Přejít na obsah

Škoda Rapid 1.6 TDI (66 kw) - neohřívá se v zimě


lukamatys

Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

potřeboval bych poradit s Rapidem. Jak začalo přituhovat, vyskytl se problém s ohříváním vody a oleje. Jezdím do práce cca 25 km, klidná trasa, rovinky. Od letošní zimy pozoruji, že se mi auto sotva dostane na 90°C. Při zapnutém topení nemám šanci to ohřát. Teplota vody se vyšplhá třeba na 70°C, pak zase klesne na 60°C. Jakmile jedu trochu svižněji, dostane se třeba na 90°C, ale jakmile uberu, nebo stojím na křižovatce, ihned padá. To samé mi přijde s olejem, olej se pohybuje podle palubního počítače asi 55°C a po ujetí trasy je to s topení max. 65°C. Celou dobu pozoruji, že to málo topí.

 

A teď věc druhá. Když vypnu topení. Auto se mi bez problému ohřeje na 90°C už po 8 km a neklesá. Stále to drží krásně teplotu. To samé olej. Po 8 km je na 55°C, za další 3 km už má 70°C a po příjezdu do práce je na 83°C. Jakmile zapnu topení, už to udrží a cítím, že to topí uplně jinak.

 

V servisu jsem měnil termostat, ihned identifikovali, že je to tím. Nicméně další den jsem jel do práce a stále to samé.

 

Nevíte někdo, kde by mohl být problém? Případně, jak ten problém v domácích podmínkách identifikovat? Oprava termostatu mě vyšla na cca 4 000 Kč a nepotřebuju aby někdo střílel od boku. Setkal se s tím někdo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Predpokladám, že by to malo mať elektrický príhrev do kúrenia PTC. S tým by sa mal aj motor ohriať rýchlejšie na prevádzkovú teplotu. Sú splnené podmienky na spustenie? Máš nastavený  climatronic na auto A/C alebo manual klímu na max teplo? 

Bez PTC sa teplo rovno odoberá z malého okruhu a ten motor má vážne problém sa zohriať na prevádzkovú teplotu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná se zeptám jako blb, protože tomu fakt houby rozumím, ale co je PTC a co přesně má dělat? Chápu to tak, že je to nějaké dohřívání? Jaké by to tedy mělo mít podmínky pro spuštění?

 

Dá se zjistit tento problém přes diagnostiku?

 

Když nastavím climatronic, tak jedu vyloženě jen na max. teplo HIGH, a mám to puštěné na přední sklo s maximálním foukáním.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PTC je přídavný elektrický topení. To ti vyhřeje rychleji interiér, ale ne motor.

Jinak to co popisuješ je normální jev. Trvá dlouho než se to ohřeje a kolísání je taky normál. Jakmile nastavíš vyšší teplotu topení předává voda svoji teplotu proudícímu vzduchu. Proto je v návodu doporučena nastavit určitou teplotu (nevím kolik přesně) aby auto částečně topilo a zároveň se motor ohříval. Když nastavíš topení na max hned od začátku tak se nediv, že se ti to neohřeje. Zkus se obléci, jet s teplotou na minimum a ohřeje se ti to mnohem mnohem rychleji. Případně vypni přívod vzduchu zvenku do auta, pouze na recirkulaci. I to hodně pomůže, když přes radiátor nejde ledový vzduch zvenku(ale budeš mít zapocený okna 🙂 ).

Holt v zimě nafťák blbě topí. 

 

EDIT: 

Bez názvu.jpg

Editováno: , autor: lucky.jack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za vysvětlení. Nevěděl jsem, že můj Rapid má přídavný topení. To co tu vysvětluješ je samozřejmě hezký a dává to smysl a svým způsobem bych s tím i souhlasil. Jenže problém je v tom, že dvě předchozí zimy se mi vůbec toto nedělo. Auto se mi ohřálo prakticky ihned po pár km, a neřešil jsem vůbec tyhle věci.

 

Proto mám srovnání a proto si myslím, že je tam něco špatně. A chci se dopátrat k tomu, co tam je špatně.

 

Jinak co se týče tvých rad, díky za ně a určitě zkusím!

 

Ještě mi řekni, dá se tedy přes diagnostiku zjistit zda PTC dává správné hodnoty? Nebo co vlastně na ty diagnostice měřit? Mám možnost zajet k šikovnému autoelektřikáři (ten asi bude vědět co s tím), ale chtěl bych mu zároveň dát co nejvíce indícií.

 

A ještě jednou díky! Cením si toho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží odkiaľ je auto, pokiaľ je z nejakej južnej EU dovoz tak nemusí tam byť PTC. A áno s PTC sa rýchlejšie ohreje motor, mám to odsledované na dvoch diesloch. Rozdiel v ohreve bol cca dvojnásobne dlhší bez ako so zapnutým. 

Funkčnosť sa da odpočúvať, po naštartovaní cca do minút musí byť počuť zopnutie dvoch relátok v aute a po cca 2 minútach by mal byť cítiť vlažnejši vzduch z ofukov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky, podívám se. Vlažný vzduch cítím prakticky chvilinku už po nastartování.

 

Co se týče climatronicu, jak zde bylo popsáno. Při včerejší jízdě z práce - 22°C a AUTO a auto se ohřálo a pod 90°C nešlo, olej cca na 83°C. Trasa 25 km a svižnější jízda.

 

Dnes jsem zkusil to samé a jízda nebyla tak svižná, malinko hůř se to ohřívalo, hodně kolísalo, ale přece jen asi 5 km přes prací se to dohřálo úplně.

 

Mám se tedy opravdu smířit s tím, že to prostě tak je? Nebo to řešit přes autoelektřikáře a doměřit přes diagnostiku? Já si opravdu vybavuji, že minulé zimy jsem takový problém prostě neměl.

 

Díky moc všem za rady!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná sis toho při té loňské "zimě" jen nevšiml a nafťáky obecně moc netopí. Teď při větší zimě když jsem jel jinou trasu jako obvykle mě taky překvapilo pomalé zahřívání i letité F1 a zakrytí masky to vyřeší ale až se opět výrazně ochladí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...