No a přesně v té poslední informaci o hordě papírování bude asi ten zakopaném pes. Půjde o jakousi formu právní ochrany. Fyzicky a softwarově odpojit airbag, není žádný problém. Při STK nebo silniční kontrole to nikdo nekontroluje, takže se na to nepřijde. Tady nemusí být žádná obava. Problém nastane až při havárii, když dojde k vážnému zranění nebo ještě něčemu horšímu ……. Dětská sedačka tam určitě nebude připnuta neustále a čas od času pojede i běžný spolujezdec. Po takových to následcích havárie, většinou následuje znalecký posudek příčiny havárie a příčiny zranění.
U vozů s vypínačem to jde při jízdě se spolujezdcem jednoduše zapnout. U vozů se softwarovým vypnutím, informuje o vypnutí velká nálepka na palubní desce, spolujezdec si je vědom toho, že jede v aute ve kterém je vypnut airbag a může odmítnout na této sedačce sedět. Pro znalce potom, existuje dokument o oficielním vypnutí systému.
Domnívám se, že bude dosti těžké vysvětlit, neodborný zásah do bezpečnostního systému a to, že zásah nemohl mít vliv na následky havárie.