Přejít na obsah

Caster

Uživatel
  • Počet příspěvků

    219
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    1

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení Caster

  1. @DoubleG Jde o Ford Mondeo EcoBoost 1.6 kombi, benzín, 118kW/160HP. Přídavné topení je přímo z výroby. Myslím, že se nespustí, pokud napětí klesne pod 12 V což cca odpovídá stavu nabití akumulátoru (SOC) 50%. Popis problému s baterkou a řešení nemá v podstatě vliv na typ auta. U Škodovek je jen snadné odpojit rozpojením konektoru kabel na sondě napětí a proudu na akumulátoru.
  2. @DoubleG Nejde jen o Exide, 100% nabití požadují všichni výrobci akumulátorů. Auto samozřejmě startuje, než baterie chcípne. Mně trvalo 2 roky, než jsem přišel na to, proč mi v zimě odmítá nastartovat přídavné topení. Je to typický příznak baterie nabíjené na pouhých 80%, sulfatace, ztráta kapacity, neschopnost dodat proud pro spotřebiče s velkým odběrem (mj. přídavné topení) aj. Při nízkém napětí baterie odmítalo přídavné topené nastartovat i když auto jinak fungovalo normálně. Po podrobném měření dvěma klešťovými ampérmetry, koupě nové baterie a vypnutí "inteligentního" nabíjení v řídící jednotce pomocí software mi konečně začalo přídavné topení fungovat na SMSku i v zimě 😉. "Úspornost" mě nezajímá, běžně jezdím 160-200 km/h, nikdy jsem neměl žádnou nehodu 😀.
  3. @DoubleGJargon Exide v návodu akumulátoru na první straně uvádí:
  4. @Jargon To je nesmysl. Odpojením kablíku od baterie přestane řídící jednotka auta dostávat informace ze sondy napětí a proudu a přejde na konvenční nabíjení baterie na 100%. P.S: Škoda záměrně ničí akumulátor "inteligentním" nabíjením jen na max. 80 % , přestože to je v přímém rozporu s požadavkem všech výrobců akumulátor nabíjet akumulátor vždy na 100 %. O nabíjení na pouhých 80 % samozřejmě není v návodu k autu ani zmínka... V USA by to již bylo na hromadnou žalobu na Škoda Auto.
  5. To je nesmysl. Připojené čidlo "inteligentně" nabíjí baterii jen na max. 80% viz článek v odkazu níže 😎. Nespolehlivost baterií moderních aut: Jak je to ve skutečnosti s jejich výdrží?
  6. Elektroauta jsou slepou uličkou vývoje. Na předražené krámy s nulovou užitnou hodnotou nemá 95% lidí. V paneláku navíc není, kde je nabíjet 😡. P.S. Že nikdo nevyžene na pole zemědělce v elektrotraktorech 🤩. Ekofašisti v EU (Piráti - Peksa a další) buzerují jen řidiče osobních aut. „Z českých europoslanců podpořila 60% snížení emisí do roku 2030 trojice pirátských europoslanců, a sice Mikuláš Peksa, Marcel Kolaja a Markéta Gregorová a Stanislav Polčák (STAN). Luděk Niedermayer (TOP-09) se zdržel. Ostatní čeští europoslanci návrh nepodpořili, Kateřina Konečná (KSČM) nehlasovala.“ EU odhlasovala ještě radikálnější snížení emisí, má to pomoci ekonomice
  7. Není nad 100% nabíjení baterie ;-) EXIDE Equipment GEL ES900, 12V 80Ah. Dálkové měření napětí pomocí IoT (SigFox).
  8. Caster

    Autobaterie

    Kámo, akumulátor se ti také v pohodě nabije na 100% externí nabíječkou z Lídlu úplně v pohodě a "nevaří se". Stejně se nabije i v autě.
  9. Caster

