Přejít na obsah

TomXP

Uživatel
  • Počet příspěvků

    45
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

1088 zobrazení profilu

Oznámení TomXP

  1. Tak to byla asi hodně vypečená náhoda! Opět to nejde. Už mi šlehne 😞 Moc prosím o konzultaci, jsem už blízko. Dnes jsem naměřil na výstupu z podvolantové jednotky J527 na pinu 17 (černý kabel) po zapnutí zapalování v pořádku napětí. Do jednotky centrální elektriky G519 to však na černý kabel v sekci G pin 11 nedorazí. Takže bych chtěl zkušebně po zapnutí zapalování tam to napětí přivést z pojistky s trv. napětím a v případě úspěchu ten kabel mezi jednotkami nahradit. Mám schema zapojení, nicméně bych se předtím, než cokoliv provedu, chtěl ujistit, že je správné a souhlasí s mým autem. Čerpám z dílenské příručky viz obr. ze sekce Základní schema - Octavia II, od května 2004. Moje je Octavia 2 1.9TDi 77kw kombi kód motoru BXE r.v. 2006 Moc prosím o pomoc... děkuji
  2. Tak přátelé, hotovo, preventivně vyměněná spínačka za 4 stovky, výměna za 15 minut a už vše funguje. Zmátlo mě, že po sundání krytu a proměření zadních kontaktů na samotném spodku spínačky napětí po otočení klíčku bylo, tak jsem touto cestou zpočátku nešel. Ještě pro informaci, ať si to nenechávám jen pro sebe, ze spínačky to jde do podvolantové jednotky J527 (nejde sundat bez demontáže celého volantu) a od ní do hlavní jednotky el. řízení J519 kde spíná cívku relé B1 a ta spíná silové kontakty napětí přivedené z Eboxu. Spojení mezi jednotkami by MĚLO být černým kabelem z J519 sekce G pin 11 do J527 pin 17.
  3. Tak jsem tu zas. Zase nejde spínané 12V (terminál 15). Po všem proměření mám závadu v tom, že relé B1 (460) pro terminál 15 na centrální jednotce J519 nedostane na cívku napětí ze spínací skříňky a relé nesepne. Kostra je na vinutí relé v pořádku přítomna, na spínacím kontaktu je v pořádku napětí . Sundal jsem kryt spínačky a na kontaktech se při otočení klíčku napětí normálně objeví. Čili cesta od spínačky k relé B1. Nevíte někdo, na co se zaměřit a kudy to tam vede? Zkusil bych alespoň na zkoušku to relé B1 proklemovat, jestli to visí všechno jenom na něm, ale nevím jestli můžu, abych něco někde neodpálil, kdyby ten napájecí potenciál nebyl všude. Už to mám potřetí a vždy normálně dojedu, zaparkuju do garáže, dálkou zapnu a druhý den nic. Jak kdyby se to "něco" stalo už za jízdy a motor to nějak podržel do vypnutí klíčku. Jinak fakt nerozumím tomu, proč mi to neudělal někde na silnici (díkybodu tedy..) Díky za každou radu. Už jsem z toho na nervy 😞
  4. Centrální řídící jednotka palubní sítě (J519) - pod tapecem nad pedály za blokem relé, spodní konektory.
  5. Tak vyřešeno, vypadlý konektor z ŘJ. Třeba se to bude někomu hodit.
  6. Ahoj, lámu si hlavu s nedávnou příhodou v autě. Během denní jízdy se mi ztlumil jas na autorádiu (běžná funkce při zapnutí světel - noční režim) a od té doby je to stav trvalý, což mě štve, protože se musí ten jas nyní nastavovat manuálně - ve dne abych to dobře viděl a v noci aby rádio neoslňovalo. Nejprve jsem si myslel, že to je závada v rádiu, ale včera jsem instaloval rádio nové a bohužel zjistil, že dělá to samé. Stále je ve stavu, jako když svítím. Z toho vyplývá, že na ISO konektoru v autě je trvalé napětí pro podsvícení. V samotném autě (bez zapnutých světel) jinak nic podsvícené není, jen to rádio. Zbytek auta se normálně podsvítí až po zapnutí světel. Ale navíc jsem zjistil, že nejde regulace jasu (vedle naklápění světel), je stále max, což ještě donedávna fungovalo. Z toho usuzuju, že to má s tím rádiem asi nějakou souvislost. Nevím, možná jen odešel ten díl s regulací, pátral jsem po schematu, abych našel nějakou souvislost, ale schema nenašel. Jen snad ještě pro info, občas (většinou při vyšších teplotách) mi podstatně zeslábne celý maxidot - není téměř čitelný, ale to dělá už několik let a podle v minulosti zjištěné informace je to běžné. Nemohl byste mě někdo popostrčit, na co se případně zaměřit, popř. poradit nějakou vylučovací metodu pro zjištění příčiny? Dík
  7. Tak jsem tomu šel ještě dnes večer věnovat pár chvil...jako první zkusím zapnout zapalování....no a vše OK. Vše svítí, motor startuje. Tak nevím, jestli mám skákat nadšením nebo být v očekávání, že se to někde zase vyse.. Každopádně už jsem trochu v obraze. Takže díky i tobě!
