Přejít na obsah

TomasM

Uživatel
  • Počet příspěvků

    44
  • Registrace

  • Poslední návštěva

O uživateli TomasM

  • Narozeniny 02/01/1971

Kontaktní metody

  • Web URL
    http://
  • ICQ
    0

Návštěvy profilu

1310 zobrazení profilu

Oznámení TomasM

Nováček

Nováček (1/14)

1

Popularita

  1. Dnes jsem opravil občas nezamykající pravé zadní dveře na své Octávii II 4/2004. Postupoval jsem podle origo dílenské příručky z 2/2004 a tady je pár poznatků: - mikrospínač byl v pořádku, minimálně opotřebovaný. Příčinou závady byl studený spoj na plošném spoji v místě konektoru - klasika. Pozor, někdy nemusí být studený spoj na první pohled okem rozeznatelný. Při kontrole pomůže s konektorem zlehka zahýbat, popř., použít lupu. - Plech co drží motor pro stahování oken je jak známo přinýtovaný, nýty jsem nahradil šrouby M6 (původně jsem doporučoval M5, ale díry v plechu jsou dost velké), matky jsem přichytil z druhé strany přes oboustraně lepicí pěnovku viz obrázek. Matky na pěnovce poměrně dobře drží, pokud se lepí na čistý povrch. Neprotáčejí se a po utažení vznikne pevný a rozebíratelný spoj. Je velmi důležité před nalepením pěnovky místo očistit !!! Při dalším rozebírání dveří se nesmí na povolované šrouby tlačit. Další (asi lepší) možností jsou nýtovací matky o čemž se tady taky psalo ve vláknech o utěsňování oken, ale k tomu jsou potřeba nýtovací kleště. - Při sundávání pouzdra s krytkou (u vnější kliky) se musí povolit z boku přes otvor šroub stahující třmen (20 Torx). DP doporučuje cca 3 otáčky. V mém případě bylo nutno skoro 20 otáček než třmen opravdu uvolnil pouzdro. Jen je třeba hlídat aby šroub nevypadl do dveří, ale to normální člověk včas pozná a 1-2 otáčky zpět šroub udrží v závitu ... Takže všem dalším přeji mnoho zdaru !
  2. Jo, základní nastavení jsem udělal po každé výměně. Dlouhý stisk ECON + levé spodní tlačítko..., ale nepomohlo to. Myslím si, že ten Climatronic, co jsem koupil byl nějaký nemocný.
  3. Výhřevy dodělány, ale vyskytl se další problém. Po výměně ovládacího panelu Climatronic mi začala zlobit klimatizace, nešla vnitřní cirkulace a celkově se to chová dost zmateně. Původní Ř. jednotka Climatronicu (OII předface) bez výhřevů z 04/2004 měla označení 1Z0907044D, nová (taky předface) s ovládáním výhřenů z 01/2007 měla označení 1Z0907044S. Je možné , že jsem přes inzerát koupil už vadnou. Ale taky už tady někdo psal, že bude třeba přehrát v ŘJ Firmware. Určitě vím, že elektronika Climatronicu nemá žádnou vazbu s ovládáním výhřevů. Jsou tam jen reostaty s rezistorem v sérii. Takže problém jsem vyřešil doplněním původní ŘJ o chybějící součástky tj. 2x reostat na ovládání výhřevů, 2x zelená LED pro podsvit, 4x rezistor. Prostě jsem ty součástky prohodil a vypadá to, že klima bude opět fungovat OK.
  4. TomasM

