
DuK
Uživatel-
Počet příspěvků
53 -
Registrace
-
Poslední návštěva
O uživateli DuK
- Narozeniny 3. Říjen
Oznámení DuK
Nováček (1/14)
6
Popularita
-
Baterka než vyplýtvá energii k zhasnutí motoru - tak "odejdou" pro řidiče mnohem závažnější systémy a spotřebiče (rádio, světla, posilovač řízení....)
-
To že budu muset čekat, až se v autě (ne)zahřeju, to jsem čekal, ale že to bude až takhle "studené" to ne... Abych vysvětlil. Přes Vánoce jsem jezdili delší trasy, vždy kalkuluju s cca 6,5l/100km. S klidným stylem jízdy to je většinou míň (motor se převaluje mezi 2000-2300 ot./m). Tak si jedu a po cca 150km se dívám a svítí na mě ø7,6l/100km. Tak na to hledím, říkám si - 4 lidi, plný kufr... ale pořád mi to nedalo, tak jsem začal pátrat. Netrvalo dlouho - a vidím teplota oleje 88°C. Tak to chvíli sleduju a třeba při mírné klesání, kdy jedu se zařazenou (což by mělo šetřit palivo:-)) - a za chvíli teplota oleje 78°C.... Potom, stačlo jezdím míň úsporně (občas točit/vyřazovat) prostě "hřát" a nakonec jsem se dostal na 6,8l. Venku byly 2°C. Takže, přemýšlím o deklu/dece na masce chladiče :-).
-
To já jsem taky opatrný, ale když se motor ohřeje - tak ho nenechám úplně zakrnět. Zejména nájezdy na dálnici . PS: Jsem si truchu hrál s mobilem: Osobně mě tento eko nesmysl lehce rozčiluje - v garáži je zatím kolem 19°C, tak uvidím v zimě. Ale zatím to tam vždy pěkně zamořím...
-
Já bych také nezatracoval. Ale prodlouženou záruku pro klid duše určitě (ať už origo od Škodovky, nebo CarGarant). Já mám +3 roky (do 150tis). Jak tu probíráte pneumatiky - tak jsem před dovolenou kontroloval kola...ehm... poprvé od výroby. No, a kola všechny na 2,5. Tak jsem postupně celou dovolenou "ufukoval" přední kola. A když už jsme u té dovolené, tak skóre (tři lidi, 80% zaplá AC, poloplnýplný kufr):
-
Tak já jsem si to teď několikát stopoval - a při cca 23°C to "spadne" na 900ot/m za cca 50-60s...
-
Při příjezdu do garáže taky cítím smrádek (např. jako když se "vypaluje" nová trouba). Zatím je to cítit pořád (auto mám od března, má 9tis km). Já se na olej chystám v září (okolo 10-11tis.). Pak bych chtěl zase okolo 20t, 30t, a potom se ustálit "pevných" 15tis.
-
To je sice pravda, ale většinou tu je jeden limitující faktor - nějaké peníze. Neb 1,4TSi se cenově potkává s 1,6TDi. Ale 1,8TSi je plus 40tis., resp. 60tis za 2,0TDi. Což třeba u mě znamená tak náklady (těch 60tis) na benzín cca na dva roky :-). 1,2TSi jsem jel na zkušebce. Kdybych to nevěděl co tam je tak to přirovnám ke svižné atm.1,6. Napřed jsme dohřáli motor, protáhli to po dálnici a zpátky okrskama, kde spotřeba padala hodně dolů (na prům 6l).
-
Je to ale "za trest" mít auto v garáži a toto neustále poslouchat... Ale psal jsem ve středu do jiného vlákna... Téma podobné ale přesto jiné: Včera se mi stala první nepříjemnost. V servise by to asi nazvali "nahodilou anomálií". Ale mě to vrtá hlavou. Přijedu k obchoďáku na parkoviště (mám za sebou tak cca 10km) - tzn. sotva se ohřál motor. Přijdu za 20min., naložím nákup, nastartuju.... Motor naskočí, ale otáčky na volnoběh přeskakují (dle budíků) mezi 400 až 900ot/m. Je to slyšet a i cítit (znatelné vibrace vevnitř vozu). Hledím nato přemýšlím co to je (tak 4s). Lehce jsem přidal plynu a ustálilo se na 900ot/m. Pak už jízda probíhala standartně. Ještě jsem si při rozjezdu zkontrolovat teplotu oleje - 63°C.
-
Blbě napsáno, samozřejmě, že opravdové sny jsou někde jinde, ale když jsem začal studovat "materiály", tak jsem si říkal, taková 2,0TDi, výkon/úspora, že by se mi líbílo. Pak kalkulace co se mi vlastně vyplatí a nakonec přišlo na řadu "prasátko". Tak já si párkrát vytočil, ale jinak byl tempomat na 135km/h... A jak jsem si lupkal, tak na mě vyskočila teplota, takže jde i výš? Já nebyl zvyklý na tolik informací od auta .
-
Ono prostě si taky spousta lidí koupí levné auto (teda přesněji drahé auto s nejlevnějším motorem s jakžtakž výkonem) a potom mají závodní ambice a diví se, že to žere jako tank . Srovnávat motorizace TSi vs. TDi, každý motor je pro úplně jiné lidi, jiný nájezd km... Výše uvedenou trasu by šlo v klidu zvládnout o cca 20min rychleji, ale je potřeba zda-li se mi těch +1,5l/100km vyplatí. Protože je to pak ve výsledku cca 160,- za 20min času . Já bych měl spotřebu možná i lepší, ale zase na dálnici si rád užívám akceleraci/rozjetí od předjíždějícího kamionu hezky do "červeného", až mě pak trochu polekala teplota oleje 101°C.
-
Moje dnešní trasa - 308km, tři lidi, něco málo v kufru... (1,4TSi) (ale je pravda že ve služební Fábii 1,6TDi 55kW jsem tu samou trasu zvládnul za 4,2l/100km ve čtyřech lidech). Ono to je všechno jen a jen o penězích - nejradši bych si určitě koupil 2,0 TDi, ale on už rozdíl mezi pitomou 1,4TSi a 1,6TDi a propočtu, že při mém nájezdu se jen rozdíl kupní ceny "vyšetří", resp. zaplatí za 4 roky .
-
Nevím kde dělají redaktoři chybu... (nebo já). Buďto počítali reálnou spotřebu (měřili palivo), a nebo ukazují jen údaje z PP. Ale takové... 1,4TSi Včera jsem zrovna jel 170km (kousek dálnice, a zbytek okrsky) a PP mi ukázal 6l/100km (zhruba půl cesty zaplá klima). Si snad vezmu auto a ty jejich úseky si projedu. Přes 7,5l jsem měl akorát když jsem zkoušel v D jezdit po dálnici dle libosti (120-180). 110 po dálnici 6-6,3l/100, těch 7-7,3l odpovídá těm cca 130-140.
-
Celkem pěkný koment. k TSI... http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012042901
-
Mě se právě příští týden naplní ten "6tý" (slibovaný)... Tak už skoro ani nespím... Jsem zvědavý za jak dlouho to dorazí z fabriky k prodejci :-)