Přejít na obsah

iphonik4

Uživatel
  • Počet příspěvků

    602
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    2

O uživateli iphonik4

  • Narozeniny 8. Říjen

Kontaktní metody

  • ICQ
    484652042
  • Skype
    robinok1

Návštěvy profilu

3511 zobrazení profilu

Oznámení iphonik4

  1. iphonik4

    Octavia IV FL

    Mno, tak vzhledově je pro mě RS nemilé překvapení. Kvůli většímu infotainmentu jsem měl už domluvený prodej své současné RS IV a objednání FL ihned, jakmile to půjde. Ani ne, že bych měl s infotainmentem výrazné problémy, mám MY2023 a celkem hezky to šlape. Spíš je obrazovka aktuálního Columbu fakt komická. No kvůli tomu designu předního nárazníku RS jsem to musel zrušit a zavrhnout 😕 Ani by mi nevadil design světel, ten je celkem i hezký (ikdyž preFL je jednoznačně “německy” uhlazenější). Težko si teda zvykám na nepřítomnost mlhovek, což je asi jen otázka času. Ovšem jak tu již někdo předeslal, na ten nový “čínský” přední sportovní nárazník si u FL RS nemohu zvyknout. Přesně toto je hlavní důvodu, proč kupuji koncernová auta. Tyhle asijský designový výstřelky nikdy nebyly nic pro mě. To porovnání předků RS 4. generace, které tu dal @Rapid1.0 hovoří za vše. No a další 3 věci, kvůli kterým jsem chtěl FL koupit a s jistotou jsem je očekával se zřejmě nekonají. Nebo jsem jejich přidání přehlédl. Tak kdyžtak prosím o doplnění. Čekal jsem následující: 1.) to jako fakt opět v zadních dveří není ambientní osvětlení, jako tomu bylo u preFL? Pokud ano, tak je to ostuda. Sázel jsem na FL, že jej dostane. 2.) co si pamatuji, tak kolovaly velké sliby ohledně většího virtual cockpitu (další z důvodů, proč jsem chtěl přejít). Ten 10” vypadá komicky. Koukám, že zůstává… Jen jsem nepochopil tuto větu z jednoho článku. ”Kromě nových a udržitelných materiálů použitých na sedadlech, palubní desce a výplních dveří je nyní standardem 10″ virtuální kokpit mini. Známý 10″ virtuální kokpit s více funkcemi, představený při uvedení čtvrté generace modelu Octavia na trh, zůstává v nabídce i nadále.” Jak je toto myšleno? Takže bude za příplatek přeci jen i větší virtual cockpit, něz 10”? Nebo je to jen opět kvalitní novinářská práce? Nechápu ten přívlastek “mini”. Nikde se o větším nezmiňují. V anglické verzi tiskové zprávy (která se zdá jako přímý překlad) toto “mini” nezmiňují. “In addition to new and sustainable materials for the seats, dashboard and door panels, a 10‑inch Digital Display now comes as standard on selected model variants. The familiar 10‑inch Virtual Cockpit, introduced at the launch of the fourth-generation Octavia, remains on offer.” 3.) to RS opět nenabízí ventilaci sedaček?? Pokud jsem tedy něco nepřehlédl, tak vyřešili jen jednu ze 4 věcí, na které jsem čekal. A to právě ten větší infotainment. Ovšem přes ten design předního nárazníku RS se prostě nepřenesu. 😭 Ty nový kola Elias na RS ani nekomentuju. Historicky nejhnusnější originální kola na RS. Ale tak s tím bych si uměl poradit. Ty by hned letěly. Vypadá to tedy, že neplánovaně zůstávám u preFL. Jediné s čím si budu muset poradit je retrofit výkonnější aktivně chlazené bezdrátové nabíječky. To ale předpokládám problém nebude. To je jedno velmi milé překvapení u FL. Ostatní vychytávky jako automomní vyparkování jsou sice cool (ovšem už bylo na čase, dávno to není výsada prémiovek, jak tu někdo předeslal, i například Kia to má už dlouho), každopádně nevyvažují ten nárazník RS, na který bych se musel koukat každý den a plakat. Jo a další zvláštní řešení jsou segmentované obrysovky zadních TOP LED světla. Tady nechci soudit předčasně a je možné, že to rozdělení světlovodiče na segmenty bude dávat v reálu smysl a přinese nějaké hezké efekty. No zatím to vypadá zvlaštné. Takto jej divně naporcovat. Dokonce snad na nějaké fotce je patrné, že by za denního svícení měl svítit jen ten malý krajní C segment, tedy stejně jako je tomu aktuálně u levnějsí verze zadních světel preFL. Ale tady si na soudy počkám až ve skutečnosti. Jinak panují tu řeči o druhém FL OIV v budoucnu (což by bylo asi poprvé v historii ŠA pokud se nepletu). Celkem by mě zajímalo, zdali je to jen spekulace a nebo se toto do budoucna opravdu chystá a je to skutečně poslední generace Octavie, jak ji známe.
  2. iphonik4

