IIIRazor Vloženo 6. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2010 (editace) Zdravím, mám problém a to ten, že jak sem neustále čistil světlomety od mušek a pod, tak se mi podařilo ty světlomety poškrábat a to do té míry, že je už to není z pohledu tak čirý světlomet ale takový zamlžený, prostě ztratil tu čirost, kterou měl při koupi. A to mě štve, netušil jsem že je to takovej měkej plast... Ted když postavím vedle mýho R služební FIIC stejně starou, tak na tý F to vypadá pořád jak z výroby a ty moje jako kdyby byli 10 let stary :D:D Nevíte někdo, jestli se to dá nákým přípravkem třeba jakoby vyleštit? aby znovu dostaly tu čirost, čím by se dal ten plast opravit?děkuji moc za pomoc Editováno: 6. Srpen 2010, autor: IIIRazor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martinsticky Vloženo 6. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2010 Zkus zubí pastu ta je jak jemné brusivo ale chce to mít trpělivost když je dobrá na zuby tak ten plast vydrží , hlavně né tempo ten je hrubý anebo zkus sehnat leštící pasty pro modeláře Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PROCHY603 Vloženo 6. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2010 Pouzi na to XERAPOL. Alebo daj si to vylestit firme. LINK: http://www.aaa-autokosmetika.cz/renovace-skel-svetlometu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
IIIRazor Vloženo 6. Srpen 2010 Autor Sdílet Vloženo 6. Srpen 2010 (editace) děkuji moc za vaše rady,..zkusím tu pastu ... ..a pak mrknu na net, ten Xerapol vypadá zajímavě ...ještě jednou dík Editováno: 6. Srpen 2010, autor: IIIRazor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 6. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2010 Ten kryt (protože nic jiného než kryt to není, veškeré optické vlastnosti jsou v projektoru) je z polykarbonátu, což je jeden z nejodolnějších plastů - docela by mne zajímalo, čím jsi to "čistil", že se Ti to povedlo poškrábat. Ale vyleštit to samozřejmě jde, záleží jen na tom, jak hlubokých rejpanců se Ti povedlo docílit. Jestli nejdou nahmatat bříškem prstu, je to ještě relativně dobré - to rozleštíš flanelovým hadrem, který namočíš zlehka do technického benzínu a napatleš na něj zelenou lapovací pastu na kovy - má to konzistenci jako rtěnka, prodává se to v železářství a budou to mít v každé lepší nástrojárně, Tobě bude stačit kousek velký jako lískový oříšek - na ten reflektor toho moc nespotřebuješ. Tím flanelovým hadrem to budeš třít - pozor na ohřátí, jak ten povrch přehřeješ, strhneš povrch a zmatníš to celé ještě víc, takže jen ruka - žádný hadrový/filcový lešticí kotouč na vrtačku!!! Zbytyk pasty setřeš zase benzínem a doleštíš to tou zbní pastou - na tu samozřejmě neber benzín, ale vodu... A pokud jsi byl opravdu "velké prasca" a ty škrábance jsou tak hluboké, že je nejen vidíš, ale dokonce je nahmatáš bříškem prstu, musíš povrch nejdříve vybrousit do jedné plochy - na to budeš potřebovat brusné papíry, které se používají k "broušení pod vodou" - mají označení "WATERPROOF" a pro Tvůj účel bude odpovídající zrnitost minimálně 1200. "Tisícovka" je podle mého názoru už příliš hrubá, na dokončení pak budeš potřebovat zrnitost 1400-1500. Papír namoč do vody a brus nejlépe s pomocí kousku pěnového polystyrénu nebo korku, kterým budeš papír přitlačovat rovnoměrně k povrchu - pouhými prsty si tam vybrousíš ještě větší "lavory". A takto vyrovnaný povrch použiješ lapovací pastu, jak jsem popsal výš. Výsledek mám ověřený, dělal jsem několik let v podniku, který se zpracováním plastů zabývá a podobné "frajkumšty" jsme tam občas prováděli, když už nebylo možné vyrobit náhradní kus a bylo potřeba vyřešit reklamaci povrchových defektů (škrábance vzniklé při dopravě). Vyrobit jeden - dva kusy plastových krytů o váze kilogram/kus je tak nerentabilní a držet na skladě 100ks jen kvůli reklamacím ještě víc, že se vyplatilo vyžádat si od zákazníka "poškozený" kus, zajistit dopravu zpět do fabriky i zase k zákazníkovi a během několika desítek minut "speciální práce", o které oficiálně nikdo z OTK "nevěděl", udělat z reklamovaného kusu kus bezvadný... Teprve když byly škrábance neodstranitelné, bylo nutno "dovyrobit" pár kusů - jenže to už bylo většinou tehdy, kdy se reklamací s neodstranitelnými defekty nashromáždilo víc nebo když přišla další objednávka a dalo se "přifařit" těch pár kousků k regulérní zakázce... