Přejít na obsah

Světla pro denní svícení , svorka č15


koloma12

Doporučené příspěvky

Zkusím ti odpovědět jak jsem to udělal já.

Za prvé: Na tom spínači zpátečky je totiž plus až po zapnutí klíčku do první polohy. Proto se ty světla rozsvítí. Já jsem to udělal tak, že před konektorem který se zapojuje do toho spínače zpátečky jsem ostrým nožíkem sundal trošku asi centimetr bužírky a na to jsem kablík od těch denních světel přiletoval a pak zaizoloval. Nenapadlo mě nic jiného a nevím jak to dělají ostatní což by mě taky zajímalo.

Za druhé: Raději bych to sice zapojil tak aby se napětí pro denní světlo objevilo až po nastartování motoru. Občas při různých úpravách je třeba zapnout klíček a pak ty světla stálé svítí. Neví někdo kde je plus v motorovém prostoru až po nastartování auta?

Ahojky...

Editováno: , autor: pekres
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@pekres:

Technický dotaz:

Denní světla máš zapojené pouze mezi sv. 15 a kostru?

Nebo mají "ovládací" vstup od "parkovaček"?

Zhasnou po zapnutí "parkovaček"?

Pokud ne, pak je to špatně a "NEfunguje to jak má"!

Světla denního svícení mají svítit pouze samostatně. Po rozsvícení jakéhokoliv dalšího světla, musí zhasnout!

Proto je ve spínači světel na toto svorka.

Jinak dobrý nápad s tou "svorkou č.15" :palec2: .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Psal jsem výše, že mi to funguje tak jak má. To znamená po zapnutí klíčku do první polohy se světla (myslím tím ty denní) rozsvítí a po zapnutí parkovacích zhasnou. Po zhasnutí parkovacích se rozsvítí zase denní. Koupil jsem si ty s automatem a měly tři dráty. Jeden kostra, druhý na spínané plus a třetí na konektor světel. To spínané plus jsem vzal ze spínače zpátečky ale bylo by zřejmě lepší to napojit tam kde se objeví napětí až po nastartování motoru. A to nevím kde.... A na té svorce 15 je napětí až po nastartování?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to v tom případě opravdu "funguje tak jak má" :palec2: .

Před/po nastartování v případě LED-kových světel neřeš.

Ne, "svorka 15" je svorka kde se objeví +12V po zapnutí klíčku.

Po nastartování:

Svorka D+ na alternátoru. Ale tady nevím přesně jak to s ní je. Jestli může napájet "něco většího".

Zase si přihřeju polívčičku:

V případě zapojení na příslušný pin spínače světel se během startování světla odpojí. Spínač je totíž napájen ze "svorky X". Ta je během startování odpojována.

Já na ten spínač nedám dopustit. Je navržen tak geniálně, že je škoda jej nevyužít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Psal jsem výše, že mi to funguje tak jak má. To znamená po zapnutí klíčku do první polohy se světla (myslím tím ty denní) rozsvítí a po zapnutí parkovacích zhasnou. Po zhasnutí parkovacích se rozsvítí zase denní. Koupil jsem si ty s automatem a měly tři dráty. Jeden kostra, druhý na spínané plus a třetí na konektor světel. To spínané plus jsem vzal ze spínače zpátečky ale bylo by zřejmě lepší to napojit tam kde se objeví napětí až po nastartování motoru. A to nevím kde.... A na té svorce 15 je napětí až po nastartování?

Ano svorka 15 je práve na to. Svorka X je to isté ako sv.15 ale s tým rozdielom, že pri štartovaní vypne všetky spotrebiče aby vštka energia z AKB išla na štarér. Včera som si pozrel schému a naozaj spiatočka ide z s. 15, to ma teda prekvapilo.

Vieš mi poradiť kde je ten spínač, pretože s elektrikou nemám problém, len problém je to nájsť dispozične. čo v dokumentácii nie je nakreslené. Predpokladám niekde pri riadiacej páke, ale to potom musíš ísť s vodičom z kabíny do mot. piestoru?

Díky za odpoveď. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli myslíš ten spínač zpátečky tak zkusím trošku poradit. Nejlepší by byla fotka ale jestli nepomůže popis, zaběhnu později ven to ofotit. Ten spínač zpátečky hledej na převodovce a je tak trošku schovaný pod hadicemi na vodu kterou jsem tak trošku zatlačil směrem k motoru. Ještě jsem odmontoval vzduchový filtr abych měl o trošku lepší přístup. I tak se dost blbě vytáhl ten konektor. A pak už jen oškrábnout trošku izolace a přiletovat drátek od těch světel. Ale zkus zkoušečkou v kterým drátku je to napětí než to budeš škrábat. Jsou k tomu spínači drátky dva...

Vieš mi poradiť kde je ten spínač, pretože s elektrikou nemám problém, len problém je to nájsť dispozične. čo v dokumentácii nie je nakreslené. Predpokladám niekde pri riadiacej páke, ale to potom musíš ísť s vodičom z kabíny do mot. piestoru?

