Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

FilHauz

Uživatel
  • Připojeno

  • Poslední návštěva

  1. Já jsem vibrace u mého motoru 40kW začal pozorovat cca při najetých 80 000km, do 84 000km jsem to ještě neřešil a žil v domění, že mám špatnej silentblok, ale po náštěvě servisu a napíchnutí na diagnostiku mi bylo sděleno, že je špatná hlava. Kompletní výměna, vše vyřešila a motor zase šlape, tak jak má
  2. Jj, už jsem to také zjistil, tím pádem je spotřeba o něco málo nižší
  3. Včasná výměna oleje je důležitá: Naše poznatky z provozu motorů 1,2 l HTP v České republice jsou následující: na bezporuchový chod tohoto motoru má zásadní vliv kvalita motorového oleje. Ta vzhledem k příměsím síry v našich palivech rapidně klesá, dle našich zkušeností je olej v benzinovém motoru po ujetých 7 500 km prakticky bez přísad a paradoxně čím kvalitnější olej použijete, tím rychlejší bude jeho degradace. Specifikem motoru 1,2 l HTP je vysoká teplota oleje, daná nevhodným umístěním katalyzátoru před hlavní olejový kanál v bloku motoru (páni konstruktéři zapomněli při využívání metody konečných prvků používat zdravý selský rozum). Pokud olej v motoru necháte déle jak 10 000 km (ano zásadně se to rozchází s doporučením výrobce na servisní prohlídky),dochází k zakarbonování pístních kroužků, ale hlavně zdvihátek ventilů v hlavě. Ty se nevracejí dostatečně rychle a dostávají se do kontaktu s písty motoru – výsledkem je minimálně poškozená hlava motoru. Dalším konstrukčním nedostatkem je technické řešení napínáku rozvodového řetízku – z důvodu snížení nákladů na výrobu motoru není použit systém rohatka – západka, který by i při motoru v klidu udržoval dostatečné napnutí rozvodového řetězu a napínák je tlačen tlakem motorového oleje jen při běhu motoru. Vlivem provozu dochází k degradaci motorového oleje a tím také k výraznému zvětšování jeho viskozity. Při startu motoru pak nemusí být napínák schopen dostatečně rychle napnout rozvodový řetěz, ten se rozkmitá a na rozvodovém kole přeskočí. Po prodloužení vodících lišt rozvodového řetězu dochází k tomuto jevu méně často. V obou případech je prevencí včasná výměna oleje, nejlépe přesně na polovině servisního intervalu doporučeného výrobcem, tedy na 7 500 km, nebo alespoň na 10 000 km. Toto doporučení nijak nesouvisí s námi prováděnými úpravami SW!!! Čerpáno ze serveru www.cimbu.cz
  4. Zdravím, já mám 1.2 40kW a na plnou nádrž pravidelně najedu 750 - 800km, což při objemu nádrže 47l vychazí na spotřebu cca 6l/100km, je pravda, že jsem nikdy nedojížděl úplně na sucho a tak se má spotřeba pohybuje těsně pod 6-ti litrovou hranicí.
  5. Zdravím všechny a předem díky za rady. Zajímalo by mě, kolik bych si asi tak mohl říci za moji Fábku r.v. 2004, 1.2 HTP 40kW se serviskou a s necelými 80 000km? Jsem druhý majitel a za celou dobu užívání byla bezproblémová, ale teď bych potřeboval aspoň combi, přišla rodina. Tak prosím raďte.
  6. Já do své Fábky dával na doporučení autorizovaného servisu syntetiku, prý je to pro tento motor to nejlepší...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.