Přejít na obsah

Felicia 1.6 - po 7 letém odstavení nejde nastartovat


tomassmekal

Doporučené příspěvky

Ahoj, prosím o radu. Naskytla se mi možnost výhodné koupě Felicie 1.6 55 kw, r. v. 1997 s najetými 79000 km. Od léta 2003 až do teď stála v suchu v garáži. Po celou dobu v ní zůstalo cca 10 litrů Nat.95. Do nádrže jsem dolil 7 litrů Carrery 100. vyčistil svíčky, zkontroloval pojistky, vyměnil baterku a pokoušel se felfu natočit. Točí, točí a motor nechce naskočit. Byli 2 náznaky, ale vůbec nic. Zundal jsem kryt, odpojil benzinovou hadičku a benzín stříkal. Nevíte, jak dál postupovat? Odčerpat benzin, dát nový a zkusit to znovu? Nebo něco jiného? Budu rád za každé rady, popřípadě i asistovanou pomoc. Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevravím, že je to to isté, ale podobné som riešil - dotyčný bol v ,,štátnych službách - # " na 3 roky a potom to nešlo naštartovať . Keď so sa pýtal čo sa posledné dialo a pod ... ako z chlaptej deky povedal čo a ako ....Benzín sme komplet vymenily a šlo to na prvý šup .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JJ, to me napadlo jako jediny odcerpat a dat tam novej benzin. Jaky je nejjednodussi postup? Sundat kryt, odpojit hadicku od cerpadla, dat ji napr. do petky a pak otacet klickem a cerpadlo mi melo davat benzin? Nebo postupovat jinak?

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Treba vybrať relé pre čerpadlo paliva a nahradiť ho vodičom - vypínačom - či niečim- čím budeš ovládať napájacie napätie pre čerpadlo . Či odpojíš hadičku na výstupe čerpadla - pri nádrži, alebo až v priestore motora- je na Tebe ......Pripadá mi to byť jednoduchšie ako veľakrát cvakať kľúčikom ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Staré "olovnaté" benzíny vydržely v nádrži léta, pokud k nim neměl přístup vzduch, ani moc nezvodnatěly. Nové "bezolovo" se zkazí už za cca 2 roky - jestli Feli stála 7 let, je to na totální vylití nádrže, propláchnutí celé soustavy čerstvým palivem - a pak by to mělo blafnout... Jinak problémy může dělat i imobilizér, obzvlášť jestli se s klíčem udeřilo - chce to zkusit všechny dostupné klíče k autu, Feli z téhle doby už měla "immo čip" v klíči. Určitě by ale i při vypínajícím immo jevila snahu chytit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak problém nalezen - nefunkční palivové čerpadlo. Teď už jen vyměnit a jede se. Jinak už i chvíli běžela. Jen ventily trošku zatuhly.-Kdyby to byl olítanej a zrezlej kousek, tak na to kašlu, ale 79000 km mě přinutilo jít do ní. To se nebavím o tom, že rez nepoznala ani na jednom místě.

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejen oleje - po 7 letým odstavení budou určo vlastnosti chladicí směsi i brzdové kapaliny kdesi v (_!_), takže vyměňovat, vyměňovat a ještě jednou vyměňovat...

Asi to bude chtít i gumy a to včetně rezervy, abys měl stejnou značku i dezén kvůli nějaké kontrole na cestě - i kdyby stála celou tu dobu na špalkách a kola měla vyvěšený v luftě, směs gum "zestárne" a pak nemá ty potřebný vlastnosti - pozná se to při prudším zabrždění, starší gumy jak cca 4-5 let často kloužou jak namydlený - DROLÍ SE, MRCHY!!! A jestli stála na kolech, tak i při sebevětší péči bude mít "proleženiny" - plošky na běhounu, který budou "dupat" jako "vobutej vagón" s ploškou na kole (nádražáci znají) ... 

Dál stěrače - minimálně dát nové gumičky, Regumem nebo aspoň glycerínem z kosmetiky bych máznul všecka gumová těsnění kolem dveří a kufru + haubny, při té výměně brzdovky bych se určitě podíval i na destičky, kotouče a pakny v bubnech, geometrii a vůli v čepech i v řízení... Hadičky na palivu, brzdové trubky, hadice chlazení + topení kolem motoru - těsnost! Hadice k posilovači - to samé!

Nevím jak na tom budou tlumiče a péra - minimálně nechat prověřit, výměna asi nebude tak horká - minimálně u pružin.

Nebude toho málo, těch "malých a méně důležitých kontrol a přimáznutí" - stahovače okýnek (strouhané mýdlo nebo strouhaný parafín) , zámky dveří, kapoty i kufru ( vše grafitka & Konkor - NEZMRZNOU!), panty (Konkor), mechanismy posouvání a nastavování sedadel (parafín), seřizování světel, kontrola žárovek a celé elektriky (nevíš, kolik myší nebo kun v autě nocovalo), účinnost topení/větrání (přimlouvám se za přimáznutí ložisek motoru ventilátoru  - výrobce tvrdí, že mazat netřeba, mám ale ověřeno, že za kapku oleje budou neskonale vděčná tišším chodem).

...

A milión a jednu dalších maličkostí, na které Tě upozorní vrzání, skřípání, buchot nebo neochota vykonat požadovanou funkci bez protestů hned na poprvé. Ale to asi víš, když sis takovouhle věc uvázal na krk - takže jen popřeju : HODNĚ ZDARU!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, dekuji za rozsahle rady.....no felda ma jeste co pred sebou..takhle vypada dobre, ale prace na ni bude az az. Ja sice mam jeste druhy auto 3 letou kiu picanto, ale druhy auto potrebuji na vsedni litani s dobrou cenu nahradnich dilu a na praci, proto jsem sel do feldy. Vzdycky se da prodat, ale jak jsem rikal, je to kousek, kterej ma malo natoceno, mit to pres 150000 km, tak do toho nejdu. Chtel bych se vejit do 10000 Kc s praci a materialem, pochopitelne i vic, pokud je to treba. Radeji mam jistotu.

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do 10 000,- se vejdeš opravdu jen se základem - už ty nové gumy Ti naboří rozpočet řádsky, i když budeš kupovat protektory z Baumaxu (znám je, koupil jsem v minulosti z čiré okamžité nutnosti rychle mít auto přezuté - a zhnuseně vrátil, protože oba praskly druhý den po namontování v boku karkasu - byly to nějaké šitky, jasně, 99% jich bude použitelných - ale já se spálil)...

Jinak počítej se vším všudy odhadem 20 000,- CZK - protože některé věci si prostě sám doma neuděláš, pokud tedy nejsi vybavený automechán...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...