Přejít na obsah

2.0 TDI CR DPF (103 kW)


2David

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...

Mám pocit že tam píšou o PD nikoli CR, ale jelikož jsem teď již jejím vlastníkem. Tak už nepotřebuji, musím říct že mě zatím stále překvapuje zatím najeto pár stovek km ale pocit je super. Spotřeba i když je new tak průměr je na 5.0, ale zatím poctivě zajíždím. A to má prý klesnout... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak po 2000 km první dojmy:

Je pravdou že motor je krásně tichý a neklepe, tah auta se moc zatím při zajíždění nezkoušel, ale je cítit že pod nohama je dostačující výkon. Při mé běžné jízdě je průměrná spotřeba 5,2 (počítáno na 2000 km), teď při tomto počasí samozřejmě roste směrem vzhůru. Jezdím delší vzdálenosti okolo 50-100 km a zhruba 2/3 je město. Otáčky v rozmezí 1500-3000.

Ale už nastal první problém kdy musela do servisu - začala resonovat palubní deska (dotaženo a je klid).

Další věc, která mě trošku vadí je nutnost více mlátit se dveřma spolujezdce aby se spolehlivě zavřeli.

Jinak zatím plná spokojenost :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abych řekl pravdu, uvažoval jsem o tomto motoru teď do oktávky, pač jsem prodal supa v 1,9 TDI 96KW. Problémy starších 103KW PD 2,0TDI jsou všeobecně známy, ten motor byl prostě jakýsi omyl už od začátku. Teď ho nahradil CR, který je tišší, ale o jeho poruchovosti se nikde člověk nic nedozví, protože to není ani rok, co se do oktávií dává. Mám velmi dobré známé ve škodovce, vedoucího servisu a ani on mi nemohl k poruchovosti nic říci s ohledem na fakt, že je tento motor v oktávce chvíli.

Nicméně je to nafta a ta sebou přináší určitá rizika a navíc ve spojení s CR. Experti ze škodovky radí, vyhýbejte se CR obloukem, protože to svinstvo s řepky, co v současné době do nafty lejou, vyloženě CR neprospívá. PD byla v této souvislosti zřejmě odolnější. Ale i já jsem loni, ačkoliv jsem tankoval naftu jen u Benziny a lil aditiva, při mínus 24 po ujetí 5km totálně zamrznul. A k čemu je mi auto, na které se nemohu v zimě spolehnout?

Tak jsem o tom všem přemýšlel, nafta, po sto tisících možnost výměny vstřiků (40tis kč min), možnosti zamrznutí čili menší spolehlivost v zimě, vyšíí povinné ručení, choulostivé studené starty, starost s aditivy v zimě...nakonec zvítězil 1,8 TSI. Svezl jsem se a to ticho benzíňáku je fantazie, zátah parádní, 160 koní pod kapotou, žádná starost v zimě, nižší ručení, rozvody řetězem....nemohu pochopit, co na naftě všichni vidí.

To vše je samozřejmě oproti TDI vykoupeno vyšší spotřebou, ale náklady na provoz dle mého názoru spojené s údržbou tyhle rozdíly smáznou.

Tak tím nechci 2,0 TDI odsuzovat, určitě to nebude špatný motor, ale bohužel ta naše nafta mu prostě moc nechutná....

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Musím se přidat.Pracuji ve škodovce a motory CR není zas taková bomba jak se říkalo....CR je o dost citlivější než PD....Já osobně mám 2.0 TDI PD DPF. Koupily si ho i kolegové a zatím spokojenost.Ano neexistuje snad žádné auto kde se něco nepokazí,ale nikdy nic horentního....Máme všichni najeto 100 - 150 Tkm a pohoda...Pak si můj kolega zakoupil CR,má ho rok a už byl mockrát v servisu.Každou chvíli měl nouzový režim...Důvody ve většině případu bylo něco se vstřikováním..Prý je to hodně citlivé.

