Publikováno Listopad 27, 201014 r Takm sem byl dneska cíleně vyvenčit Ochcávku v kopcích na 15 cm sněhu, co nejvíc na mezi adhezních podmínek a u můžu říct, že si nechala líbit dost. Jaký máte zkušenosi s těmahle fičůrama vy?
Listopad 28, 201014 r Ja mám ESP už 9 rokov a som veľmi spokojný. ESP dokáže účinnejšie korigovať pretáčavý šmyk než nedotáčavý, veľkou výhodou je, že začne zasahovať prakticky okamžite, akonáhle začne k šmyku dochádzať, čo mnohokrát vodič ešte nestihol zaregistrovať. Pri testoch na parkovisku je účinok ESP zvyčajne nepresvedčivý, ono najviac pomáha ak ide auto rýchlejšie. Vtedy jeho zásah už fakt môže rozhodovať medzi pokivenými plechmi a iba vystrašenou posádkou.
Prosinec 12, 201014 r Autor Tak dneska jsem auto opět trochu potejral na pohraničních v zimě neudržovaných silnicích. 20 km z toho bylo, že auto neustále žehlilo břichem, sníh těžkej, vyjetý koleje. Zpočátku mě mrzelo, že jsem do toho vůbec vjel, ale zpět cesty nebylo. Zkoušel jsem rozjezdy i s vypnutým ASR a auto se podle mmě rozjíždí líp - EDS stále funguje. Se zapnutým ASR se obvzláště řidiči, který to nemá vyzkoušený, často motor vlivem vynuceného snížení výkonu chcípne, tak jak se stalo i mě.
Prosinec 13, 201014 r Mě teda motor ještě kvůli ASR nechcípnul, ale vypnout ASR v zimě při výjezdu z parkovacího místa zahrnutého od silnice sněhem je lepší.
Prosinec 14, 201014 r Autor Teď ještě k ESP. Na rovným, mírně stoupajícím úseku jsem předjížděl hačíbus a když jsem byl na úrovni jeho přední nápravy, tak se nějak zmenšil boční odstup a byl jsem nucen vjet levýma kolama do odhrnutýho sněhu. To auto citelně zbrzdilo a už jsem čekal, že mi to stáhne do pangejtu. Jen jsem si všimnul, že kontrola ESP zablikala a teď nevím, jestli si to nenamlouvám, ale myslím, že takhle pohotově bych nezareagoval, jako by volant ovládla elktronika, krásně ladně jsem se dostal zpátky na vozovku. Myslím, že bez ESP bych se tam kutálel. Bylo to v 90 km rychlosti, něco na tom je, že ze vzrůstající rychlostí se tyto bezpečnostní systémy stávájí nenahraditelným pomocníkem.
Leden 24, 201114 r nechcem zakladat novu temu tak to skusim tu: uplne bezne sa mi stava ze po otoceni klucikom zapalovania mi vypise maxidot : závada na ESP! v servise na diagnostike ziadna zavada neexistuje... Preco to vypisuje ked ESP aj tak normalne funguje?
Leden 25, 201114 r teď nevím, jestli si to nenamlouvám, ale myslím, že takhle pohotově bych nezareagoval, jako by volant ovládla elktronika, krásně ladně jsem se dostal zpátky na vozovku. Možná to je toto (vykopírováno z návodu k obsluze vozidla) V rámci elektronického stabilizačního systému jsou integrovány následující systémy: • elektronická uzávěrka diferenciálu (EDS), • regulace prokluzu (ASR), • aktivní podpora řízení (DSR), • protiblokovací systém (ABS), • brzdový asistent, • asistent rozjezdu do kopce Aktivní podpora řízení (DSR)* Vozidla s ESP jsou vybavena aktivní podporou řízení (DSR). Tato funkce v kritických situacích impulzem do řízení řidiči napoví, kam by měl volantem pootočit, aby se vozidlo stabilizovalo. Aktivní podpora řízení se aktivuje např. při silném brzdění na rozdílném povrchu vozovky na pravé a levé straně vozidla. Upraveno Leden 25, 201114 r od michal86
Leden 25, 201114 r Autor jo,jo to je ono. To si dokážete představit každej, jak to s autem zamává, když pravý kola byly na uježděným sněhu a levý se dostali do hlubokýho sněhu. No, v tu chvíli sem to viděl hodně černě, naštěstí stabilizační systémy současný generace fungujou velmi dobře. Hodně tomu věřím, a podle toho tady v pohraničních oblastech bez provozu taky občas jezdím, snad na to nikdy nedojedu.
