Přejít na obsah

petr164

Uživatel
  • Počet příspěvků

    15
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení petr164

Učeň

Učeň (3/14)

  • Collaborator Vzácný
  • One Month Later
  • Conversation Starter Vzácný
  • Week One Done
  • First Post

Nedávné oznámení

-8

Popularita

  1. Zdravím, parkovací senzory jsou citlivé na oxidaci kontaktů napájení. Zkusil bych je vyčistit.
  2. Ještě dodám, že podhuštění je vyslověně nebezpečné a neekopnomické - auto plave, nezatáčí, zadek se utrhne a je větší valivý odpor a tím vyšší spotřeba paliva. Mírné přehuštění nevadí, pokud se ale začne sjíždět střed běhounu, tak trochu ubrat. To nenastává u rychlých projížděščů zatáček jako jsem já, tak se pneu zakousne do vozovky a při vyšší tlaku na vozovku se pozitivně projeví vyšší tlak pneu. Mám teď po přezutí 2,4 a zvednu to na 2,6, předek i zadek.
  3. 2,4 stačí při sólo jízdách a ve dvou, 2,5 je minimu pro dva s nákladem a 2,6 pro čtyři s nákladem. 2,7 je pro 18" kola nesmysl, nikdo nejezdí po silnicích jako závodníci po okruhu, kde je vyšší tlak s ohledem na námahu pneu nezbytný. nevím co mají O3 RS v originále za pružiny, ale právě praskání pružin po naložení auta hovoří o nutnosti řešit hlavně pružiny, poř. i tlumiče a dorazy. Mám pro 1.8 TSI připravené pružiny Eibach se sériovou výškou a tlumiče Bilstein B6, také sériová výška.
  4. Vysoký rychlostní index pneu vždy znamená to, že je směs homogenní, jinak by při dvou stech pneu házelo jako koplý disk. Takže já vždy kupuji vpneu s vysokým rychlostním indexem, nyní mám nové Nexeny Nfery SU4, klídek, ticho, drží.
  5. Polož si otázku, kolik karbonu V-Power 100 Shellu uvolnilo tak, že to ucpalo filtr či expanze protekla mezi orvanýmí pístními kroužky. U Udržovaných motorů tohle nemůže nastat, pokud se ovšem za V-Power 100 neprodává něco jiného nebo člověk do benzíňáku nanatočí omylem prémiovou naftu.
  6. Vážení, premiové benzíny, tedy všechny 100oktanové a většina 98oktanových nepoužívá bioetanol, ale ETBE, který se z bioetanolu vyrábí, ale má stejnou energii hoření (výhřevnost) jako samotný benzín a neškodí pryžovým a plastovým součástem palivového traktu. Kromě toho je plný aditiv s protikorozní, čistící, mazací a stabilizační funkcí. Proto na tyto benzíny jede auto po několika nádržích lépe, protože motor pracuje s nižšími třecími ztrátami, bez úsad z karbonu a s vyšší výhřevností. Kdo nechce platit za prémiová paliiva, může dolévat VIF benzín či VIF diesel, každý tam, kam patří, cena za dávku je asi 0,5 Kč optotí 2-4 Kč za prémiové benzíny. Jenže pokud dáte VCIF do benzínu E10, pořát tam máte ten nevýhřevný bioetanol a spotřeba se zákonitě zvýší s rizikem poškození pryžových a plastových prvků palivového traktu.
  7. Vážení, mimo jste vy. Motorové oleje mají dvě základní vlastnosti: Viskozitu (tedy hustotu a schopnost se udržet na třecích dvojicích) a stabilitu, tedy zejména s ohledem na tepelné zatížení. O výrobě olejů nevíte nic, záleží na kvalitním základovém oleji, a následně na aditivaci, která stabilizuje olej. Dále lze oleje doplňkově aditivovat nanoaditivy, která mají olej jako nosič a ulpívají na površích třecích dvojic, které pak sohledem na svou podstatu buď vyhlazují (spojí se s molekulární strukturou kovových povrchů) nebo vytvoří dočasnou vrstvu mezi kovovými povrchy, kdy olej pouze "domazává". Se specifikacemi se trochu čaruje, zejména s těmi od výrobců aut. Ono W jako "winter" v SAE terminologii říká o základní viskozitě oleje za běžné venkovní teploty. Číslo za W označuje stabilní tvorbu mazacího filmu za provozní teploty motoru. Proto s vyšším číslem za W získáte jistotu mazání při vysoké zátěži a teplotách motoru. Nevykládejte mi nic o specifikacích, když o nich nic nevíte. Děkuji.
  8. petr164

