pietro Vloženo 3. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 3. Říjen 2010 (editace) Zdravim Vas vsetkych. Vymenil som u svojho Superba 2,5 TDI V6 motor. Namiesto poskodenaj 114-ky, som tam dal motor novsej koncepcie - teda 120 kW. Problem mam v tom, ze ulozenie motora je iné ( iny princip hydroluzek). Kym u 114kW viedli iba kable a elektronika bola na silentblokoch - u 120kW k hydroluzkam vedu podtlakové ( tlakové ? ) hadicky. A tu je zaklad problému - aky elektromagneticky ventil tam vlastne ide ? Potreboval by som cislo toho ventilu a schemu jeho zapojenia v spleti tych hadiciek, ktore tam su. U 114 kW je ventil pod označením N239, u 120 kW je vedený pod N398 a doslova pisany k tym hydroluzkam motora. Predpokladam, ze by mal byť pri nadržke serva na spoločnom drziaku s N18 (E.M.V. spetneho vedenia vyfukových plynov a namiesto N239 - E.M.V. klapky v sacom potrubi. Ten som vyhodil von, lebo na 120 kW je ta klapka elektrická. Z Etky sa neda rozpoznat.ktory to je. Mozno sa mylim, ale jednak mam starsiu a priznam sa nie som v tomto nejaky zrucny. Vopred Vam vsetkym velmi pekne dakujem, lebo na tomto stoji cele moje usilie. 1 - Umiestnenie ventilov N18, N239 a N398.rtf Editováno: 3. Říjen 2010, autor: pietro Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kokrh Vloženo 3. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 3. Říjen 2010 Ja by jsem tam nechal ty tvoje puvodni co jsi mel na ty 114kw.Ja jsem menil 120kw na superbu za 132kw z Audi A6.Ta mela el.hydroluzka tak jsem tam nechal moje puvodni podlakova.Fünguje to bez problemu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pietro Vloženo 8. Říjen 2010 Autor Sdílet Vloženo 8. Říjen 2010 Dik za radu, ale povodne hydrolozka su KO a k motoru som dostal origo zo 120 kW. Chlapi opiste niekto to cislo E.M.V. Ja by jsem tam nechal ty tvoje puvodni co jsi mel na ty 114kw.Ja jsem menil 120kw na superbu za 132kw z Audi A6.Ta mela el.hydroluzka tak jsem tam nechal moje puvodni podlakova.Fünguje to bez problemu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouky168 Vloženo 2. leden 2011 Sdílet Vloženo 2. leden 2011 Zdravím. Nemám sice radu, ale dotaz. Jak je to s papírováním? Mylím číslo motoru a tak? Já mám číslo motoru zapsané v TP a chci taky měnit motor. Ale když mě chytnou policajti a budou kontrolovat čísla, jak to obhájím, že motor není kradený? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirec.777 Vloženo 2. leden 2011 Sdílet Vloženo 2. leden 2011 bouky168 : - motor je nahradny diel,takze ho mozes vymenit,len by si mal dodrzat kod motora,nemal by si tam davat slabsi ani silnejsi... teda ked tam mas motor AYM nemal by si davat BDG... ale neviem kto v dnesnej dobe kontroluje kod motora,na technickej mi to nikdy nikto nepozeral a ani na ceste policajti... pri predaji auta do bazaru by mohol byt problem,tam som sa s tym stretol,ked kamarad predaval a mal meneny motor a nesedel mu kod motora,tak bazar auto nevykupil... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
seler Vloženo 3. leden 2011 Sdílet Vloženo 3. leden 2011 Kamarád měnil nedávno motor a požádal tuším akorát o výmaz čísla motoru, na evidenční prohlídce ani nezjistili, že tam má silnější... Já měnil kdysi na audině za motor s jiným kódem a do 5% rozdílu výkonu se to neřešilo, nebylo potřeba ani potvrzení od výrobce či importéra. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouky168 Vloženo 4. leden 2011 Sdílet Vloženo 4. leden 2011 Tat to je super. Kdyz to není žádný problém tak to taky provedu, Já mám právě známého a ten je bývalý policista a říkal, že dřív to takhle nešlo, že musela být od motoru faktura a souhlas nebo potvrzení dealera,že motor není kradený a že je řádně zakoupen.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
seler Vloženo 5. leden 2011 Sdílet Vloženo 5. leden 2011 (editace) Je to tak, jak píšou kluci, motor je dnes náhradní díl, hlavní je VIN kód. Samozřejmě tam nemůžeš dát motor, jaký se ti zamane.. Motor 114kW za 120kW Tdi z toho bych strach neměl... Editováno: 5. leden 2011, autor: seler Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
