-
cukani auta z volnobehu na plyn a zpet
Jj me to taky dela, jak je popsano. Nekde bylo zmineno, ze nekomu pomohla vymena spojkoveho spinace. Spinac mam uz koupeny, zatim jsem nemel cas ho vymenit.
-
Príčina prepálených ventilov na HTP
Příspěvek od Pavelo SK přesně vystihuje i můj názor k této problematice. Nemohu to sice nijak dokázat, ale normálním selským rozumem je jasné z projevu toho motoru, že nelze s ním jet v záběru pod cca 2.200 ot/min. Já normálně jezdím 2.800 až 3.600 ot/min, prostě pokud je potřeba často podřazuji a to klidně i na rovině, motor jede zlehka, snažím se jej držet co nejvíce v ustáleném režimu, není problém. Zajímavé je, že i v takových režimech (ustálené, byť poměrně vysoké otáčky) je spotřeba překvapující. Takhle "naučený" motor jede fakt svižně s malou spotřebou. Jediný problém, jak v podstatě ignoruji otáčky pod 2.200, tak pokud se tam náhodou dostanu, je to v prdeli, vůbec to nejede Do zlata by se měl též tesat předposlední odstavec z citace Pavelo SK, to mě učili ještě za komančů v autoškole v 89 roce: opatrně se studeným motorem. Mě se osvědčilo po nastartování motoru (studený start) počkat, až aktuální spotřeba poklesne na 1.2l/hod. To v zimě chvíli trvá, mezitím se dá např. očistit sklo. Pokud je teplo, je to samozřejmě otázka cca deseti sekund, mezitím se přivážu Pak to opatrně rozjezdit, pokud možnost, abych nezdržoval provoz. Naštěstí mám možnost motor alespoň trochu zahřát ustálenou jízdou cca 800m při 2.000 ot/min na druhý převodový stupeň (to je výjimka ), pak pomalu přidávat. Prozatím mám 113.000 km bez problémů, uvidím.
-
ťažké radenie rýchlostí
Ano, je to 12V 47kW, nechám to odvzdušnit při roční prohlídce. Díky moc chlapi.
-
ťažké radenie rýchlostí
Spojku jsem prozatím v servise neřešil, zjistil jsem, že neúplně rozepne pouze při prvním sešlápnutí spojkového pedálu, pokud bylo auto delší dobu (několik hodin) v klidu. Odrbal jsem to tak, že spojku po nasednutí do auta několikrát prošlápnu, pak je vše OK To by vypadalo na to zavzdušnění, jak tady o tom píše Petr L, ale tam přece není žádná hydraulika, jak na starých stodvácách, ne? Ten pedál je spojen se spojkou přímo táhlem?
-
ťažké radenie rýchlostí
Take mam stejny problem. Navic mam pocit, jako by mi spojka mirne zabirala i pri plne seslapnutem pedalu. Stejny motor i rok vyroby. 110.000 km. Mam dat opravit spojku?
-
Hromadný chip tuning 1,2 12V
Ano, má to defaultně nastaveno na 800 ot/min, otáčky lze v určitém rozsahu (nevím ale, zda standardním VAGem) měnit.
-
Hromadný chip tuning 1,2 12V
Takže konečně hlásím zkušenosti po čipu. Ten software je opravdu vyladěný, jízda s autem je po úpravě fakt příjemná. Šel jsem do toho hlavně kvůli klimě, ve městě se zapnutou klimou, pokud jela třeba naplno to nebyl žádnej med. Nyní super, ani pomalu nevím, že je zapnutá Taky mi pasují zvednuté volnoběžné otáčky na cca 800 ot/min, lépe se řadí, hlavně je to fajn při podřazování směrem dolů na dvojku či trojku. Jinak změna směrem k lepšímu je cítit v celém rozsahu otáček. Auto je celkově určitě živější. Ohledně spotřeby - mám evidenci z předchozích let, po nějaké době, až to vyhodnotím, napíšu jak se to projevilo. Pro moji motorizaci (viz. níže) všem doporučuji
-
Hromadný chip tuning 1,2 12V
Se mnou počítáš? Jdu do toho taky.
-
Hromadný chip tuning 1,2 12V
Hlásím se taky na Brno, ta hodina mi ale není jasná.
- Letní pneumatiky
-
Kontrolka ABS, MSR, EPC a elektroniky motoru
Vypadá to, že ta výměna relé pomohla. Od té doby klid.
-
VRČENÍ KLIMATIZACE
Mě to dělá taky. Zjistil jsem ale, že klima "vrčí" jen když nejede na plný výkon. Asi to dělá ta plynulá regulace výkonu kompresoru lamelami. Pokud je nastaven regulátor teploty na minimum, jede úplně potichu, jakmile se nastaví např. na 24 st., kompresor sníží výkon chlazení (je to poznat i na akceleraci auta) a je slyšet právě to vrčení z motorového prostoru. Asi je to normální, nijak bych to neřešil.
-
EPC za vlhka
Určitě bych nebalil řídící jednotku do igelitu, vlhkost se tam stejně dostane a pak nemá kam uniknout. Nakonec by to uvnitř všechno uhnilo.
-
Kontrolka ABS, MSR, EPC a elektroniky motoru
V servise mi v rámci záruky vyměnili hlavní relé, možná by to mohlo být ono. Auto si tam prozatím ještě nechali, kvůli jiné závadě. Jak jej budu mít zpátky, otestuji a dám vědět.
-
Kontrolka ABS, MSR, EPC a elektroniky motoru
Teď právě jezdím jen krátké trasy. Bude to asi baterkou. Problém je, že v servise se jim to nechce moc řešit, i když (nebo možná právě proto ?) je to v záruce.