy...

čo hovorite na možnosť egr ventilu ako bolo spomenute hore?

ak viete radte... budem vdačny

no hladal som a toto úplne vystihuje to čo spomínam... (see attached photo)

post-20450-1276706466,3524_thumb.jpg

Editováno: , autor: 7even2nd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neviete poradit niekde olejové čerpadlo za dobrú cenu?

dík... prípadne skúsenosti ak niekto menil... rozdiel v cene prvovýroby a výroby EU je dosť veľký...

Dík

tak som kupil cez cc-autodily... neviete niekto ako funguje poistný ventil na olejovom čerpadle??? je mi jasná funkcia poistného ventilu... len mi nejde do hlavy aky to ma suvis s klepaním...

Editováno: , autor: 7even2nd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...