
martius
Uživatel-
Počet příspěvků
296 -
Registrace
-
Poslední návštěva
-
Dny vítězství
3
martius naposledy zvítězil 26. Duben 2011
martius nejvíce like obsah!
Oznámení martius
Nováček (1/14)
12
Popularita
-
Toto téma by mě taky v současnosti zajímalo. Ale zřejmě to bude všude stejné. Nejhorší je, že když člověk najde servis o kterým si myslí, že je ok a pak se přes známého dozví, že např. při výměně oleje vypustí cca 1/2 a tu doplní novým a vám naúčtuje celou předepsanou spotřebu. Vola jsem na info linku do škodovky a bylo mi sděleno, že takovou statistiku nemají. No kdyby měl někdo nějaký tip napište.
-
...maďarština není pro me chlapi, ale OK beru to mate pravdu a připojují opravu: Gyor a Szekesvehervar:-) :-) Snad jsem aspoň pobavil:-) :-)
-
Taky pridam par poznatku:-) Trasa Ostrava - Balaton furt po dálnici krom asi cca 80 km úseku mezi Gyerem a Shekesfehervarem , konečná stanice Siofok. Auto narvane az po střechu vpředu dva dospělí vzadu ve vlastních sedačkách dva prcci:-) Celou cestu běžela klima a lednička v kufru, rychlost plus minus 130 km/h, spotřeba po dojezdu 6,9 l. Na dalnici se spotreba drzela okolo 7,2l. Motor je neskutečný tahoun. Při předjíždění na okreska bylo potřeba radit trojku a hnát ot. do max. výšin. Cesta měřila cca 510 km a vc. nutnych prestavek byla zvládnuta za necelých 7h.Dálnice v Maďarsku jsou kvalitní, značení perfektní. Z jizdy, zejména z auta jsem řidičský nadsen:-)
-
Já mám dlouhodobou spotřebu 6,0l dle výpočtu z tankování. Na poslední nádrží mám lehce za půlkou a najeto 430km. Auto ma velice slušnou spotřebu. Hodně jsem ted jezdil pouze okresky a spotřeba se pohybovala okolo 5,5l. Za me dobry:-)
-
Mám stejném motor jen v FII kombi a nikdy jsem ještě nedolel ano kapku. Kontrolu provádí nahodile, ale vždy je tam přesně - úbytek žádný.
-
Vůbec bych se cesty do Chorvatska nebál.Mám dvě malé deti a když jedem někam na delší dobu tak auto je narvane,ze ani kugr zavřít nejde:-) :-) Loni jsme jeli z Ostravy na dovolenou k Praze a spotřeba byla myslím okolo 7,5 s Klímou.Do Chorvatska se chystame příští rok a už se moc tesim.Ten motor se nezdá, ale je to dobrej tahoun:-) :-)
-
Taky potvrzují - pokud se s tím jede okolo 120 km/h je spotreba okolo 6,5l - podle profilu trasy i nižší.Já mám modelový rok 2010 a o při 130 km/h jsou okolo 3600.
-
No já jsem ted mel za posledních cca 1400km dle pp2 spotřebu 5,6l,ale je v tom velká převaha mimo městských, nedalnicnich jízd dle předpisů - město bych odhadoval tak na 20%, což docela jde. S motorem jsem velice spokojený, je to dobrej dric:-) :-)
-
Mel jsem cestu do Německá a na dálnici, kde se dalo jsem to držel mezi 160-170km/h:-) Plny kufr az po strop.V autě dva dospělí a celou dobu spuštěna klima. Auto nemělo sebemenší problém tuto rychlost udržet.Hluk od aerodynamickeho odporu prehlusoval zvuk motoru, ale nebylo to tak hrozné, ze by člověk musel nějak zvyšovat hlas nebo to bylo nějaké nepříjemné.Stabilita v pohodě a to ještě foukal boční vítr.No ale spotřeba byla taky slušná.Bohužel jsem se zapomněl podívat na celkový průměr, ale vim ze oscilovala mezi 8,5-10,0l a ve stoupánich okolo 12,5l.Motor točil okolo 4500ot.Na to ze mam 1,4 to jelo moooc hezky:-) Jinak při 130km se pohybují okolo 7,0-7,5l podle okolonosti:-)
-
Aha, tak to je v pohodě. Dolivam stejně množství. Dík za odpověď :-)
-
Misubaro: já dolivam chladicí kapalinu každém rok - cca 4dcl. Servisak mi říkal, ze prej je to v pohode.Co myslis tvým malým množstvím? Jako, ze auto zahlasilo úbytek nebo když ses díval do motoru mel jsi viditelne malo.Jak často jsi doleval.
