bojler Vloženo 2. Listopad 2009 Vloženo 2. Listopad 2009 Už se to dával na žádost do novinek, tak to hodím i sem. Tatínek se po deseti letech a osumnácti dnech rozloučil s babičkou OI SLX TDI a po dobrých zkušenostech nakonec rozhodl pro R. Oproti mojemu jsem přidal vyhřívané trysky ostřikovačů, po zkušenostech se špiněním světel a se znalostí frekvence čištění tatínkova auta ostřikovače světel. Přibyl jinak mimo příplatkovou výbavu parkovací asistent (zatím mě moc nenadchl), síťový program (rozebrali sme si, je to fakt dobrý) a signalizace nezapnutého pásu (tatínek se holt nebude pásat při první zatáčce). Kvůli nezvyku tatínka se nekoupila loketní opěrka (za deset let ju nikdy nezkusil) a nebral jsem pro ně ani panoramatickou střechu (holt nejsou romantici). Motor 1.4 mě překvapil sympatickým projevem hned od začátku, ve městě je zcela srovnatelnej s 1.6, mimo se už rozdíly ukazujou, zatím sem ale nijak moc neřídil pod zatížením nebo ve vyšších rychlostech. Jestli se ale bude ještě zajíždět, tak to je super motorizace na klidný ježdění. Oproti HTP co sem zkusil opravdu jednoznačná volba. Su zvědavej na vyzkoušení dálniční jízdy, protože na město a příměstskou jízdu pro dva moc nemá 1.6 takle smysl. Co sem si všiml rozdílu, tak to sou brzdy. Oproti těm u 1.6 mně přišly míň silný, ale uvidíme jestli si eště nesednou. Musim pochválit lepší žárovky z výroby (rozdíl po přidání tungsramů halogen nebyl tak velkej), nad motorem je taky ten tlumící filc a tuším, že tady někdo říkal, že se na 1.4 nedává. Líbí se mně taky volant, vypadá dobře. No a nakonec seznam příplatků: - ESP - hlavové airbagy - TPM - natáčecí světla a corner mlhovky - Climatronic - ostřikovače světel - vyhřívané trysky ostřikovačů - interier Pulse a malý kožený paket - paket Plus (parkovací asistent, sunset, radio Dance, síťový program) - kola Atria - tempomat - výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce - 8 reproduktorů Citovat
Pandora Vloženo 2. Listopad 2009 Vloženo 2. Listopad 2009 Bojlere, jak hodnotíš ten motor 63 kW co se týká hlučnosti, spotřeby a tahu v nízkých otáčkách? Píšeš, že je pro klidné řidiče... Citovat
bojler Vloženo 2. Listopad 2009 Autor Vloženo 2. Listopad 2009 (editace) ... pro klidné řidiče super. Tím chcu říct, že klidnému řidiči nemůžu po vyzkoušení rozhodně doporučit do R HTP snad mimo maminku vozící děti do školy a pokud člověku nepřijde adekvátní dat za větší brzdy a víc pružnosti nahoře spolu s jakousi výdrží (v kopci 1.6 drží dýl rychlost, má to přecejenom víc síly), tak ani 1.6. Já sem jel s 1.4 předtím jenom s náhradním autem a tam to bylo trochu nemožný srovnávat. Ale ukázala se tehdy sympaticky, bohužel to bylo za vedra (u jednoho klimatizace naplno, u druhýho vypnutá), s jinejma kolama, s jedním cestu tam z kopce, s druhým zpátky cestu do kopce atd. 1.4 má jemnější zvuk než 1.6, celkově asi o trochu tišší. V nižších otáčkách je to bez zatížení dynamicky prakticky totožný s 1.6, dokonce bych řekl, že pocitově se to snad i "snáz" vytáčí, jako kdyby to mělo kratší převody nebo co. Ale jsou to dojmy z pár kilometrů, su