Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Potrebujem radu, ako vymenit tesnenie na hrdle nalievacieho otvoru oleja na hlave motora - ten "lievik", pod krytom. Slzi a unika mi odtial olej, je to stale viac zababrane. Vid obrazky. Mam uz dlhsie zvysenu spotrebu oleja a toto bude jeden z dovodov. Mimochodom nikdy som to neoblial zhora pri dolievani. Potreboval by som obrazok z DP ako to vymenit a cislo dielu tesnenia (alebo sa to meni cele?), resp. obrazok s cislom z etky. Dik moc

post-22671-0-35829100-1296034994_thumb.j post-22671-0-82327200-1296035001_thumb.j post-22671-0-47442400-1296035008_thumb.j post-22671-0-23651700-1296035149_thumb.j

galeria obrazkov aj tu: motor od oleja

(kto by nevidel v profile, je to 1.4 16V 74kW BBZ)

Ahoj, delal jsem to jiz pred casem, ale je nutne hrdlo otocit do strany - nepamatuji si zdali doleva nebo doprava, jsou zespoda videt zarazky a pak jde lehce sundat. Zespoda hrdla lze napruzit pruzinku, takze tesneni jsem ponechal puvodni. Hodne zdaru.

Mám dojem, že točit doprava, jinak já bych to dal komplet nový, zase taková pálka to není a budeš mít na dlouho klid :palec2:

otočit vlevo :) dle mého a tam máš těsnění

je to otázka 1min

  • Autor

Ok, diky, uz som to skusal rozobrat, ide to vpohode, iba otocit dolava... este musim niekde kupit nahradne tesnenie. Snad bude pokoj. A potom niecim ocistit trochu motor od oleja ;) Blbe je, ze to zatieklo az dole za tepelny stit.

Len doplnim keby niekoho zaujimalo, pozrel som v etke cislo tesnenia: 06A103483D, cele hrdlo: 036115302G :)

Upraveno od pinoccio

  • Autor

Kym som to tesnenie kupil a vymenil, unik sa zhorsil... uz po celej dlzke dost zababrane od oleja. Tak neviem ci to bude vpohode, alebo mi odisla tesniaca pasta medzi skrinou vackovych hriadelov a hlavou :feve: Poutieral som to teda a uvidime...

1 tesnenie viecka stoji 2.5 a cele hrdlo 25 eur bez tesnenia a to sa vobec neoplati kupovat,to sa nikdy nepokazi ani nezdeformuje, je to z tvrdeho plastu....mne to olej prestalo zrat nachvilu, potom mi zase secko ide do skrtiacej klapky cez airboxa vytlaca mi to v meradle oleja....s tym airboxom si poradim, treba vycistit hadicu odvetravania od kluky ale co s tym meritkom oleja??zevraj je tam nejake tesnenie pod tym oranzovymdielom...ale to som skusal dat dole ale nejde to....ani vykrutit ani vytrhnut...co s tym???

  • Autor

Ja som vymenil iba to tesnenie pod hrdlom ako som pisal. Stalo 3.25e v autorizaku, dalo sa zohnat lacnejsie, ale mal som to po ceste. A samozrejme poriadne napruzil ten pritlak na hrdle. Stare tesnenie ani nevyzeralo byt zle, iba malo tvrdsie, ale ked uz som mal nove... asi pomohlo hlavne to napruzenie, naskrutkovat potom naspat to islo o dost tazsie a pevne to dolieha. Zatial vsetko vyzera ok, ziaden dalsi unik. :palec2:

Btw. o zvysku co pise miro89 nemam sajnu... napis to hlavne zrozumitelnejsie.