Rada o technika zněla,že vůbec nemá koukat na předepsané výměny a že prostě když mění olej,tak všechny filtry i s tím...Ani olej " long " mu nedoporučil....Prostě klasika na 15 Tkm + paliv. filtr + vzduchový ....Další věc je že system DPF je citlivější než u PD.Prý ten motor krátké jízdy přímo nesnaší....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno, já už mám svého benzíňáka konečně doma. Motor je skvělý, tichounkej, že slyším i při zátahu lehce hvízdat turbodmychadlo. To jsem u TDI díky většímu hluku neslyšel :). Spotřeba zatím tak na dálnici při 130km/h kolem 7,5/100, ale na okreskách jezdím svižněji (120km/h) i za 6,5/100.

Takže spokojenost velká. Co se týče těch výměn oleje a filtru, také nebudu čekt na 30tis.km, ale pofrčím pěkně v 15tis. Bylo mi to taktéž doporučeno pro dobrou kondici motoru :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo na ty intervaly pozor.To že je CR tichounkej je pravda,ale ty máš benzím a to byli tichý i starý...U Dieslu to je jinak.Nový CR proti PD je v hlučnosti rozdíl podstatný.Mám PD,ale hluk mi nevadí.Dá se zvyknout a někdy ho rád poslouchám jak hezky zabírá a brumlá si :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Abych řekl pravdu, uvažoval jsem o tomto motoru teď do oktávky, pač jsem prodal supa v 1,9 TDI 96KW. Problémy starších 103KW PD 2,0TDI jsou všeobecně známy, ten motor byl prostě jakýsi omyl už od začátku. Teď ho nahradil CR, který je tišší, ale o jeho poruchovosti se nikde člověk nic nedozví, protože to není ani rok, co se do oktávií dává. Mám velmi dobré známé ve škodovce, vedoucího servisu a ani on mi nemohl k poruchovosti nic říci s ohledem na fakt, že je tento motor v oktávce chvíli.

Nicméně je to nafta a ta sebou přináší určitá rizika a navíc ve spojení s CR. Experti ze škodovky radí, vyhýbejte se CR obloukem, protože to svinstvo s řepky, co v současné době do nafty lejou, vyloženě CR neprospívá. PD byla v této souvislosti zřejmě odolnější. Ale i já jsem loni, ačkoliv jsem tankoval naftu jen u Benziny a lil aditiva, při mínus 24 po ujetí 5km totálně zamrznul. A k čemu je mi auto, na které se nemohu v zimě spolehnout?

Tak jsem o tom všem přemýšlel, nafta, po sto tisících možnost výměny vstřiků (40tis kč min), možnosti zamrznutí čili menší spolehlivost v zimě, vyšíí povinné ručení, choulostivé studené starty, starost s aditivy v zimě...nakonec zvítězil 1,8 TSI. Svezl jsem se a to ticho benzíňáku je fantazie, zátah parádní, 160 koní pod kapotou, žádná starost v zimě, nižší ručení, rozvody řetězem....nemohu pochopit, co na naftě všichni vidí.

To vše je samozřejmě oproti TDI vykoupeno vyšší spotřebou, ale náklady na provoz dle mého názoru spojené s údržbou tyhle rozdíly smáznou.

Tak tím nechci 2,0 TDI odsuzovat, určitě to nebude špatný motor, ale bohužel ta naše nafta mu prostě moc nechutná....

Myslím, že posuzovat naftové motory proti benzínovým by měl jenom ten, kdo jezdil s obojím. Jinak je to obvykle jen papouškování nějakých mýtů a blábolů. Tedy byla tu řeč o moderních motor TSI na jedné straně a moderních motorech TDI na druhé straně. Některé mýty bych se pokusil tedy vyvrátit. TSI motory mají také turbo, díky čemuž se rovněž mírně komplikují a prodražují, ale zároveň též získávají větší výkon, lepší zátah v nižších otáčkách, tedy lepší rozložení kroutícího momentu, což se pozitivně projevuje na jejich spotřebě. Motory TSI jsou tedy určitě dobrá volba. Motory TDI mají ovšem stále o poznání větší kroutící moment a stále o něco nižší spotřebu, což je dáno mimo jiné i vyšší hustotou paliva. Vtip spočívá v tom, že u čerpacích stanic neplatíme za jednotku kg, ale za jednotku v litrech. Nafta tak vchází vždy levněji.