policeman Vloženo 10. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 10. Srpen 2016 Ahojda, koukám velmi starý příspěvek... Dělám teď to samé, AYM budeme nahrazovat motorem BDG. Jak Ti to funguje? Nechal jsi původní ŘJ a čerpadlo? Co na STK? Děkuji předem za informace, jsem už z této motorizace poměrně zoufalý. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pietro Vloženo 10. Srpen 2016 Autor Sdílet Vloženo 10. Srpen 2016 (editace) Motor BDG som nahodil aj s čerpadlom s indexom "K" a aj s RJ k tomu motoru. Kúpil som kompletný motor, mimo štartéra. Všetko funguje ako ma. Perinky - uloženie motora sú síce iné, ale môžu zostať aj pôvodné ( žiadny rozdiel v správaní motora ). Akurátne je potreba upraviť hadicu sánia a od RJ motora pritiahnuť káblik k škrtiacej klapke. Presne si už nepamätám a Superba už nemám. Inak k motoru som dostal aj kompletnú káblovačku, no mechanik radšej natiahol spomínaný káblik, tak ju mám v gáraži. Iná je aj hadica, ktorá spája uvedenú klapku i intercollerom. Nie je na S-ka pásku, ale je to zacvakovačka. STK - bez problémov, ich nezaujíma veď je to náhrada za AYM a montoval sa do tohoto typu. Editováno: 10. Srpen 2016, autor: pietro Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 10. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 10. Srpen 2016 "... ich nezaujíma veď je to náhrada za AYM a montoval sa do tohoto typu." To je úplně jedno, změny typu motoru je možná pouze se souhlasem Škodovky a následně musí být uvedena v TP. Škoda ovšem od skončení éry Š100/105/120 k ničemu takovému souhlasy nevydává. Takže jediná možnost, jak to legalizovat, je privátní homologace, což se ti samozřejmě nevyplatí. Je pravda, že STK to většinou nehrotí, respektive motor kontrolují jen podle toho papírového štítku na krytu rozvodů. Ten určitě přelepit. Ale bacha pokud tam nebude vůbec, tak se budou pídit po tom, co je na odlitého na bloku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
policeman Vloženo 11. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2016 Děkuji za rady a odpovědi. My necháme původní jednotku (čip ze 114 na 140kW) i čerpadlo s písmenem J na konci, protože to bylo krátce před smrtí motoru zkontrolováno v Kravařích. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pietro Vloženo 11. Srpen 2016 Autor Sdílet Vloženo 11. Srpen 2016 To Wittman : Neviem ako u Vás, no s tým motorom som nabehal možno 100.000 km skoro po celej EU a kontrol som zažil takmer v každej krajine, vrátane kontroly motora aj u Vás (ČR) - bez problémov. STK nikdy mi nekontrolovali motor, dali dole kryt motora, zbežne prezreli a bolo všetko. To "policeman" : Dobrá voľba, bez starosti. Meniť olej každých 10 až 15.000 km - mne to pomohlo. Držím palce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 11. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2016 teď nechápu - ty jsi objížděl evropské STK? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
policeman Vloženo 11. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2016 To pietro: Díky moc. Otázka je, kolik má ten "nový" motor naběháno. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pietro Vloženo 12. Srpen 2016 Autor Sdílet Vloženo 12. Srpen 2016 To Wittman : STK nie v zahraničí, ale na Slovensku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 12. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2016 Tak to nechápu, kdo ti co, kde a jak kontroloval, ale to je jedno... Svévolná změna typu motoru je prostě nepřípustná (a určitě tomu tak bude i u vás) a že si toho někdo nevšiml (nebo nechtěl všimnout) na tom nic nemění. Také jsem na STK prošel s ledasčím, ale po zavedení kompletního fotografování auta (tedy včetně motoru) je všechno trochu jinak. Mimo jiné zde je link na metodiku pro posuzování identifikačních údajů o motoru: http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/64787A5D-9A12-424B-85ED-4218EBB892EA/0/idenvo.pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.