Upraveno od pinoccio

miro89: Nevím, kde to hrdlo sháníš, ale originál to hrdlo už těsnění má ;) Jinak sundat tu oranžovou potvrou jde, ale dost těžko a je možný, že ti při demontáži praskne..

pinoccio: zrat olej to prestalo nachvilu, zacalo to vytlacat olej cez meritko oleja(ta oranzova potvora) a zbytok ide cez odvetravanie kluky tou hadicou do airboxu, tam to tecie do vzduchoveho filtra a cez filter do skrtiacej klapky, v ktorej som nasiel vodnu emulziu ako na viecku od oleja a cely airbox zasrany znutra od emulzie a oleja...tu hadicu som vyplachol uz druhykrat,alemam pocit ze do tyzdna je znova taka zadrbana od oleja a karbonu....dal som ju dole, motor som tocil 5000-6000 a z odvetravania sa cez labyrint olej ani nepohol, akonahle som namontoval hadicu,na volnobeh z hadice prdkala emulzia oleja, teda takyto sajrajt ide potom do airboxu....neviete niekto ako zamedzit tvorbe tej hnusoby z odvetravania kluky???alebo ten bordel odtial nejak dostat von?aby to neslo stale do tej hadice az po skrtiacu klapku.viem ze tento motor ma velke tlaky oleja, ale aby takto unikal odtial kde ma byt a spaloval sa v motore cez jedno blbe odvetravanie mi pripada velmy zly technicky pokrok!!!!!!inak ten tvoj motor je asi 5x spinavsi od oleja ako ten moj, sak vnutri si musel mat smradu jak v traktore od spaleneho oleja ked si mal pustene vetranie nie?ja som mal len trochu zateceny obal hlavy pri nalievacom hrdle a oprskany ten hlinikovy plech.

feela:no ja som tusim nasiel len samotne hrdlo, ale to je jedno, nikdy by som ho nekupoval. k tej mierke, ako ide dole???ide vytiahnut alebo sa musi nejako vykrutit???predpokladam, ze vytiahnut von ide len ta oranzova potvora a plechova hadicka zostane na mieste ze?a inde by to nemalo uz kade prepustat olej ze???len cez to tesnenie pri oranzovej potvore

  • Autor

No obcas som citil skor zapach vyfuku v aute, ale nevedel som to identifikovat kym mi nezacal tiect ten olej. Teraz to je zatial oka, ani olej ani smrad :) Zababrane to bolo dost, utrel som to len tak, ked bude teplejsie vycistim to poriadne.

S tym tvojim problemom som sa nestretol tak ti velmi neporadim, nie som mechanik... ale vseobecne co ma napada je, ze tvorba emulzie voda-olej moze byt prasknute tesnenie pod hlavou alebo tesniaca pasta, a pretekanie by ma napadlo aj ci nemas preliaty olej, alebo nieco s pretlakovym regulacnym ventilom a hlavne odlucovac oleja, ale to vsetko ta asi uz napadlo tiez... Skus si niekde stiahnut DP, alebo podobne.

miro89: No ta oranžová potvora by měla jít normálně tahem nahoru vytáhnout, ale jak říkám, většinou to stejně praskne, nebo aspoň mně jo :smich: Šla by ti i ta kovová trubička, ale to si myslím, že smysl nemá, protože jsem nezažil, že tam by to teklo, takže bych zkusil tu oranžovou spíš :palec2:

feeela:no ja som skusal tahat a tahat a nic :Djaky to ma princip?je to tam nejak zaklipnute alebo len narvane natesno?takze pod tym oranzovym by mala byt nejaka gumicka ne?a este jednu otazocku:vedla tej oranzovej blbosti je nejaky snimac,vedu z neho 3 kabliky a ten je chudak od toho oleja pekne zasrany, co to je za snimac alebo cidlo?lebo mi dost hapruju otacky,ked preradujem na vyssiu rychlost, tak vyhupnu niekedy aj o 1000rpm vyssie,inokedy len o 100...ci by to nemohlo byt tym zasratym snimacom...klapka mala spravene zakladne nastavenie,tak ci by to nemohlo byt este tym...diki moc

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.