Přejít na obsah

tmorav

Uživatel
  • Počet příspěvků

    12
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

710 zobrazení profilu

Oznámení tmorav

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. S tím počítám, že kdyžtak auto nechám převézt. Těžko říct, jestli mu uškodilo, že jsem ho víc neždímal, ale nikdy jsem ho nedusil - když jsem potřeboval rychleji akcelerovat,tak jsem ho vytočil,ale nikdy,když byl studený Pro mě byl ten motor ideální kompromis na městské/příměstskě ježdění a občasně delší trasy. Nemyslím si,že by to byl špatný motor, spíš jen smůla..kdybych teď měl měnit třeba za 1.2 TSI, měl bych asi větší obavy o životnost, i když nevím, jak moc jsou ty problémy reálné a na kolik se okolo toho dělá humbuk.
  2. Do Škoda Auto jsem zatím psal mail, tak čekám na odpověď. Problém vidím v tom, že ta závada byla teď řešena v neautorizovaném servisu - z čistě praktických důvodů jsem to dal ke známému, ale byla to první návštěva jiného servisu, než Auto Jarov. Motor se jinak moc často nepodíval na 3500 ot./min, když neberu jízdy po dálnici. To Ivan Horváth: Ano, máš pravdu, samozřejmě si vyčítám, že mě nenapadlo, čím to může být a co udělat, jsem bohužel spíš čistokrevný uživatel, který spoléhá na servis, což je pravděpodobně chyba a je to asi způsobeno i tím, že žádné z vozidel, se kterými jsem měl tu čest, nikdy nemělo žádnou mechanickou závadu. Ačkoliv zrovna olej jsem v nepravidelných intervalech kontroloval..samozřejmě mi bylo trapně, když mi sdělili, kolik oleje chybělo, měl jsem s tím něco dělat sám. Teď si akorát můžu sypat popel na hlavu a divit se, jak je možné, že auto, které olej nikdy nežralo, ho najednou sežralo dva litry a nerozsvítila se ani kontrolka oleje.
  3. Co se týče oleje, tak ten byl měněn vždy na pravidelných prohlídkách 15.000 km nebo rok, podle toho, co bylo zrovna dříve. V Auto Jarov tam vždy dávali Shell HELIX Ultra 5W-40. Naposledy to bylo 10.000 km zpět - 4.10. 2012, ale v březnu jsem tam byl kvůli zapadlému parkovacímu senzoru a dělali i olejovou kontrolu, vše ok - při předání tam bylo kousek pod horní ryskou. Po nějaké době se začalo objevovat to klapání, napřed jsem mu moc nevěnoval pozornost, na auto jezdilo stejně jako předtím, žádná chybová lášení nebo kouř, ale poslední týdny bylo klapání intenzivnější, tak jsem zajel právě do servisu ke známému, co dělá koncernová auta, protože se mi nechtělo kvůli tomu jet až na Jarov a dočkalo se mi tohohle nepříjemného překvapení. To klapání ale ani tak nebylo žádná extrémně hlasité. Jezdím spíš klidně, otáčky držím spíš nízko kvůli spotřebě, ale nedusím to. Jezdím hlavně po Praze, ale ne centrum, spíš okolí, trasy do 20 km + o víkendu delší trasy (chata, výlety..). Dlouhodobou spotřebu jsem měl kolem 6 - 6,5 l, už v podstatě od počátku, Na delších trasách 5,5l - 6,0l, podle profilu trasy a jestli to bylo zrovna po dálnici (když jsem jel na spotřebu, snažil jsem se držet do 120 km/h).
  4. Myslím, že tady kulance bohužel nepřichází v úvahu, protože auto už je 3 a půl roku po záruce..bohužel příčina ztráty oleje je neznámá - prostě ho to z neznámých důvodů muselo začít žrát, ale překvapuje mě, že se nikdy nerozsvítila kontrolka mazání. Výsledek je vydřený první a čtvrtý válec. Je pro mě překvapení, že na výkony auta to nemělo vliv, pouze se objevil ten klapot, ale jinak auto jezdilo jako předtím. Myslel jsem si, že to bude opravdu nějaká banální závada. Řešení je buď udělat výbrus, což u tohohle motoru bohužel na 90% nepůjde, nebo vyměnit motor, což se bohužel jeví jako jediné východisko. Snad se podaří sehnat nějaký za rozumnou cenu - kdybyste náhodou o nějakém v dobrém stavu věděli, budu rád, když dáte vědět. Ale je to pro mě po 5 a půl letech a 82.000 km zklamání, nevím, co je příčinou. Benzín jsem nikdy nebral u no name pump, servisováno pravidelně v autorizovaném servisu..nevím, jestli na tom mohlo mít nějaký podíl to, že jezdím hlavně kratší trasy po městě a okolí.
  5. Ta cena je podle mě naprosto přestřelená na to, o jaký se jedná motor..švagr má Superb II 1.8 TSI, přeskočil mu rozvodový řetěz, motor měněný v rámci záruky, jinak byla jeho plná cena dle servisu cca 180.000,- Kč. Nezdá se mi, že by jednodušší motor 1.4 16V měl být "jen" o cca 23.000 levnější. Bohužel, auto jezdilo jako předtím, než se začal klapot objevovat - žádný kouř z výfuku, žádná kontrolka se nerozsvítila, spotřeba stále v normálu kolem 6l/100km..je to pro mě čirá záhada a to jsem čekal, že to bude motor, kde se nemusím trvanlivosti bát vzhledem k tomu, že to rozhodně není nic výkonově vyhoněného.