  8. Ať koukám, jak koukám, nějak nemám ve schematech B1, tak jestli to je napájení cesty A20 tak to dává smysl. Čím je spínané, přímo spínací skříňkou (zapalováním)? Edit: už koukám, spínačka jde to ŘJ jednotky sloupku. Tak mám zase nějaký posun k řešení. Ještě jednou moc dík! Jezdit autobusem do práce jako fakt opruz :-D
  9. Moc díky. Tuhle jednu možnost jsem si už zatím nějak sám vypátral. Z linie 29 to vede na linii 24, tedy na řadu pojistek 1 až 6 a po cestě to má i odbočku do budíků. Takže je určitá šance, že by to mohlo být ono. Relé box zkontrolován zatím jen vizuelně, vše vypadá ok. K měření se bohužel dostanu až v pondělí. To relé 100 myslíš jaké? V pojistkách u motoru? To by měla myslím spínat ŘJ motoru přivedením kostry. Nebo v relé boxu pod volantem B9? To by mělo s relé X taky nějak souviset.
  10. Ahoj, od včera řeším závadu na Octavia 1.9 (77kw) a už jsem v koncích. Kdyby tu byl ochotný nějaký odborník, co by mě ještě někam nasměroval, byl bych mu vcelku hodně vděčnej. Včera jsem přijel k domu, dálkou zamknul, po hodině přijdu, dálkou odemknu, zasunu klíček do zapalování, otočím.....a nic. Prostě vůbec nic. Nesvítí žádná kontrolka, nejde startovat. Jen se spustí rádio. Climatronic taky nic. Proměřil jsem pojistky v Eboxu i v kabině a zjistil, že v Eboxu nespíná relé X (100), měřením se zapnutým klíčkem zjištěno, že nemá kostru, takže nepustí napětí na další 4 pojistky v Eboxu. Uměle jsem spínací kontakty propojil, napětí již bylo v celém Eboxu, ale situace úplně stejná. Jen s tím rozdílem, že se po chvilce spustily sahary. V pojistkách v kabině jsem zjistil, že není napájení na pojistkách v celé první řadě, tedy kromě jiného i ŘJ motoru. V ostatních napětí je. Zkontroloval jsem ještě kabeláž, vypadá OK, zemnící pospojení pod světly, jako nové, a vyřadil blokovací relé autoalarmu (vzhledem k tomu, že netuším co blokuje). Nemohl by mě někdo posunout, proč v těch prvních pojistkách není napětí? Kam se podívat, na co se zaměřit? Tady je výpis z VAGu. K ŘJ motoru se samozřejmě připojit nešlo. VCDS Version: Release 15.7.0 Running on Windows XP x86 www.Ross-Tech.com Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl Control Module Part Number: 3C0 937 049 E HW: 3C0 937 049 E Component and/or Version: Bordnetz-SG H37 1002 Software Coding: 11898F030004140000110D00000000000019FF073C Work Shop Code: WSC 27162 260 69424 Additional Info: 1Z1955119A Wischer SK351 012 0401 VCID: 2B4B27031305C55A9AD2091-807E 6 Faults Found: 00093 - Terminal 15 for Starting Relevant Consumers 008 - Implausible Signal Freeze Frame: Fault Status: 01101000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 37 Reset counter: 116 Mileage: 270337 km Time Indication: 0 Freeze Frame: OFF Voltage: 12.10 V OFF ON OFF OFF OFF 00834 - Signal for Activation of Heated Rear Window 009 - Open or Short to Ground - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101001 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 2 Reset counter: 156 Mileage: 270337 km Time Indication: 0 Freeze Frame: OFF Voltage: 12.05 V OFF ON OFF OFF OFF 01800 - Light Switch (E1) 008 - Implausible Signal - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101000 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 2 Reset counter: 156 Mileage: 270337 km Time Indication: 0 Freeze Frame: OFF Voltage: 12.10 V OFF ON OFF OFF OFF 01049 - Supply Voltage Term 50 012 - Electrical Fault in Circuit Freeze Frame: Fault Status: 01101100 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 1 Reset counter: 116 Mileage: 270337 km Time Indication: 0 Freeze Frame: OFF Voltage: 12.20 V OFF ON ON OFF OFF 00059 - Terminal 30 for Interior Lighting 012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101100 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 1 Reset counter: 156 Mileage: 270337 km Time Indication: 0 Freeze Frame: OFF Voltage: 12.15 V OFF OFF OFF OFF OFF 00926 - Freeze Frame: Fault Status: 00101011 Fault Priority: 4 Fault Frequency: 1 Reset counter: 156 Mileage: 270337 km Time Indication: 0 Freeze Frame: OFF Voltage: 5.00 V OFF OFF OFF OFF OFF
  11. TomXP