zvědavej jak to pojede v sobotu. S 1.2 jsem jel ještě s tou 47kW variantou a to musim říct, že za těch dneska 25k rozdílu určitě stojí připlatit. Tam bych viděl limit opravdu na FIIC, spíš FII. Cenově se pak už vyplatí jít místo do 1.4 FIIC buď do 1.6 Touru nebo 1.4 R Style Plus. Dynamicky sou obě dvě auta podobný, R má lepší výbavu, OI zas jiný věci. Ona je totiž mezi nama 1.6 taková potvora, dole se nechá prosit, dělá drahoty, ale když se na to dupne, tak pak slouží a prakticky lineárně táhne směrem ku omezovači. Co člověk dole nemá, to najde nahoře a tak nějak se na to dá spolehnout. Kupodivu je čilá na dálnici, zpřevodováním se dostává do pro dynamiku optimálních otáček na pětku až někde od 110ti, spíš eště vejš. Zkusim do 1.4 naložit lidi a uvidím, co to udělá. V pátek budu po cestě cca 220km s 1.6, tak to snad bude přímý srovnání. Editováno: 2. Listopad 2009, autor: bojler Citovat
David C3 Vloženo 3. Listopad 2009 Vloženo 3. Listopad 2009 Krasavec... možná detail jen bych tam dal hagusy :-) ale jinak mooooc luxusní autko Citovat
bojler Vloženo 3. Listopad 2009 Autor Vloženo 3. Listopad 2009 (editace) původně sem uvažoval, že vezmem Duo, cena je o 14 500Kč vyšší, ale je v tom navíc barva, záruka na 4roky/60 tis a nosič. takže by ten nosič a záruka vyšly na 5600Kč a to už bychom za tu cenu vzali. navíc jde volit i jiný motory. jenže do toho nejde dat interiér Pulse a 5k sem za věc, která se nikdy skutečně nepoužije dávat nechtěl. nakonec vyhrála 1.4 s interiérem, ten Magic by totiž byl za chvilku jako od prasat, kombinace šedá bílá by byla pro styl použití auta smrtelná. Editováno: 3. Listopad 2009, autor: bojler Citovat
Evers Vloženo 3. Listopad 2009 Vloženo 3. Listopad 2009 hodně ívl auťák tahle barva je proste úžasná... Citovat
bojler Vloženo 3. Listopad 2009 Autor Vloženo 3. Listopad 2009 Dneska sem si prohlížel RB na OII a u té bych měl jako favority úplně jiný barvy. Když je zataženo, tak je už docela hodně tmavá, ale je to hezký. Nevim, jestli je to nanesením nějaké kosmetiky před převzetím, ale i po zaprášení vypadá barva hezky, moje corrida se vedle ní tvářila docela lacině. Uvidim jak to bude vypadat teď po pořádným zaprasení. Corridě bohužel nesvědčí drobnej nevýraznej prach. Citovat
petrumr Vloženo 3. Listopad 2009 Vloženo 3. Listopad 2009 vyhřívaný sesle to má? Barva dobrá, kola fajnová, dej fotku vnitřku. Citovat
spineshank Vloženo 3. Listopad 2009 Vloženo 3. Listopad 2009 taky se přidávám :palec2: ,barva,kola moc pěkný. Citovat
bojler Vloženo 3. Listopad 2009 Autor Vloženo 3. Listopad 2009 vyhřívaný sesle to má? Ne, proč? Nechtěl to tam. Jó kdyby byly větraný a hřály automaticky regulovanou teplotou, to by byla jiná. Já sem je použil asi dvakrát. Podruhý v SII a zkoušel sem, esi je to taky tak naprd jako v OI Citovat
bojler Vloženo 8. Listopad 2009 Autor Vloženo 8. Listopad 2009 Tak sem se pres sobotu a nedelu trochu povozil. Musim rict, ze uvodni nadseni z par kilometru musim trochu korigovat, ono taky pribylo trochu zateze a precejenom to bylo poznat. On opravdu oproti 1.6 je rozdil i pri beznem jezdeni - je ale otazka, jaky bude po zajeti. Je to ale sympaticky motor. Rozdil jsou i po uvodnim obrouseni brzdy. Spotreba 7l, casto se jezdi ve meste, imho docela dobry. Prekvapive ucinny sou ostrikovace svetel. Citovat
