Výrobní závody
4 témata v tomto fóru
-
Škoda a Nový Zéland Na novém Zélandu se montovaly vozy Škoda mezi lety 1963 a 1976. Dovoz nových vozů byl zatížen vysokým clem a proto společnost Motor Lines (vlastník Phil Andrew) prováděla konečnou montáž Octavie, 1000 MB (podávené na temnějším trhu pod jménem Sabre) a 100 / 110. Trekka Novozélandská společnost Motor Holdings (majitel Noel Turner) se mimo jiných aktivit věnovala i výrobě automobilů. Na zkrácených podvozcích Škoda Octavia vznikaly vozy připomínající Land Rovery se snímací plátěnou nebo laminátovou střechou. Od roku 1966 do 1973 tak vzniklo kolem 2500 automobilů. Vozy se vyvážely také do Austrálie a na Fuji. Skopak Firma Haron Industrie LTD byla hlav…
-
- 0 odpovědí
- 30,3tis zobrazení
-
-
-
Škoda je asi nejznámější českou firmou, ale vozy s okřídleným šípem vyjíždí z bran továren i jinde ve světě. V Česku se škodovky vyrábějí v Mladé Boleslavi (nová Octavia, Fabia) na ploče o rozloze 2,5 km2. Továrna se nachází kousíček od místa, kde stály první výrobní haly, na jejichž místě nyní stojí Škoda Auto museum. Naproti areálu je i sídlo vedení firmy. A pobočných závodech v Kvasinách (Superb a připravuje se výroba Roomsteru) a ve Vrchlabí, které nyní prošlo velkou modernizací (Octavia Tour a speciální verze nové Octavie jako 4 x 4). Eurocar Solomonovo, Ukrajina v Zakarpadské oblasti se vyrábí celá modelová paleta vozů Škoda společně s dalšími koncernovými mod…
-
- 0 odpovědí
- 18,2tis zobrazení
-
-
Závod ve Vrchlabí navazuje na historii firmy Petera a synové, továrna na vozy a anglické sedlářství, založenou v roce 1864 Ignácem Theodorem Peterou. Byly tam vyráběny postroje na koně, později kočáry, vozy všeho druhu a saně. K rozšíření firmy došlo v letech 1904 - 1906, kdy byl postaven nový závod ve středu města, který slouží automobilové výrobě doposud. S nástupem motorismu se podobně jako další kočárovky přeorientovala i vrchlabská firma na stavbu automobilových karoserií. Už v roce 1908 tu vznikla první automobilová karoserie. V počátečních letech 20. století spolupracovala továrna velmi úzce s libereckou automobilkou RAF, na jejichž podvozcích stavěla i autobusov…
-
- 0 odpovědí
- 11,4tis zobrazení
-
-
V podhůří Orlických hor se nachází jeden ze závodů mladoboleslavské automobilky. Jeho historie spadá do počátku dvacátých let tohoto století, kdy si ing. František Janeček, majitel motocyklové továrny JAWA, koupil část Solnického panství, jehož součástí byla pila, bednárna a cihelna v Kvasinách. Tyto provozy přeměnil Janeček na karosářské dílny. V nich se od roku1934 vyráběly karoserie pro automobily Jawa 700 (v licenci firmy DKW). Vyrobené karoserie se po železnici převážely do závodů JAWA v Týnci nad Sázavou a Brodcích, kde probíhala finální montáž. Již v roce 1938 byl pro výrobu připraven vůz vlastní konstrukce firmy JAWA - pod názvem Jawa Minor I s obsahem motoru 600…
-
- 0 odpovědí
- 13,9tis zobrazení
-