pointfrost Vloženo 15. Prosinec 2008 Sdílet Vloženo 15. Prosinec 2008 (editace) Výměna oleje Škoda Octavia 1.9 TDi Filtr kupuji od značky Filtron. Olej (takový jaký tam byl i předtím) Eurol, Full Syntetic, 5W40, 5 litrů. 1.V tomto ročním období doporučuji se řádně obléct :-) 2.Vyklidíme bordel z garáže. 3.Otevřít si tunel a strčit čumák do garáže. 4.Pustit hudbu a pootevřít okénka. 5.Kdo máte, odmontujte si kryt motoru - na obrázku je již odšroubovaný, pouze 3 šroubky na obou straných a to na zadní části motoru, pouze pro dobrý přístup k odpustnému šroubu olejové vany. 6.Máme připravenou nádobu do které vypustíme starý olej. 7.Nahoře na motoru odstraníme umělohmotný kryt. (Odstranit tři krytky šroubů - poté 10mm klíčem odtáhneme a sundáme.) 8.Otevřeme zátku kde se olej nalévá. 9.A zase pod auto, povolit odtokový šrou (19mm ořech na golu). Mě to šlo celkem stuha do uplně poslední chvíle. Olej nezačal protékat v průběhu povolování. Až šel šroub povolit ručně, nastavil jsem nádobu na olej a ručně jsem dodělal šroub. 10.Opět nahorů, povolit víko pod kterým se nachází olejový filtr (standartním směrem, proti hodinovým ručičkám). Použil jsem na to tento nástroj. Pro octávii mi přišel velmi nedostatečný, protože spočívá v tom že oka řetězu zakousnete do těch čudlíků - naprůměr víčka to nevyjde a nezaseknete řetěz, takže ho musíte držet, ale i tak se vám to podaří otevřít. Je tu i druhá možnost, když nemáte vůbec žádnej nástroj, stačí vzít široký opasek, provléct přezkou a jeden člověk tahá za opasek v směru otevření a druhej drží víko a také otvírá. 11.A máme filtr venku. Filtr sundáte tak že ho prostě vytáhnete z toho výka, filtr drží na stopce která vede od víčka zkrz celý filtr. 12.V krabičce s novým filtrem nalezneme kromě filtru i dvě náhradní těsnící gumičky, ty je nutné také vyměnit. Velká je pod samotným víčkem, druhá je uplně naspodu té stopky na které drží filtr. A filtr je připraven. 13.Až odteče co nejvíc oleje - já to nechal tak cca 2 hodiny odtékat, můžeme pokračovat. 14.Mě samozřejmě při povolování šroubu kvůli vypuštění ten šroub spadl do toho oleje, takže ... 15.Našroubujeme šroub zpět, očistíme zaprášený plast z vrchní strany. 16.Filtr nasadíme tam kde byl ten starý, řádně zatáhneme stejnou technikou jakou jsme odtahovali. A můžeme nalévat nový olej. Já ho tam nalil 4,5 litru. Když jsem protočil motor, bylo ho tam podle měrky akorát. 17.Pokud se vše podařilo, měl by motor vydávat něco takového: http://www.youtube.com/watch?v=KllKZlXf3Cc Editováno: 15. Prosinec 2008, autor: pointfrost Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
creck Vloženo 15. Prosinec 2008 Sdílet Vloženo 15. Prosinec 2008 jen bych dodal , ze je dobre ty dve gumove tesneni pomazat starym olejem, (neni to muj napad ,ucili nas to na automechanicke skole ) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.