-
Trasa Ostrava - Mladějov na Moravě - celkem cca 160 km, z toho cca 70% dálnice (průměrná rychlost dle pp 105 km/h), bez klimy, po dojezdu jsem zapoměl odečíst průměrnou rychlost. Spotreba po výjezdu z dálnice 6,1l po dojezdu na místo 5,6l. Na cestě zpět byla spotřeba po nájezd na dálnici 5,1 (dlouhé klesání z Mohelničáku) a po dojezdu do OV rovných 6,5l, ale byl docela silný protivítr (prům. rychlost 103 km/h).
-
... první tvá otázka: ... dělá mi to taky pouze u studeného motoru. Ptal jsem se na to a dostalo se mi této odpovědi. Má to spojitost se řídící jednotkou, která údajně ihned po nastartování provádí nějaké "nastavování", které má ještě další spojitost nějak s výfukovými plyny. Takže když se ihned po nastartování rozjedeš zdá se, jakoby motor nejel a dusil se. Na tohle mám odzkoušené dvě možnosti buď to nechat chvilku probublat na volnoběh. Já to dělám tak, že nastartuju a pak se připoutám a otevřu si okno a pak vyjíždím a v pohodě. Prostě ta chvilka je pouze, řeknu pár vteřin cca 10-15 sec. Druhá věc je přidat více plynu. ... druhý dotaz: ... když zapneš klimu, tak samozřejmě ti to vezme nějaký výkon z motoru. A ono ta 1,4 zase tak velký výkon nemá, takže když to šmudlíš v nízkých ot. a pak řadíš a ot. ti jdou do ještě nižších tak to právě poznáš tady tím projevem, který jsi popsal. Stačí když to více vytočíš, tak, aby ot. po přeřazení spadly do optimálních otáček a máš to bez problému. Prostě tenhle motor potřebuje trochu více točit, aby se nedlavil. Spotřeba pak taky o něco málo povyskočí, ale to je daň za komfort. Když jezdím bez klímy tak jsem si navykl, že zase tolik ten motor vytáčet nemusím, bohužel s klímou, kterou teď používám v tomhle vedru skoro pořád musím točit o něco více, záleží taky na profilu trasy. Spotřeba si mi zvedne o cca 0,5 l/100km. Záleží na terénu a délce trati. Takže myslím, že asi žádný problém mít s autem nebudeš, ale kdyby se ti to nějak nezdálo není problém to v servise nechat přes noc a ráno ať zkusí a posoudí.
-
.... ja potvrzuju spotřebu 7 - 7,5 dle PP pri tacho 140 km/h - ta horní hranice je ověřena dlouhodobě na trase Ostrava - Praha s naloženým autem, klimou, zapnutou autoledničkou a dvěma dospělými + děcko v sedačce. Naopak nejnižší spotřebu jsem dosáhl Ostrava - Brno v autě sám a bez klímy 6,5l rychlost 120-130 tacho.
-
Taky by nebylo špatné napsat průměrnou rychlost a procentuální podíl kopců na trase a klimatické podmínky a venkovní teplotu, ovšem to už bychom z toho dělali kandidatní práci:) Když jedu z Beskyd do Ostravy není problém odečíst z pp hodnoty pod 5 litrů. Když fičím trasu Ostrava - Praha po dálnici 140 km/h - pak couračky po Praze a zase zpět nebudu mít průměr na nádrž okolo 6l. Naopak mimoměstské pianko, sám v autě a jarní teploty, bezproblemu můžu mít průměrku na nádrž okolo 5,7 (to mám teď). Nevím jestli u tohoto motoru je výhodné jezdit s otáčkami okolo 1500 - mě to teda příjde docela málo. Možná ta spotřeba bude o nějaké deci lepší, ale motor se podle mě už trápí. Mě když ot. padají pod 2000 (snesitelné to je ještě okolo 1800 ot) tak řadím. Motor bude při slušném zacházení držák, ale zase za až tak moderní bych ho nepovažoval. Já mám potvrzený průměr (dle provozu a venkovní teploty) - město 6,0 - 8,5l, kombinace (50% město a 50% mimoměsto) okolo 5,7 - 6,5l, dálnice (rychlost okolo 140km/h) 7,0 - 7,5l, mimoměsto 4,8 - 5,7l. Nejnižší změřenou jsem měl právě těch 4,8l na trase Demanová - až po dálnici do Frýdku - Místku po okreskách. Nejvyšší bylo těch 8,5 na trase Okoř - letiště Kbely (v odpolední dopravní špičce a vedru jak sviňa). Jinak převažuje průměr na nádrž okolo 6,0 - někdy více, někdy měně.