    Autobaterie

    Poznáš to jednoduše pohledem na "-" pól svého ukumulátoru. Pokud tam máš sondu proudu (konenektor 2), tak se ti akumulátor nabíjí jen na 80%. Rozpojením konektoru přepneš nabíjení na konvenčních 100%.
  10. Caster

    Autobaterie

    Jediný důvod nabíjení pouze na max. 80% je nesmyslná úlitba ekofašistů z řad Pirátů (Pexa), STAN a dalších, aby se kvůli pár zdánlivě "ušetřeným" gramům CO2 stromy více zelenaly 😡. Nespolehlivost baterií moderních aut: Jak je to ve skutečnosti s jejich výdrží? EU odhlasovala ještě radikálnější snížení emisí, má to pomoci ekonomice Komentář: Za drahou elektřinu může německá Energiewende
  11. Caster

    Autobaterie

    "celkové napětí se pohybuje v rozmezí 15,3 - 16,5 V a nemění se, měření se provede v rozsahu dvou hodin," v navod EXIDE.pdf je chybně uvedeno. Napětí při nabíjení akumulátorů nabíječkami EXIDE je v rozsahu 13.7–15.5 VDC at 25°C viz prospekt (má poznámka: v závisloti na typu baterie a okolní teplotě). NABÍJENÍ AUTOMOBILOVÉ BATERIE - TAKTO TO PROVEDETE SPRÁVNĚ!: Jakou nabíječku potřebuji? Obecně platí pravidlo, že pro nabíjení baterií nainstalovaných ve vozidle jsou velmi vhodné plně automatické nabíječky (omezení nabíjecího napětí na 14,8 V).
  12. Caster

    Autobaterie

    Nesmysl. Před nástupem elektroniky v autech se akumulátor nabíjel alternátorem a jednoduchým regulátorem na 100% bez problémů. Dnes je to stále to samé, pokud se vypne "inteligentní nabíjení". Pro 100% nabití nepotřebuješ 16 V viz skutečný průběh napětí při jízdě na mém akumulátoru (max. nabíjecí napětí z alternátoru je cca 14,75 V):
  13. Caster

    Autobaterie

    To je nesmysl, řidídí jednotka nemá potřebné informace. Rozpojení konektoru spolehlivě zajistí 100% nabíjení - ověřeno zde ve fóru "x" řidiči ;-).
  14. Caster

    Autobaterie

    S největší pravděpodobností se ti akumulátor díky "inteligentnímu" nabíjení nabíjí jen na max. 80% a proto dostáváš hlášku o nízkém napětí akumulátoru. Doporučuji změřit napětí na akumulátoru druhý den po jízdě den předtím. Pokud je napětí nízké cca. pod 12,45 V není baterie nabíjená na 100%. 100% standardní nabíjení akumulátoru lze u vozů Škoda snadno zajistit rozpojením malého konektoru u "-" pólu akumulátoru. Jde o sondu měření proudu, která posílá údaje do řídící jednotky auta. Ta je nastavena tak, aby vám "úsporou" několika gramů CO2 zničila akumulátor jeho nabíjením na max. 80%, což způsobuje sulfataci akumulátoru, snížení jeho kapacity a životnosti a jeho nízké napětí pak neumožní spustit spotřebiče, které jsou na nízké napětí citlivé - jde zejména o přídavné topení. O nabíjení na 80% Škoda-Auto záměrně mlčí a v návodu k auto o tom není jediné zmínka... V USA by to bylo na hromadnou žalobu. Všichni výrobci akumulátoru v návodu samozřejmě požadují jeho nabíjení vždy na 100%. Čidlo proudu - konenektor 2: Nespolehlivost baterií moderních aut: Jak je to ve skutečnosti s jejich výdrží?
  15. Caster

    Autobaterie

    Pokud použiješ stejný typ baterie a kapacitu, tak nemusíš nic programovat a je to v pohodě.
×
×
  • Vytvořit nový...