Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dobrý večer všetkým, mal by som na vás expertov elpégéčkarov nasledovný dotaz, ako je to s rpipojením lambdy ku STAGu 300, lebo po prieskume môjho gasanlage v O1 a príslušnej dokumentácie som našiel nepripojený-odstrihnutý kábel /fialový/ku lambda sonde, je potrebné tento na lambda sondu zapojiť alebo je to aj takto v poriadku?

Pýtam sa preto lebo som si už viackrát všimol že auto sa počas jazdy občas na krátku chvílku prepne na benzín a späť,a velmi dlho trvalo než sa vôbec prepol, a keď som s ním bol v servise kde mi ten plyn montovali tak nemali na mňa čas, len technik to na chvílku medzi devrami do dielne napichol na diag. a divil sa že reduktor má pri zohriatom motore len asi 40 stupňov, a že si tam mám naliať čosi na prečistenie chladiaceho systému že to je asi zanesené, a na viac nemal čas. Tak som sa do toho pustil sám, lebo sa mi to celé s tým zanesením zdala byť somarina a zistil som že on ten reduktor pri montáži zapojil do chladiaceho okruhu na hadicu vedúcu k expanznej nádržke, teda asi s nulovým orietokom chladiacej kvapaliny,a ešte bol navyše hore nohami (reduktor je Zavoli ZETA N),snímanie tlaku a teploty plynu zapojené hneď za reduktor pred filter,tak som to podla schémy chlad.okruhu a predpisu výrobcu reduktora a systému prerobil, vymenil filter plynnej fáze, zrepasoval vstrekovače Valtek, už mali rozbité tie tlmiace gumičky, tak to behá bez problému, no a pri tom všetkom som objavil aj to odstrihnuté pripojenie na lambdu... Na plyn má to auto nabehaných asi 50tkm, celkovo asi 340tkm

Zdarec, ten kábl ti nijak nepomůže v žádném tvém problému. Ten kábl je pouze informační, tkaže jestli ho zapojíš nebo ustřihneš je jedno a totéž, protože ho Stag neakceptuje k výpočtům. Jsou někdy důvody proč lambdu připojit, ale standartně není důvod. Jinak důvod proč se ti přepne do benzínu a pak zpět do plynu by bylo lepší diagnostikovat programem LPG, nicméně zapojení lambdy ti v tomto život neusnadní - tzn problém bude jinde.

  • Autor

Dik za expresnú odpoveď, ten problém s prepínaním som vyriešil prerábkou pripojenia reduktora ku chlad.systému, ako som už vyššie napísal, keď píšeš že tú lambdu tam netreba pripojiť tak potom načo tam vlastne ten vstup pre ňu je? A ešte jedna otázka, keď zostane nepripojená, nerobí to potom problém s rušením? Lebo ako je medzi elektronikmi všeobecne známe tak nepripojený vstup=dosť často problém

Většina systémů nabízí připojení lambdy, ale je to pouze volitelná věc. Je to jen, abys viděl jak pracuje. Ale já ji osobně zapojuju jenom podle toho, když nespěchám, případně jakou mám náladu a jestli se mě chce :smich: , ale na výsledku to nic nemění...

A jestli ruší či neruší? Podivej se, pokud výrobce zařízení stanoví, že je to volitelná věc, tak musí udělat při výrobě ŘJ takové opatření, aby to fungovalo jak připojené, tak nepřipojené, jinak je to vada ŘJ. Nicméně sám jsem se zatím nesetkal s tím, že by lambda rušila chod motoru nebo ovlivňovala funkci, byť připojená nebo nepřipojená.

nemáš docela pravdu, ale ty nemůžeš pamatovat doby řídících jedntotek BRC Just, tam u každého schematu ke každému autu mimo jiného bylo vždy napsáno, jestli zapnout funkci NC1/NC2 nebo NP, např. Felicia 1.3 mono, distibuce česká v pohodě, když dovezeš stejnou z ciziny a zapojíš jen drát pro čtení, po nějaké době tak rozhází benzínovou jednotku, že přestane fungovat palivové čerpadlo, např. u Octavie 1.6 55 kW když připojíš sondu pro čtení, dokáže rozházet mapu benzínu, ale to jsme odbočili, reduktor u octy musí být zapojen paralelně na hadice co jdou do kabiny k výměníku tepla, ona sama o sobě pomalu ohřívá, tam je "nejrychlejší " voda co se ohřívá.........

Já psal jen o SQ. Klasiky nemám rád :aggressive: , protože se v nich nevyznám :feve:

  • Autor

Ten reduktor som zapojil podla schemy v servinej priprucke na poziziu 9 co je chladic oleja pri automatickej prevodovke, ale ten tam nemam a bola tam len taka prepojka miesto neho, zapojena paralelne ku radiatoru kurenia, a tam to funguje uplne v pohode. Ale este k tej lambde, v mojom pripade - motor 1,6/74kW AKL + STAG300 by ste ju pripojili alebo ju radsej nechat nezapojenu, co mi ta zapojena lambda do STAGU prinesie alebo si tym pripojenim len vyrobim nejaky problem? Ja mam radsej ked je vsetko zapojene a funguje jak ma...

