Přejít na obsah

Vymena motora u Superba


pietro

Doporučené příspěvky

Zdravim Vas vsetkych. Vymenil som u svojho Superba 2,5 TDI V6 motor. Namiesto poskodenaj 114-ky, som tam dal motor novsej koncepcie - teda 120 kW.

Problem mam v tom, ze ulozenie motora je iné ( iny princip hydroluzek). Kym u 114kW viedli iba kable a elektronika bola na silentblokoch - u 120kW k hydroluzkam vedu podtlakové ( tlakové ? ) hadicky. A tu je zaklad problému - aky elektromagneticky ventil tam vlastne ide ? Potreboval by som cislo toho ventilu a schemu jeho zapojenia v spleti tych hadiciek, ktore tam su.

U 114 kW je ventil pod označením N239, u 120 kW je vedený pod N398 a doslova pisany k tym hydroluzkam motora.

Predpokladam, ze by mal byť pri nadržke serva na spoločnom drziaku s N18 (E.M.V. spetneho vedenia vyfukových plynov a namiesto N239 - E.M.V. klapky v sacom potrubi. Ten som vyhodil von, lebo na 120 kW je ta klapka elektrická. Z Etky sa neda rozpoznat.ktory to je. Mozno sa mylim, ale jednak mam starsiu a priznam sa nie som v tomto nejaky zrucny.

Vopred Vam vsetkym velmi pekne dakujem, lebo na tomto stoji cele moje usilie.

1 - Umiestnenie ventilov N18, N239 a N398.rtf

Editováno: , autor: pietro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dik za radu, ale povodne hydrolozka su KO a k motoru som dostal origo zo 120 kW. Chlapi opiste niekto to cislo E.M.V.

Ja by jsem tam nechal ty tvoje puvodni co jsi mel na ty 114kw.Ja jsem menil 120kw na superbu za 132kw z Audi A6.Ta mela el.hydroluzka tak jsem tam nechal moje puvodni podlakova.Fünguje to bez problemu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím. Nemám sice radu, ale dotaz. Jak je to s papírováním? Mylím číslo motoru a tak? Já mám číslo motoru zapsané v TP a chci taky měnit motor. Ale když mě chytnou policajti a budou kontrolovat čísla, jak to obhájím, že motor není kradený?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bouky168 : - motor je nahradny diel,takze ho mozes vymenit,len by si mal dodrzat kod motora,nemal by si tam davat slabsi ani silnejsi...

teda ked tam mas motor AYM nemal by si davat BDG...

ale neviem kto v dnesnej dobe kontroluje kod motora,na technickej mi to nikdy nikto nepozeral a ani na ceste policajti...

pri predaji auta do bazaru by mohol byt problem,tam som sa s tym stretol,ked kamarad predaval a mal meneny motor a nesedel mu kod motora,tak bazar auto nevykupil...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kamarád měnil nedávno motor a požádal tuším akorát o výmaz čísla motoru, na evidenční prohlídce ani nezjistili, že tam má silnější...

Já měnil kdysi na audině za motor s jiným kódem a do 5% rozdílu výkonu se to neřešilo, nebylo potřeba ani potvrzení od výrobce či importéra.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tat to je super. Kdyz to není žádný problém tak to taky provedu, Já mám právě známého a ten je bývalý policista a říkal, že dřív to takhle nešlo, že musela být od motoru faktura a souhlas nebo potvrzení dealera,že motor není kradený a že je řádně zakoupen....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to tak, jak píšou kluci, motor je dnes náhradní díl, hlavní je VIN kód.

Samozřejmě tam nemůžeš dát motor, jaký se ti zamane..

Motor 114kW za 120kW Tdi z toho bych strach neměl...

Editováno: , autor: seler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 let později...

Motor BDG som nahodil aj s čerpadlom s indexom "K" a aj s RJ k tomu motoru. Kúpil som kompletný motor, mimo štartéra.

Všetko funguje ako ma. Perinky - uloženie motora sú síce iné, ale môžu zostať aj pôvodné ( žiadny rozdiel v správaní motora ).

Akurátne je potreba upraviť hadicu sánia a od RJ motora pritiahnuť káblik k škrtiacej klapke. Presne si už nepamätám a Superba už nemám. Inak k motoru som dostal aj kompletnú káblovačku, no mechanik radšej natiahol  spomínaný káblik, tak ju mám v gáraži. Iná je aj hadica, ktorá spája uvedenú klapku i intercollerom. Nie je na S-ka pásku, ale je to zacvakovačka.

STK - bez problémov, ich nezaujíma veď je to náhrada za AYM a montoval sa do tohoto typu.

Editováno: , autor: pietro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"... ich nezaujíma veď je to náhrada za AYM a montoval sa do tohoto typu."

To je úplně jedno, změny typu motoru je možná pouze se souhlasem Škodovky a následně musí být uvedena v TP. Škoda ovšem od skončení éry Š100/105/120 k ničemu takovému souhlasy nevydává. Takže jediná možnost, jak to legalizovat, je privátní homologace, což se ti samozřejmě nevyplatí.

Je pravda, že STK to většinou nehrotí, respektive motor kontrolují jen podle toho papírového štítku na krytu rozvodů. Ten určitě přelepit. Ale bacha pokud tam nebude vůbec, tak se budou pídit po tom, co je na odlitého na bloku.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Wittman :  Neviem ako u Vás, no s tým motorom som nabehal možno 100.000 km skoro po celej EU a kontrol som zažil takmer v každej krajine, vrátane kontroly motora aj  u Vás (ČR)  - bez problémov. STK nikdy mi nekontrolovali motor, dali dole kryt motora, zbežne prezreli a bolo všetko.

To "policeman" : Dobrá voľba, bez starosti. Meniť olej každých 10 až 15.000 km - mne to pomohlo. Držím palce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to nechápu, kdo ti co, kde a jak kontroloval, ale to je jedno... Svévolná změna typu motoru je prostě nepřípustná (a určitě tomu tak bude i u vás) a že si toho někdo nevšiml (nebo nechtěl všimnout) na tom nic nemění. Také jsem na STK prošel s ledasčím, ale po zavedení kompletního fotografování auta (tedy včetně motoru) je všechno trochu jinak.

Mimo jiné zde je link na metodiku pro posuzování identifikačních údajů o motoru:

http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/64787A5D-9A12-424B-85ED-4218EBB892EA/0/idenvo.pdf

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...