Přejít na obsah

Poškubávání motoru při jemně sešlápnutém plynu


Pavel85

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny.Začal jsem pozorovat,že pokud jedu porovince,nebo mírnějšího kopečku,zařadím 5a jen lechtám plyn třeba na 1500ot,tak motor jemně poškubává.Je to cítit a je to i vidět na ručičce otáčkoměru.Pokud sundám nohu z plynu,zmizí to a nebo pokud přišlápnu trochu více,taky to zmizí.Prostě jen když držím ten plyn tak,abych udržoval tu rychlost a nespomaloval.PC při tom ukazuje asi 2,5l/100km.Nesetkali jste se s tím někdo?Filtr,olej,rozvody,svíčky měněné,klapka čištěná + nastavená,sání přetěsněné,snímač teploty a tlaku vzduchu vyměněn (sice za snímač z jiného motoru,ale ukazuje stejné hodnoty a po jeho výměně senic nezměnilo).Všechny tyto výměny byly dělány sice z důvodu chyby 17549,kterou jsem řešil v jiném tématu a vyřešil to reflash jednotky.Díky za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se v tom dneska trochu pohrabal VAGem a zjistil jem následovné.To poškubávání dělá,i když stojím na místě,vyřazeno a šlápnu na plyn tak,že držím otáčky třeba přes 2000,tak je cítit,že ten motor sem tam vynechá (jakoby zakopne,zatřepe se).Je to cítit celým autem a i když držímpedál konstantně,otáčky se houpou.Navíc se mi objevily i nějaké nové chyby a to :

16514 - rada valcu 1 - sonda 1 - chyba v el. obvodu

P0130 - 35-10 - - - Sporadická

16554 - rada valcu 1 : system odmerovani paliva - chybna funkce

P0170 - 35-00 - -

Zkoušel jsem udělat testy sond a sonda před katem OK,ale za katem se mi test nespustil.Dělal jsem to přesně podle DP,sešláplá brzda,otáčky se zvedly,ale pořád to psalo test vyp.Ale je zajímavé,že test katu šel udělat a napsal OK.A i když se podívám na hodnoty ze sondy za katem,tak podle DP jsou v pořádku.Že by vadná svíčka nebo vstřik?Nebo to může být netěsností výfukové soustavy?Při studeném motoru totiž po nastartování někde výfuk torchu prdí,ale pak to ustane.Střední i koncový díl je rok starý a ve spoji prokapává voda.Ale bylo mi řečeno,že je to OK a je to prý lepší,že to prokapává,že v tom aspoň nezůstává ta voda.

Díky za reakce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak chybu 16554 mám taky a už hodně dlouho,měnil jsem už toho spousty a nic nepomohlo. Vyměněný filtr paliva,vstřiky,přetěsněný sání,vyčištěná klapka,nový svíčky,nová lambda za katem a chyby se prostě nemůžu zbavit.Ten test lambdy za katem se mi taky nedařilo udělat,až jsem zajel ke kámošovi co dělá ve škoda servisu a ten před testem hodně tůroval motor aby teplota na lambdě stoupla tak k 550-600stupňů a pak test proběhl,ale někdy OK a někdy neOK. Mě sice motor běží naprosto v poho,poškubává si pouze na volnoběh (ale to je prý normální),spotřeba je taky ok,ale ta chyba se mi tam oběví do 50-100km po výmazu.Už to ani moc neřeším. Pokud ale někdo bude mít dobrou radu na odstranění,budu taky jen rád.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak.Dnes jsem rozmotal kabelový svazek,byl mokrý jako... a kabely byly už místy zdeformované.Vysušil jsem to a zavěsil jsem je na páskách výš,aby neležely na tom nosníku.Zkontroloval jsem lambdu,vstřikovače (i jsem je vyčistil od zanesení).Změřil jsem tlak paliva a byl OK (3 bary).No nicméně jsem na nic nepřišel.Nakonec jsme změřili tlaky ve válcích a myslel jsem že mně j.....1,2,4 válec OK,tlaky 12,5-13,5,těžko říct jak byl přesný ten měřák,ale na třetím válci tlak jen 5.Takže bude problém tady.To mám radost.Skoušel jsem pak podle DP dělat kontrolu zdvíhátek,ale nějak mi to nesedělo ani na jednom válci.Proste jsem tam většinou tu měrku 0,2 nedostal vůbec a nebo to pěkně pružilo.Že by špatně udělané nastavení?Nedávno mi to nastavoval jeden borec,ale nevím jestli se nemohl seknout?ale každopádně to už stejně bude asi KO,ty ventily.Asi to zkusím znova nastavit.Není tady někdo z okolí NJ,Frénu nebo Kopru,kdo to dělal a asistoval by mi?Tohle není zrovna můj obor ale do servisu chci až jako poslední možnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem včera udělal to základní nastavení ventilů.Nechal jsem auto stát delší dobu (celou noc a půl dne) a pak jsem to provedl přesně podle DP.Jenže pokud jsem to dotáhl o ony 2 otáčky,tak po nastartování se zdálo,že motor vyskočí z auta.Tak jsem to zkusil znovu,ale jen o jednu otáčku a motor běží,nic necvaká nič nebouchá.Jen pořád cuká,ale to už asi budou ty ventily v háji.Jen mne teď celkem překvapilo,že ani po studeném startu nejsou slyšet ventily.Předtímjsem je slyšel tak 2 vteřiny a teď nic.Absolutní ticho.Tak zvažuju,jestli nakonec není někde chyba?Proč to nešlo přesně podle DP?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při studeném motoru mi to taky zacvaká než se dostane olej tam kam má. nevím jaký olej používáš vale zkus dát řidší. Co se týče cukání tak mě to dělá taky sice né pravidelně ale dělá, zkus jiný benzín.

