To že budu muset čekat, až se v autě (ne)zahřeju, to jsem čekal, ale že to bude až takhle "studené" to ne... Abych vysvětlil.
Přes Vánoce jsem jezdili delší trasy, vždy kalkuluju s cca 6,5l/100km. S klidným stylem jízdy to je většinou míň (motor se převaluje mezi 2000-2300 ot./m).
Tak si jedu a po cca 150km se dívám a svítí na mě ø7,6l/100km. Tak na to hledím, říkám si - 4 lidi, plný kufr... ale pořád mi to nedalo, tak jsem začal pátrat. Netrvalo dlouho - a vidím teplota oleje 88°C. Tak to chvíli sleduju a třeba při mírné klesání, kdy jedu se zařazenou (což by mělo šetřit palivo:-)) - a za chvíli teplota oleje 78°C....
Potom, stačlo jezdím míň úsporně (občas točit/vyřazovat) prostě "hřát" a nakonec jsem se dostal na 6,8l. Venku byly 2°C.
Takže, přemýšlím o deklu/dece na masce chladiče :-).