Díky za odpoveď. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zase si přihřeju polívčičku:

V případě zapojení na příslušný pin spínače světel se během startování světla odpojí. Spínač je totíž napájen ze "svorky X". Ta je během startování odpojována.

Já na ten spínač nedám dopustit. Je navržen tak geniálně, že je škoda jej nevyužít.

Tak to já bych taky raději použil ten spínač světel uvnitř ale nevím jak bych ten drát do auta a k tomu přepínači protáhl. Ono na parkovišti se to děla docela blbě a tak snad někdy až bude čas a půjčena garáž, nebo tak něco.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Občas při různých úpravách je třeba zapnout klíček a pak ty světla stálé svítí. Neví někdo kde je plus v motorovém prostoru až po nastartování auta?

Ahojky...

Odpojit denní světla se při zapnutém klíčku se dá vyřešit vložením pojistkového pouzdra na napájení.

Jednak tím vyřešíš správné zapojení tak jak vyžaduje legislativa,předpis ECE č.48 stanoví aktivaci a deaktivaci systému pro denní svícení bez použití nářadí,jednak je vhodné mít světla napájena přes pojistku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli myslíš ten spínač zpátečky tak zkusím trošku poradit. Nejlepší by byla fotka ale jestli nepomůže popis, zaběhnu později ven to ofotit. Ten spínač zpátečky hledej na převodovce a je tak trošku schovaný pod hadicemi na vodu kterou jsem tak trošku zatlačil směrem k motoru. Ještě jsem odmontoval vzduchový filtr abych měl o trošku lepší přístup. I tak se dost blbě vytáhl ten konektor. A pak už jen oškrábnout trošku izolace a přiletovat drátek od těch světel. Ale zkus zkoušečkou v kterým drátku je to napětí než to budeš škrábat. Jsou k tomu spínači drátky dva...

Tak jsem to zkusil ofotit kde ten spínač zpátečky přibližně je. Zaměř se na ten červený drát. Ten vede ze světel den. svícení k tomu spínači...

post-19493-0-20818300-1317750026_thumb.j

post-19493-0-50865700-1317750037_thumb.j

post-19493-0-71198500-1317750048_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už som to vyriešil. Na tú vetvu na spiatočku to bolo pre mňa neschodné, lebo som sa tam z vrchu nevedel dostať, asi aj preto že mám LPG. Tak som musel ísť cestou - z kabína z toho spínača na svetlá. Lenže ja nemám na T17 pin č6 živý, t.j. mám tam slepé miesto bez kovového kontaktu. Ja mám OI ročník 2010 a tam je veľa zmien oproti starším ročníkom. Je to už asi troch bližšie k OII lol .

Našiel som prestup z kabíny do mot. priestoru. zparazitoval som jednu bužírku kde sa mi káblik podarilo prestrčiť. tým že pin.č6 nemám, zmeral som si napichovaním káblikov špendlíkom napätie vždy so zap a vyp kúčikom, kým so nenašiel ten správny káblik. Ale pozor spínač (svetiel) nesmie byť odpojený od svorkovnice. Funguje to super. Sadnem do auta, dám si pás a idem. Nestarám sa o svetlá.

Ešte by bolo zaujímavé zistiť, koľko ušetrím na LPG - použitím LED s 8W, sa spotreba zníži o 117W tým, že nejdú hlavné, zadné a špz. svetlá.

:):):)

Editováno: , autor: Wojnar
Necituj poslední příspěvek!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To, že ve svorkovnici nejsou osazeny nepoužité piny není žádné překvapení (co by tam taky dělaly, že?).

Stačí si patřičný "pin" koupit, nacvaknout kleštěmi na kabel a nasadit do svorkovnice.

Plně souhlasím s Wojnarem - proč hledat něco je již připraveno pro použití......

Já osobně to mám na pinu 3 (totožné jako pin 6) na přepinači světel a vše funguje v duchu zákona tak jak má. Také je vše vedeno přes X-kontakt, takže při startování světla nedostanou žádnou pecku z elektriky.

Ty co jezdí s rozsvícenými deními světly i v noci při klasickém osvětlení by zasluhovaly nakopat.....

Jen k té úspoře... Nedělám denní světla abych ušetřil 0,01 l/100km, ale kvůli tomu abych ušetřil xenony a paraboly.

Editováno: , autor: Lonanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... tým že pin.č6 nemám, zmeral som si napichovaním káblikov špendlíkom napätie vždy so zap a vyp kúčikom, kým so nenašiel ten správny káblik. ...

To, že ve svorkovnici nejsou osazeny nepoužité piny není žádné překvapení (co by tam taky dělaly, že?).

Stačí si patřičný "pin" koupit, nacvaknout kleštěmi na kabel a nasadit do svorkovnice.

Já to pochopil tak, že pin č.6 není vůbec vyveden ze samotného spínače.

Páč tak samo není ve svorkovnici osazen ani pin č.3 a JJaroslav jej tam (na spínači) našel.

Jinak podle velikosti konektoru je pin č.6 "silový" a č.3 "signální", ale pro zapojení LED-kových světel tohle vůbec nemá vliv.

Jen k té úspoře... Nedělám denní světla abych ušetřil 0,01 l/100km, ale kvůli tomu abych ušetřil xenony a paraboly.

