Publikováno Prosinec 19, 201014 r Zdravim, jak je to ted v zime s klimatronicem? Kdyz prepnu na Auto (venku -5 stupnu), topim pres kompresor klimatizace nebo ne? Na minulem aute Golf5 1.9TDi jsem si takhle topil kazde rano, ted mam 2.8V6, ta je ohrata o poznani driv, ale stejne si myslim, ze se zapnutou klimou to topi vyrazne driv.. Diky za info....
Prosinec 19, 201014 r Ahoj, taky jsem z toho jelen, ptz když zapnu ofuk čelniho skla tak se mi zapne klima i když je venku -15. Nevím proč. Pořád hlídám aby na displeji byl nápis ECON (kompresor klimy vypnutý). Jak tam nápis není anebo je tam AUTO, tak jede klima. fakt nevim.
Prosinec 20, 201014 r Tak stlac ofuk predneho skla a potom stlac econ. Je pravda ze sa ti celne sklo ofukne pomalsie alebo sa ti zarosi este viac ale kompresor ti brzat nebude. Ono je to tak robene aby sa ti celne sklo ofuklo cim najkôr.
Prosinec 24, 201014 r Je to tak udělané úmyslně, protože běžící klimatizace odstraňuje ze vzduchu vlhkost a skla se potom méně rosí. Já osobně jezdím s AUTO celý rok, i když není horko nebo zima. Dřív jsem jezdil skoro pořád s ECON (když nebylo horko) ale nepozoroval jsem žádnou výraznou úsporu paliva. A víc se to mlžilo. A kdyby někdo argumentoval ztrátou výkonu, tak ten kompresor se při potřebě větší akcelerace automaticky odpojuje.
Prosinec 24, 201014 r kluci nejsem si jist ale pod urcitou venkovni teplotu se urcite blokuje kompresor protoze by jinak vyparnik zamrz
Prosinec 24, 201014 r Kompresor by se měl vypnout kolem 2 stupňů plus. Pořád běží na asi 4 %, aby se hýbal a nezatuhl. Alespoň tak to bývalo, na tomhle ale asi není moc co měnit. Takže se klidně dá jezdit celý rok na AUTO, když je teplo, tak se chladí, když je zima, tak to spotřebu nezvedá, protože je vypnutý kompresor... Jo a s tím ohřevem - u TDi býval elektrický ohřev, protože se motor dlouho ohříval, tak aby člověk neumrzl... Upraveno Prosinec 24, 201014 r od samurai
Prosinec 30, 201014 r To s tím ohřevem zní logicky, už jsem to také slyšel že se kompresor v mrazu odpojuje. Ale jak je možný že když přepnu z AUTO na ECON tak se mi po chvíli začnou zamlžovat okýnka? Po přepnutí zpátky na AUTO se to zase po chvíli odmlží. A jak funguje ta spojka na kompresoru aby běžel na 4%? Co si pamatuju tak u oktávky ta spojka měla jenom polohy sepnuto/odepnuto, nic mezi tím (taky to připnutí bylo cítit/slyšet na chodu motoru). Myslím že u Superbu je víceméně stejný kompresor, nebo se pletu? Nebo ty 4% je nějaký prokluz té spojky?
Prosinec 30, 201014 r Ano, to s tím vypnutím a zapnutím AUTO bylo taky jedno z témat, co se řešilo. Zjistil jsem, a znělo to i celkem logicky, že pokud už je auto zahřáté, tak když se zapne klimatizace, tak ten teplý vzduch to prožene přes klimu aby ho to vysušilo... Dá se to také sledovat na spotřebě a otáčkách, když v teple vypnu AC, tak spotřeba klesne, teď v zimě je pořád stejná, tedy se opravdu netočí na 100 %, ale jen na tu základní hodnotu, aby se promazával a nezatuhl. EDIT: Dnes už jsem psal na jedno téma o klimatizaci, tak jsem si to nějak spletl a tohle napsal jako by to na to navazovalo, ale až teď jsem zjistil, že je tohle jiné téma. Ale to nic nemění na obsahu. Upraveno Prosinec 30, 201014 r od samurai
Prosinec 31, 201014 r No včera mi auto stálo asi 7 hodin v Brně, přijdu do auta a ukazovalo venku -13, a po nastartování hned byla jinovatka na sklech zavnitř. A tak jsem dal polohu AUTO ale po chvíli mi připadlo sklo ještě horší, tak jsem dal ECON a po chvíli se začalo sklo ofukovat aby bylo vidět ven. Tak asi na tom něco je, že kompresor klimy nejde ve velkým mrazu.
Prosinec 31, 201014 r Marťas a jaký máš pylový filtr?Nechci říkat že to je tím to je jasné,ale je to velká změna sám jsem tomu nevěřil
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.