Asi bych se soustředil na to, zda je olej Low SAPS nebo alespoň Mid SAPS, cca od roku 2019 mají 1,5 TSI filtr pevných částic, a tak je třeba na to myslet. Problém vidím v tom, že Low a Mid SAPS motorové oleje rychleji stárnou a pak i hůř mažou. 5W-30 je v pohodě,0W-20 pro klimatické podmínky ČR asi není nutností. Hlavní je motorový olej měnit včas, tedy po 10 000 km (krátké i dlouhé trasy) až 15 000 km, pokud jde o vozidlo, které jezdí spíš delší cesty s nižší zátěží. 0W-20 je spíš pro motory EA211, které jsou z roku 2022 a mladší. Obecně je v našich klimatických podmínkách celkem fuk, zda má olej 0W-20 čerpatelnost již od -35 °C nebo 5W-30 od -30 °C.
Já řeším úplně to samé. Mám vyměněnou levou poloosu, silentblok převodovky několikrát. Vyměněný je i diferenciál a převodovka byla rozebraná na prvočástice. Nic špatně tam nebylo. Na zimákách to dělalo méně. Dnes jsem najel na dálnici na jiný povrch vozovky a bylo to ticho na pár vteřin. Jinak hrozný hučení už od 40km/h. Pneumatiky mám z roku 2022, takže staré nejsou nicméně 2 kola jsem nechával srovnat, protože byla dost nakopaná. Napadají mě tedy pneumatiky, jinak jsem už v koncích a asi to prodám.
Doporucuji koupit si OBDeleven ultimate a vse si udelate sami. Kdyz mate takove auto je to min investice a navratnost v podobe veci co si upravite je super. Baterii si nakodujete s prstem v nose a dalsi a dalsi upravy urcite se to vyplati a poznate svoje auto ...