No a nyní k těm mýtům a blábolům.

1. Nevím kdo vám nakukal, že po 100 000 se mění vstřiky. Já mám stále původní. Zatím najeto 270 000. I v servise mi potvrdili, že to není běžná závada.

U některých typů TDI bývaly spíš potíže s životností turba. Škodovka na to však netrpí. Navíc TSI mají také turbo a to turbo z nich dělá lepší motory. Časem na to asi přejdou i další výrobci. Pokud někdo mění často vstřiky, má špatný motor. Jak jsem již uvedl v úvodu, tady byla řeč o kvalitních škodováckých dizlech a ne o kdejakém obstarožním motoru pochybného původu.

2. Zamrzání nafty v zimě. Škodovácké motory na tohle zrovna netrpí. Např. někteří starší japonci, jako třeba Nissan a pod s tím problém mají. jak jsem už psal, nelze všechny motory házet do jednoho pytle. Řešení tohoto problému jsou celkem účinná: a: kvalitní nafta nebo aditiva b: technologická řešení, tj. pořádný palivový filtr a předehřev nafty před filtrem, případně kombinace obojího. Kolega má tiqvana s 2.0 TDI a neměl problém ani při letošních mrazech v horách. Moderní TDI tento problém nemají. Dle to není potřeba rozvádět.

3. Náklady na údržbu naftových motorů nejsou vyšší. Řekl bych, že je to spíš naopak. Je třeba si uvědomit, že jezdíte na stejných silnicích a kopcích s motorem, který má větší objem, větší krouťák, je lépe dimenzován a méně namáhán (tedy kromě toho turba). Najet půl mil km bez potřeby výbrusu nebo kompletní generálky motoru je normální. Dizl je prostě nezničitelný držák. Samozřejmě existují nepovedené motory, které jsou pak příčinou různých fám, ale motory VW TDI k nim rozhodně nepatří.

Volba kvalitního TSI nebo TDI je tedy spíše na zvyku a taky na typu auta. Pro těžší auta s náhonem 4x4 se spíš hodí TDI právě proto, že disponují větší silou Nm (neplést s výkonem) a drží spotřebu o něco níže. Mají tedy nižší provozní náklady. Je pravda, že při dnešních cenách nafty je ten rozdíl celkem nevelký. Ovšem stejně tak se docela už smazává rozdíl v pořizovací ceně. Podívejte se na cenu 1,8 TSI.

Kdyby se Yeti nabízel v provedení 1,4 TSI 4x4, asi bych o něm uvažoval, jenomže z nepochopitelných důvodů ho vynechali a nabízejí pouze předraženou 1,8 TSI. Nevím proč, když např tigwan ho má.

Nikdo ani v autosalonech ani ve výrobních závodech mi na to nebyl schopen odpovědět. Všichni se odvolávají na jakousi koncernovou strategii - o které však nikdo nic konkrétního nemůže nic říct.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak taky uz mam tento motor v aute.Mam bilou combi v eleganci.Prozatim najeto je 2300km.prvni dojmy....zadny turbo kopanec,coz v O1 96kw je silne a zvyknul jsem si na to....Proste jizda asi jak v benzinaku..Do tedka jsem mel supa 2 ale jen 77kw a 5ti kvalt...a prozatim se mi v octe jezdi lepe,nevim jestli proto,ze jsem nateseny na new car,ale octa je takova pevnejsi,robusnejsi,zkratka auto,kde se jeste nesetrila kazda koruna s ohledem na cenu,jak u supa 2.

A je citit i ten silnejsi motor a 6ti kvalt....Proste prozatim spokojenost....hlavne manzelky,pro kterou byl sup uz az moc dlouhy a moc chtela combika na kocarek...

tak se zase ozvu pozdeji....Prozatim spotreba 5.8........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No musím přidat další odpověď i když jsem se tu už vyjádřil....

Pánové jen takové zamyšlení.......

Proč mají větší závadovost na vozech mladí lidé do 30 let????