Dandiel Vloženo 9. Listopad 2009 Vloženo 9. Listopad 2009 Ahoj,moc cvhalim,fakt je ta barva hezka a sedi mu.. Vcetne kol... Jak rikas k motoru moc s tebou nesouhlasim, mam sice 1,6 Octavii 74KW, ale tenhle motor je uplne jiny, hlavne ma daleko kratsi prevody,proto se ti mozna zda ze ta akcelerace je rychla,ale je to jen prevodama. Tim pak straci na dalnici atd. Ale jinak takovyp ohodvy motor. At slouzi... Citovat
bojler Vloženo 9. Listopad 2009 Autor Vloženo 9. Listopad 2009 Tak kratsi prevody me vcera taky napadly, neni to ale na zavadu, podle vyuziti rodici spis naopak. Citovat
Pandora Vloženo 20. Prosinec 2009 Vloženo 20. Prosinec 2009 (editace) Bojlere, máš nějaké zkušenosti, jak se chová Room po mírném zajetí s motorem 1,4 16V? Díval jsem se, že teď je jen příplatek 25 000,- oproti 51 kW a když k té 1,2 bych ještě připočetl chip od Cimbu, tak je rozdíl 21 000,- což u není tak mnoho. Pročetl jsem zde plno stránek o 1,4 a spíše mi přijde, že motor není moc vhodný do města na krátké popojíždění, že nemá tah od nízkých otáček, ale až od 3 000 ot., což u HTP je jinak. Přitom mně jde o denní dojíždění do práce po dálnici 25 km a pak jízd po městě, což by se dalo s HTP zvládnout taky. Jinak jsem zvyklý motor moc nevytáčet a jezdit tak na 2 500 ot. a řadit ve 3 000 ot. Editováno: 20. Prosinec 2009, autor: Pandora Citovat
bojler Vloženo 20. Prosinec 2009 Autor Vloženo 20. Prosinec 2009 (editace) Krátce ke každýmu motoru: 1.2HTP - mám zkušenosti s variantou 47kW, v rodině jezdí maminka s FIC, projel sem se i v R s touhle variantou, nemyslím si, že by byl nějak zásadní rozdíl u varianty 51kW + reaguje velmi dobře na plyn, táhne od nízkých otáček + po městě a na silnicích mimo město nižší spotřeba + oproti motoru 1.3/50kW nebo 1.4/50kW ve Fabii a Felicii v rychlostech do cca 60-70km/h výrazně živější - v menší míře to platí i o 1.4 - na dálnici a při vyšších rychlostech rychle roste spotřeba - ve vyšších otáčkách umírá - obecně nemá rezervu výkonu - klimakompresor na plný výkon a stoupání, případně naložení znamená prakticky smrt shrnutí - výborný motor do města a na příměstskou jízdu; nepatří podle mě na dálnici, do auta s častým obsazením víc než dvěma osobama; do R už jen na jízdu po městě (manželce na nákupy a přepravu dětí) a na okresku nižších tříd 1.4/63kW - má otec v R, zatím najeto docela málo + oproti 1.2 výrazně nižší labilita na zátěž + plynulý narůst výkonu od cca 2500ot. bez mezer + v případě potřeby je přecejenom jakási rezerva (předjíždění, nutnost zrychlení), která u 1.2 prostě není - o něco vyšší spotřeba ve městě - člověk se musí na začátku trochu najít s řazením shrnutí - do R podle mě prakticky nutnost, do FII/C velmi vhodná volba; 16V techniky se u téhle varianty není potřeba bát, s řazením kolem 3000ot. není žádný problém; mírně větší lenost při malých rychlostech ve městě podle mě eliminuje jednak jiný způsob