    Octavia IV FL

    Z FB skupiny. Nezná někdo zdroj/důvěryhodnost fotky? Do FL RS mám v plánu jít, ale jestli tam bude ve světlech takový patvar… 🫣🫣 edit: odpovím si sám. Oficiální Instagram Škodovky 😳😔 https://www.instagram.com/skodagram/reel/C1jUFMiIITQ/?hl=cs
  3. @OpelIns1 Tyjo, to už je 1943? Lze tu informaci pls nějak ověřit? Zběžným hledáním jsem zmínku o této verzi nikde nenašel. Ani na zahraničních fórech. Díky @Bubaq @OpelIns1 Chlapci, děkuji za komentář o Indii. Trochu mi z toho příspěvku skřípaly zuby, ovšem udělali jste práci za mě. Nemám rád paušalizování z nevědomosti. @NemesiSK OT: nevědomost co se vývoje SW týče bych i odpustil, ovšem mezi Indiány a Indy je rozdíl asi jako mezi Čechy a Mongoly…
  4. Tak dnes jsem se při předávání Citiga na servis zkusil znovu optat na VIN moji RS a dostupnost krytu. Hurá, dealer potvrdil a objednal. Vozidlo mi bylo dodáno 10/2022 bez krytu a ještě před 14 dny servisní akce na mé VIN nebyla. Takže skutečne je třeba čekat.
  5. Kluci já mám RS 10/2022, takže taky bez krytu z výroby. Psal jsem mail na “infolinku” Škoda. Prý těch krytů mají nedostatek, ale měl bych být vyzván servisem až na mě dojde řada. Takže přestože jsem kryt z výroby neměl, tak bych jej dle Škodovky dostat měl. Osobně ale nevěřím, že se servis ozve sám. Takže urgovat, urgovat, urgovat.
  6. @Přemysl11 jojo, cena hezká. Jen by bylo dobré upozornit, že se očividně nejedná o motor 2.0 TSI, o kterém tohle vlákno je. Aby se někdo nenachytal a neobjednal díly (zejména šroub a filtr) podle té faktury.
  7. Ano, v autorizáku jsem už i Total zažil. Jde pouze o nutnost dodržet schválení VW (pozor, nebavím se o normě ale schválnení), které má. Tehdy šlo o 5W30. Já jezdím do autorizáku s asi 6. Škodovkou, ale o počet aut nejde. Spíš o počet vyzkoušených autorizáku.
  8. @l79 co já vím, tak autorizáky skoro nepoužívají ten original VW olej. Používají cokoliv, co je schváleno od VW. Typicky to býva Shell (přímo Shell z velkých barelů), Castrol. Už jsem ale zažil třeba i Total. Tam spíš asi záleží, co je od jejich dodavatelů výjde dlouhodobě nejvýhodněji a k tomu si pak samozřejmě naúčtují 1000 Kč na litr
  9. @Pawouk asi ano, vypadá to tak. Ja měl za to, že je to pořád Castrol. Je ovšem pravda, že Castrol logo již z víček koncernových aut před časem zmizelo a tento článek je již taky z roku 2016. Tak asi zůstanu u Castrol díky
  10. Ahoj kluci, plánuji si vyměnit první olej ve svojí RS TSI (necelý rok stáří a najeto 9000 km). Mám sice předplacený servis ale auto chce první výměnu až na konci února a nebo 11000 km. Už od trojkové RS TSI mám zvyk, si interval krátit o polovinu sám doma. Kór když jde o první olej z výroby. U předchozí RS jsem dával 5W30 Castrol před úpravou a potom Millers. Do ostatních Škodovek jsem taky zvyklý dávat Castrol. Aktuání RS má již ve specifikaci olej 0W-20 a ten chci zatím dokud je v sérii zachovat. A nyní můj dotaz. Olej a díly vždy kupuji ze skoda-dily.cz. Není to reklama, spíš mám u nich jistotu, že se jedná o original Castrol, který se jinak hodně fejkuje. Koukám ale, že mají v nabídce i originál VW Group olej, který je ovšem o několik stovek levnější. Měl jsem za to, že originál VW olej je vždy jen přebalený Castrol (navíc jsem myslel, že 0W20 vyvinul Castrol přímo pro VW). Pak mi ale nesedí ten cenový rozdíl. Za předpokladu, že chci dát 0W20 a buď Castrol, nebo VW. Který byste zvolili? Lejete někdo origo VW olej? Díky Castrol: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/caedge0w20ll-castrol-edge-titanium-fst-ll-iv-0w-20-castrol-40238.html VW: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/g052577m9-motorovy-olej-longlife-iv-0w-20-skoda-34829.html
  11. @Tomas_cz1 @Lasse Díky za odpověď kluci, nebudu ty chyby tedy řešit, dokud vše funguje jak má. K dotazu Tomáše. Hele kromě dokódování obyč tempomatu raději zatím nic. Asi není v tuto chvilí nic, co by mi chybělo na O4 krom toho obyč tempomatu, který jsem aktivoval. Ovšem je pravda, že po svolávací akci na Travel Assist se již ACC chová dobře, takže nakonec tu klasiku stejně tolik nevyužiji. Já se popravdě na O4 bojím něco víc aktivovat/upravovat, protože je to tak nedodělané a složité auto, že človek nikdy neví co to udělá. Kdybys ale měl tip na nějakou odzkoušenou must have fičuru, tak jsem s ní po koupi OBDeleven jsem si toto dost dodělal na Citigu a Superbu 2013. To jsou tak odladěné káry, že tam jsem se nebál. 😂
  12. Ahoj kluci, tak jsem si taky pořídil OBDeleven. Produkt samotný raději nebudu komentovat. Něco tak pomalého a zabugovaného by se měli stydět vůbec prodávat. Ovšem mám pár dotazů týkajících se OBD a OIV. 1.) snažil jsem se aktivovat si obyčejný tempomat, jelikož z výroby šlo volit pouze mezi ACC a omezovačem rychlosti. Nakonec se mi to podařilo, přes dlouhé kódování. Ovšem vlastní blbostí jsem nejdříve vlezl do adaptací jednotky cruise control a aktivoval tu položku změna vzdálenosti prostřednictvím nastavení rychlosti. Když mi klasický tempomat nefungoval, tak jsem až poté zjistil, že není v adaptacích ale v dlouhém kódování. Tu volbu v adaptacích jsem zase vypnul, nicméně netuší někdo, co to vůbec vlastně má dělat a proč je to továrně vypnuté? Z popisu mi to není zcela jasné. 2.) bych se rád zeptal na chyby jednotek OIV. OBDeleven mi na voze, které ma najeto něco přes 8000 km našlo 6 (respektive 7 ale ta sedmá má prázdné pole) sporadických chyb, ktere nejdou vymazat. Netuším zdali je to normální a nebo to reklamovat. Na funkčnosti vozu to nepozoruji. Co myslíte? Jak jste na tom s chybami v OIV vy? Díky všem za pomoc.
  13. iphonik4

