Zdovolením se zapojím do debaty. Jako zainteresovaný (1,4 TDi) snad mohu. Motor 1,4 TDi je zvukově skutečně tragický. Co se týče spotřeby je vše hodně závislé na způsobu jízdy. Já dokáži jet za 3,8/100 i za 7,8/100 tu samou trasu. 75% mimo a 25% v obci. Dlouhodobý průměr mám 5,9/100. Není to zrovna úsporný motor, nicméně je to tak, že si nemá na co zvyknout. 4x do týdne jede 6x za den 3km, jeden den stojí a 2x do týdne jede delší trasu cca 90km. A když už se zahřeje tak se chci trochu svézt, takže ho nešetřim. Chci tím říct, že Ti spoustu lidí bude tvrdit, že 1,4 TDi je úsporný agregát, který jezdí za 4,5/100 mimo obec a na dálnici a já Ti řeknu, že jezdím za 5,9 z čehož spoustu lidí usoudí, že to úsporný není a že by si koupila o 100 tis. kč lacinější benzín, s kterým by jezdila za 7,5...
Co se týče dynamiky tak mě stačí. Já osobně mám 95 koní a 250Nm...
Nechci pochybovat o dynamice 1,4 16V... Ty motory se dost liší a záleží na konkrétním kuse. Kamarád v Ibize na něj nadával. Byl "rozchlastanej" a moc nejel. Druhej ho měl v Leonu a šel 210 na dálnici, rozsekal na něm 3 převodovky, najel na autě 210 tis km a jezdil se spotřebou 6,5/100.
PS: 1,6 TDI se spotřebou 4,2 v Octě? Dost dobrý na to, že jde o CR, který není tolik úsporný jako PD. Otec to má v GVI a spotřeba 5,6. Má tedy 77kW né ten slabší, ale PD bylo PD.
PS2: osobně bych koukal po Roomsteru s 1,9!!!