řazení oproti jiným motorům a za druhé je lepší ve všech ostatních dynamických ohledech 1.6/77kW - mám já, najeto aktuálně 35tis, povětšinou 4-5 lidí a plný kufr + mírně lepší dynamika při prázdném autě a běžné jízdě + výrazně lepší dynamika při zátěži a také větším zrychlování (nájezd na dálnicu...) + velmi plynulý nárůst výkonu od cca 2800-3000ot. až prakticky k omezovači + reaguje o něco lépe na plyn - spotřeba je při prázdném autě o něco vyšší, při zátěži a na dálnici se ale tolik nezvyšuje - výraznější charakter 16V motoru, v nízkých otáčkách téměř srovnatelný jako 1.4 - nepatrně hlučnější, má hrubší zvuk shrnutí - za 25k podle mě zajímavá volba, samozřejmostí pro lidi, kteří budou vozit větší náklad; Celkově bych se v rozhodování posunul o patro výš a volil nejmíň 1.4, popřemýšlel bych i o 1.6. Při tvojem nájezdu a typu trasy budou výhody 1.4 nad 1.2 hodně výrazné, negativa minimální a spotřeba bude fakticky stejná. K dispozici bude určitá rezerva výkonu, projev motoru nebude závislý na protivětru a nebo pracující klimatizaci - rozdíl budeš cítit nejmíň každej den při nájezdu na dálnicu, místo rychlého řazení bude stačit dupnout na plyn a u devadesátky přeřadit na čtyřku - kamionům netřeba uhýbat, ujedeš jim. 25k podle mě není za tyhle přednosti vůbec moc, zvlášť při dnešních směšných cenách. Jinak ještě jedna věc mimo motory - aktuálně je Roomster u benzinových motorizací při srovnání modelů Duo a Magic dražší oproti FIIC jenom o 4900Kč, při doplnění o paket Magic II. dokonce 1100Kč levnější! Ve výbavě má R navíc projektorová světla, radio Dance namísto Beatu a nemá Maxidot. Při úvaze FIIC Magic II 51kW vs. R Duo 63kW jsou teď ceny 267 900Kč vs. 291 900Kč. Editováno: 20. Prosinec 2009, autor: bojler Citovat
petrumr Vloženo 20. Prosinec 2009 Vloženo 20. Prosinec 2009 (editace) plně s tebou souhlasím,ale...klima kompresor je uplně jiný než ve FI.I když jede naplno a dáš tomu knedlík,tak kompresor mění kompres aby to auto neumřelo. Nejhorší je pro spotřebu HTP vyjet studenej na dálnici,ale když si to vezmeš tak když jedeš doraz tych 160 a nemáš 10l/100km,tak je to usporný auto. Kdybych měl vybírat,tak znovu koupím HTP to není jenom ušetřený finance při kupu.Já sem to spočítal na pět let asi na 75tkč Editováno: 20. Prosinec 2009, autor: petrumr Citovat
bojler Vloženo 20. Prosinec 2009 Autor Vloženo 20. Prosinec 2009 Ne, topení a ventilace je převzatá z FI - např. v popisu k FI se píše: Řízení automatického systému provádí řídicí jednotka klimatizace. Určuje z vnějšku (externě) přes regulační ventil kompresoru velikost chladicího výkonu kompre- soru. Podle požadavku řídicí jednotky motoru dochází např. k tomu, že během zrychlování vozu je vý- kon kompresoru klimatizace částečně potlačen. Teplotu vzduchu za výparníkem lze regulovat v rozmezí +3 do +13 ˚C. Vstupy do regulace systému: – teplota na přístrojové desce – teplota na výparníku – vnější teplota vzduchu (přes CAN-BUS z panelu přístrojů) od čidla v nárazníku – teplota uvnitř vozu ze snímače v panelu ovládání klimatizace a informace o nastavené teplotě – úroveň tlaku v okruhu chladicího prostředku – specifické údaje o motoru (např. příliš vysoká teplota chladicí kapaliny, zrychlení, volnoběh). Citovat
