Ahoj,
tak jsem si pořídil Superb a rovnou dva hatchbacky - oba jeté.
Superb 3 LK 2.0 TDi 110 kW manual 05/18 Business grey 180k km
Výbava: nemá kamery, nemá odvětrávané a masážní sedačky (černá kůže, za mě minus), nemá tažné (to mi vadí). Nemá nosníky na střeše ani panorama okno (to mi nevadí).
Náklady: dlouhodobý průměr 5,2l/100km moc ho nešetřím; výměna pružin, ramen a stabilizačních tyček vzadu; údržba prakticky jenom filtry, olej, teď mě čekají rozvody a brzdy (vím že tohle si zaslouží bídu, klidně prosím). Ty rozvody nepískají, řemen se jeví vizuálně v pořádku, voda se neztrácí, barva chladící kapaliny standardní. Bohužel mě limituje čas zavést ho do dobrého servisu. V podstatě nízké náklady.
Jízda: někdy mi přijde trochu línější ale líný jsem ve skutečnosti já řadit a vytočit motor, který končí někde na 3500 😁 režim sport je tím pádem v moji ruce a jde jen o nastavení DCC tlumičů.
Superb 3 LK 2.0 TDI 140kW DSG7° 4x4 12/27 lava blue 188k km
Výbava: zadní kamera, hnědá kůže s odvětráváním, bez masáže (bodlo by). Nemá nosníky na střeše ani panorama okno (to mi nevadí). Je lepší než předchozí.
Náklady: mám ho kratší dobu a jezdil jsem s ním míň, ale mám dlouhodobou 5,8l/100km a opět nešetřím ho. Už má za sebou i lepší servis, brzdy, rozvody, všechny oleje, filtry, tohle dalo dohromady asi 30 tis. Kč. Mám ale velké obavy z mechatroniky, setrvačníku, ale zatím bez indicií, že by se něco blížilo.
Jízda: jízda mi pocitově přijde rychlejší, ale může to být tím, že nemusím řadit, na dálnicích se projevuje lépe, hlavně v kolonách (asistent do kolony). 4x4 úplně k ničemu. Launch control jsem zkusil jednou, zažil jsem rozjezdy z lepších aut... Uvažuju výhledově třeba o chip/remap DSG.
Obě auta jsou komfortní, mám je rád a splňují mé očekávání cestování převážně Plzeň-Ostrava. Webasto je samozřejmostí pro nahřání motoru před jízdou. Mám komplet servisky a protože jsou z firmy, tak vím, že jezdily výhradně dlouhé trasy - dálnice. Věřím že Superby jsou schopné najet při poctivé údržbě půl míče.
A teď proč píšu
Jedno musí pryč a já nejsem schopný se rozhodnout, které by to mělo být.
Pocitově je lepší silnější modré. Je i trochu líp vybavené. Na druhou stranu mě straší vidina výměny dvouhmoty a setrvačníku nebo mechatroniky, nemluvě o zaseklém 4x4.
Rozum a počty mi říkají, že slabší šedé mi bude sloužit déle a za menší náklady. Slabší výkon skoro nevnímám, ale černá kůže a odvětrávání se v létě sakra hodí, stejně jako asistent do kolony.
Jak řešíte podobná dilemata vy? Jak byste se k tomu postavili v této situaci vy, případně prodám je vůbec? 😁 Moc díky