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dick Vloženo 6. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2010 nicméně musí použít nějaká abraziva a lakovaný tvrzený povrch s UV filtrem bude pryč.... ale jako dočasné řešení to stačí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
IIIRazor Vloženo 6. Srpen 2010 Autor Sdílet Vloženo 6. Srpen 2010 (editace) Dík za radu, tuším že je to ten první případ, jak popisuješ, lapovací pasty asi koupim tu jemnou, pač v eshopech sem nic lepšího nenašel: odkaz Nebo koupim ten Xerapol, ten pro mne vychazi cenove nastejno a je přímo proto určený... podařilo se mi to tím, že jsem bezhlavě čistil světla houbičkou, ovšem i z té druhé drsnější strany ...no a pak koukám, že je to zmatněný ..oproti tý Fábce, která má krástě čirý svetla, jak z výroby. napříště si koupím takovou tu houbu od Sonaxu, červenou ... to už by melo byt vpohode.. mimo to, polykarbonát, z toho se přeci dělaj i CD/DVD/BD že... a taky se poškrábat dají ještě jednou dík ...pak napíšu, jakej je výsledek Dick: na tech světlech je nákej lak?? Editováno: 6. Srpen 2010, autor: IIIRazor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 7. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 7. Srpen 2010 (editace) Dicku, jestli se nemýlím, tak ten polykarbonát by měl být "UV-stabilized" v celém objemu přídavkem blíže nespecifikovaných chemikálií už v procesu tavení při finální výrobě granulátu pro samotné lisování toho krytu ("skla") - kdyby se dodatečně měl každý kryt lakovat, byly by to další minimálně dvě operace navíc (lakování a sušení laku) - nemluvě o tom, že pokud se takový světlomet osadí xenonem, i přes filtraci UV záření z výbojky sklem projekční čočky ho ven prochází ještě tolik, že by se ta krycí "skla" musela lakovat oboustranně... A pokud se opravdu ty světlomety lakují, pak existuje i pro případnou opravu jedna možnost - použít bezbarvý vrchní lak, který se aplikuje na vícevrstvé karosářské laky, zejména metalické - ten také musí obsahovat "anti-UV" složku, aby "metla" nebledla příliš rychle. Editováno: 7. Srpen 2010, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mates1.2 Vloženo 7. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 7. Srpen 2010 Zdravím pánové, myslím že tyto postupy jsou sice všechny dostatečně účinné, ale možná až zbytečně složité. Z vlastní zkušenosti, kdy jsem renovoval plexi sklo na svojí motocyklové přilbě, postačilo použít zubní pastu s flanelovým hadříkem a na jemné doleštění obyčejné máslo a výsledek byl nad očekávání dobrý. Kromě toho si myslím, že nějaké lakování bezbarvým lakem na plochu světlometu není příliš dobrý nápad. I když to bude pouhým okem vypadat dokonale nalakované, podle mého názoru může ten lak ovlivni lom světla a tím potažmo výkon ne moc výkonných světlometů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martinsticky Vloženo 7. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 7. Srpen 2010 Rad dostal kolega dost tak tedˇ je to na něm a pak atˇ sem hodí fotečku opraveného světla to zní rozumně ne a pro příště si dá pozor čím bude čistit světla Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