    Chyby na VAGu

    Ve výpisech některých vad v VAGu je uveden datum a čas. V mém případě tam mám ale nesmysly (Date: 2000.00.00) U jiných aut jsem viděl ve výpisu skutečné datum. Dá se ten datum někde nastavit ? díky
  5. No já měl úplně stejný problém. Také Nexus od výroby a pin nikde. Ve škodovce mi ho zjistili za 220Kč
  6. Dnes jsem se úspěšně pustil do tempomatu a pokud se použije origo pin, který by měl v konektoru opravdu držet, musí se nutně na to jít z meziprostoru. Pak to není až taková pakárna. Tady stručně shrnu postup: 1. odmontovat stěrače a kývavým pohybem je sundat z ozubených kůželíků. Zdá se, že to drží jako přilepené ale jde to. 2. sundat pryžové těsnění ze strany motoru, vyjmout plastový horní kryt (rozpojit hadičku k ostřikovači) a mezistěnu ze strany od motoru, kterou drží dva šrouby. 3. odšroubovat dva šrouby které přes pryžové silenbločky drží sestavu motorku štěračů s táhly. Poté vyjmout sestavu ven. Je to tak trošku "Ježek v kleci", ale jde to :-). Samozřejmně také nejprve odpojte konektor k motorku stěračů. 4. odšroubovat tři matky držící plastový kryt konektoru, poté už je volný přístup k modrému konektoru T12d zajištěném červenou lištou. viz foto 5. uvolnit červenou lištu, rozpojit konektor a zatlačit jej dovnitř, uvolnit fialové zajištění pinů atd.... Mnoho zdaru a dík za informace autorům předchozích příspěvků.
  7. Taky mě to čeká, chtěl bych se zeptat, zda se k tomu konektoru T12d mám teda dobývat zevniř auta, nebo musím jít do meziprostoru? Budu si muset před odpojením Akumulátoru zvednout stěrače? Předpokládám, že konektor bude nějak přístupný zevnitř někde za jednotkou BSG. Ale jestli to dobře chápu, tak abych byl schopen konektor vytáhnout z držáku, budu muset jít do toho meziprostoru (pod stěračema). Je to tak? díky předem za rady.
  8. Nainstaloval jsem konečně kabeláž na výhřevy a ouha. Piny koupené do ř.j. Climatronicu N__90358501 nejsou totéž co piny se žlutým servisním kablíkem 000 979 009. Typ N__9... je menší a v konektoru je pak "volný", takže na to ostatní upozorňuji. Někde na Inetu jsem našel, že tento samotný kontakt by měl být levnější náhradou, žlutého servisního kablíku. Doporučuji pustit raději pár Kč navíc a koupit 000 979 009.
  9. Tak jsem dnes koupil kontakty, potřebné do palubky při dodělávání výhřevu. Konkrétně pro pojistky SC37 a SC46 (větší a menší ISO kontakty), dále pro tři vodiče k potenciometům do Climatronicu a kontakt do BSG. Číslo samostatného kontaktu do BSG jsem nikde nenašel, ani mně ho nikdo neporadil, takže mám drahý žlutý kablík se dvěma koncovkami. Akorát je problém, že samostatné kontakty se objednávají po 10ks, z čehož můžou mít někteří prodejci ohromnou radost, když po nich chcete jen 1ks Jinak viz foto účtenky. Edit: Pozor !!! Kontakt N__90358501 neodpovídá požadovanamu originálu, proto tento typ nedoporučuji, ostatní kontakty jsou OK.
  10. TomasM