Mně se zas nelíbí, že pak auta nesvítí zadními světly (nějak jsem si na to zvykl a vadí mi to :feve: ).

Takže nemám extra "denní světla", ale automaticky rozsvěcuji potkávací. Mám H4 a ani na Feldě jsem je nijak častěji kvůli svícení neměnil.

Spíš bych se ještě přiklonil k názoru, že teplé vlákno lépe snáší otřesy než studené.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Kurňa, 6-ku nevím. Do 3 patří W055819022. Ve spínači to je v podstatě jeden a tentýž kontakt, jen 6 je pro větší zatížení.

Přiznám se, že jsem ho nikde ke koupi nenašel, ani ve škovce ho neměli.

Jestli na něj chceš zapojit LED-kové světla, pak i pin č. 3 stačí.

Jinak ve škovce Ti prodají i jeden kus. Vysolíš nějakých 10 kachlí, vytisknout Ti fakturu na A4-ku a odcházíš s pinem.

U nás s tím problém nikdy neměli. A to jsem tam jednou šel fakt pro jeden.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za radu, zkusím to. Naposledy jsem byl v goldkaru na bohdalci (autorizovaný servis a prodejna škoda) a za výfukovou sponu chtěli 700,-kč, koupil jsem jí a pak sem viděl tu samou na netu za 200,-.Stejný případ byl s kuláky a ze svíčkami. Vždy jse jednalo o stejného výrobce !

Snad budu mít tentokrát víc štěstíkol-47.gif

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, ty piny seženeš na netu i levněji, ale zrovna tyhle jsou ve škodovce o dost kvalitnější. Jsou pozlacené a mají takové ocelové pérko pro zvětšení síly kontaktu. Jestli jsem někde objevil, tak pouze takové jednodušší, pozink a bez pérka. No a samozřejmě levnejší.

Jako, osadit 10 pin konektor je docela ranec, ale jeden pin pro denní světla je fraška.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A teď ještě trochu jinak pokud jsem zastáncem klasických světel, ale chci automatiku zkoušel to někdo přes ten kontakt zapojit jen propoj na výstup světel, po zapnutí klíčku se mi rozsvítí potkávací světla, ale jak je to se zatížitelností (pojistka, relé, popřípadě něco cestou ještě), snese připojení klasických světel nebo tam konstruktéři škodovky uvažovali pouze o LED modulech.

Editováno: , autor: Martin Kuděla
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem už výše psal, pin. č 6 je "silový". Předpokládám, že zvládne stejné zatížení jako pin č. 4 - hlavní světla.

Pojistka tam nikde není, ty jsou až za přepínačem dálka/potkávací. Relé není nikde žádné.

Jenže:

Pokud svítí "potkávací světla" MUSí! svítit i obrysovky. Čili jen jednoduchým propojením pinů 6 a 4 sice dosáhneš rozsvícení potkávaček, ale už ne obrysovek.

Takže pak už jen automat nebo ručně.

No, záleží jestli chceš aby to bylo dobře nebo nějak. Já doporučuji DOBŘE.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Wojnarova rada opět na jedničku. Dnes jsem zapojil svícení na šestý pin a paráda. Největší problém byl dostat kabel z motorového prostoru do kabiny, ale našel jsem skulinku.

Mám ale problém!!! Velký problém!!! V aute je namontováno automatické svícení. Chtěl jsem ho nějak deaktivovat, ale nepřišel jsem na to jak. Čekal jsem, že někde u modulu bude pojistka, kterou vytáhnu a tím pádem nebude automatika aktivní. Ale žádná pojistka tam není. Ke spínači světel je připojen (pájením) modul s relátkem, a já nevím, jak ho odpojit. Odcvaknout ho nechci - rád bych ho zachoval pro případ, že přestanu používat denní svícení. Co mám dělatt? Je mi jasné, že tady bude každá rada drahá, protože nikdo neví, jaké prase tam tu automatiku dávalo, ale třeba má někdo zkušenost jakým způsobem to nedestruktivně odpojit. :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je to něco továrního, najít k tomu manuál a popis zapojení. Najít který drát je napájecí a do něj vložit pojistku, ale neosazovat.

V podstatě by se dalo vydedukovat i ze zapojení, který je napájecí. Popis pinů na spínači světel je všeobecné známý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem udělal vše podle rady Wojnara. Opět velký dík. Od automatického svícení, které je dost prasácky připájeno na kabely ke konektoru T17a jsem odpojil napájecí kabel a do cesty mu vložil pojistkové pouzdro. Ještě koupím piny a zavedu kabel přímo do pojistkové skříně, kde když vložím pojistku, automatika bude opět funkční.

Co myslíte, je tento modul automatického svícení originál? Nemá žádné označení - je to jen nerozebiratelná krabička, která má jednu stranu zavařenou k ostatním. Podle toho jak je udělané to zapojení si myslím, že asi ne. A pokud ano, tak se někdo ve škodě fakt předvedl...

post-55712-0-34788000-1333572709_thumb.j

post-55712-0-14918400-1333572741_thumb.j

post-55712-0-80811400-1333572994_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...