Přejít na obsah

Problem s favorit 136l (lpg)


pepeq

Doporučené příspěvky

Neviem ci som temu spravne zaradil avsak domnievam sa ze ide o problem s plynom.

Problem je taky ze mi nechce auto nastortovat na prvy krat. Ked stoji auto den a viac tak chyti az na 2,3,4 pokus neviem preco. Bateria vyzera byt v pohode. Auto bolo v oprave(nie v servise) a nic sa s tym neurobilo. Sytic nemam a myslim si ze ked je vsetko studene tak to jednoducho nenatlaci do karburatora aby motor roztocilo. Nechiti ani ked prepnem na benzin. Uz ked je motor teply tak chyti na prvy krat. Udajne je vsetko nastevene teda vstrek toho plynu by mal byt vacsi aby to vstreklo. Nerozumiem tomu. Co by mi pomohlo aby to chytalo na prvy krat? Este mam taky problem mensi z dobijanim..ale to len taku malicku vec vymenim a bude..reku ci to aj z tym nesuvisi, kontrolka zhasne az ked dam 2 az 3 tisic otacok. Ma alebo mal niekto podobny problem s tym startovanim? Sviecky menene, vstreky paliva nastavene takze tipujem nejaku zavadu na karbeci. Plyn stuhnuty uz nemoze byt, ved je teplo. Dakujem za akukolvek pomoc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Napiš přesně, co je to za motor - 136L je široký pojem. Je to teda karbec, nebo stříkačka - pokaždé totiž mluvíš o něčem jiném? Jinak - i při trvalém přepnutí na plyn by se karburátorový motor měl za studena rozbíhat na benzín a teprve po dosažení určité teploty by ho měla automatika přepnout na plyn - teplý motor jede rovnou na LPG. Myslím že teprve vícebod-stříkačka ve Feli (1,3MPi - rok výroby 96 a pozdější) byla schopná startu i za studena přímo na LPG.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš tam karburátor nebo jednobod ?

Z toho co si napsal se my zdá že máš nějakej kousek z budoucnosti s karburátorem a vstřikem :D :D :D :D :D

Koukni jestli to má řídící jednotku jestli se v tom moc nevyznáš, to je první známka jednobodu. Nebo alespon umísti foto motoru.

Za studena na LPG nenastartuješ jak už tady bylo řečeno. Startuj na benzín a pak přepni na LPG.

Pokud to ani na benzín nechytá tak bude problém možná v zapalování. Možná by stačilo seřídit předstih, nejdřív napiš co máš za motor aby ti mohl někdo poradit =)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...Koukni jestli to má řídící jednotku jestli se v tom moc nevyznáš, to je první známka jednobodu. Nebo alespon umísti foto motoru.

...

Řídicí jednotku měly všecky Fáva - u těch prvních byla jen na zapalování, ale "černá skříňka" už tam byla. Ta fotka motoru by rozhodně měla vyšší vypovídací hodnotu - obzvlášť se sejmutým filtrem vzduchu, ale poznat to je i s nasazeným... Drobné indicie jsou třeba i tvar indukční cívky - starší karburátorové verze měly cívku kulatou v kovovém pouzdru (na pohled stejnou jako "šáde" Š-120 - ale není záměnná, má jiné vnitřní parametry), novější vstřikové už mají na podběhu našroubovanou "černou krabici" zapalovacího trafa BOSCH s integrovaným spínacím tranzistorem, podobnou indicií je přítomnost/absence podávacího benzínového čerpadla ("AC-pumpa") na přední straně motoru: starší karburátorové ho mají (sice bez ručního táhla, ale mají), novější mají na boku bloku jen zaslepovací víčko a benzín ke vstřikovací jednotce dodává s mnohem stálejším tlakem elektrické podávací čerpadlo v nádrži (pozorný řidič ho uslyší zavrnět hned po zapnutí zapalování).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z fota motoru se to poznat dá. Sice musíš koukat na drobnosti ale poznat se to dá. Neříkám že já to hned poznám, může mýt měněnou cívku(nějakou tunerskou).

