Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

1,4 Tdi - při 50 - 60km/h na 5 ku na rovince rezonance drnčení. Nevíte o co jde?

Doporučené odpovědi

Zdravím, nikdo na nic nepřišel? mám polo 55kw a děla mi to tež.. hlavně se mi zdá že na trojku a při stavu jakym popisujete.. v nižších otáčkách kdy motor neni skoro vubec v tahu se někde z pod podlahy podle mě začnou vydavat takove rezonovane zvuky, nevim jestli to má bliž k vrzani nebo rezonovane kunkani žaby :D.. ale někdy mi to fakt leze na nervy tak bych to rad vyřešil

Kostia: tak Fabka do Itálie a zpět dojela bez problémů a stále jezdí bez problémů, díky bohu!

-honza_: Ahoj, já si myslím, že to je přirozený zvuk toho auta a s tím se nic udělat nedá, respektive já bych s tím nic nedělal. Podle mne to bude stát jen peníze a stejně se to nevyřeší :D

  • Autor

Info pro vsechny. kolega co to resi na svem aute a uz vymenil vse co vas napadne mi reportuje, ze vyrazneho zlepseni se dockal po vymene ulozeni motoru. Neni to 100% ale pry vyrazna zemena. Jen zrekapituluju co ma uz za sebou a nic z toho nepomohlo - vymena spojky, vymena homokloubu, vyndani a vycisteni a kontrola prevodovky.

Ja na svem aute zadne zhorseni nepozoruji a na kolik ho vyslo to ulozeni motoru?

  • Autor

cenu bohuzel neznám. Me se to taky nezhorsuje...

Jako takhle, nikdy jsem tenhle zvuk moc nevnímal, ale určitě se to za těch skoro 100 000 km co jsem s tím autem najel nezhoršuje, takže je otázka, jak dlouho bude trvat novému uložení motoru, než se zas vykvrdlá a bude ten zvuk stejný :D možná to není slyšet když je to tam nové, ale třeba po pár tisíc km, až si to sedne, tak to tam bude znova :)

no tak to bych se na to vykašlal.. nove uloženi to je palka jak prase

Přeřaď na 4ku a přestane rezonovat, musíš častěji řadit ;)

  • 2 týdny později...

ale houby..tohle děla v optimalnich otačkach..kolem 2tis..tak nevidim duvod řadit

Joo, tenhle zvuk se objevuje při jízdě se zařazenou rychlostí bez plynu, tedy z kopce nebo při dojíždění na křižovatku. Čím vyšší otáčky jsou, tím méně je to slyšet, díky větší hlučnosti motoru. Ale tenhle "problém" bych fakt neřešil, podle mne je to zvuk toho auta a jestliže se to nezhoršuje a je to stabilní, tak není důvod to měnit. To by potom člověk mohl vyměnit půlku auta jenom proto, že to dělá nějaký divný zvuk :) vržou mi zadní dveře při otevírání a taky je nevyměním, páč vím, že to vrže skoro každýmu na Fabce :)

  • Autor

Tak už asi vim co tě trápí, dnes při brzdění motorem na čtyřku a rychlosti cca 40, jak jsem zatočil, tak divný zvuk, vypnul jsem rádio a zas jak jsem zatočil, tak takový klepání, nic příjemného, tak snad se to nebude zhoršovat. Otáčky motoru byly asi 1100 a jak píšu, tak bez plynu, i tak to klepalo.

Pic, hele jak to u tebe vypadá? nějaký pokrok? změny či zjištění?

  • Autor

Honzo, zatím nevím o nikom, že by to vyřešil, ani mechanik (dle mě seriozní) nemá potuchy. Převodovka by to ale být neměla. Kamarád z brna povyměňoval skoro vše až mu k lehce lepšímu stavu pomohlo vyměnit uložení motoru. Mechanik ve škodovce mi slíbil, že bude sledovat 1,4tdi auta, tak mu asi zavolám, už to je měsíc, zda něco podbnýho u jiných aut taky slyší nebo ne.

U mě žádná změna, najeto dalších cca 5tisíc km, bez změny - převážně po dálnicích Itálie a Chorvatsko...

