Přejít na obsah

Špatně startuje, dusí se


Pajp

Doporučené příspěvky

Dobrý den všem, mám Felicii 1,3 Mpi 1999 a mám takový problém - ráno, když nastartuju, tak chcípne. Když pošlapu na plyn, začne se dusit. Jakmiile se rozjedu, je vše OK. Vyčistil jsem škrtící klapku, senzor nasávaného vzduchu, udělal reset ŘJ programem od Motor Diag, nastavil škrtící klapku Vagem. Zkontroloval jsem svíčky, vypadají OK. Závada se stále projevuje. Nevíte někdo, čím to může být? Díky za tipy a rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zbývá kontrola palivové instalace. Začni nádrží a podávacím čerpadlem v ní, pokračuj filtrem a vstřikovači. Svoje může dělat i nádobka s aktivním uhlím na pohlcování nadměrného množství par - kontrola ventilu a hadic. Nakonec bych zkusil lambdu - jestli nedává nesmyslný signál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skús skontrolovať ešte kontakty na všetkých snímačoch a prípadne ich ošetri nejakým prípravkom na kontakty.

Ja som nedávno riešil podobný problém, auto naštartovalo, ale po pridaní plynu sa dusilo a zhasínalo. Po rozbehnutí už išlo bez problémov.

Všetky kontakty snímačov som prestriekal Kontoxom a mechanicky som očistil kontakty na snímači tlaku vzduchu, na ktorom bolo vidieť miernu koróziu. Od vtedy je všetko OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě bych prověřil dobíjení - stačí na to obyčejný voltmetr od "větví" za 150Kč. Vezmeš pomocníka, co umí nastartovat auto, sám si stoupneš před otevřenou kapotu a po nejméně několikahodinovém odstavení auta změříš napětí přímo na baterce. Neva že je fungl nová - jestli altík dobíjí jak má, poznáš i s novou baterkou. Jednoduše - v klidu má baterka 12,3 až 12,5V, pokud není trop a je pravidelně dobíjená. Nové akumulátory s technologií Ca-Ca (příměs vápníku v elektrodách - je to vyznačeno na nálepce) mají napětí průměrně o 0,2V vyšší. Měřicí hroty NEODPOJOVAT a měříme dál - pomocník ať zapne zapalování, napětí na baterii by nemělo výrazně klesnout - krátkodobé "cuknutí" nebo "probliknutí" směrem k nižším hodnotám není na závadu. Napětí by se ale velmi rychle (během dvou-tří sekund) mělo vrátit na předchozí nebo téměř na předchozí hodnotu. Větší trvalý pokles něž o 0,1V oproti klidovému stavu signalizuje buď nadměrný odběr, nebo slabou baterku. Následně pomocník "vezme za startér" - napětí během startu (odběr startéru se pohybuje v řádu stovek ampérů) by nemělo u dobré baterie "slézt" pod 10,5V, u starých aut s pastorkem přímo na hřídeli motorku startéru může být pokles větší. Po naskočení motoru a vypnutí startéru se musí napětí okamžitě vrátit na nejméně klidovou hodnotu. Lepší je, když se napětí zvýší už na volnoběh nebo na lehce zvýšené volnoběžné otáčky (900-1000rpm) na hodnotu nejméně kolem 12,8 - 13V, úplně nejlepší pak jsou hodnoty kolem 13,5V. Po dalším zvýšení otáček by napětí mělo rychle dosáhnout hodnotu 14,4 až 14,5V, u aut továrně osazených Ca-Ca bateriemi pak asi 14,7V (schválně výs nastavená hodnota dobíjecího napětí) - a na této hodnotě by se mělo už při 1500rpm na motoru udržet i při rozsvícení hlavních světel (tedy při zapnutí odběru v řádu 10-15A) a ani po vytočení na maximální otáčky by tuto hodnotu nemělo překročit. Tímto postupem se dá i v téměř laických podmínkách poměrně přesně ověřit funkčnost nabíjecí soustavy a akumulátoru - mnohokrát ověřeno, počítačem řízený "paltest" neudělá v podstatě nic jiného, jen ty výsledky vytiskne v podobě hezké křivky na cár papíru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...