    Tlumiče

    -> Casy: B4 jsou skvělé, ale snížené. Nové B6 jsou obdobné charakteristiky, tedy progresivní účinek, ale nesnížené. -> suri: Kotouče ATS jsou OK, mám je na Afách a naprosto v pohodě. Nic jiného než brzdy od ATS neberu.
  9. petr164

    Tlumiče

    Na oklávku III s původními tlumiči i pružinami (jednou zadní prasklou a svařenou) chystám toto: nesnížené pružiny Eibach ERL, nesnížené tlumiče Bilstein B6 a nové silentbloky na multilinku. Vše přesně na můji oktávku. Snížené podvozky nepovažuji za vhodné, protože nejde o sportovní vůz. Chci zacovat pohodlí, ale zlepšit jízdní vlastnosti. To je vše.
  10. Aktualizovat mapy do navigace lze z jakéhokoli portálu koncernu. Jsou "cross compatible". Jen to chce 64 GB, datové objemy rostou.
  11. Mám na Bolero návod k obsluze, kdo by ho chtěl, tomu jej daruji. Já mám Columbus.
  12. Ještě dodám, že vhodný olej má mít specifikaci VW 502 00 nebo 504 00 dle mazacího plánu.
  13. Jen pro pořádek, do ojetin patří stejná nebo o stupeň vyšší viskozita, tedy v tomto případě 5W nebo 10W, ta vyšší pokud jsou mazací kanálky schopné hustší olej převést. Důvodem pro vyšší viskozitu jsou opotřebení materiálu a větší vůle třecích dvojic. Nevím jak je to u škodovek s mazacími kanálky a jejich průměry. Druhé číslo vyjadřuje tepelnou odolnost, tedy zejména tu tepelnou, proto jsou závodní oleje s hodnotou 60 i výše. Pro zde uvedenou motorizaci tedy doporučuji minimálně 5W40 a kdo motor často točí tak 5W50 nebo 5W60, pokud olej neobsahuje nanoaditiva snižující tření a tím i teplotu, kdy pak stačí i 5W30.
  14. petr164

    Koupe ojete OIII

    Právě pořizuji O3 1.8 TSI z první série, kterou si nakonfiguroval a používal výrobce, pak škodovák a konečně přízeň dealera. Považuji morory 1.8 TSI z období konec 2012 - konec 2016 za to nejlepší, co ŠMB vyprodukovala (poté, co se poučila z chyb 1.8 TSI u O2 a do následných chyb z úspor po roce 2016). Je to Elegance s individuálními doplňky na úrovni L&K, rozvodový řetěz, vzadu multilink a patrně jiné než standardní tlumiče (standardní z prvního roku stály za bačkoru a měnily se v záruce). Má najeto něco přes 160 tkm, což je po pravedelném servisu nájezd s velkou rezervou před možnými většími výměnami. Ceny se dnes pohybují výše než před 7 lety, neklesnou pod 300 tisíc a s vyšší výbavou atakují 400 tisíc. Prostě O3 před FL je držák a tenhle pružný turbobenzín s dostatečným krouťákem i výkonem je skutečně univarální a spolehlivý stroj navíc s nízkou spotřebou manuálního šestikvaltu (DSG nevěřím).
×
×
  • Vytvořit nový...