Přejít na obsah

Emppu

Uživatel
  • Počet příspěvků

    91
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení Emppu

  1. ABS problémy zmizely spolu s dobitím baterky... Původní je vadná a čekám na novou, na 90% je tam vadný jeden blok - baterka drží napětí, ale dává velmi malý proud. Spolu s tím, že byla vadná a zároveň vybitá krátkými jízdami, nedokázala při odbuzení altíku (např. prudký rozjezd) pokrýt odběr proudu, což vyvolávalo chybu ABS... Takto zní provizorní hypotéza, která se s každým dalším dnem pouze potvrzuje... Za pár dní bude snad možné tuto hypotézu prohlásit za teorii. Horší je, že se zmizením jednoho problému se objevil problém jiný - sahara nejen že běží pouze na druhý stupeň, ale ještě se spustila na studeném vypnutém zamčeném autě, zatímco jsem byl pryč, a vybila totálně baterku... To je ale jiné téma a vypadá to (snad) na ŘJ ventilátoru.
  2. Jasné, to je tak asi podobné, jako s pneumatikami a jejich skladováním. Nějaké tipy na ověřené prodejce? Raději bych nakoupil u specializované firmy, než třeba od Alzy, která to překupuje kdoví odkud Jinak s tou klimou to malinko souvisí, byť nepřímo - kompresor je sice hnán motorem, ale čistě elektricky je zde třeba větší poptávka po běhu sahary na volnoběhu / při stojícím vozidle nebo na běh ventilátoru v interieru, když klima běží na max (typicky po začátku jízdy - auto rozpálené na 40°C :D) Oba ty větráky jsou celkem žrouty. Díky za tipy a hezkou neděli přeju
  3. Dobíjení teď už v pořádku je (ale nebylo, respektive byla tam špatná kostra). Baterka tento dlouhodobý stav bohužel asi odnesla, po dobití na 12.85V (v klidovém stavu) je tam po pár dnech ráno zase 12.4V. Proud tam nic nežere ani nic podobného, během řešení různých elektrických problémů se proměřovalo úplně všecko. Ona těch 12.4V drží dlouhodobě a nikdy to za studena více nekleslo, ale už je to řekněme na spodní hraně, navíc baterka absolutně nevykrývá napětí, když krátkodobě odbudí altík (prudké rozjezdy apod.) Ale to už odbíhám od tématu Za vás je tedy nejlepší klasické zaplavené olovo? Případně existuje ještě jiná technologie, která by měla nějaké specifické výhody?
  4. Děkuji za reakci Je mi jasné, že jsou dělané primárně pro auta se start-stopy, ale měla by to být obecně novější technologie, tak by mě zajímalo, jestli je taková baterka odolnější, právě třeba ke krátkým jízdám nebo větší proudové zátěži v letních měsících s klimou. Případně existuje ještě nějaká vhodnější alternativa pro tato auta? V zásadě nemám problém po dvou letech kupovat novou "obyčejnou" baterku, ale kdyby tato vydržela déle a více, klidně bych si připlatil Zvažuji na léto taky solární "udržovací" nabíječku, aby baterka nedostávala tak zabrat
  5. Ahojte, zkoušel jste někdo EFB baterii do starších benzinových 1.4 16V BXW? Jezdím na denní bázi krátké trasy, o víkendech dálnici a povedlo se mi takto během dvou let odrovnat obyčejnou Bosch 44Ah baterku. Na vině teda bylo i více faktorů, zejména nějaké elektrické problémy s kolísáním napětí a špatnou kostrou. Teď už mám celou dobíjecí soustavu novou, tak zvažuji, že bych tam dal EFB baterku, která se s častými starty popere lépe. Altík dává dostatečné napětí okolo 14.3V, aby ji zvládal udržovat a dobíjet. Zkušenosti? Děkuji 🙂
  6. Máte pravdu, včera jsem dospěl ke stejnému zjištění Zkoumáním schémat jsem dospěl k zapojení sahary a termospínače ventilátoru. Jsou tam dvě relé pro spínání prvního a druhého stupně ventilace. Zdá se mi však, že sahara fouká pouze na plný výkon nebo vůbec. Při zapnuté klimatizaci to asi dává smysl, ale tak si říkám, že jsem nějak nezaznamenal, že by se kdy točila pouze na první stupeň. Je to tak běžné, nebo to může signalizovat nějakou poruchu sahary, jejíí řídicí jednotky, termospínače nebo třeba jen vadného relé? Tak jako tak přímá souvislost mezi saharou a ABS tady není, tudíž musím hledat příčinu jinde...
