Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj začaly se mi sjíždět přední gumy zevnitř.Geometrie a čepy vpořádku.Nevíte čím to muže být?Nikdy to nedělalo.Díky

to se mi nezdá, kde a kdo ti měřil geo? co máš za gumy a na kolik hustíš?

Důležité je kolik hustíš!!! Stavalo se mi také, začal jsem hustit 2,5-2,7 a v pohodě.

Ale zase když je to tvrdší nesjíždí se celá guma více tedy rychleji?

Taky dávám předky 2,5, zadky 2,2 - 2,3 a zdá, že gumy víc vydrží. Mám 225/45/R17, GY Excellence, na nich najeto dvě sezóny, ca 15 tis. km a vzorek 6 mm.

Myslím, že moderní gumy se těžko přehustí v tom smyslu jako dříve, že se vyboulil střed a více se sjížděl. Naopak při podhuštění je cítit, jak se tomu autu nechce, jak to má odpor

něco na tom ještě přeci je...jestli přehustíš tak se víc sjíždí prostředek a naopak boky při podhuštění...hlavně chlapi záleží jaký má kola a motor...já s 1,6 a 225/45 R17 v létě, bych měl chustit na poloviční 2,1 př a 2,0 zadek...hustim 2,2 př a 2,2 zadek...mam GY F1 viz foto v sekci Vaše OII - tomcatova REDOCTA...šípovitý...na nich přes 15t a stále rovnoměrnej vzorek a víc jak 6 mm...

  • Autor

Ahoj mám 205/55 R16 Dunlop SP Sport 01,koupené 12.6.2009 a hustím podle návodu 2.1 předek a 2.0 zadek,Octavia II 1.9TDI sedan.

Ahoj mám 205/55 R16 Dunlop SP Sport 01,koupené 12.6.2009 a hustím podle návodu 2.1 předek a 2.0 zadek,Octavia II 1.9TDI sedan.

Zkus přidat na předku pár desetin. TDI motor je poměrně těžký a 2.1 mi přijde málo. Já osobně hustím vždy o 0.2 více než udává návod a vše je v pohodě - gumy se sjíždí rovnoměrně, snížení komfortu nepociťu, možná je i trochu nižší spotřeba.

Pro gumy je nejhorší podhuštění.

Tiež som jednu sezónu hustil 2.7 v predu a výsledok bol ten, že z vnútornej strany boli predné pneumatiky viac ojazdené. Škoda, mohli ešte jednu sezónu vydržať. Teraz hustím podľa návodu a ok.

moc bych nepřehuštoval a naopak...jestli jezdíš permanentně s 2,1 předek a 2,0 zadek a nekontroluješ to a ani nefoukáš když vás jede víc nebo máš plno...tak by to mohlo být tím...kor s tou naftou na nápravě...

Každopádně jestli to máš hodně sjetý, tak dokaď nedáš nový gumy, který budeš hustit předpisově, moc asi nezjistíš...auto podle toho co píšeš máš od novoty a pokud ho pilotoješ jen ty, tak asi víš jestli by mohla být od nečeho natuklá geo...ta se sama od sebe nerozhází :aggressive:

Nevím zda ti to pomůže, ale u tohoto druhu pneumatik eviduju úplně stejný problém. Po prvém roce používání vnitřky předních 16" pneu sjeté. U zimních 15" vše v pořádku.Geometrie byla v pohodě, čepy taky.Proto jsem po debatě celý problém přisuzoval skladbě pneumatiky Dunlop.

Pneu již mají něco za sebou, proto jsem se přichystal na novou sadu. Proběhl repas celé přední nápravy, tlumiče i pružiny - byly KO,ložiska - větší vůle, taky KO. Můj názor na celou věc je,že vliv na sjíždění v mém případě měl ne zrovna ideální stav přední nápravy. Nechej si vše ještě jednou překontrolovat a hlavně dodržuj "předepsaný" :) tlak v pneumatikách.

No ja mam rovnaky problem. Hučí mi od prednej nápravy. Ložiská vymenené. A Pozrel sme gumy a zjazdene vnitřky. Dunlop Sport SP01, 205/55 R16.

Tak sa to ide pozerat do servisu.

Ahoj začaly se mi sjíždět přední gumy zevnitř.Geometrie a čepy vpořádku.Nevíte čím to muže být?Nikdy to nedělalo.Díky

Ahoj, mě se sjížděly přední pneu také vnitřkem, udělal jsem geometrii a nepomohlo to. Potom jsem nechal vyměnit popraskané silentbloky na předních ramenech (ty zadní, dají se vylisovat) a je klid.

Je to dávno, co jsem to tu psal. Sjely se mi také vnitřní strany. viz foto (pneu měla jen 21 tis km). Geometrii jsem měl v pořádku. Moje ojetí je způsobeno stylem jízdy tj. smýkání předních kol v zatáčkách. Když si zatočíte kola do plného rejdu, tak jde jasně vidět záklon kola. A čím širší pneu, tím se ta vnitřní hrana pneu více sjíždí. Krajní hrana se nesjíždí, protože se na vnitřku zatáčky jen lehce dotýká vozovky odstředivou silou.

post-1312-052834400 1282913605_thumb.jpg

  • Autor

A na kolik mi doporučujete hustit?