Dik

Jestli ju zapojíš nebo nezapojíš je uplně jedno, na výkonu ti to nepřidá, na spotřebě neubere. Pokud nemáš na něco podezdření, tak ju nech klidně tak. Srdce ti to tížit nemusí, důvod není. Pokud se s tím chceš ztabývat, tak si ju zapoj. Ale výsledek jak sem již psal bude furt stejný.

  • Autor

Tak ak som to dobre pochopil, tak ten vstup z lambdy tam je len na zobrazenie jej stavu pri nastavovani cez lpg soft a potom uz tam dalsiu funkciu nema, cize rj lpg si berie dlzku vstreku od benzinovej rj a prisposobuje si dlzku vstreku lpg podla svojich nastaveni, pri STAG podla nastavenia mnoznika, a takisto si ta rj lpg nacita aj tie benzinove mapy cez meranie dlzky vstrekov benzinovej rj, lebo to su jedine vstupy odkial tie benzinove mapy moze mat... tak tam tan vstup nebudem teraz zapojovat, az ked nebude vonku taka zima a budem sa v aute hrabat aj kvoli niecomu inemu tak to zadratujem a uvidim co to spravi...

Tak nějak...

  • 3 týdny později...

nooo, úplně pravdu nemáš...pokud máš auto, co nemá EOBD, připojením sondy získáš informaci o bohatosti směsi, takže pěkně za jízdy vidíš překlápění sondy bohatá-chudá a hlavně to, jestli sezústává někde viset déle...pokud ji kontroluješ přes např VAG, už jsou hodnoty zreslené nebo ovlivněné dalšími hodnotami....takhle máš ůdaj hned před vstupem do ŘJ benzínu a stahuješ ho do ŘJ plynu, tam když si nastavíš načtení sondy, nakonfiguje si křivku do programu a pak s ní spolupracuje, alespoň u BRC to tak je, i u vstřikování (MY07 a výš), takže se sondou je to z mého hlediska lepší.......pokud se auto seřizuje pomocí anylyzátoru výfukových plynů, tak si je naladíš na dílně, ale když je chceš pak upravovat za jízdy, těžko se máš čeho chytit.....

  • 2 měsíce později...

Zdravím taktéž ma problém u stagu 300 plus mam zapojít lambdu podle schemy ale stag jí čte ale neposílá dál do ecu takže je neustale cca 1.5v na vstupu do ecu co stím zná někdo jak to má správně fungovat a nebo je spatna řídící jednotka lpg

Jaké auto,???? u některých je sonda 0-1V, což by bylo bohaté jak hrom, pokud je tam sonda 0-5 V, tak je to naopak chudé.....

Zdravím octávia 1,6 74 KW jinak to vím ale ve schematu zapojení při jedné lambdasondě se přeruší kabel do ecu takže z lamdy do řídící jednotky lpg a zní do ecu ale z stagu mi to nepošle dál do ecu tak septám co stím jestli je ňákej figl v nastavení a nebo jestli je stag špatný

paralelně na lambdu lol

Jinak díky sem jantar stačilo pořádně dokouknout na montážní návod ještě to tam mají označený že napěťová jde do ecu a proudová se přeruší dobrá příště budu koukat líp. :doh

  • 2 roky později...

Tak jestli to dobře chápu, stačí vzít či najít ten fialový kabel s ŘJ Stagu a přidělat ho k taky fialovému kabelu na první lambda sondě, nic nikde nepřerušovat, jen ho čistě připájet. Je to tak?

 

post-5941-0-24961900-1382954553_thumb.jp

popisovali jsme to s Paulem výše...zapojením sondy nic moc nezískáš u tohoto auta, naopak si můžeš rozházet benzínovou mapu...

Jo jo, to jsem pochopil. Já mám sice 2.0, ale asi to bude stejné. Já jak teď jezdím k novému plynaři, tak ten mi právě říkal, že jí zapojenou nemám a že oni jí zapojují vždy, že se jim to potom lépe ladí a seřizuje. Tak jsem si říkal, že bych si to zapojil a pak to nechal opět poladit, stejně tam právě před zimou chci zajet až přeseřídím vstřikovače.

kaje 2,0 má běžnou lambdasondu...neneí problém ji zapojit....

ale do širokopásmových nevrtám.....sou to svíně citlivé.....

Jestli se mi podaří ten drát lehce najít, tak jí zapojím, jestli by to znamenalo nějak moc rozmotávat tu elektroinstalaci, tak se na to vykašlu. Takhle chytře jsem se rozhodl.

Mazec, tebe chcu do týmu :D

 

Máš 2 možnosti....buď se dostaneš na svazek pravé přední strany.....někde tam blízko vyúsťuje i hadice na benzín do motoru nebo se dostaneš do spod auta a "sosneš si lambdu" zpod auta od svorkovnice, nicméně pak musíš ten drát vytahnout navrch logicky např po originální kabeláži od lambdy do ŘJ motoru.

Myslel jsem jestli najdu ten drát od Stagu. Plánoval jsem to právě napojit až ke svorkovnici co je zakrytá víčkem na podvozku pod spolujezdce, takže bych ten drát táhl po měděné trubce plynu po které již vede elektrika k LPG nádrži a právě vede hned vedle té svorkovnice. Musím to prozkoumat kde ten fialový od Stagu může být, mám celkem pěkně tu elektroinstalaci schovanou, ale musí tam někde být.

ale budeš ho muset minimálně nadletovávat, on není v takové délce......možná je taky střižený a nechaný kousek za paticí

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.