  7. Originální návod k mému modelu
  8. U předFL je to trochu jinak než u FL. SB4 = ABS (40A) SA7 = ABS (25A) SA8 = Sahara (30A) SA10 = Sahara (40A).
  9. Jenom tak ze zvědavosti... Narazil jsem na něco zajímavého 🙂 Proč na jednotku ABS vede napětí mimo jiné skrze pojistku SA10, tedy 40A pojistku ventilátoru dochlazování? Jak moc pravděpodobné je, že by vadná sahara mohla nějak ovlivňovat funkci ŘJ ABS při zmíněném poklesu napětí při rozběhu ventilátoru?
  10. Tak já též vítám v klubu 😀 Jal jsem se opravovat nefunkční ovládání oken, přičemž jsem zároveň pravděpodobně objevil dlouhodobě ignorovanou příčinu nevyhřívajícího zrcátka 😀 Měl jsem v plánu pájet, ale po přečtení zdejší diskuse doslova za pět dvanáct jsem sehnal dutinky a krimpovací kleště a spoje jsem na závěr zaizoloval smršťovací bužírkou. Doufám, že to nějakou dobu takto vydrží. 4 kabely KO, velká část ostatních porušená izolace, no prostě klasika. Přístup k tomu teda není vůbec dobrý, nejvíce času mi zabral boj s husím krkem. Podařilo se mi jej dostat ven úplnou náhodou až v momentě, kdy už jsem měl většinu vodičů opravených. Spoustu času pak zabralo jeho opětovné nasazování. Zároveň jsem si stihl krásně zanadávat na inženýry ze Škodovky, že reproduktor je přišroubovaný zevnitř dveří, nikoliv od tapce interieru. Kdyby šel vyndat, bude tam krásně místa pro manipulaci s kabely a přístup k průchodce zevnitř. Ale jo, pokud máte volné odpoledne, dá se s tím poradit svépomocí a nemusíte otravovat servis a svoji peněženku 🙂 Díky všem za rady.
  11. @Petr L. Na tlak v pneu jsem celkem pes, vepředu předepsaných 2.3Bar, vzadu 2.2. Zkoušel jsem při vesnických pojížďkách už i podhustit i mírně přehustit, pak opět návrat na předepsané hodnoty. Na výskyt závady to nemá vliv 😟 @Alma je mi to jasné, ale načatý káblík by se mohl poznat i podle odporu. @jipol57 Díky za tip, do garáže se mi na tom auto na výšku nevejde, ale když bude hezky, můžu to postavit ven za barák 🙂 I cena vypadá dobře, třeba konečně nebudu muset otravovat mechanika kvůli výměně oleje 😀 Jinak pár dnešních nových zjištění: - ABS se rozsvítí ani ne pouze při rozjezdu, jak jsem si myslel, ale obecně při vysoké zátěži motoru; vysoké otáčky + hodně plynu, což sedí nejen na rozjezdy, ale i třeba jízdu do kopce. Trochu to vyvrací mé hypotézy s napětím, protože za vyšších otáček bez ohledu na proudový odběr drží na palubní síti stabilně 14.3V. Až mě naopak napadlo, jestli tomu nemůže vadit vysoké napětí spíše, než to nízké. Ukazovalo by to třeba na načatou pojistku, kdy za podmínek velký proud + velké napětí + vysoká teplota by se snížila proudová propustnost a mohla by se začít tavit. Všechny pojistky přímo či nepřímo související s ABS (dle schémat např. s ABS nějakým způsobem souvisí i 40A pojistka dochlazování ventilátoru) u akumulátoru i v kabině jsou ale vyměněné. Nemůže být ještě nějaká souvislost s motorem a jeho otáčkami? - Mám bohužel podezření, že s jediným výskytem sporadické chyby během jízdy se ABS vypne až do dalšího testu při zapnutí zapalování. Zkoušel jsem to zadupnout, brzdí to sice úžasně, ale ABS nekopalo. Kola se mi zablokovat ani na mokré vozovce nepovedlo, asi trochu pomáhají nové letní Continentaly. Přitom dříve to mělo snahu kopat i při prudším, ale ne nouzovém brzdění.