Když to budeš hustit podle štítku na víku od nádrže tak by to mělo být OK. Já jezdím z 95% ani ne prázdnej ale ani ne narvajnej tak to hustím mezi ty udávaný hodnoty. Od jara mám nový gumy, najeto 8tkm a vše OK.

Když to budeš hustit podle štítku na víku od nádrže tak by to mělo být OK. Já jezdím z 95% ani ne prázdnej ale ani ne narvajnej tak to hustím mezi ty udávaný hodnoty. Od jara mám nový gumy, najeto 8tkm a vše OK.

Myslím si že základem je uveřejnění motoru. Pokud ma naftu tak podle štítku se mu budou gumy sjíždět. Nejlepší se kouknout na internetové stránky výrobce pneu které jsou nazuty, a tam si vyčíst správné huštění těchto pneu. Ale jak jsem tu už psal nejlepší pro naftu je 2,5 předek i zadek. Navíc podloženo 2 servisy + 4 pneuservisy. Sem nelenil a šel jsem se zeptat.

Základ má tazatel uveden v jednom z příspěvků a na to sem taky reagoval protože mám logicky stejný lol Připomínka na výrobce gum je už o něčem jiném ;)

No ja som na skúšku nahustil na 2,5. Auto hučí dalej. Prehodil som predné a zadné gumy, nepomohlo. Ale zda sa mi pocitovo take menej stabilné a skákavé pri vyšších ryclostiak pri to prehustení.

  • Autor

A neznáte někdo nějakého dobrého mechanika přes tu geometrii a nápravy kol na moravě a okolí?

No ja som na skúšku nahustil na 2,5. Auto hučí dalej. Prehodil som predné a zadné gumy, nepomohlo. Ale zda sa mi pocitovo take menej stabilné a skákavé pri vyšších ryclostiak pri to prehustení.

Pokud gumy hučí je to hlavně typem pneu, směrový dezén bývá hlučnější, případně ojetím. Je třeba pravidelně prohazovat předek se zadkem. Doporučuje se to zhruba po 6 tis. km, ale závisí to i na typu pneu a způsobu jízdy. Při razantnější jízdě brzda plyn častěji. Na předních gumách se projevuje akcelerace i decelerace, sjíždějí se tedy relativně rovnoměrně. Na zadních se projevuje pouze decelerace, brždění. To znamená, že na dezenu příčných bloků vzniká něco jako pilka a je třeba to občas na předku srovnat. Pouhým prohozením předku se zadkem hlučnost hned nezmizí, chvíli to trvá. Dá se to urychlit občasnou razantnější akcelerací. Podívej se v jakém stavu máš vzorek, stačí přejet rukou tam a zpět a tu pilku ucítíš. O II má sama o sobě dost hlučný podozek. Pokud někdo hledá akustický komfort, musí volit tiché pneu. Tragédií na tomto voze jsou např. Barum Bravuris 1. generace. Jinak hustím podle předpisu výrobce a ok. 2,5 na předku je podle mne moc. Zhorší to komfort, guma se bude více sjíždět uprostřed a celkově se sníží životnost nápravy.

Tak barum bravuris 1gen.jsem měl 3 roky a byl jsem s něma maximálně spokojenej a že sem je nešetřil. Najeto asi 40tis.km.Teď mám Barum bravuris 2 a taky spokojenost.Je to hold na každým jak s tím jezdí a jak se k nim chová a kde s nima jezdí.Mě vyhovujou z toho důvodu že jsou měkčí a perfektně držej za mokra i za sucha.Nehledě na to že se daj sehnat za rozumnou cenu.

Tak barum bravuris 1gen.jsem měl 3 roky a byl jsem s něma maximálně spokojenej a že sem je nešetřil. Najeto asi 40tis.km.Teď mám Barum bravuris 2 a taky spokojenost.Je to hold na každým jak s tím jezdí a jak se k nim chová a kde s nima jezdí.Mě vyhovujou z toho důvodu že jsou měkčí a perfektně držej za mokra i za sucha.Nehledě na to že se daj sehnat za rozumnou cenu.

Já na nich mám přes 30 tis. a ještě mají vzorek min. 5 mm, jsou tedy zhruba v polovině životnosti. Jediné co mi na nich vadí je jejich hlučnost, něco takového jsem ještě nikdy neměl. Na druhou stranu, kolega je měl na 15 let starým BMW řady 5 a spokojen. O II má prostě hlučný podvozek, to je nakonec všeobecně známo.

  • 1 měsíc později...

Tak problem bol v znicenych silenblokoch vpredu, aj vzadu, takze sa mi zodrali gumy zvnútra. A tie potom hučali. Takže vymenene silenbloky, spravena geometria, nahodene stare zomne gumy na skusku a je to rozdiel.

  • Autor

Tak problem bol v znicenych silenblokoch vpredu, aj vzadu, takze sa mi zodrali gumy zvnútra. A tie potom hučali. Takže vymenene silenbloky, spravena geometria, nahodene stare zomne gumy na skusku a je to rozdiel.

Ahoj a kolik tě to stálo?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.