První Favoriti nemněly řídící jednotu. Někde sem tedy četl že se našli i tací co jí tam mněly ale ještě sem to sám neviděl. Pokud je to opravdu tak že fáčka s karburátorem mněly řídící jednotku dalo by se to poznat tak že pod sání vzduchu jde neobvykle kabelů od řídící jednotky. Doufám že se my nikdo nebude snažit namluvit že sou i fáčka s řízeným karburátorem, o tom už sem taky slyšel od jednoho experta a dokud to neuvidím tak tomu neuvěřím.

Je možné že některé verze fáčka mněly řídící jednotku kvůli zapalování ale mám takový pocit že první fáčka mněly zapalování téměř shodné se škodou 120a dalšími Š.

Ted si my nasadil brouka do hlavy, hned začnu shánět fáčko s karburátorem =)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fáčko s karbcem s elektronickým řízením - ony "neblaze proslulé" verze "Ecotronic" - mělo to elektronicky řízeného Pierburga nevímjakého typu a neřízený kat. Jelo to jak posrané, takže se to houfně předělávalo buď na standartní Pierburg bez elektroniky a bez katu, nebo (v pozdější době) na monobod (musela se doplnit lambda-sonda do vývodu v "paroží" + odpovídající palivová instalace, sání a ŘJ). Měl jsem tu pochybnou čest s jedním krátkým Favoritem Ecotronic v původním provedení občas jezdit (služební) - docela adrenalin, protože v té době už jsem měl svého zeleného "Ferdu" (viz podpis) a když jsem se zapomněl a chtěl předjíždět ve 4 osobách "na palubě" na čtyřku třeba náklaďák jedoucí 85km/h, prostě jsem "vyjel z pytle" - a dost, mohl jsem se zařadit zpátky za něj... Ani podřazení na 3 nepomáhalo. S "Ferdou" (Forman 135 GLXi monobod) nebyl problém udělat tento manévr ani ve 120km rychlosti - v 90 to zvládal naprosto s přehledem i naložený.

Jinak zapalování prvních Favoritů bylo od "šádyn" Š105/120/130 SILNĚ ODLIŠNÉ - šáde měly mechanický kontakt, předstih řízený odstředivě i podtlakem, indukčka přímo spojená s rozdělovačem drátem bez další elektroniky. U karburátoru byl pouze elektromagneticky ovládaný ventil na uzavírání volnoběžné trysky (sériově spínaný napětím spolu se zapnutím zapalování - původní záměr bylo odpojovat volnoběh při brždění motorem, v sérii se to nikdy nemontovalo, i když vím o několika kutilech, kteří si toto zařízení dobastlili) a u indukční cívky pozdějších verzí byl předřadný odpor, který za běhu motoru sloužil jako odrušovací a při startování ho kvůli vyšší energii jiskry zkratovalo malé relátko.

První Favority mají magnetický snímač polohy (v rozdělovači 4ramenný křížek s magnety na koncích) a čidlo (cívečka v plastu) spojené s "krabičkou" - v té byla elektronika řízení a výkonový spínač. Indukční cívka vypadala stejně jako u Š120, ale měla menší vnitřní odpor primárního vinutí a vyšší výstupní vn = nebyly vzájemně záměnné.

Pokud byla nějaká škodovka řady 105/120/130 s elektronickým zapalováním, jednalo se buď o samo-domo bastl, nebo vestavbu Favoriťácké zapalovací sady včetně rozdělovače

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravíčko, mám traktorit 136L na lpg, když jedu na plyn, a vyřadím na neutrál třeba na křižovatce, tak mi spadnou otáčky silně pod 700 , rožne se kontrolka dobíjení a zdechne. na benzin to nedělá.myslel sem původně že to budou ucpané trysky do motoru, ale to by chcipalo i na benzín. nevíte někdo kde je zakopaný pes?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Špatné základní seřízení LPG adaptéru, měl by dodržovat stejné volnoběžné otáčky, jako při chodu na benzín. Podívej se na regulaci bohatosti základní směsi - tedy, raději to nechej na odborníkovi, je to hodně choulostivé zařízení. Pokud se bude ptát, řekni, že to dělá při chodu na plyn v přechodu ze zatížení na volnoběh - už by měli vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...