tengler Vloženo 3. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2010 Zdravím! Mám OII model 2005, 2.0 TDI, 92000 km. Cca před rokem mi měnili spojku a setrvačník a od té doby mám se spojkou následující problém. Při rozjedu na 1ku, když je spojka v poloze, kdy ještě úplně nezabírá (tedy prokluzuje), přenášejí se do karesorie nepříjemné vibrace, někdy se celé auto doslova třese . Není to vždy úplně stejné, ale nějaká míra vibrací je tam cítit skoro vždy. Do spojkového pedálu se vubrace nepřenáší. Nejvíce je to znát při popojíždění v kolonách, kdy se neustále člověk rozjíždí s minimem plynu nebo popjíždí po centimetrech jen na volnoběh. Původně jsem myslel, že je utržený nějaký silentblok, ale po několika návštěvách servisu jsou prý silentbloky ok. V servisu se mi nejdřív snažili vysvětlit, že musím dávat víc plynu, že takhle se přeci s autem nejezdí. Zkoušel jsem to ... a abych vibrace necítil, tak bych se musel rozjíždět při minimálně 1500 ot/min, což mi u dieselu přijde jako pěkná blbost. Po několika návštěvách servisu a předvedení chování auta nakonec usoudili, že je to přeci úplně normální. Zkoušel jsem si jinou OII s dvoulitrem, jen novější model, a vibrace jsem tam cítil také, ale jen velmi málo. Šéf servisu mi pak začal vysvětlovat, že za to může dvouhmotnostní setrvačník, a že je to normální, vyplývá to z jeho konstrukce, a že samozřejmě u každýho kusu se to může projevovat trochu jinak intenzivně. Původní setrvák byl ale taky dvouhmotnostní a spojka šla úplně hladce. Akorát, že mi začala hučet, tak ji vyměnili i s tím setrvákem, který prý taky byl špatný. Zkoušel jsem problém konzultovat v jiném škodováckém servisu a tam mi řekli prakticky to samé. Před pár lety Škodovka prý změnila dodavatele spojek a ty jsou prostě trochu "hrubší". Postupem času se na to snažím zvyknout, ale stále mi to vrtá v hlavě a štve mě. Mně to prostě normální nepřijde ... a tak se chci zeptat, jestli máte někdo podobnou zkušenost. Je tu někdo, kdo jezdí noější i starší modely OII, kdo by mohl objektivně posoudit, zda tam jsou znatelné rozdíly v chování spojky? Anebo prostě neumím řídit? Díky! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pajko Vloženo 6. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2010 mam tiez dvojliter r.v. 2005, najazdene 240tis. vibracie v spojke su tak isto, mam novu prevodovku zotrvacnik meneny tak isto. Tiez som si myslel ze je to nejaky problem ale podla mna je to normalne...jazdil som aj na pasate 2007 a tam to bolo tak isto...mercedes vito tak isto....je to skratka dizel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tengler Vloženo 6. Prosinec 2010 Autor Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2010 Hm, to mě moc nepotěšilo, to vypadá, jako že se s tím budu muset smířit . Mě právě ta původní spojka vůbec nevibrovala. Jo, takový to ťukání do spojky, když jsem jí měl sešlápnutou, to dělala taky, to chápu, že dělá asi každý diesel a četl jsem o tom i tady na fóru. Ale tohle je cukání v prokluzu spojky, vyloženě mi to přišlo jako špatně seřízená spojka nebo vadná lamela. Před mnoha lety jsem jezdil pár starých oktávek s různými diesely, ale při rozjezdu mi nevibrovala žádná. Ale vypadá to, že u novějších aut se používá nějaká inovovaná technologie, která tohle způsobuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pajko Vloženo 7. Březen 2011 Sdílet Vloženo 7. Březen 2011 chlapci predtym ako som kupil auto mi na nom robili vid priloha...viete mi niekto poveedat co presne mi na aute robili? viem iba ze daco s prevodovkou...diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.