Doplním postreh po vyriešení problému.
Radiátor, resp. celý systém bol zanesený. Prestalo kúriť.
Predpokladám, že rozožieranie radiátora G13 trvalo dlhšie.
Pred výmenou, aj keď auto kúrilo, sa voda ohrievala veľmi rýchlo po štarte. ručička sa držala vždy na 90ke, teplota oleja tiež v pohode.
mám 1,6 TDI a pripisoval som rýchlejší ohrev v zime aj tomu, že mám prídavné elektrické kúrenie od výroby.
Postreh:
To rýchlejšie zohriatie na pracovnú teplotu spôsoboval upchatý radiátor, resp. zanesený okruh.
po štarte a prejazde 5km, bola voda okolo 70 podľa ukazovateľa a olej už ukazoval 50C.
Teraz sa voda ani nepohne po 5km a olej nabehne tak po 10 km jazdy pri týchto teplotách.
Takže ak máte TDI a voda, olej sa Vám zohrieva rýchlejšie, je to jeden zo signálov upchávajúcej sa sústavy.
Ešte jeden postreh.
Predtým, ak som auto odľahčil od záťaže, výjazd z diaľnice, klesanie na diaľnici, teplota oleja šla dole o 5-9C.
Teraz naopak, auto ide do záťaže, teplota oleja začne klesať. A aj pri odľahčení ak klesá, klesá pozvoľnejšie a pomalšie.