Leden 25, 201114 r nechcem zakladat novu temu tak to skusim tu: uplne bezne sa mi stava ze po otoceni klucikom zapalovania mi vypise maxidot : závada na ESP! v servise na diagnostike ziadna zavada neexistuje... Preco to vypisuje ked ESP aj tak normalne funguje? Riešil som presne ten istý problém. Najjednoduchšie je počkať pred štartovaním kým zhasnú kontrolky. Štartér má zrejme taký odber, že poklesne napätie počas autotestu a jednotka to vyhodnotí ako závadu.
Leden 25, 201114 r Tú situáciu poznám, zvyčajne sa vyskytuje pri obiehaní, kedy človek musí prejsť do protismeru a potom sa zase vrátiť do svojho pruhu cez pás nahrnutého snehu v strede vozovky. Auto to výrazne spomalí a začne stáčať. V tomto prípade zasahuje ESP a aktívne pribrzďuje kolesá na opačnej strane auta, aby vyrovnalo to stáčanie. Takže v danej situácii ESP zasahuje a pomáha. Spomínané DSR len ťukne do volantu (ale neotočí s ním) a navyše len počas brzdenia, aby vodič (neskúsený) vedel, čo má robiť. Ale opakujem, samotný zásah vykonalo v uvedenom prípade ESP pribrzďovaním kolies.
Duben 1, 201114 r Mám dotaz jak to teda je s ASR x ESP.. Kdyz me prokluzují kola na sněhu a mám auto bez ESP jen ASR tak začne ASR škubat a nebudu hrabat - to samý s ESP. Když pojedu do zatačky "rychle" a ESP to vyhodnotí tak mě začne taky zasahovat do řízen,í ale samotné ASR nikoliv??? Mám v tom hokej - každej píše a říká něco jinýho Diky..
Duben 1, 201114 r Autor Pokud je auto jen s ASR, tak se žádné zásahy, ani jiné korekce v řízení a stabilizaci vozidla, nekonají.
Duben 1, 201114 r Mám dotaz jak to teda je s ASR x ESP.. Kdyz me prokluzují kola na sněhu a mám auto bez ESP jen ASR tak začne ASR škubat a nebudu hrabat - to samý s ESP. Když pojedu do zatačky "rychle" a ESP to vyhodnotí tak mě začne taky zasahovat do řízen,í ale samotné ASR nikoliv??? Mám v tom hokej - každej píše a říká něco jinýho Diky.. TADY a TADY máš odpovědi.
Duben 1, 201114 r jsem tak zblblej, ze me ani wikipedie nenapadla no jeste teda jezdim domu ze skoly a mam tam jednu takovou zatacku no spis nez zatacku tak odbocku :-) "oblibenou" a projizdim ji tak v 50-60km/h kdyz to jezdim s mou OII tak ta ESP ma takze ten zasah tam je - to chapu ... ale ted jsem jel s brachovou a ten ma jen ASR ale zasah tam zase probehl nejenom ze problikavala na palubce, ale i citelne na aute. takze jsem z toho jelen...
Duben 1, 201114 r Tak mně napadá,není možný,že při tom tvém "průjezdu" jedeš pod plynem a hrabe ti jedno kolo,pak by se to hrabající kolo ASR snažilo "přibrzdit"?
Duben 1, 201114 r no čoveče to asi bude ono, i když jedu pod plynem ale bylo to tedka venku 20stupnu - sucho - asfalt tzn.že se to kolo resp. strana nadlehčí a pak to prohrabne??
Duben 2, 201114 r Jo,to nejspíš bude ono. Moc tu odbočku řežeš,pak se ti odlehčí přední vnitřní kolo.
Srpen 18, 201114 r Měl bych jeden pro vás asi přiblblej dotaz ale chápejte přešel jsem z felicie dole na palubce je ESP OFF když zmáčknu to tlačítko tak se nic neděje jak se tedy ESP zapíná - vypíná
Srpen 18, 201114 r V čem to sedíš? Tedy OCT2 ale Face nebo předFC? Je dost vrerzí oktávií a i dost verzí ESP. Jinak při zmáčknutí by se to tlačítko mělo rozsvítit a stejně tak i kontrolka na palubce a pak by to už mělo být aktivní. Jestli to nedělá tak je někde error. Upraveno Srpen 18, 201114 r od Dodo-Kolín
Srpen 18, 201114 r Jinak při zmáčknutí by se to tlačítko mělo rozsvítit a stejně tak i kontrolka na palubce a pak by to už mělo být aktivní. Spíše neaktivní ne?
Srpen 18, 201114 r OII r.v. 2006 tedy před FL dole pod klimou jsou 3 čudle ESP , veprostřed kontrola tlaku pneu, a jako poslední Airbag off když zmáčknu ESP nic se neděje a maxidot nic nehlásí
Srpen 18, 201114 r nuff: Máš recht-aktivní kontrolky=neaktivní systém ESP Upraveno Srpen 18, 201114 r od Dodo-Kolín
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.