  6. Pevně doufám, že se podaří něco v dobrém stavu sehnat. Dnes mi psali ze Škoda Auto - komplet nový motor za těžko uvěřitelných 157.500,- (auto kupováno jako nové za 315.000,-), při výměně za starý vnitřně poškozený za 77.500,-. Příčina závady je drhnoucí válec kvůli nedostatku oleje - chyběly tam prý 2 litry a to byl 2 měsíce předtím měněn a hladinu jsem pak kontroloval, navíc se ani nerozsvítila kontrolka mazání, vše se jevilo ok, až na ten klapot - nikudy z auta unikat nemohl, parkuji stále na stejném místě a nikde žádná mastná skvrna. Co naplat, snad se to celé nějak vyřeší, abych byl opět pojízdný.
  7. Každopádně doufám, že se nějaký motor v dobrém stavu max do 25.000 Kč sežene, když bude potřeba tohle extrémní řešení.
  8. No, tak ta cena mě moc nepotěšila :o/, ale každopádně díky za info..do škodovky jsem psal, tak uvidíme. Teď budou ten motor prohlížet důkladně, sundají hlavu a uvidí co a jak a eventuálně se pokusí sehnat nějaký motor jak píše marfan, tak doufám, že to vyjde. Zdvihátka to bohužel v mém případě nejsou, i když se to tak zprvu jevilo - motor ovšem klapal neustále a frekvence se zvyšovala se zvyšujícími se otáčkami.
  9. No, tak ta cena mě moc nepotěšila :o/, ale každopádně díky za info..do škodovky jsem psal, tak uvidíme. Teď budou ten motor prohlížet důkladně, sundají hlavu a uvidí co a jak a eventuálně se pokusí sehnat nějaký motor jak píše marfan, tak doufám, že to vyjde. Zdvihátka to bohužel v mém případě nejsou, i když se to tak zprvu jevilo - motor ovšem klapal neustále a frekvence se zvyšovala se zvyšujícími se otáčkami.
  10. Tak co se týče jednoho z mých problémů, které jsem ve svém dotazu uváděl - konkrétně klapotu motoru - dal jsem auto do servisu ke známému známého, který servisuje hlavně koncernová auta a nejedná se bohužel o problém s hydraulickými zdvihátky, ale bylo mi řečeno, že klepe první válec a jedná se o závadu, kterou v Mladé Boleslavi řeší výměnou celého motoru..ptal se mě, jestli motor někdy nejel bez oleje, ale ten pravidelně měřím a neubývá, každých 15.000 km je auto v Praze na Jarově na servisní prohlídce se vším všudy. Prý se pokusí sehnat někoho, kdo by tu závadu dokázal v ČR opravit, ale nikom takovém neví. Musím říct, že mě to značně překvapuje - auto bylo koupené jako nové v roce 2008 a najelo jen 81.000 km. Má někdo aspoň orientační info, kolik případně stojí nový motor 1.4 16V 63kw?
  11. Díky za odpovědi ;o). Musím říct, že tahle vedra tomu autu ale asi opravdu nesvědčí - právě včera jsem měl se zaplou klimou problém rozjet se do prudšího kopce - i když jsem to víc vytočil a pak pouštěl spojku, vůbec to nechtělo táhnout a otáčky padaly pod volnoběh - jakmile jsem vypnul klimu, problém zmizel a auto vystřelilo. Ona v těch vedrech má ta klima zdá se mi obrovský vliv - když je venku kolem třiceti, tak se mi nejednou stalo, že když jsem jel z kopce (klima nastavená na cca 21 stupňů a ventilátor na 2-3) bez plynu se zařazeným kvaltem, otáčky cca 2000/min tak auto z ničeho nic chcíplo - to se mi stalo opakovaně a vždy se zaplou klimou - jakmile se vypne, problém zmizí..benzínu jsem měl v nádrži dost, takže to nemohlo být tím, že by se při jízdě z kopce nedostával do motoru.
  12. Ahoj! Mám Fabii II 1.4 16V, mod. rok 2008, najeto cca 81.000 km. Občas se po startování objevuje jistý problém. Parkuji v ulici, která je z kopce a když nastartuji a chci kus vycouvat, motor začne vibrovat a "sípat", padají otáčky bez ohledu na to, kolik přidám plynu. Objevuje se to, když je motor studený. Palivem to dle mého názoru není - tankuji v Praze většinou u Benziny nebo Shell, občas Makro. Další problém je v létě, kdy používám klimatizaci (poloautomatický Climatic) - nastavím třeba cca 21 stupňů, ventilátor na 2 - když jedu a řadím, auto u každého přeřazení strašně cukne a těžko se pak sbírá, reakce na plyn třeba při potřebě větší akcelerace na křižovatce jsou opravdu mdlé. Když se interiér vychladí, částečně tento efekt opadne, ale i tak je cítit, že se auto mnohem méně ochotně vytáčí, když je zaplá klima - jakmile jí vypnu, je o poznání čipernější a točí se hladce. Se zaplou klimou se pojí také to, že je z motorového prostoru slyšet těžko popsatelný "hučivo-zvonivý" zvuk, jako by se o sebe třely hladké plechy. Výše popsané se začalo projevovat před cca 2 roky, předtím bylo vše bez problému. Poslední problém, který se začal objevovat v posledním půlroce, je poměrně výrazný klapot od motoru, jak od nějakého řemene. Na pravidelné prohlídky jezdím do Auto Jarov - vždy tyto problémy zmiňuji, ale odpověď je stále stejná: "Závada se nám při zkušební jízdě neprojevila." Díky za rady!!!
×
×
  • Vytvořit nový...