Má o další 3tkm víc a změna asi žádná, občas něco zaslechnu, ale trvá to tak 1s, takže než ztlumim rádio není co poslouchat :)

Presne s temi dvermi, staci poradne promazat u samostavu, nastrikat dovnitr. Jsem vystrikaval i dutiny karoserie, ale to uz bych se dostaval k jinehmu tematu. Mě moto,r kdyz je podotackovany, dela totozne zvuky, co zde popisujete, neresim to, normalni jev, hlavne ze to jede dobre, spotreba nizka, staci pravidelne menit kvalitni olej, filtry a vydrzi, je to traktor. :-)

Joo, tenhle zvuk se objevuje při jízdě se zařazenou rychlostí bez plynu, tedy z kopce nebo při dojíždění na křižovatku. Čím vyšší otáčky jsou, tím méně je to slyšet, díky větší hlučnosti motoru. Ale tenhle "problém" bych fakt neřešil, podle mne je to zvuk toho auta a jestliže se to nezhoršuje a je to stabilní, tak není důvod to měnit. To by potom člověk mohl vyměnit půlku auta jenom proto, že to dělá nějaký divný zvuk :) vržou mi zadní dveře při otevírání a taky je nevyměním, páč vím, že to vrže skoro každýmu na Fabce :)

  • Autor

Presne s temi dvermi, staci poradne promazat u samostavu, nastrikat dovnitr. Jsem vystrikaval i dutiny karoserie, ale to uz bych se dostaval k jinehmu tematu. Mě moto,r kdyz je podotackovany, dela totozne zvuky, co zde popisujete, neresim to, normalni jev, hlavne ze to jede dobre, spotreba nizka, staci pravidelne menit kvalitni olej, filtry a vydrzi, je to traktor. :-)

Normalni jev to neni - z jednoducheho duvodu - nekterý auto to delají jiný ne:)

U me normalni jev ten zvuky v nizkych otackach, proste to duni,ale snazim se to drzet kolem 2tis.ot.jak kdy... :kol-34:

Normalni jev to neni - z jednoducheho duvodu - nekterý auto to delají jiný ne:)

U me normalni jev ten zvuky v nizkych otackach, proste to duni,ale snazim se to drzet kolem 2tis.ot.jak kdy... :kol-34:

Ja jezdim 1600 otacek a vys a celkem pohoda :)

  • Autor

U me normalni jev ten zvuky v nizkych otackach, proste to duni,ale snazim se to drzet kolem 2tis.ot.jak kdy... :kol-34:

tak to se ale každý bavíme o něčem jiném - viz nadpis vlákna - dunění ano, to je normální jev, ale když si přečteš celý vlákno o dunění tu není ani slovo, řeší se tu zvuk v režimu interference otáček kol a motoru (nebrzdíš ani neakceleruješ motorem) - tedy typicky třeba na 4ku z kopečka 50 - 60kmh - začne to chrastit - ale o tom se tu již psalo nespočetněkrát v jakých režimech a jaký zvuk se tu řeší...:) a tento zvuk stále nedokážu přijmout jako normální jev:)))) třeba to je normální jev, ale nikdo mi nevysvětlí jakto že u některýho auta se to projevuje a u některého ne - i když uznávám, nemám možnost projet deset 1,4 tdi, jde jen o zprostředkované pocity jiných majitelů aut s tímto motorem, kteří bud řeknou že jim to nedělá, či dělá.)

Takže dunění ano, to je u podtočeného 1,4 tdi opravdu normální jev:)

Jo, ale i to cinkani/cvakani je normalni jev, kdyz jedes bez plynu. Ale proc to tak je nevi asi nikdo a bohuzel, tehle motoru moc neni. Byt to HTP tak neni problem si vyzkouset 20 aut :)

tak vypada to že se mi to o dost zklidnilo... pomalu už to ani neni slyšet... jen občas možna trošku.. aspon to ted neregistruju.. vím že před tim jak to začlo dělat tak mi to docela lezlo na nervy.. přišel jsem na to že mam vymlacenou reakční vzpěru..t ak jsem ji repacnul a auto se i docela zklidnilo.. před tim to tak poškubavalo na volnoběch.. ten silentblok na te vzpěře byl totalně na hadry.. takře teoreticky to mohlo rezonovat kov o kov v tom uloženi.. od te doby to fakt nějak neregistruju tak nevim jestli to bylo tím.. uvidime :).. jinak jde to poznat tak že chytnete motor jednou rukou za altík, druhou za sací potrubí třeba a hybete jak kdyby po kružnici neměla by tam byt žádná vůle.. aspon mě jak jsem to spravil tak ten motor se ani nehnul.. před tim jak jsem tohle udělal tak poloosy na převodovce litaly dopředu dozadu jaka tam byla vule.... ted mě spíš trápí to že motor se docela klepe jak ratlík.. jak na něj položite ruku tak dobrý vibrátor.. nevšiml jsem si že by to tak vibrovalo od začátku.. už jsem se ptal ale zatim nidko neporadil.. tak nevim jestli je něco z vyvažovakama.. rozhodit by se nějak neměly když jsou na řetězu.. jedině že by to někdo blbě složil a nebo že by byl ten řetěz vytahany....chtělo by to porovnat s jinou 1.4tdi ale podle mě to normalni neni

