Přejít na obsah

petr164

Uživatel
  • Počet příspěvků

    9
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení petr164

Bažant

Bažant (2/14)

  • Conversation Starter Vzácný
  • Week One Done
  • First Post

Nedávné oznámení

-6

Popularita

  1. Vážení, mimo jste vy. Motorové oleje mají dvě základní vlastnosti: Viskozitu (tedy hustotu a schopnost se udržet na třecích dvojicích) a stabilitu, tedy zejména s ohledem na tepelné zatížení. O výrobě olejů nevíte nic, záleží na kvalitním základovém oleji, a následně na aditivaci, která stabilizuje olej. Dále lze oleje doplňkově aditivovat nanoaditivy, která mají olej jako nosič a ulpívají na površích třecích dvojic, které pak sohledem na svou podstatu buď vyhlazují (spojí se s molekulární strukturou kovových povrchů) nebo vytvoří dočasnou vrstvu mezi kovovými povrchy, kdy olej pouze "domazává". Se specifikacemi se trochu čaruje, zejména s těmi od výrobců aut. Ono W jako "winter" v SAE terminologii říká o základní viskozitě oleje za běžné venkovní teploty. Číslo za W označuje stabilní tvorbu mazacího filmu za provozní teploty motoru. Proto s vyšším číslem za W získáte jistotu mazání při vysoké zátěži a teplotách motoru. Nevykládejte mi nic o specifikacích, když o nich nic nevíte. Děkuji.
  2. petr164

    Tlumiče

    -> Casy: B4 jsou skvělé, ale snížené. Nové B6 jsou obdobné charakteristiky, tedy progresivní účinek, ale nesnížené. -> suri: Kotouče ATS jsou OK, mám je na Afách a naprosto v pohodě. Nic jiného než brzdy od ATS neberu.
  3. petr164

    Tlumiče

    Na oklávku III s původními tlumiči i pružinami (jednou zadní prasklou a svařenou) chystám toto: nesnížené pružiny Eibach ERL, nesnížené tlumiče Bilstein B6 a nové silentbloky na multilinku. Vše přesně na můji oktávku. Snížené podvozky nepovažuji za vhodné, protože nejde o sportovní vůz. Chci zacovat pohodlí, ale zlepšit jízdní vlastnosti. To je vše.
  4. Aktualizovat mapy do navigace lze z jakéhokoli portálu koncernu. Jsou "cross compatible". Jen to chce 64 GB, datové objemy rostou.
  5. Mám na Bolero návod k obsluze, kdo by ho chtěl, tomu jej daruji. Já mám Columbus.
  6. Ještě dodám, že vhodný olej má mít specifikaci VW 502 00 nebo 504 00 dle mazacího plánu.
  7. Jen pro pořádek, do ojetin patří stejná nebo o stupeň vyšší viskozita, tedy v tomto případě 5W nebo 10W, ta vyšší pokud jsou mazací kanálky schopné hustší olej převést. Důvodem pro vyšší viskozitu jsou opotřebení materiálu a větší vůle třecích dvojic. Nevím jak je to u škodovek s mazacími kanálky a jejich průměry. Druhé číslo vyjadřuje tepelnou odolnost, tedy zejména tu tepelnou, proto jsou závodní oleje s hodnotou 60 i výše. Pro zde uvedenou motorizaci tedy doporučuji minimálně 5W40 a kdo motor často točí tak 5W50 nebo 5W60, pokud olej neobsahuje nanoaditiva snižující tření a tím i teplotu, kdy pak stačí i 5W30.
  8. petr164

    Koupe ojete OIII

    Právě pořizuji O3 1.8 TSI z první série, kterou si nakonfiguroval a používal výrobce, pak škodovák a konečně přízeň dealera. Považuji morory 1.8 TSI z období konec 2012 - konec 2016 za to nejlepší, co ŠMB vyprodukovala (poté, co se poučila z chyb 1.8 TSI u O2 a do následných chyb z úspor po roce 2016). Je to Elegance s individuálními doplňky na úrovni L&K, rozvodový řetěz, vzadu multilink a patrně jiné než standardní tlumiče (standardní z prvního roku stály za bačkoru a měnily se v záruce). Má najeto něco přes 160 tkm, což je po pravedelném servisu nájezd s velkou rezervou před možnými většími výměnami. Ceny se dnes pohybují výše než před 7 lety, neklesnou pod 300 tisíc a s vyšší výbavou atakují 400 tisíc. Prostě O3 před FL je držák a tenhle pružný turbobenzín s dostatečným krouťákem i výkonem je skutečně univarální a spolehlivý stroj navíc s nízkou spotřebou manuálního šestikvaltu (DSG nevěřím).
×
×
  • Vytvořit nový...