Proč mají na vozech větší závadovost lidé neboli rodina kde auto využívá více řidičů???

Proč mají větší závadovost na vozech lidé kteří jezdí více ve městě oproti těm kteří jezdí mimo???

Proč někdo najede na autě se stejným motorem 100 Tkm a samá závada a někdo 300Tkm a má běžné závady???

Myslím že si každý dokaže odpovědět sám...

Já osobně mám auto 2.0 TDI 103 Kw a nemůžu si stěžovat.Najeto 150 Tkm a vše v naprostém pořádku.turbo originál,spojka originál a ani ještě nekope...Tak proč já a ostatní ne??? Že by se naskytla odpověd.Jak se kdo k autu chová,tak auto se mu odvděčí ??? :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ted tady prochazim forum, protoze chci obmenit octavku. ted mam 1.9 77kw 05 a chtel bych koupit 2.TDI 06. Slsel jsem, ze u toho 2 litru odchazi hridel na cerpadlo a pak se to zadre. Ma s tim nekdo podobnou zkusenost? Ma to i filtr pevnych castic. Motor to je pd nebo CR? Nekdo mi totiz rikal, ze PD, ale nevim to radeji se ptam. DIky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po velmi negativních zkušenostech s 2,0 TDI PD (spousta velice známých závad) bych být tebou tu 1,9 77KW neměnil ani za boha. Vlezeš akorát do průseru. Ta 1,9 TDI 77KW byl velmi povedený motor a lidé se ještě teď po něm ptají, bohužel už se nedělá a poslední zbytky skladovek už jsou rozprodány. Ještě lepší byl 96KW... ;)

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Slsel jsem, ze u toho 2 litru odchazi hridel na cerpadlo a pak se to zadre. Ma s tim nekdo podobnou zkusenost?

Zrovna nedávno, když jsem byl v servisu na výměnu oleje, tak jsme o tom motoru (2,0 TDI PD) mluvili, a teď tam na tom motoru měnili olejové čerpadlo, je to vlastně kus motoru a oprava vyjde na 50 000kč. Motor měl 100 000km, pravidelně servisované, první majitel, kilometry sedí, od novoty tam jezdil na servis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Menit z duvodu, ze moje 1,9 ma najeto 340tis km a chtel bych to obmenit. Slysel jsem ze to olejove cerpadlo odchazi,kvuli tisicihranu, sice vada je to pry znama,ale ne tak casta. To, co chci koupit ma 150tis km. O vykon mi nejde,spise o koupi pekneho auta. Kdyby to bylo 1.9 klidne to koupim taky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové já mám takový pocit, že se tady snažíte neustále mluvit o PD a nikoli o CR. Pokud si někdo pořizuje 2.0 TDI a nejede s ním pod 25.000 za rok je to nesmyl, auto není ozdoba, je to spotřební věc jako vše ostatní. A nechápu proč by se měl nový majitel bát koupit novou octavii, když si může navolit prodlouženou záruku, pak se nebude klepat strachem že se náhodou po dvou letech něco po... a bude mít klid. Věřit nějakému technikovi že všechny motory CR jso na hov.. je dost malicherné, škodovka stejně nic jiného vyrábět zatím nebude. Kdyby jsem uvěřil tomuto tvrzení už si nepořídím nikdy nové TDI a nezažiji ten luxusní pocit :)

Zatím mám se svým 2.0 l najeto něco málo přes 15.000 km a až na drobné mouchy je to v pohodě. Spotřeba cca 5,2l.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm...5.2 je dost slusne.Ja mam najeto prozatim jen 2500 a moc to nepoleze,mam prozatim 3 octavky....prumer mam za tech 2500 kilaku asi 5.7...po meste to moc nepapa,ale po dalnici tempomat na 140-150 a je tam hned 6.5...To stare octy jsou po dalnici o dost uspornejsi....JIinak si pomalu zvykam na jizdu bez turbo kopance,ale chce to cas...vadi mi jak couvam z garaze to ovladani radia na volantu,vzdy jak tocim kola tak je volume na max a clovek se i lekne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...