    Alarm

    Ten vypadá dost dobře
  12. TomXP

    Alarm

    Já osobně, pokud bych měl dodělávat chybějící alarm, tak bych naprosto jistě šel cestou nesériového kvalitního a osvědčeného typu + otřesový + ultrazvukový senzor + imobilizer + tajný přepínač čerpadla. Např. https://www.levnealarmy.cz/eshop/zabezpeceni-vozidel/autoalarmy/na-puvodni-dalkove-ovladani/can-bus-autoalarm-s-ultrazvukovym-snimacem-keetec-ts-can-u.html Díky komunikaci přes CAN umí další doplňkové funkce, např. dotahování všech oken apod. Místo samotného pageru lze využít GPS modul se záložní Li-pol baterií, který umí v případě aktivace sirény (vstupu 12V) poslat přes GSM informaci o napadení vozidla včetně jeho polohy. Samotnou polohu lze zjistit pouhým zavoláním ve zpětné SMS. Z Číny se dá základní dostačující typ poslat za 320,- Kč https://www.aliexpress.com/item/mini-waterproof-gps-tracker-for-car-motorcycle-scooter-vehicle-truck-real-time-online-tracking-and-monitoring/32536233599.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dKwDhU2
  13. Taky mě to nyní potkalo. Stačí jednoduše rozpojit konektor pod sedačkou a je klid. Druhá možnost je stejně jednoduchá úprava pomocí diagnostiky. Víte někdo jak se dostat do mechanismu zámku pro kontrolu popř. opravu kontaktu ? Resp. jak rozloupnout ten obal aniž bych ho zničil ?
  14. TomXP

    Pazvuky

    Čau. Já jsem divný zvuky při nizkých otáčkách řešil dobrý 2 měsíce. Jako řidič jsem to slyšel zcela jasně zprava, co já se nahledal příčiny a nic, No a jednou takhle říkám manželce aby otevřela kastlík a všechno to probouchala, že jestli to nepřestane tak už mi hrábne. A ona na to...proč já, vždyť to jde od tebe. Zastavil jsem, přehodili jsme se a skutečně. Slyšel jsem to zleva Oblast se tedy 2x tolik rozšířila a já byl bezradný. No nebudu vás napínat. Jednoho dne začalo po zimě svítit sluníčko a já si vyndal brýle z horního pouzdra.....Jo...přesně tak ! A byl konečně klid
  15. Nuže přátelé, kamarádi...když už jsem tu rozpoutal tento dialog, mám morální povinnost sdělit, jak věc dopadla. ANO....jsem vůl. Funguje. Mohl jsem na to jezdit už roky. Asi jsem to skutečně tenkrát neposlal do auta. Díkybohu jsem jen člověk, tvor omylný, budiž pro sebe taková moje malá útěcha. Takže zúčastněným díky
×
×
  • Vytvořit nový...