MartinOkula Vloženo 20. Duben 2010 Sdílet Vloženo 20. Duben 2010 Zdravím. Nedávno jsem našel v dílech, co jsem si schoval z mé bourané Felicie tento ventil (nebo snímač, nevím přesně jak to nazvat) a zajímalo by mně co to vlastně je a k čemu to slouží. Co jsem zjistil podle čísla dílu, tak je to nějaký ,, větrací ventil ´´ ale to mi nic neřiká. Neví někdo k čemu to slouží? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 20. Duben 2010 Sdílet Vloženo 20. Duben 2010 To bude ventil uhlikovej nadoby. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honzik Vloženo 20. Duben 2010 Sdílet Vloženo 20. Duben 2010 jo je to ventil nadobky s aktivnim uhlim, zajistuje ze se benzinove vypary z nadrze dostanou do sani a tim auto tak moc nesmrdi... je rizen RJ v nejakych zahadnych cyklech . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MartinOkula Vloženo 20. Duben 2010 Autor Sdílet Vloženo 20. Duben 2010 Děkuji za odpovědi, tak jsem si myslel že je to k něčemu úplně jinému :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
neOras Vloženo 22. Duben 2010 Sdílet Vloženo 22. Duben 2010 jo je to ventil nadobky s aktivnim uhlim, zajistuje ze se benzinove vypary z nadrze dostanou do sani a tim auto tak moc nesmrdi... je rizen RJ v nejakych zahadnych cyklech . Zase tak zahadne to neni Pokud neni na svorky ventilu privedeno napeti, je zpetny ventil otevreny i pri malem podtlaku v sani, vinuti elektromagnetickeho ventilu je napajeno pres svorku 30 a ukostreni je ovladano RJ. Pokud je vinuti el.mag. ventilu ukostreno tak se pruchod ventilu uzavre, kdyz motor bezi je ventil 90 sekund otevren a 60 sekund zavrenej, ve fazi otevreni je ventil este dodatecne oteviran a zaviran. Doba otevreni je rizena RJ ktera vyhodnocuje signaly ze snimace natoceni skrtici klapky a lambda sondy, kdyz je teplota motoru pod 60 °C el.mag.ventil je trvale uzavren, aby se zabranilo zahlceni motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
noneac Vloženo 23. Duben 2010 Sdílet Vloženo 23. Duben 2010 Zase tak zahadne to neni Pokud neni na svorky ventilu privedeno napeti, je zpetny ventil otevreny i pri malem podtlaku v sani, vinuti elektromagnetickeho ventilu je napajeno pres svorku 30 a ukostreni je ovladano RJ. Pokud je vinuti el.mag. ventilu ukostreno tak se pruchod ventilu uzavre, kdyz motor bezi je ventil 90 sekund otevren a 60 sekund zavrenej, ve fazi otevreni je ventil este dodatecne oteviran a zaviran. Doba otevreni je rizena RJ ktera vyhodnocuje signaly ze snimace natoceni skrtici klapky a lambda sondy, kdyz je teplota motoru pod 60 °C el.mag.ventil je trvale uzavren, aby se zabranilo zahlceni motoru. To je docela zajímavé. Co máš na mysli tím "Pokud je vinuti el.mag. ventilu ukostreno tak se pruchod ventilu uzavreno" ?? Myslíš tím, že pokud není na signálovém drátu přivedeno napětí tak je uzavřený?? Z toho určitě tedy plyne, že je jedna strana na GND (zem, kostru nebo jak chceš) a druhá signálová je spínána z řídící jednotky na napájení? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
neOras Vloženo 24. Duben 2010 Sdílet Vloženo 24. Duben 2010 Pokud je vinuti elektromagnetickeho ventilu ukostreno (vinutim prochazi proud) tak se pruchod ventilem uzavre. Kdyz motor bezi ta je ventil 90s otevren (vinuti neni ukostreno) a 60s zavren ( vinutim prochazi proud) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
noneac Vloženo 28. Duben 2010 Sdílet Vloženo 28. Duben 2010 (editace) Pokud je vinuti elektromagnetickeho ventilu ukostreno (vinutim prochazi proud) tak se pruchod ventilem uzavre. Kdyz motor bezi ta je ventil 90s otevren (vinuti neni ukostreno) a 60s zavren ( vinutim prochazi proud) To znamená, že za normálních okolností je ventil otevřen, a jednotka ho pouze při běhu motoru uzavře a podle jistých pravidel otevírá? To se bude hodit při měření. Mám signalizovaný problém i na této části. Jinak diagnostika přes vag už vypadá velice jednoduše :-) Editováno: 28. Duben 2010, autor: noneac Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
neOras Vloženo 29. Duben 2010 Sdílet Vloženo 29. Duben 2010 Ano da se to tak rict. Hodnota regeneracniho proudu je zavisla ne rozdilu tlaku mezi sacim potrubim a okolim. Nejvetsi tlakovy rozdil je pri volnobehu. Aby se zabranilo problemum pri behu motoru je v tomto pripade pripustny pouze maly regeneracni privod cerstveho vzduchu.Pri vetsim zatizeni je naopak spravne, aby byl regeneracni proud velky, protoze je k dispozici maly tlakovy rozdil. Velikost regeneracniho proudu ridi RJ prostrednictvil regeneracniho ventilu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bavo Vloženo 6. Květen 2010 Sdílet Vloženo 6. Květen 2010 (editace) Chtěl bych se zeptat,co se stane,je-li ventil nefunkční,nebo vyřazený(propojením hadiček bez ventilu)? Mám 2,0 tam je tenhle venti č. 0 280 142 347,ale za rozumný peníze seženu jen 0 280 142 345 co se dává max. do 1,4 16V 74kW..je možno dát tenhle "slabší",nebo jedině origo na 2,0? Zvažuju tuhle investici,protože ten můj podle vagu moc nechodí..díky moc za odpověď! Editováno: 6. Květen 2010, autor: Bavo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.