    Octavia IV FL

    @Rapid1.0 jo tak to jsem špatně pochopil, díky za dovysvětlení. Ok tak to osobně mně asi nevadí. Já osobně objednávám RS vždy v plné (teda až na tažné - ale to si na RS 2.0 TSI dá málo lidí). Jednak se znám a vím, že co mi dnes nechybí, tak při doručení vozu budu nutně potřebovat (nebo až to uvidím na jiném autě) a jednak mám ze zkušenosti ověřenou i následnou lepší prodejnost ku ceně. Jednou jsem si nakonfiguroval vůz podle aktuálních potřeb a pak mě to stálo šilené peníze a nervy ledacos dodělat a zas tak bohatý taky nejsem. Navíc u aktuáních modelu je dodělávání výbav větší a větší problém. Takže zjednodušení a velké pakety já osobně možná i uvítám. Chápu ale, že většinový zákazník to asi neuvítá, protože Škoda vždy nabízela konfigurovatelnost skoro jako Rolls. Spíš jsem zvědavý na zdražení a tu dobu dodání. Navíc dle jednoho ofiko diagramu pro slovenský trh, který někdo již před dobou leaknul do obecného vlákna Octavia IV bylo znázorněno, že uvedení má být v únoru a začátek objednávek až někdy v červnu pokud se nepletu. Pak i kdyby již lhůty byly v normálu (3-5 měsíců), tak jsme stejně skoro na roce Ikdyž otázka, zdali ten diagram pořád platí. Škoda mění plány skrz uvádění modelů, jako ponožky.
  14. iphonik4

    Octavia IV FL

    Osobně si to nemyslím. Podle mého názoru došlo k ořezání výbav pro O4, aby byly součástky pro FL. Díly mohou být pozměněné jen lehce. Nedávalo by obchodně smysl vydat FL ale ořezat výbavu. Ekonomická sebevražda.
  15. iphonik4

    Octavia IV FL

    Docela by mě zajímalo, jakou plánují dodací dobu pro FL, jelikož právě kvůli tomu “přehnalému” tabletu začínam mít o přechod z aktuální zájem. Ten aktuální displej Columba, to je brutální ostuda. Ještě s tím šíleným ráměckem. Ono to vypadá, že je to velký displej, no po zapnutí takový MIB 2.5 Columbus z OIII FL je proti tomu nádhera. I blbý zobrazení parkovací kamery tam šlo přes celý displej ale u aktuální zabírá jen malou část už tak malého displeje. Naopak v Enyaqu je to paráda. Příjde mi, že Škoda to snad dělá naschvál, když do preFL dá vždy strašný displej (platilo to i u OIII), aby následně FL mohl přinést wow efekt. Navíc taky aktuální HW (včetně nejnovější verze) je slabota, SW už je celkem vychytaný ale silnější HW by to sneslo a to FL přinese. Ale zpět k tématu. Svoji bych logicky rád prodal ještě před uvedením FL. Nicméně doufám, že to zas nebude znamenat čekání rok 😕
×
×
  • Vytvořit nový...