  • Autor

tak vypada to že se mi to o dost zklidnilo... pomalu už to ani neni slyšet... jen občas možna trošku.. aspon to ted neregistruju.. vím že před tim jak to začlo dělat tak mi to docela lezlo na nervy.. přišel jsem na to že mam vymlacenou reakční vzpěru..t ak jsem ji repacnul a auto se i docela zklidnilo.. před tim to tak poškubavalo na volnoběch.. ten silentblok na te vzpěře byl totalně na hadry.. takře teoreticky to mohlo rezonovat kov o kov v tom uloženi.. od te doby to fakt nějak neregistruju tak nevim jestli to bylo tím.. uvidime :).. jinak jde to poznat tak že chytnete motor jednou rukou za altík, druhou za sací potrubí třeba a hybete jak kdyby po kružnici neměla by tam byt žádná vůle.. aspon mě jak jsem to spravil tak ten motor se ani nehnul.. před tim jak jsem tohle udělal tak poloosy na převodovce litaly dopředu dozadu jaka tam byla vule.... ted mě spíš trápí to že motor se docela klepe jak ratlík.. jak na něj položite ruku tak dobrý vibrátor.. nevšiml jsem si že by to tak vibrovalo od začátku.. už jsem se ptal ale zatim nidko neporadil.. tak nevim jestli je něco z vyvažovakama.. rozhodit by se nějak neměly když jsou na řetězu.. jedině že by to někdo blbě složil a nebo že by byl ten řetěz vytahany....chtělo by to porovnat s jinou 1.4tdi ale podle mě to normalni neni

odkud si?

  • Autor

tak vypada to že se mi to o dost zklidnilo... pomalu už to ani neni slyšet... jen občas možna trošku.. aspon to ted neregistruju.. vím že před tim jak to začlo dělat tak mi to docela lezlo na nervy.. přišel jsem na to že mam vymlacenou reakční vzpěru..t ak jsem ji repacnul a auto se i docela zklidnilo.. před tim to tak poškubavalo na volnoběch.. ten silentblok na te vzpěře byl totalně na hadry.. takře teoreticky to mohlo rezonovat kov o kov v tom uloženi.. od te doby to fakt nějak neregistruju tak nevim jestli to bylo tím.. uvidime :).. jinak jde to poznat tak že chytnete motor jednou rukou za altík, druhou za sací potrubí třeba a hybete jak kdyby po kružnici neměla by tam byt žádná vůle.. aspon mě jak jsem to spravil tak ten motor se ani nehnul.. před tim jak jsem tohle udělal tak poloosy na převodovce litaly dopředu dozadu jaka tam byla vule.... ted mě spíš trápí to že motor se docela klepe jak ratlík.. jak na něj položite ruku tak dobrý vibrátor.. nevšiml jsem si že by to tak vibrovalo od začátku.. už jsem se ptal ale zatim nidko neporadil.. tak nevim jestli je něco z vyvažovakama.. rozhodit by se nějak neměly když jsou na řetězu.. jedině že by to někdo blbě složil a nebo že by byl ten řetěz vytahany....chtělo by to porovnat s jinou 1.4tdi ale podle mě to normalni neni

Dva dotazy:)

1) Můžesš ještě popsat ty zvuky co ti to dělalo před výměnou?

2) Cloumání motorem - v jakém režimu to je dobré zkusit? (se zařazenou raychlostí, či bez? či jajkou rychlost tam mít?)

severní morava..ten popis zvuku.. nevim jak nejlip to popsat.. prostě takové rezonující pískání nebo vrzani vychazejici někde z pod řadičky asi.. normalně bez rychlosti.. pokud tam neni citit vule tak je to ok ale třeba to vrže někde okolo te reakční vzpěry.. kdo ví..

http://imageshack.us...5052012413.jpg/

http://imageshack.us...5052012411.jpg/

ještě mě napadá, že teoreticky by to mohlo dělat mezi tou kastlou a tou vzpěrou, protože pokud si vzpominam tak to drži normalně kov na kov a mezi šroubem a dirou vube dějaka vule, a jestli se to rozvibruje a posova ze to po te plošce tak jestli by to nemohlo vydavat takovy zvuk.. ja to dorval co to šlo

Upraveno od -honza_

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.