IIIRazor Vloženo 7. Srpen 2010 Autor Sdílet Vloženo 7. Srpen 2010 (editace) no a co to po tom vyleštnění natřít nějakým přípravkem na ochranu proti UV, vosk nebo neco podobnýho..?? edit: Ekkar_z_Bastlírny: ta tvoje verze se mi zdá pravděpodobnější, že je to už v tom materiálu, ta UV ochrana. Zkusím to zbtousit tím Xerapolem a pak případně vyleštit tou zubní pastou, tak za tejden , dva uvidim jak se dotoho pustim, pak dam jistě fota sem děkuju všem za rady a pomoc bůh vám to splať levným palivem Editováno: 7. Srpen 2010, autor: IIIRazor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dick Vloženo 7. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 7. Srpen 2010 (editace) Ekkare - vidím, že o technologii výroby plastů něco víš, ale tyto skla mají skutečně ještě finální lakovou vrstvu, jako UV ochranu a především je tím ten plast vytvrzen-ochran proti kamínkům a pod. Lakování se provádí, ač to zní neuvěřitelně, tak že se to prostě do toho laku namočí a po vytvrzení ořežou otřepky. Nejsem na to odborník, ale absolvoval jsem malou prohlídku výroby těchto komponentů. Editováno: 7. Srpen 2010, autor: dick Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 7. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 7. Srpen 2010 Jo - to je možný, já se účastnil lisování, o další preparaci dílů před kompletací jsem neměl šanci se moc dovědět - nejbližší linka byla 75km daleko, další, na kterou jsme dodávali, pak asi 240km... (HELLA, závody v Mohelnici a v Rakolubech u Nového Mesta n.Váhom - SR)... Ale ten svrchní lak na "metly" by měl udělat podobnou službu, jako to původní namočení - a pokud se nastříká v několika tenčích vrstvičkách, aby nestekl, myslím že to optické vlastnosti krytu ovlivní minimálně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 8. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2010 Ty jo, to je radne zmrsenej svetlomet. Cim jsi to proboha cistil??? Houbickou na nadobi??? Chlapi, chlapi... Nicmene je to jak pise Dick. Polykarbonatovy kryt svetlometu je opatren jeste vrstvickou vrchniho laku s UV filtrem. Svetlomet se da rozlestit, ale casem bude zloutnout. Cim dele bude stat (obzvlaste pres leto) na primem slunci, tim rychleji se to projevi. Z toho duvodu bych zkusil tu firmy viz. odkaz vyse, kde pisi, ze po vylesteni se nanese ochranný přípravek zabraňující další oxidaci (zloutnuti). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martinsticky Vloženo 9. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 9. Srpen 2010 Zkus tuto firmu a prodávají i na to přípravky WWW:AUTOLESK:CZ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jar91 Vloženo 14. Červen 2018 Sdílet Vloženo 14. Červen 2018 Zdravím na fóru. Potřeboval bych poradit jak vyřešit těžko říct jestli poškrábány světlomet nebo od slunka. Jsou totiž oba z ničeho nic tahle poškrábány. Je mě to záhadou. Potřeboval bych poradit jak se dá opravit. Díky za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kecka Vloženo 14. Červen 2018 Sdílet Vloženo 14. Červen 2018 kup si sadu na leštění světel a přelešti .... A uvidíš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JayBee1 Vloženo 15. Červen 2018 Sdílet Vloženo 15. Červen 2018 Je to vůbec povrchové? Připomíná to praskliny od teplotního šoku nebo něco takového. Tomu by ostatně odpovídal i vznik "z ničeho nic"... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dick Vloženo 15. Červen 2018 Sdílet Vloženo 15. Červen 2018 (editace) To není poškrábané, ale je celoplošně popraskaný ochranný lak toho čirého makrolonu světlometu, v horším případě je to i do hloubky. Nezbývá nic jiného, než opravná sada, tzn obrousit, vyleštit a přelakovat. Nebo rovnou nový světlomet, k tomu se přikláním více, koupit lacinou repliku je asi rozumnější než tohle renovovat. V každém případě po obroušení a leštění je nutné lakovat, je třeba tam opět dodat ochranu hlavně proti UV záření, jinak to bude žloutnou a budeš to dělat každou chvíli. Editováno: 15. Červen 2018, autor: dick 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr's Vloženo 27. Červen 2018 Sdílet Vloženo 27. Červen 2018 Měl jsem stejnej problém,popraskanej lak na povrchu.Opraveno opravnou sadou a jsme smířen s tím,že to musím občas převoskovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.