-
Autobaterie
@DoubleG Jde o Ford Mondeo EcoBoost 1.6 kombi, benzín, 118kW/160HP. Přídavné topení je přímo z výroby. Myslím, že se nespustí, pokud napětí klesne pod 12 V což cca odpovídá stavu nabití akumulátoru (SOC) 50%. Popis problému s baterkou a řešení nemá v podstatě vliv na typ auta. U Škodovek je jen snadné odpojit rozpojením konektoru kabel na sondě napětí a proudu na akumulátoru.
-
Autobaterie
@DoubleG Nejde jen o Exide, 100% nabití požadují všichni výrobci akumulátorů. Auto samozřejmě startuje, než baterie chcípne. Mně trvalo 2 roky, než jsem přišel na to, proč mi v zimě odmítá nastartovat přídavné topení. Je to typický příznak baterie nabíjené na pouhých 80%, sulfatace, ztráta kapacity, neschopnost dodat proud pro spotřebiče s velkým odběrem (mj. přídavné topení) aj. Při nízkém napětí baterie odmítalo přídavné topené nastartovat i když auto jinak fungovalo normálně. Po podrobném měření dvěma klešťovými ampérmetry, koupě nové baterie a vypnutí "inteligentního" nabíjení v řídící jednotce pomocí software mi konečně začalo přídavné topení fungovat na SMSku i v zimě 😉. "Úspornost" mě nezajímá, běžně jezdím 160-200 km/h, nikdy jsem neměl žádnou nehodu 😀.
-
Autobaterie
@DoubleGJargon Exide v návodu akumulátoru na první straně uvádí:
-
Autobaterie
@Jargon To je nesmysl. Odpojením kablíku od baterie přestane řídící jednotka auta dostávat informace ze sondy napětí a proudu a přejde na konvenční nabíjení baterie na 100%. P.S: Škoda záměrně ničí akumulátor "inteligentním" nabíjením jen na max. 80 % , přestože to je v přímém rozporu s požadavkem všech výrobců akumulátor nabíjet akumulátor vždy na 100 %. O nabíjení na pouhých 80 % samozřejmě není v návodu k autu ani zmínka... V USA by to již bylo na hromadnou žalobu na Škoda Auto.
-
Rekuperace energie
To je nesmysl. Připojené čidlo "inteligentně" nabíjí baterii jen na max. 80% viz článek v odkazu níže 😎. Nespolehlivost baterií moderních aut: Jak je to ve skutečnosti s jejich výdrží?
-
Elektromobilita ANO či NE?
Elektroauta jsou slepou uličkou vývoje. Na předražené krámy s nulovou užitnou hodnotou nemá 95% lidí. V paneláku navíc není, kde je nabíjet 😡. P.S. Že nikdo nevyžene na pole zemědělce v elektrotraktorech 🤩. Ekofašisti v EU (Piráti - Peksa a další) buzerují jen řidiče osobních aut. „Z českých europoslanců podpořila 60% snížení emisí do roku 2030 trojice pirátských europoslanců, a sice Mikuláš Peksa, Marcel Kolaja a Markéta Gregorová a Stanislav Polčák (STAN). Luděk Niedermayer (TOP-09) se zdržel. Ostatní čeští europoslanci návrh nepodpořili, Kateřina Konečná (KSČM) nehlasovala.“ EU odhlasovala ještě radikálnější snížení emisí, má to pomoci ekonomice
-
Rekuperace energie
Není nad 100% nabíjení baterie ;-) EXIDE Equipment GEL ES900, 12V 80Ah. Dálkové měření napětí pomocí IoT (SigFox).
-
Autobaterie
Kámo, akumulátor se ti také v pohodě nabije na 100% externí nabíječkou z Lídlu úplně v pohodě a "nevaří se". Stejně se nabije i v autě.
-
Autobaterie
Poznáš to jednoduše pohledem na "-" pól svého ukumulátoru. Pokud tam máš sondu proudu (konenektor 2), tak se ti akumulátor nabíjí jen na 80%. Rozpojením konektoru přepneš nabíjení na konvenčních 100%.
-
Autobaterie
Jediný důvod nabíjení pouze na max. 80% je nesmyslná úlitba ekofašistů z řad Pirátů (Pexa), STAN a dalších, aby se kvůli pár zdánlivě "ušetřeným" gramům CO2 stromy více zelenaly 😡. Nespolehlivost baterií moderních aut: Jak je to ve skutečnosti s jejich výdrží? EU odhlasovala ještě radikálnější snížení emisí, má to pomoci ekonomice Komentář: Za drahou elektřinu může německá Energiewende
-
Autobaterie
"celkové napětí se pohybuje v rozmezí 15,3 - 16,5 V a nemění se, měření se provede v rozsahu dvou hodin," v navod EXIDE.pdf je chybně uvedeno. Napětí při nabíjení akumulátorů nabíječkami EXIDE je v rozsahu 13.7–15.5 VDC at 25°C viz prospekt (má poznámka: v závisloti na typu baterie a okolní teplotě). NABÍJENÍ AUTOMOBILOVÉ BATERIE - TAKTO TO PROVEDETE SPRÁVNĚ!: Jakou nabíječku potřebuji? Obecně platí pravidlo, že pro nabíjení baterií nainstalovaných ve vozidle jsou velmi vhodné plně automatické nabíječky (omezení nabíjecího napětí na 14,8 V).
-
Autobaterie
Nesmysl. Před nástupem elektroniky v autech se akumulátor nabíjel alternátorem a jednoduchým regulátorem na 100% bez problémů. Dnes je to stále to samé, pokud se vypne "inteligentní nabíjení". Pro 100% nabití nepotřebuješ 16 V viz skutečný průběh napětí při jízdě na mém akumulátoru (max. nabíjecí napětí z alternátoru je cca 14,75 V):
-
Autobaterie
To je nesmysl, řidídí jednotka nemá potřebné informace. Rozpojení konektoru spolehlivě zajistí 100% nabíjení - ověřeno zde ve fóru "x" řidiči ;-).
-
Autobaterie
S největší pravděpodobností se ti akumulátor díky "inteligentnímu" nabíjení nabíjí jen na max. 80% a proto dostáváš hlášku o nízkém napětí akumulátoru. Doporučuji změřit napětí na akumulátoru druhý den po jízdě den předtím. Pokud je napětí nízké cca. pod 12,45 V není baterie nabíjená na 100%. 100% standardní nabíjení akumulátoru lze u vozů Škoda snadno zajistit rozpojením malého konektoru u "-" pólu akumulátoru. Jde o sondu měření proudu, která posílá údaje do řídící jednotky auta. Ta je nastavena tak, aby vám "úsporou" několika gramů CO2 zničila akumulátor jeho nabíjením na max. 80%, což způsobuje sulfataci akumulátoru, snížení jeho kapacity a životnosti a jeho nízké napětí pak neumožní spustit spotřebiče, které jsou na nízké napětí citlivé - jde zejména o přídavné topení. O nabíjení na 80% Škoda-Auto záměrně mlčí a v návodu k auto o tom není jediné zmínka... V USA by to bylo na hromadnou žalobu. Všichni výrobci akumulátoru v návodu samozřejmě požadují jeho nabíjení vždy na 100%. Čidlo proudu - konenektor 2: Nespolehlivost baterií moderních aut: Jak je to ve skutečnosti s jejich výdrží?
-
Autobaterie
Pokud použiješ stejný typ baterie a kapacitu, tak nemusíš nic programovat a je to v pohodě.
Caster
Uživatel
-
Registrace
-
Poslední návštěva