Přejít na obsah

Váha vzduchu 1,9 TDI-PD 74 KW


Diesel2006

Doporučené příspěvky

Ahoj všem skušeným borcům.

Jak si člověk všimne ,že je v prdeli váha vzduchu ?

Kamoš mi říká,že motor normálne funguje dál,ale prej nechce jet do otáček:feve:

Třeba je to i slabší v tahu?

Jak to lze jednoduše zistit?

Cez diagnostiku,nebo ?

Anebo třeba opačne - jak zistím,že to mám v pořádku ?:feve:

Hodne lidi říka,že to občas zlobí,tak proto se ptám - jaké jsou příznaky.

Moc krát dekuji všem

Editováno: , autor: Diesel2006
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Váha vzduchu odchází až po delší době, mně se to projevovalo u staré octavie tak, že nechtěla jet hlavně na dálnici do kopců a žrala jak tank. Třeba jsem neudržel do kopce ani 150, padla na 120 i klidně 110 a auto hulilo jak prase. Váha "odchází" postupně takže pravidelný řidič stejného auta si závady všimne většinou až po několika tisících km když už motor fakt nejede. Jde diagnostikovat VAGem za jízdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dekuji za dpověd...

Ja co jsem zaslech,tak prej auto je slabý,nechce do otáček atd...

Jestly Ti to i žralo jako blázen,tak snat to mám v pořádku - ja mám spotrebu OK.

- Jinak od jakých otáček se zapína Turbo?

Mne se zdá,že když auto je studený tahá mnohem mín,jako když je zahřátej.

I to Turbo se musí nahřát? :feve: nebo jak to je?

Má to nejaký souvislost?

Dekuji moc krát

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Turbo nespíná, běží pořád. Jen při dosažení maximálního plnícího tlaku strmě roste krouťák, čemuž se říká "spínání, zapínání apod." U tohoto motoru je to lehce pod 2000 otáček. Tady máš graf průběhu krouťáku u tohoto motoru:

Každý motor pracuje na plný výkon až po úplném zahřátí. Zejména přeplňovaný diesel je za studena líný a tahá míň jak píšeš. Po nastartování to chce v závislosti na venkovní teplotě nechat motor zahřát na provozní teplotu klidnou jízdou v nižších otáčkách a potom teprve případně motor vytáčet. Studený motor se hlavně špatně maže a vysoké otáčky mu fakt nedělají dobře.

Edit: ohřát se musí hlavně postupně a pomalu všechny součásti motoru. Pomalu kvůli tomu, že různé části motoru jsou vyrobeny z různých materiálů a různě dlouho se ohřívají a tudíž také jinak roztahují. V extremních případech může při prudkém ohřátí (vytáčení studeného motoru do plných) dojít i k zadření motoru.

Stejně tak se doporučuje po dlouhé jízdě po dálnici, nebo po svižnější jízdě ve vyšších otáčkách nechat motor před chcípnutím chvilku klapat na volnoběh, aby došlo naopak k pomalejšímu ochlazení zejména turba.

Vše máš popsané v manuálu ;)

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady si stáhni manuál v češtině ;)

http://www.skoda-auto.cz/cze/service/documentation/olders/pages/octavia.aspx

Případně pro novější tourky:

http://www.skoda-auto.cz/cze/service/documentation/tour/pages/do_06-2009.aspx

Projeď si to a dle roku výroby najdi ten správný, jsou tam všechny.

Editováno: , autor: Michal P
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...