    PINY

    Netušíte někdo jaké má číslo samotný kontakt, který se jinak dodává jako kablík č. 000979025 ? Je to kontakt č.1 na hnědém 12-ti pinovém konektoru centrální řídicí jednotky vozu, kam se přivádí signál od řídicí jednotky vyhřívání předních sedadel. Díky
  11. Rozhodně zmíněná kabeláž není "ta co se tam dává originál" alespoň ne do OII. Já jsem totiž tu zmíněnou kabeláž koupil a upravovat se musí. Konkrétně tam třeba zcela chybí bílý vodič do BSG, za to je tam několik vodičů navíc na pozicích, které se vůbec nepoužívají, některé jsou příliš dlouhé atd.... Ale po úpravách se bez problémů použít dá, to zase jo. A víc už se okolo toho hádat nebudu... Jinak čísla pinů které jsem uvedl ve své předchozí zprávě nejsou samotné piny ale krátké kablíky s pinem na obou koncích, takže samotné piny lze sehnat ještě výrazně levněji. Jak jsem napsal i tak s těmi čísly si nejsem 100% jistý Někde tady na fóru existuje vlákno, kde se čísla pinů řeší. Takže kdo chce ať hledá. Také jsem teď hledal piny pojistkám do BSG a do Climatronicu, protože ty svoje sedačky mám zatím zapojené provizorně. Nechtěl jsem oddělávat plasty když mrzne. Takže provizorní kabeláž vypadá jako by mě tam někdo nainstaloval nástražnou plombu .
  12. Informace o číslech pinů uvádím bez záruky, číslo konektoru je na 100%. Takže mělo by to být takto: Konektor 7L0 972 762 by měl stát cca 67Kč Budeš potřebovat 4ks kontakt se zajištěním 2,8mm 000 979 022, sada 5ks by měla stát 87Kč Budeš potřebovat 5ks kontakt se zajištěním 4,8mm 000 979 136, sada 5ks by měla stát 87Kč Oba konektory i s kontakty bys měl pořídit za cca 308 Kč, což je lepší než jakýsi "hotový" kabel který se stejně musí upravovat za 1600 (některé dráty tam chybí a některé jsou navíc...) Climatronic, pokud má potenciometry pro ovládání výhřevů by měl s regulátorem fungovat vždy. Ovládání vyhřívání sedaček nemá s se zbytkem Climatronicu žádnou souvislost. Tam se připojují jen ty dva potenciometry (10kOhm). Je to obyčejný analogový regulátor se vstupem pro blokování. To je ten tuším bílý drát co vede do BSG. Takže to co máš obrázku by mělo být OK. O principu funkce regulátoru k výhřevům jsem tady psal už dříve.
  13. Ano, origo kabeláž vede ve společném svazku je daná VINem, závisí na výbavě. Zvlášť origo kabel jen pro výhřevy neseženeš. Ale dá se koupit za šílené peníze jakýsi podobný (pro OII ne úplně vhodný ) kabel pro dodělání sedaček, který se dá po určitých úpravách použít viz: http://www.auto.asp2.cz/images/octavia2/kabelaz%20na%20vyhrevy.jpg Když ale koupíš 10ti pinový konektor 7L0 972 762 a do něj příslušné piny (jsou tam dva druhy plochých kontaktů šírší a užší viz Etka) ušetříš mnoho a mnoho peněz. Ostatní informace najdeš, když projdeš celou tuto diskusi. Ach jo, kdybych já měl tuto informaci před pár měsíci, tak bych taky ušetřil mnoho zbytečně vyhozených prachů za kus drátu s 5x předraženým konektorem ...
  14. Chtěl bych se zeptat, nedal by tady někdo prosím originální čísla pinů pro kabeláž do palubky dle Etky? konkrétně tyto: - pin pro pozici č. 1 konektoru do BSG ? (není to náhodou stejný typ jako do Climatronicu ?) - kontakt k pojistce SC37 ? - kontakt k pojistce SC46 ? - do Climatronicu č. pinu mám, mělo by to být: 000979009 dutinka pin 2,54mm Hledání obj. čísel pinů v Etce je šílené, pokud konektor obsahuje různé velikosti pinů tak nevím, který je který a u nás ve Škodovce se jim to taky nechce hledat. Na druhou stranu, chci to mít všechno originál a nenahrazovat piny nějakými jinými z GM, dávat pojistky bokem atd. Raději vysolím pár stovek navíc a bude to skoro jako od výroby. Zatím jezdím s provizorním propojením vedeným po povrchu, místo potenciometů tam mám trimr nastavený "5" a celé se to zapíná do cigaretovky, prostě děs. Ale až se oteplí hodím to konečně pod plasty tak jak to má být.
  15. Mně hadička praskla v místě pod předním sklem :-( a kapalina mi kapala na nohy. V takovém případě. Rozhodně nedoporučuji opravovat původní hadičku, je snažší ji nahradit novou po celé délce. Mimo jiné ty příšerné spojky, které rády nedrží jsou i na dalších místech. Hadička je vedena v hlavním svazku. Nejlépe PU hadičkou na stlačený vzduch o průměru tuším 6mm. 10m stálo v SMC cca 220Kč. Novou hadičku protáhneš z motoru pod palubkou a pak přes prahy dozadu. Spotřeba cca 7-8m. Kup raději 10m:-) Jinak někde tady už jsem asi před rokem o tom psal.
×
×
  • Vytvořit nový...