Publikováno Červen 10, 200619 r Viete mi poradiť ako mám vymeniť brzdovú kvapalinu ? Najprv mám vypumpovať starú a potom doliať novú a odvzdušniť,alebo postupne pumpovať starú von a dolievať novú? Pri odvzdušnovaní mám mať zapnutý motor(kôli posilovaču brzd)? A pri odvzdušnovaní mam postupovať v tomto poradí(P zadne koleso,Ľ zadné, P predné , Ľ predné) alebo diagonálne (P zadné, P predné, Ľ zadné, Ľ predné)? Koľko brzd. kvapaliny treba kúpiť?
Červen 10, 200619 r Já vždycky odsaju z nádobky starou, naleju novou a ze systému starou vyšlapu přes odvzušňováky. Motor mám chcíplej, není to velkej odpor. Pozor si dávám aut s ABS aby se mi systém nezavzdušnil.
Červen 10, 200619 r prečo sa chceš trapiť v servise /autorizovanom/ ti to odsaju za 20 min.stoji to280sk aj s origo kvapalinou.
Červen 10, 200619 r no ja to asi sverim servisu - mam octavku s ABS a EDS a ne zebych se bal - delal jsem to u vsech skodovek ale tady jaksi at mam jistotu ze vse delam dobre nemam. Amater ktery to dela. Radsi jim dam 3 stovaky a tak. Prej to delaj taky pri diagnostice s vagem. Takze asi maj pri tom odvzdus zapnute cerpadlo ABS a ventilky tam umele na vsechny kola spoustej a pokud tam mam eds tak zase povolujou tlak. Takze to bude asi o necem jinem. A navic maj u kola na odvzdusnovakuzarizeni - zpetny ventil - aby se jim nenasal zpetne vzduch.Ja vim ze pokud to smocim do kapaliny ve sklenicce ze to muze byt taky okej ale nasavam si starsi kapalinku.No asi ztoho delam vedu. Ja vim ze na te me Octavce je jeste puvodni a brzdi suprove a v zime super. Jak rozjizdeni tak brzdeni. a to je stare auto - 98 rocnik. U facka jsem to delal snad kazdy druhy rok , furt to nekde saklo achjo
Červen 11, 200619 r Autor Mne neide o to aby som ušetril par stoviek na servise, ale ja servisom vôbec neverím. Chcem mať istotu aka je tam kvapalina a ako je systém odvzdušnený. Tak preto to chcem robiť radšej sám. A nemám tam ABS ani ESP ani žiadnu inú elektroniku, takže až taký problém by to nemal byť.
Červen 13, 201114 r Chtěl bych se zeptat.Chystám se na výměnu brzdovky u Fábie a potřeboval bych vědět,jaká je velikost klíče na odvzdušňováky.Dělal jsem to na 105ce a na Favoritu a tam byl trubkovej č.9.Je to u Fábky pořád to samé?Jinák množství brzdovky jsem se tu dočetl 0,5 - 0,6 l DOT 4,je to tak? Díky.
Červen 15, 201114 r Děkuju za informaci.V neděli jdu na to.Jen se ještě zeptám,jde to i stranovým prstýnkem,nebo musí být trubková nástrčka. Moc díky.
Květen 24, 201312 r Vyměnil jsem brzdovou kapalinu za pomoci odsávačky z Uni-maxu (Taiwan, cena 2300Kč) připojené ke kompresoru. K zakoupení mě motivovala dílenská příručka, která odsávačku předpokládá. Odsávačka je průhledná a kalibrovaná, takže je hned vidět, kolik kapaliny už se odsálo a včas dolít novou kapalinu do nádržky. Nejprve se odsaje kapalina z vyrovnávací nádržky a doleje nová. Poté opakovaně: Pomocník sešlápne příslušný pedál (spojkový či brzdový) - zapnu odsávačku nasazenou na odvzdušňovacím šroubu - povolím na cca 10s odvzdušňovací šroub - utáhnu šroub - vypnu odsávačku - pomocník pustí pedál. Pořadí: spojka, pravá zadní brzda, levá zadní, pravá přední, levá přední. Množství odsáté kapaliny: spojka 0,1l, brzdy 0,2l (x4), celkem 0,9l (dle příručky). Já jsem protlačil systémem 1,5l kapaliny Syntol DOT4. Po výměně kapaliny zkušební jízda s aktivací ABS. STK bez problému.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.