petrumr Vloženo 20. Prosinec 2009 Vloženo 20. Prosinec 2009 ale F1 má jinej kompresor s elektromagnetickou spojkou Citovat
bojler Vloženo 20. Prosinec 2009 Autor Vloženo 20. Prosinec 2009 Ty si zjevně nedáš pokoj a furt budeš mlít svou. Schválně sem sem dal jenom půlku. Co tedy říká Učební pomůcka číslo 32, představení vozu, druhá část: Klimatizace je z hlediska regulace úplně nová – externě řízený kompresor klimatizace bez elek- tromagnetické spojky Kromě klimatizovaného prostor u pro cestující jsou klimatizované i dvě schránky v přístrojové desce – odkládací schránka spolu- jezdce a odkládací schránka řidiče. Chlazení odkládací schránky spolujezdce je možno individuálně zapínat a vypínat. Klimatizace je odvozena z topení. Klimatizace navíc obsahuje: – výparník s expanzním ventilem – nastavovač mísicí klapky – 4 teplotní snímače (čidla): • snímač teploty přiváděného vzduchu uprostřed • teplotní čidlo na výparníku • snímač teploty přiváděného vzduchu do nožního prostoru • teplotní čidlo na palubní desce Citovat
petrumr Vloženo 20. Prosinec 2009 Vloženo 20. Prosinec 2009 nedám pokoj a nedám,protože já mám jen jednu odkládací schránku spolujezdce chlazenou/vyhřívanou a tu schránku řidiče nemám.prostě ju tam nedali a tak si myslím,že co cituješ je na nějaký jiný auto. Citovat
bojler Vloženo 20. Prosinec 2009 Autor Vloženo 20. Prosinec 2009 tohle nemá cenu.. climatic ve FI a climatic ve FII/R je skoro úplně to samý až na pár prkotin. tvrdíš, že má FI elmag spojku, když ti odcituju z příručky pro mechaniky, zase začneš s nějakou schránkou, což s technikou klimatizace nemá nic společnýho.. Citovat
petrumr Vloženo 20. Prosinec 2009 Vloženo 20. Prosinec 2009 ty jako říkáš kompresoru prkotina.přečti si co jsi napsal,že klima je uplně nová a ted píšeš,že F1 to má stejný jak F2.Já vůbec nevím co chceš napsat,nejsou tam i fotky?Tuším,že jsi před vánocema přepracovanej. :kuk: Citovat
bojler Vloženo 20. Prosinec 2009 Autor Vloženo 20. Prosinec 2009 Tak dobře, snižuju laťku a ještě jednou popořadě: - nová byla ve FI klimatizace v roce 1999, citovaný text je z představení první generace Fabie pro automechaniky - tato klimatizace byla s minimem úprav použitá i ve FII/R - ani ve FI ani ve FII/R není kompresor s elmag spojkou (viz. výše uvedené texty) a výkon je u všech těchto vozů regulován řídící jednotkou v rozsahu cca 2-100% - výkon je regulován jak je výš uvedeno podle x různých proměnných, např. zatížení motoru, rychlost apod. - chlazení shránky u spolujezdce je v první i druhé generaci Fabie a R, od března údajně už nebude - nemá to s technikou nic společného, je to jenom primitivní díra ve vedení vzduchu - chlazení schránky u řidiče spočívá stejně jako u spolujezdce v primitivním vyvedení větve rozvodu vzduchu a mechanickém otevření/zavření otvoru, kudy vzduch proudí do schránky, FII/R tohle už nemá Sorry, ale jestli nepochopíš tohle, nemá cenu se bavit dál. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.