Příspěvek od Pavelo SK přesně vystihuje i můj názor k této problematice.
Nemohu to sice nijak dokázat, ale normálním selským rozumem je jasné z projevu toho motoru, že nelze s ním jet v záběru pod cca 2.200 ot/min. Já normálně jezdím 2.800 až 3.600 ot/min, prostě pokud je potřeba často podřazuji a to klidně i na rovině, motor jede zlehka, snažím se jej držet co nejvíce v ustáleném režimu, není problém. Zajímavé je, že i v takových režimech (ustálené, byť poměrně vysoké otáčky) je spotřeba překvapující.
Takhle "naučený" motor jede fakt svižně s malou spotřebou. Jediný problém, jak v podstatě ignoruji otáčky pod 2.200, tak pokud se tam náhodou dostanu, je to v prdeli, vůbec to nejede
Do zlata by se měl též tesat předposlední odstavec z citace Pavelo SK, to mě učili ještě za komančů v autoškole v 89 roce: opatrně se studeným motorem. Mě se osvědčilo po nastartování motoru (studený start) počkat, až aktuální spotřeba poklesne na 1.2l/hod. To v zimě chvíli trvá, mezitím se dá např. očistit sklo. Pokud je teplo, je to samozřejmě otázka cca deseti sekund, mezitím se přivážu Pak to opatrně rozjezdit, pokud možnost, abych nezdržoval provoz. Naštěstí mám možnost motor alespoň trochu zahřát ustálenou jízdou cca 800m při 2.000 ot/min na druhý převodový stupeň (to je výjimka ), pak pomalu přidávat.
Prozatím mám 113.000 km bez problémů, uvidím.