
-
SOS tlacitko Scala
U mňa preverili batériu a 98% stav. Stačil reset cez diagnostiku-potvrdenie výmeny batérie a zase sa vyzelenila kontrolka. Tipujem, že do ďalšieho opustenia krajiny bude zelená :)
-
SOS tlacitko Scala
super, tak potom prístup je rýchly. tá časť palubovky sa dá dať dole za 3 min
-
SOS tlacitko Scala
K čomu je návod, nie je problém poriešiť. Minulú zimu som mal rozobratú polku palubovky aby som si sám dohľadal prečo radiátor nekúri. Jedine, čo bude treba je si myslím nakódovať. A to už doriešim tiež. Mám niekde stiahnutý aj workshop, tak si pozriem, kde presne to je. Ak samozrejme bude treba výmena batérie. Podľa tohto obrázku je to položka 12
-
SOS tlacitko Scala
Hej, pozeral som že rapid má okrúhlu a končí B čkom. Tie skladom škoda diely majú. Ako ja si počkám na to, či je fakt vadná a poriešim si to doma sám. Ja tam nebudem chodiť ako na hodiny klavíru. bez tak ma to auto len okráda o čas a dovolenky.
-
SOS tlacitko Scala
Tak to som zvedavý na tie zásoby. Ja idem 5.10. na výmenu žhavičov a rovno aj SOS nech pozrú, či treba výmenu, či stačí oblafnúť. Ale tie diely u tej škody sú za mňa sklamanie. Argumentujú tu na fóre, že servis všade, lacné a dostupné diely a mňa naposledy 2x otočili keď som mal termín na výmenu guľových čapov (za mňa spotrebný materiál). nakoniec po 5t čakania som si ich zohnal z aftermarketu. Pozeral som tu batériu aj na škoda diely. No, asi jedine zo zahraničia si objednať potom.
-
SOS tlacitko Scala
@LuBe79 ak ho máš v záruke a premerajú ti baterku a nebodaj by ti tvrdili, že SW chyba, vypýtaj hodnoty z merania. Lebo aj slabšia baterka sa dá ešte okabátiť, aby si neskončil potom mesiac po záruke s tým istým tam
-
SOS tlacitko Scala
@LuBe79 Mam tu istú chybu od dovolenky v zahraničí. Tlačidlo červené 2 mesiace a po stlačení funguje. Daj si v servise baterku premerať. Robí to aj vtedy, keď je baterka ok a zblne to. V diagnostike sa dá v takom prípade zadať info, že baterka je vymená a chyba vymazať. Ale treba premerať jej hodnoty! U mňa carista chybu nevie odstrániť a keď pôjde na výmenu žhavičov, tak to poriešia. U mňa sa toto deje zakaždým, keď auto opustí republiku, takže nebude to len stavom tej baterky, ktorú už párkrát vymenili ešte rámci reklamácii aj s RJ SOS:
-
Koupě ojeté Scaly
@vormen ak pozries sekciu vase auta, je tu clen co vymenil scalu za faceliftovanu a potyka sa s tymi istymi problemami co na zaciatku vyroby. a mimo toho, ten motor co mam, ci diely, systemi co su v aute uz roky predtym ficali napriec koncernom. a tie iste chyby sa im objavuju roky ci uz u 4kruzkov, vw, skoda. To nie je je o scale samotnej. To je o pristupe k rieseniu a odstranvaniu systemovych chyb a ako sa k tomu stavaju. Lebo kazde auto moze mat vadu, ci nieco vyskocit. Ale ked nejaka vada sa opakuje, tak ten diel sa snazim vychytat a nie ho tam davat 10 rokov dokola s tou vadou. A to je ten princip, na co casom budu doplacat aj cislami. ziostanu verny a ti co to budu akceptovat. na rovinu poviem, ze scalu menit nebudem. padla o tom rec na jar, uprednostnil som bazen pre rodinu miesto noveho auta. nejdem pisat co by som si vybral z toho mala co na trhu zostalo v dostupnej a rozumnej cene, co ja za auto som ochotny dat. proste to co mam je nepodarok a nemienim ho ani nikomu posuvat a cakat telefonat, ze to tam je vadne a ine. dozije svoje a ked zena pojde do dalsej vymeny, ja si zoberiem jej a toto pojde na "srotovisko". principom kupy noveho auta u mna je, ze nechcem mat starost so servisom nad ramec garanciek, stracat cas a peniaze. za poslednych 10r je to 3 nove auto a je jedine, co nenaplnilo ani jeden bod z tohto. caste navstevy servisu (riesenie nahradneho vozidla pri dennom najazde 200km), zvysene naklady po zaruke na vady, ktore by sa nemuseli stat, keby poriesia svoju cast "diela", atd.
-
Koupě ojeté Scaly
Skoda ze tych smoliarov je viac okolo mna. Ci uz o4, aerton, superb, arona, scala, tiguan...asi auta so systemovymi chybami posielaju mojim znamim. mno z tych ludi co poznam, si kupi dalsie auto od koncernu uz asi len 1. a to uz ani zamestnanec vw s vyraznou zlavou si od nich nekupil dalsie auto a siel do japonca...takze o niecom to svedci...