Editováno: , autor: Riper
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes jsem znova změřil tlaky ve válcích a hádejte co.Všechny OK.Byly přes 12.Takže na ten třetí asi pomohlo to nastavení ventilů,ale poškubávání nezmizelo.Je to furt stejné.A zase se objevují chyby 16514 a 16554.Ale hodnoty podle vagu jsou všechny OK.Lambdu jsem čistil a měřil a zdá se OK.Takmne napadlo,co se stane,když jí odpojím?Motor pojede v nouzáku bez lambda regulace a tím pádem by to nemělo poškubávat,pokud je teda ta sonda vadná.Myslím si to správně?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě jsem se vrátil od auta.Měřil jsem vstřikovače,kolik dávají a byly OK.Proměřil jsem vedení od nich k řj.Proměřil jsem taky kabely od zapalovací lišty,k lambdám,taky základní napětí lambd a vše bylo OK.Tak už jsem v koncích.Napadá ještě někoho něco?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také jsem měl problém s poruchou 16514 - rada 1 -sonda 1 El.zavada v obvodu, což by měla být závada na lambda sondě 1 před katem.Měřil jsem veškerou kabeláž od ŘJ k sondě 1 i 2, vyměnil jsem i lambdu 1 za novou,nový softwer ŘJ - nic nepomohlo. Nakonec to dělala lambda za katem, i když to žádnou chybu lambdy 2 nehlásilo. Smutné na tom je ,že lambda 2 tam byla nová pouze rok, bylo na ni najeto cca 10000 km.Byla kupovaná v Auto KELLY(prej original).Úspěšně jsem ji reklamoval. Teď jezdím na original sondy BOSCH (byla o 500,-Kč dražší než v Kelly) absolutně bez problemu cca 15 000 km. Šetřit na nesprávných věcech se nevyplatí. Hodně úspěchu.

Editováno: , autor: Libor3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě jsem se vrátil od auta.Měřil jsem vstřikovače,kolik dávají a byly OK.Proměřil jsem vedení od nich k řj.Proměřil jsem taky kabely od zapalovací lišty,k lambdám,taky základní napětí lambd a vše bylo OK.Tak už jsem v koncích.Napadá ještě někoho něco?

Ako si meral vstrekovače a že kolko davaju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle DP.Vždycky jsem v testu akčních členů zapnul čerpadlo,a na vstřik přivedl napětí na 30sec.Tak jsem udělal postupně všechny.Všechny daly stejně.A ještě jsem to teď projel a ani za boha nemůžu udělat test te sondy za katem.Teplota katu 426,šlápnu na brzdu,zvýší se otáčky,ale stále to píše test vyp.I když jsem to držel skoro 3 minuty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já jsem neměl zrovna odměrný válec,takže jsem to dělal do válcové nádoby a sledoval,jestli dávají všechny stejně.Vždy jsem si udělal risku.Ale tak od oka to tak zhruba mohlo být.Musímsi to podle té risky ještě změřit až seženu ten odměrný válec.Ale to tvoje je dost málo podle mně.Co ti to dělá?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...