  12. Jinak ještě k té kostře; hlavní kostra to určitě nebude, to by problém s provizorně nataženým vodičem mezi blokem motoru a baterkou zmizel. Všechny "hlavní" kostřicí kabely se navíc vyčistily, promazaly a proměřily. Pokud to skutečně kostra je, tak to musí být některý z méně nápadných kostřicích bodů, který jde jinou cestou než přes blok motoru.
  13. Cožpak o to, byla by ostuda, kdybych si s drobnými technickými problémy s technickým vzděláním neporadil 😀 Problém je spíš v tom, že nemám na podobné práce úplně nejvhodnější podmínky. Přecijen v činžovní čtvrti si člověk nenatáhne k autu ani prodlužku, natož tam něco rozebírat 😀 Stačilo, když jsem si takhle před barákem měnil rádio, a musel jsem s kabely vytaženými z palubní desky dvěma náhodným kolemjdoucím vysvětlovat, že nejsem zloděj, co se snaží ukrást auto jako nějaký padouch v amerických akčních filmech 😀 Většinu práce dělám na chalupě, kde sice mám vybavenou garáž, ale nemám auto jak zvednout, přičemž lézt pod něj na obyčejném heveru si netroufnu. Ale schémátka jsem si už prošel, mám vypsané čísly pinů na svorkovnicích a až se dostanu ke svému mechanikovi, zkusím ty kabely propípat a změřit odpor. Cením si Vaší pomoci 🙂 a dám vědět, jak celá akce dopadne.
  14. Díky moc oběma Pokud se ten šroub dá takto vyfotit, tak se tam snad dostanu s multimetrem. Zkusím ještě proměřit vůči minus pólu baterky vše možné, jestli se tam ještě někde něco neztrácí, respektive nebere napětí tam, kde by nemělo. Dál už zbývá jedině vyměnit kabelové svazky, protože vše ostatní co by mohlo tak nějak souviset se už vyměnilo. 😀 Sice nastává éra, kdy se láme a oxiduje z původní elektroinstalace ledacos, ale nejsem si jist, zda by se to projevovalo zrovna takto. Na druhou stranu, ABS se rozsvítí většinou při rozjezdu, když je velké teplo a s tím související veliký odběr proudu. Dnes večer klesla teplota k 23 stupňům, 20km jízdy a ABS se nerozsvítilo. Poukazovalo by to spíš na nějaký vadný kontakt, protože obecná porucha ABS by se projevila spíše v rychlostech nad 30km/h. Další krok, až se dostanu do servisu, bude asi prohodit zadní ložiska, uvidíme, zda se bude stále vypisovat LZ kolo, nebo porucha "přeskočí" na pravé. Moc se mi ale nezdá, že by zrovna byl vadný magnetický pásek nového ložiska na stejném kole, které vyhazovalo poruchu před výměnou. Pak už zbývá jedině autoelektrikář a dlouhosáhlé procházení kabelů 😏
×
×
  • Vytvořit nový...