-
Koupě ojeté Scaly
@vormen neda mi nereagovat na tvoj prispevok... To ze je stale vysoky pocet ludi, co to kupi nie je o kvalite a vybornosti. U skody skor u tradicie a neznalosti (ako u mna) ze vobec neriesia veci, co sa u nich objavuju roky dokola ako vady, ktore maju viare modeli. Plati to na cely vw koncept. Nie som neprajnik, ale sklamany zakaznik, co mozno vnima veci z technickeho hladiska, kedze je to oblast v ktorej posobim a dokazem registrovat aj veci, co mozno bezny laik nie. Hlavne co je zarazajuce, ze vady, nie banalne, sa ani po rokoch nevyriesili a opakuju sa napriec znackami a modelmi spadajuce pod VW koncept. Pritom mnohokrat by stacilo stopnut vyrobu toho dielu, modifikovat ho, ci byt ferovy voci zakaznikom a priznat si chybu. Len uvediem. G13 chladiaca, ktoru dostalo moje auto v 2019 a o probleme s nou sa vedelo v 2016/2017 a popisal to aj Vaculik veselo davali do aut do 2020. Po prechode na G12 evo kolkych majjitelov aut v zaruke s tou chladiacou kvapalinou a nastevujucich autorizak oboznamili s tym, ze to treba vymenit, ci dokonca sa podujali vymenit na svoje naklady pocas zaruky? Som si isty, ze nula! Ved po zaruke z nich skasneme peniaze pri rieseni upchaneho radiatora kurenia a inych komponentov. U mna 1500 eur. A takych veci je na aute viac. A ako teba tesi kazda jazda, tak mna tesi kazda cesta, ktora neskonci servisom :) Aktualne na vymenu zhavic (ok, spotrebna vec, ale predchodcovia dokazali odjazdit 2x tolko km z povodnym dielom), SOS nefunguje od dovolenky(to sa opakuje kazdy rok akonahle auto opusti republiku), Nasledky degradovanej G13 su na aute dodnes a uz sa prejavuje aj nevracajuci sa spojkovy pedal z casu na cas - samozrejme valcek na vymenu. Tie valceky sa seru uz 15 a viac rokov. Takze za 6 rokov pouzivania je to za mna suverejne najhorsie auto, ktore som vlastnil, mal moznost pouzivat A myslim si, ze to auto dizajn, priestor, jazda super, no vdaka laksnemu pristupu a nevyriesenym problemom je kvalitativne jedno z najhorsich.
-
Vada laku- má cenu to řešit?
Je auto v záruke... reklamácia. nie, zvážiš či ti to za to stojí, Jaaaj a v servise nebuď prekvapený, citujem: "v živote som také nevidel.." to by si mohli dať miesto simply clever
-
Zadní vlečná náprava zkušenosti
@fsociety19x stíš rádio
-
Vysoká teplota oleje
@Octavio1996 Problém bol s chladiacou kvapalinou G13. Dávali ju do aut do roku 2020. O probléme sa už písalo 2017. Takže tak isto moja scala 1,6 tdi dostala G13. Samozrejme si to odniesol radiator kúrenia v interiéri s tým, že následne sa robil preplach. Auto prestalo v zime kúriť. Rozvody boli menené pár mesiacov predtým. Začiatkom leta začal problém s prehrievaním oleja. Liezol k 125°C pri 20°C vonku. Robil sa ďalší preplach, naposledy výmena chladiča oleja. Jednoznačne problém bude na chladiacom okruhu. Vodná pumpa/termostat/chladiče, chladič oleja. A som si istý, že si tam mal tú úžasnú G13 chladiacu a po záruke za naše náklady môžeme riešiť to, čo mala riešiť škodovka. Veď prečo by v ročnom aute v 2020 vymenili chladiacu za G12+ (nahradila G13) alebo dali vedieť zákazníkom, že máte tam kvapalinu, ktorá degraduje a upcháva časti na chladiacom okruhu. Takže teploty, čo uvádzáš, nie sú ok. Ak si menil rozvody a pumpa, tak choď po chladiacom systéme ďalej. Sú tam 3 chladiče, chladič klími, chladič vody a pomocný chladič. Chladič oleja, atď. Takže je tam dosť vecí, ktoré môžu byť príčinou a ani autorizák ti s tým neporadí. Písal som aj na ŠA centrálu a odpoveď...autorizák to vyrieši. Prvá veta v maili, autorizák si už s tým nevie rady...a fakt nemienim pokus omyl platiť tejto firme.
-
Teplota oleja
Vypada ze ano. Cesta domov sviznejsie tempo a max. booo 110 co som videl 2x kratkodobo na par sekund. Po zjazde z dialnice to zbehli pid 100ku behom 1km. Predtym to liezlo dole aj 10km
-
Teplota oleja
Tak pár stovák km od výmeny chladiča oleja už nabehané. Teplota oleja klesla cca o 8-10°C. Dnes cesta do práce 75km, z toho cca 50 diaľnica. Vonk. teplota 21°C, tempomat 137km/h na diaľnici. Najvyššia teplota oleja 108°C. Pri zaťažení a stúpaní teplota klesala až k 99°C, pri klesaní naopak stúpala. V priemere 104°C je za mňa už super. Minulý piatok diaľnica so zastávkou na pol ceste-cca 10 min zastávka. Teplota vonkajšia 35°C, najvyššia nameraná teplota oleja 113°C. Uvidíme cestou domov, keď budú vyššie teploty a dám súvislú jazdu. Ale myslím si, že tá výmena mala opodstatnenie. Čo ma mrzí je servis. - olej nedoplnený po výmene chladiča oleja - toto je za mňa úplne, že mimo technického a logického vnímania - plus včera som dopĺňal asi 2 dl chladiacej kvapaliny. Dúfam, že všetko dobre poskladali a nestráca sa. Odvzdušnené vraj bolo.