Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

takže jsem asi předurčen k pravidelným náštěvám v servisu :aggressive:

Nově vzniklé problémy

- Vrzání sedadel a velká vůle sedadla řidiče - kontrola při serv. prohlídce

- Lak na vozidle (rezavé fleky po celém vozidle) - řeší se

- Netěsnosti turba (vytéká olej mezi přírubami) - dojde k výměně turba

Editováno: , autor: KoNG
Vloženo

bohužel :feve:

BTW: když mi oblastní manager ze ŠA k netěsnosti kolem turba napíše vyjádření - nežádoucí projevy nezjištěny tak to už svědčí o všem!:aggressive:

k tomu už nemám slov maximálně "ojebat" zákazníka a né řešit to aby nějaké krédo značky zůstalo zachováno ale co už vždy a stále to bude o lidech!

Vloženo

takže jsem asi předurčen k pravidelným náštěvám v servisu :aggressive:

Nově vzniklé problémy

- Vrzání sedadel a velká vůle sedadla řidiče - kontrola při serv. prohlídce

- Lak na vozidle (rezavé fleky po celém vozidle) - řeší se

- Netěsnosti turba (vytéká olej mezi přírubami) - dojde k výměně turba

A kolik máš najeto? Ty rezavé fleky,není to ta tzv. vzdušná koroze? Na bílé barvě je to vidět,jsou to takové tečky. Udělají se přes zimu. Kolega v práci měl bílé Mondeo a tam se to taky objevovalo. Se musím podívat na Fabii jestli to tam taky nemáme (je taky bílá). Ale napřed ji musím umýt,aby bylo něco vůbec vidět. ;)

Vloženo

pawouk: najeto 13tisíc. přesně takové malinké rezavé fleky nejde to ničím odstranit jedině brusnou pastou a dělat celé aut ? to je nesmysl hold se asi používá hodně kvalitní lak z číny :prc:

Vloženo (editace)

no a přitom rozdělávání když jsem očumendoval motor jsem zjistil, že další olej vytéká někde od rozvodů nebo od hlavy motoru :feve:

post-36058-0-38335500-1302172880_thumb.j

Editováno: , autor: KoNG
Vloženo

[/i]- Lak na vozidle (rezavé fleky po celém vozidle) - řeší se

Mám to taky na karoserii. Jedná se o malinkaté tečky rzi. Naposledy, jak jsem myl auto, tak jsem se na to díval a taky to nešlo ničím dolu. Někde na foru. Někde na foru se to řešilo a výsledek byl údajně takový, že se jedná o vzdušnou korozi - prostě částečky obsažené ve vzduchu ti ulpí na kastli a začnou takhle korodovat. Existuje na to čistič od Sonaxu. Zatím jsem to nějak neřešil, bral jsem to jako normalní projev, ale když jsem tady četl, že to řešíš přes servis, tak by mě zajímalo, jak se k tomu postavili, jestli už máš nějakou odpověď.

Vloženo

Ad turbo, to je hrozne, zatial mam 2t Km,som z auta maximalne nadseny,dufam, ze nebudem musiet casom riesit tieto velke starosti,resp. sa Skoda odhodla k nejakej plosnej vymene ... ja tieto zacinajuce vady ako uzivatel ani nie som schopny odhalit, radsej zajdem do servisu aspon na vizualnu kontrolu,ci vsetko sadlo ako malo,plus vyreklamovat vrzgajuci plast okolo budikov a hrkajuce zadne sedadlo

Vloženo (editace)

martius: zatím nijak napsali mi, kontrola při servisní prohlídce. Ale díky za tip na přípravek zakoupím a vyzkouším :palec2:

Ale zarazila mě taky jedna věc když se na lak podívám tak je takový krupicovitý není to rovná lakovaná plocha jako když Vám v lakovně něco přestříknou ? Zkusím se ještě na tohle zeptat

Editováno: , autor: KoNG
Vloženo (editace)

technikus: je a taky to tak hodlám řešit ! čekám teď na návrh z jejich strany ale asi budu muset napsat odstoupení od kupní smlouvy písemně na prodejce (zák. centrum MB) jinak se asi nepohnu je to přehazování brambor zákaznická linka versus servis Autohlaváček :aggressive:

Editováno: , autor: KoNG
Vloženo

Nesrat se s nima a reklamovat stále dokola. Pokud něco uznají, musí o vyřešení reklamace sepsat reklamační protokol, kde je uvedeno přesně o jakou závadu šlo a jak byla odstraněna - například "netěsnost turbodmychadla v místě přírub, průsak oleje - vyřešeno výměnou turbodmychadla". No a pak stačí se přidržet paragrafů Občanského Zákoníku (pokud to auto kupuje člověk, ne firma s IČO, platí Obč. Zákoník, pokud je nákup na IČO, platí "Obchodní Zákoník"!!!) o reklamování závad a případném odstoupení od kupní smlouvy: zákazník má v případě, že na reklamovaném předmětu koupě se objeví TATÁŽ závažná závada po třetí za sebou nebo dojde k výskytu 4 různých vážných závad, nárok na výměnu předmětu koupě za nový kus nebo na vrácení celé kupní ceny výrobku - volba formy je čistě na kupujícím, prodávající nesmí vytvářet na kupujícího nátlak směřující k např. preferování jedné formy náhrady před druhou.

Pokud se tedy na vozidle vyskytne jedna závada po třetí nebo více různých vážných závad - a je jedno jestli nastanou v záruční době najednou nebo s určitými časovými rozestupy, lze přijít s předmětem koupě k prodejci (přijet s autem do saloonu) a požadovat buď výměnu CELÉHO KOMPLETNÍHO VÝROBKU ZA NOVÝ, nebo odstoupení od kupní smlouvy proti vrácení plné kupní ceny. Problémem třeba u auta je definice pojmu "vážná závada" - u některých závad, jako například nejrůznější cukání motoru u 1,4MPI a podobně se budou prodejce i výrobce všemožně kroutit, že výskyt závady je sporadický, že závada při svém objevení neomezuje použitelnost a bezpečnost vozu atd. Pokud na to máte nervy, pohrozte v takovém případě prodejci znaleckým posudkem od soudního znalce v oboru motorových vozidel - a upozorněte ho, že náklady na znalecký posudek v případě posudku dávajícího za pravdu vám coby zákazníkovi ponesou oni - samozřejmě pak musíte být připraveni věc opravdu dotáhnout do konce a toho soudního znalce najít a najmout... A připravte se na to, že až do případného kladného uznání reklamace platíte všecko Vy sami - a náklady vyúčtováváte prodejci k proplacení dodatečně...

Vloženo (editace)

ekkar: otázka je co je bráno jako vážná závada ? :) nevíš paragraf ve kterém se to píše ?

Editováno: , autor: KoNG
Vloženo (editace)

Paragrafově to bohužel nevím - ale selský rozum napovídá, že je to taková závada, která brání řádnému používání věci nebo její funkci vůbec. V případě auta tedy půjde o závady, způsobující jízdní neschopnost nebo i nemožnost jízdy s deklarovanými parametry (tedy auto sice jede, ale nedosahuje deklarovaného výkonu atd) - sem se tedy "vejde" například nefunkční turbo, přetržený rozvoďák, utržený ventil, propálený píst - ale i "skočený" a "potkaný" rozvod. V dalším pohledu se jedná o závady, které sice v používání nevadí, ovšem pokud by ho majitel používal, došlo by k dalšímu, někdy i mnohem vážnějšímu poškození - příkladem je třeba podpálený ventil nebo proděravělé výfukové potrubí nebo i odkudkoliv unikající olej - hrozí že únik přeroste ve větší a dojde ke ztrátě mazání, nebo může dojít ke vzplanutí oleje steklého na žhavé části motoru, i když teď hned a okamžitě se s autem dá pokračovat v jízdě...

Jinak klidně najeď na www.coi.cz na elektronickou podatelnu: http://www.coi.cz/cs/epodatelna-1/ a tam napiš dotaz.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Vloženo

no pokud to vezmu od začátku tak osobně za vážné počítám:

- 2x výměna volantu (ostré výstupky které řezaly do ruky)

- nepravidelný chod motoru

- netěsnost turba (vytéká olej)

- vytéká olej u krytu rozvodů

Vloženo

Nejsem ani konstruktér, ani soudní znalec, abych dokázal posoudit, jak mnoho která z Tebou uvedených závad znemožňovala používání auta, ohrožovala jeho funkčnost nebo porušovala další předpisy (ekologie, bezpečnost silnice, případný požár oleje na výfuku/turbu atd). Obávám se, že třeba ten volant by byl klasifikován jenom jako estetická vada nebránící funkčnosti vozu a zbylé závady, pokud auto bylo nadále pojízdné a nepohybovalo se "přískokem vpřed", nebo dokud z něj olej nevytékal v množství "půl deci denně", by byly klasifikovány jako "odstranitelné, nebránící používání vozidla". Fakt, raději by ses měl obrátit na ČOI, oni mají i své vlastní znalce, pošli jim dotaz, nabídni přesné popisy z oprav i fotky a uvidíš, co se dovíš. Já se obávám, že by to na vrácení auta nebylo - i když by už se možná z fabriky dala vytřískat sleva nebo odškodnění za dobu, kterou auto strávilo po servisech (pokud jsi neměl na tu dobu náhradní auto od nich). Aby se dalo usilovat o vrácení, muselo by se opakovaně jednat o závadu, která by ti přímo na silnici zneschopnila auto natolik, že bys z místa neodjel ani v nouzáku a musel bys do servisu cestovat na odtahovce. Spočítej, kolikrát tohle nastalo nebo hrozilo nastat a podle toho a podle toho co odpoví ČOI se zařiď.

  • o 3 týdny později...
Vloženo (editace)

další řešené závady

- ztráta výkonu, na maxi-dotu svítí závada motoru

- únik oleje z turbodmychadla

- vytéká olej u krytu rozvodů

Editováno: , autor: KoNG
Vloženo (editace)

občasné vytočení mu neuškodí pokud nebudeš jezdit jako "prase" pořád točit nad 6tis. otáček tak by to nemělo škodit ba naopak občasné protažení neškodí aspoň se řádně vypálí katalyzátor ;)

Editováno: , autor: KoNG
Vloženo

KoNGu, tohle už by měl někdo od zastoupení nebo od výrobce opravdu řešit - získal jsem jakésitakési info, že elektronika řídící turbo u prvních sérií 1,2TSI si se samotným mechanismem ovládání příliš nerozumí a fabrika to řeší u konkrétních případů totálkou - tedy kompletní výměnou agregátu "na záruku". Bohužel, jako obvykle žádná svolávačka nebo preventivní výměnná akce u všech vozidel dostavivších se například ke garančce, ale výhradně a jen u lidí, kteří se nebojí a ozvou se. Bohužel tuto informaci mám pouze z neofiko zdroje - ale není šprochu... Takže - doporučuju stejný postup a zůstat neoblomný.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...